Spring naar bijdragen

hoi allemaal

supergrover

Aanbevolen berichten

Hoi, hier is supergrover. Ik ben al een tijdje aan het meelezen en besloot dat het nu tijd was om me aan te melden en voor te stellen. Ik ben een man, 38 jaar, en ben bijna twee maanden geleden gestopt met drinken.
De laatste jaren dronk ik niet zoveel meer als voorheen, maar steeds als ik begon met drinken dronk ik uiteindelijk teveel. Dus besloot ik na vele jaren van genante situaties, valpartijen (al dan niet met schade), mezelf voor gek zetten in de kroeg en vele black outs dat het mooi was geweest. Kortom een verhaal wat velen van jullie wel zullen herkennen.
Nu ik al even niet meer drink merk ik pas op welke manier ik met drank omging. Verkeerd dus. Het dronken worden, het bereiken van de roes, had meer betekenis dan ik dacht.
Het niet drinken bevalt me erg goed. Hoewel het soms lastig is, vooral nu tijdens het WK voetbal waarbij soms erg veel gedronken word, ben ik erg overtuigd van de juistheid van mijn beslissing. Wat ik nog lastig vind is het niet meedrinken, daar moet ik nog mijn weg in vinden. Maar door af en toe eens op het forum aanwezig te zijn en om me heen te kijken kom ik meer herkenbare situaties tegen dan ik vooraf dacht. En daar leer ik van. Het nuchter blijven voelt goed dus daar geniet ik momenteel van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Supergrover
en wat een leuke naam,
die ga je vast waarmaken hiero!
Je bent goed bezig zeg en hebt ook een reeel inzicht
lijkt me zo. heb je er verder nog hulp bij?
Er zijn diverse mogelijkheden (ook gratis en vergoed)
om individueel ook gesteund te worden en inzichten in je triggers,
trauma's en zwakke punten te krijgen, en ook de helpende gedachten
en akties die je erdoorheen kunnen helpen. Het hoeft dus niet helemaal alleen,
al sta je er op de momenten zelf wel alleen voor natuurlijk. maar niet die momenten
bepalen of jij gaat drinken, maar hoe jij met die momenten omgaat.
Ik heb zelf veel aan de anonieme online behandeling van ADB gehad.
Om dit ditjes&datjes dagdraad komen we allemaal samen, dat heb je vast al
gelezen, dus ik zou zo zeggen, tot daar dan. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warm welkom superG,

Twee maand al gestopt ? Wauuw, goe bezig. Straf dat je het WK kan loskoppelen van drinken. Thuis valt dit allemaal wel mee, maar moest ik naar een groep gaan waar de drank rijkelijk vloeit, ben ik een vogel voor de kat vrees ik. Wat doe ik dan ? Juist, er niet naartoe gaan. Zo lukt het me wel.
Veel te lezen op themas en tips draadjes.
Hoop je vlug eens tegen te komen op ons dagdraadje.
Hou je goed en haal energie uit dit forum, geloof me, het helpt. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Supergrover welkom hier,

Goed dat je al 2 maanden gestopt bent. Was zelf ook ruim 3 maanden gestopt, maar kon het eergisteren toch niet laten...Balen. Wil dit alleen maar zeggen omdat je dus op je hoede moet zijn. Het niet drinken beviel me ook goed en ik heb dan ook gisteren "gewoon" de draad weer opgepakt. Maar het is toch jammer. Zou op 24 juni 4 maanden droog staan.
Jij heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er geen hulp bij. Ik probeer het eerst zo, ik denk dat ik er wel sterk genoeg voor ben. Daarnaast was drinken niet een dagelijkse gewoonte voor me, dat maakt het wel makkelijker denk ik. Maar goed, nu praat ik er makkelijk over, maar ik weet dat er nog genoeg momenten komen dat het lastig is en misschien wel blijft. Dat "een biertje moet toch kunnen" gevoel is nog niet zo snel verdwenen. Ik zie mijn aanmelding hier en het contact leggen met "soortgenoten" dan ook als een manier om positief te blijven en het vol te blijven houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...