Spring naar bijdragen

Verslaving

descart

Aanbevolen berichten

Stoppen of minderen van Oxazepam is een keuze die moeilijk waar te maken is. Toch kun je beginnen met het verschuiven van medicatie gedurende de dag. Ik gebruik 6 X daags 10 mg en heb om te beginnen de dosis verschoven naar de  avond en nacht. Want dat is het probleem  Oxazepam gebruiken als slaapmedicatie. Slaap heb je hartstikke nodig om de volgende dag niet uitgeput wakker te worden. Het is een langzaam proces maar het geeft wel moed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 years later...

Vaak heb je geen keuze om af te bouwen. Da's een slappe reden, weet ik. Alles hangt af van je persoonlijke toestand en traumatische ervaringen. Ik heb 22 traumatische ervaringen. Dat is natuurlijk nog geen reden om niet te minderen maar moeilijk is en blijft het. Gebruik 70 milligram Oxazepam per dag en verschuif  het, zo veel mogelijk, naar de avond om toch maar goed te kunnen slapen. Want wakker liggen is geen optie. Voor de rest bepaald mijn gemoedstoestand het gebruik overdag en dat wisselt nog al eens. Ben wel van 80 milligram naar 70 overgestapt. Ook zit er een zekere druk op van de behandelend arts om te minderen maar dat bepaal ik altijd zelf. Druk is het laatste wat ik kan gebruiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...