Spring naar bijdragen

Donderdag 7 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

PM gefeliciteerd! Leuke masr drukke tijd te gaan

Erik, je komt heel onrustig over..goed plan van die thee

MG, vanmorgen bloed geprikt en nu met die bloeddrukmeter tot morgenochtend.

Ik let nu al een week heel erg op mijn lichaam, voel me gespannen. Metingen tijdens werk vanmorgen waren erg hoog. Nu al 2 uur heerlijk op de bank met een boek, ongekend voor mij .

Volgende week met huisarts de meting bespreken icm bloeduitslagen. Ik ben naast bezorgd ook wel benieuwd naar effect van werkdruk en rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooiwagens, noemde wij die spinnen vroeger Gerrit,

Wij hadden vroeger een boerderij,

Ze zaten vaak op de warme stalmuur aan de buitenkant in het zonnetje,

 

Spud,

Als je komt met een negatief verhaal over je ouders of zo, lees ik het wel, maar negeer het ook.

Niet omdat ik je een naar mens vind, maar is altijd zo lastig, als je een verhaal van 1 kant hoort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grenzeloos op allerlei gebied, dat ben ik. Zo ook in het in de tuin werken. Vandag teveel gedaan, maar het moest en zou af.

Nu een pijnlijk lijf. had eerder moeten stoppen of het wat rustiger aan moeten doen. Maar goed so be it.

ik ben wel super trots op het eindresultaat. Zal geen klachten meer krijgen van de woningbouwvereniging.

Daar heb ik het niet alleen voor gedaan, ik word zelf ook happy van een nette tuin.

Nu dan maar weer mijn rust zien te pakken. Eten is makkelijk. Restverwerking noem ik het.

En verder niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg allemaal positieve reacties op mijn verhuisplannen en ik krijg van allerlei, soms totaal onverwachte kanten, hulp aangeboden.

De wind zit helemaal mee.

En ook een goedkoop, en denk goed, verhuisbedrijf gevonden.

Voor dat geld gaan we niet zelf lopen tobben.

Gisteravond bood iemand aan de laminaatvloer voor me te leggen.

Hij is stoffeerder geweest, dus dat zit goed ;-)

Het komt allemaal naar me toe jongens.

Als ik nu nog had gedronken was de situatie w.s. anders geweest zat ik net te bedenken.

Ik als zombie, zonder initiatieven behalve een fles wijn opendraaien om vijf uur 's middags en die dan leegmaken en naar bed.

Volgende avond herhaling van zetten.

What a life.

Wijfie, ik heb een balkon. Dat ga ik volhangen met bloemen. En dan een lekkere luie stoel erbij voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, vraagje:

Stel je hebt negatieve gevoelens over een begrijpelijk negatieve situatie maar je wilt niet schrijven om anderen niet te belasten of whatever................ Hoe reguleer je je gevoelens dan? We kunnen toch niet blijven opkroppen en we kunnen ook niet met alles naar een psych hollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, helaas ben ik het volledig met Suikertje eens. Je denkt een beetje luchtig over het stoppen met alcohol voor mijn gevoel. Dan krijg je commentaar en als een kameleon draait je kleur bij. Daarbij is de vergelijking met roken is een listige. Maar óf je snapt het zelf niet óf je draait iedereen een rad voor ogen.

 

Ai. Ik mag je niet aanvallen want dat is niet helpend. Volgens de regels van feedback zal ik het overnieuw doen:

 

Erik, ik voel me een beetje bozig omdat ik jouw toon over het stoppen met alcohol als enigszins luchtig ervaar. Ik voel me ook een beetje gekwetst omdat ik heuse offers heb gebracht voor het clean-zijn en het komt op mij over dat jij het stoppen er tussendoor, even bij doet. Het bezorgt mij een gevoel van: "Wat doe ik nou moeilijk? Ik kan makkelijk starten want ik kan altijd stoppen. Done it, been there."

 

Waar maak ik nou die denkfout? Waarom blijf ik ondanks alles toch denken dat alcoholisme een slimme tegenstander is met een stem die ik herken als de mijne waardoor ik echt goed op moet letten? Waarom herkende ik destructieve eigenschappen van mijzelf pas nádat ik clean was, waardoor niet zozeer de alcohol als wel mijn egocentrisme een punt van aandacht bleef?

Waarom lijden wij verslaafden allemaal aan terminale uniciteit maar zijn we ziende blind?

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, wie er gelijk heeft en wie niet en hoe het zou moeten, daar kom je meestal toch niet uit. Dan laat je je juist meeslepen en kom je er vaster in. Wat mij meer helpt, is dat mijn gevoel er gewoon mag zijn. Door je gevoel bewust te voelen stap je eigenlijk al uit de gedachtencirkels. Dan kom je weer bij jezelf. Omarm je gevoel zeg maar.

En de situaties op zich, het helpt mij ook om dan tegen mezelf te zeggen: ik hoef hier nu niets mee te doen. Helemaal niets.

 

En natuurlijk lezen we je :)

 

En fijn dat het met Albert goed gaat, ik denk best nog regelmatig aan hem :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door een gebeurtenis te delen maak je deze groter en belangrijker.

Zo waar!

En vaak als je even wacht met het delen is het " grote " gevoel wat je er bij ervaart ook al weer aan het slinken.

Mooi inzicht.

Die dagdraden hier worden steeds mooier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat delen van een gebeurtenis het groter en belangrijker zou maken, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ja, het kan. Maar mij helpt het delen ook om orde te krijgen in mijn eigen gevoelens. het is soms zo'n wir war aan gevoelens dat het één grote bende wordt waarin ik het onderscheidt niet meer kan maken tussen wat oud is en wat nieuw. En dan verzuip ik.

Door er over te praten krijg ik orde en wordt de gebeurtenis juist weer kleiner en komt het terug naar wat het was en weet ik hoe te handelen of juist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, ik voel mij tot jouw posting aangetrokken. Ik merk bij mezelf dat als ik iets aan anderen uitleg, ik het zélf ook weer beter begrijp. Als ik niet deel dan heet dat tegenwoordig opkroppen, 50 jaar geleden "had je iets op je lever". Need I say more?

Ik suggereer niet dat alcoholisme in het verleden een gevolg was van het niet delen, ik suggereer wél dat er toen evengoed óók behoefte was aan delen van zorgen, angsten en twijfels.

Als ik die deel, dan helpt mij dat in het ordenen maar de reacties kunnen dat ordenen vertroebelen. Als je iedereen om raad vraagt wordt je vanzelf wel een keer radeloos. Zoiets. Daarom deel ik het op papier. Ik schrijf ongecensureerd en lees het met "de handen op mijn rug" terug. Daarmee is "verwerking" geen feit. Dat ligt aan de zwaarte van het gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG, het is een mooie omschrijving van wat het je gebracht heeft. Dank je wel. Het is mij al vaker opgevallen dat wij hier op het forum ons laten verleiden tot het geven van adviezen. Dat is op bepaalde meetings zelfs expliciet verboden. Daar ga ik nog es over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hoort dat ook wel bij je Gerrit .. Meer met anderen bezig zijn.

Je wilt graag helpen en dat is indirect ook een manier om jezelf te helpen.

Dingen voor een ander op een rijtje te zetten maakt het voor jezelf ook helderder

Mooi toch !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...