Spring naar bijdragen

Donderdag 7 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nou ji nog gipsy...das wel heel herkenbaar

Toen ik stopte was ik al blij met dat het me lukte..de rest was en voelde puinhoop

Stoppen iets wat ik voor onmogelijk hield en dat ook nog scheen te lukken hield me op de been

Pas na een jaar geloofde ik echt dat ik het kon...toen pas voelde ik echt de puinhoop en moest daarmee aan het werk

Dus ja best veel en langdurig werk dat stoppen en puinruimen

Voordeel je word steeds sterker...en neemt met steeds minder genoegen

Jij moet weer belangrijk worden in jou leven...tenslotte ben jij de hoofdrol speler in jou film en niet de figurant

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou tussen 10 en 11 gebeld worden door huisarts, eerst al contact gehad met hulpverlener verslavingzorg. Lijk wel een autist soms, pffff

 

Bedoel er niet mee dat ik ermee spot hoor, maar moet soms frustratie even kwijt.

 

Al boodschappen gedaan en dat nog wel lopend.

 

Al spinnen tegen gekomen MijnGerrit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag, 

 

dit is al heel lang terug dat ik hier ben geweest. Velen van jullie zullen me niet meer kennen.

Sinds het verlaten van het forum ben ik vooral actief geworden bij de AA. Een verademing om meetings te hebben met gelijk gestemden. 

Hier was het alleen via internet, maar daadwerkelijk mensen lijflijk ontmoeten gaf mij kracht. 

 

Gister 2 jaar droog na mijn laatste terugval. Dat wens ik iedereen toe. 

 

Iedereen die strijd:

 

God geef mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, 

moed om te veranderen wat ik wel kan veranderen 

en de wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere onweersbui hier...

Dus intussen maar boodschapjes gaan doen.

Acuut lekkere trek in rundvlees met boontjes, rijst en salade.

Dus hoppa, uitgebreid kokkerellen nu.

Nien,

Gefeliciteerd met je 2 jaar.

Ook ik ga nog wekelijks naar de AA.

En inderdaad een verademing om dan vrijuit te kunnen spreken, maar vooral de herkenning en lessen die ik daar iedere week weer leer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik van de rest van de dag niet meer drinken. Ik had om 5.00 in de nacht/ochtend nog gedronken dus eigenlijk kan ik niet meedoen met het pact. Niet belangrijk ik drink gewoon niet meer vandaag.

Gisteren had ik een uitgebreide chat met iemand en het onderwerp was behoorlijk serieus. Ik had gedronken maar niet op een manier dat het teveel was. Ze was gepikeerd dat ik haar punten negeerde en toen ik vannochtend teruglas had ze gwn gelijk. Niks verkeerd geschreven oid, geen sentimenteel geleuter maar echt luisteren deed ik niet. Door de chat was ik bovendien heel hyper opeens midden in de nacht. Ik ben met bier buiten gaan lopen en pas rond 5.00 gaan slapen. (dat was laatste bier) Was toch weer de eerste keer dat ik niet dronk uit gezelligheid of vrolijk maar hyper/niet kunnen slapen/me rot voelen over iets onbestendigs...

Drinken uit een negatieve emotie....mezelf kennende gaan dan alarmlichten af. En achteraf had ik zonder drank een beter chat gesprek gehad met iemand die nu wel wat steun gebruiken kan....Het is dus weer de hoogste tijd.

Ik las over ik moet er niet aan denken helemaal opnieuw te moeten beginnen zoals Erik in de draad van gisteren. Ik geloof niet in opnieuw want situaties in het verleden zijn nooit gelijk aan situaties nu. Ik geloof ook in mijn ervaringskennis. Net als stoppen met roken....voor de vakantie was ik een paar weken begonnen. In de vakantie 30 sigaretten per dag. Maandag 4.00 in de nacht voor mijn vlucht mijn laatste peuk en ik heb niet meer gerookt.....ik herken mijn trek wel, ik weet dat het ook wegtrekt en stoppen lukt wonderbaarlijk makkelijk. Mijn eerste keer stoppen was veeeel zwaarder. Ik reken erop dat het met drank ook zo is. Na vaak de draad weer heroppakken van niet drinken ga ik dat trucje simpelweg herhalen. Ik hoop dat het idd net zo makkelijk gaat als met roken.

Punt is alleen slaap.....ik val door dit probleem makkelijk terug in blowen, drank of oxazepam/diazepam....met 1 van de drie geen probleem maar helemaal zonder is lastig....aan de andere kant is degene met wie ik nog steeds in gesprek ben nu echt aan het stoppen met opiaten. Ze zit op dag 2 van de afbouw en heeft eindelijk een arts die luistert, zij en haar moeder en een vaste groep vrienden waaronder ik reageren veel op FB. Ze is erg blij met de steun en wij met de vooruitgang tot nu. Ik weet inmiddels wel dat een relatie met die persoon nu en waarschijnlijk nooit een mogelijkheid zal zijn....er speelt zoveel....ik geloof altijd in oplossingen hoe klein ook maar dit is schierlijk onmogelijk. Maar als vriend blijf ik haar steunen. En voormezelf steun ik mezelf door vanaf nu niet meer te drinken en ook geen pammetje te pakken of een blow. Met blowen en pammetjes ben ik nu net drie weken helemaal gestopt. Dat heb ik wel bereikt in mijn vakantie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, goed dat je me erop wijst wat ik eigenlijk ook wel weet. Rust reinheid regelmaat....die structuur kan ik me beter aanmeten. Aan wisselend rooster van dag en avonddiensten kan ik niks doen maar voor de rest is het idd niet slim om dag en nachtritme zonder reden om te gooien.

Ja ik doe stoppen altijd zonder hulp van profs. alleen met hulp van jullie. Eigenlijk doe ik het dus niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook nog diazepammetjes liggen. zo af en toe slik ik er weleens 1, meer idee dat het placebo pillen zijn haha, merk er niks van. Waar ik wel erg rustig van word is serequel. Weet dat dit geen medicijnendraadje is, maar toch. En slaap enorm goed, alleen wel vervelende dromen, maar dat ligt aan mijn gepieker overdag en gaat gewoon in mijn slaap verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje

Serequel ken ik wel, dat is weer echt een medicijn (bedoelt voor depressie en bipolair)  en dat wil ik eigenlijk niet. Ik ga het bij melatonine en nachtrust thee houden. Die thee zet ik nu al voor na mijn avonddienst. Dan is het lekker sterk. 3mg melatonine en vooral niet meer chatten zo laat....dat gaat hopelijk helpen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker..auto dus..man ziet fietsen als straf ..en je word er moe van

Shoppen met man..niet voor mezelf.,

Paar schoenen passen en dan krijg je al opmerking..heb je niet genoeg schoenen...laat maar

Hou niet van deze opmerkingen..kan ik ook een tegen reactie geven...heb je niet genoeg gereedschap

Word de stemming niet beter van

Shoppen voor mezelf kan ik beter zelf doen..hebben we allebei lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...