Spring naar bijdragen

Stoppen: ik wil het!


pphh

Aanbevolen berichten

Hoi Asics, welkom hier.

Goed dat je met die enge stap van stoppen

in actie bent gegaan.

Angst die verlamt, maakt zichzelf waar.

Ga je ermee aan de slag, dan valt het meestal mee

en naarmate je die angst overwint, word je sterker.

I.p.v. zwakker als je doorgaat met drinken, in dit geval.

Ambitie en drank gaan niet samen, zoveel is zeker.

Ik schrik wel even wat je schrijft over je studententijd, want

mijn dochter, met mijn genen en onmatig zijn, gaat in september

aan die periode van studeren beginnen en ik vind het lastig

loslaten.

maar als ik jou lees, geeft het ook vertrouwen, dat je die jaren

dus ook doorkomt, en dat er leven is na de drank, zoals wijfie

in haar handtekening heeft staan.

succes en blijf maar lekker veel lezen/schrijven hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Asics.

 

Goed dat je het roer omgooit. Je bent nog lekker jong en kunt nog echt wat van je leven maken. Jij bent er nu al achter dat je alcoholist bent en moet stoppen. Ik deed daar veel langer over en velen van ons. Gefeliciteerd hoor.

 

In het begin zal het even lastig zijn. Maar een leven zonder alcohol went wel. Er zijn best nog wel wat mensen die niets drinken.

 

Neem je voor vandaag drink ik niet. Morgen is een nieuwe dag. Niet gelijk denken aan de rest van je leven. Hoewel je natuurlijk in je achterhoofd wel houdt dat je nooit meer zult drinken. Maar als je daar teveel aandacht aan besteed wordt het moeilijk en kan beangstigend zijn.

 

Heel veel moed en succes.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de aanmoedigende berichten!

 

Het is echt super hoe jullie nieuwe "lot genoten" ondersteunen, dit zorgt alleen maar voor meer motivatie om hier mee bezig te blijven. Kijk nu ook steeds meer uit naar het moment dat ik weer op het forum kan lezen i.p.v. drinken.

Na ruim 48 uur voel ik me toch al een stukje beter dan gister, dat was echt een zware dag! Ik heb nog wel veel moeite met eten en heb gelezen dat dit een normaal verschijnsel is in de eerste paar dagen.

Wil sowieso een paar kilo aankomen, dus zal even streng moeten zijn voor mezelf. Hebben jullie daar misschien nog tips voor? Ik ga deze week ook naar de huisarts om dit toe te lichten.

 

Gelukkig ben ik vandaag vrij, morgen weer aan het werk, genoeg tijd om afleiding te zoeken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Asics,

 

Welkom om het forum! Ik ben ook nog maar een nieuweling, qua schrijven dan, maar heb er in de afgelopen vier weken al enorm veel aan gehad. Wens jou dat ook toe!

 

Sinds ik ben gaan minder-en-niet-drinken, val ik erg af. Voor veel mensen misschien fijn, maar voor mij niet. Mijn kleding valt zowat van mijn heupen. Het ligt aan mijn stofwisseling en mijn aanleg. Misschien herken je het. Het grote voordeel is: je kunt alle aandacht die je richtte op alcohol nu verschuiven naar je voeding. Enige belangrijke valkuil om niet in te vallen: ga geen ongezonde vette dingen eten om aan te komen, zoals junk food en te veel geraffineerde suikers. Heb je niets aan en het vervuilt je lichaam alleen maar weer.

 

Mij lukt het niet zo goed om veel méér te eten tijdens gewone maaltijden, daarom kijk ik goed naar de ingrediënten van die maaltijden en eet ik tussendoortjes. Denk aan, bijvoorbeeld: 

 

- volle kwark, yoghurt of melk i.p.v halfvolle producten: lekkerrrr! Lekkere cruesli of muesli met noten en gedroogde vruchten erdoorheen.

- kokosmelk en amandelmelk vinden sommigen ook lekker

- roomboter i.p.v. margarine

- liever honing dan suiker (kan ook in je koffie, probeer maar)

- vruchten vol goede vetten en andere voedingsstoffen: avocado's, bananen, verse kokos, gedroogde vruchten zoals pruimen, abrikozen, dadels, vijgen

- noten - macadamia's, pinda's, pecannoten, walnoten, etc. Pindakaas!

- vette vis: zalm, haring, makreel

- eieren: 1-2 per dag kan best - kies alleen liever biologische eieren

- kaas natuurlijk

- chocolade! Ook chocolademelk

- energyshakes en smoothies, die sporters ook vaak nemen. Wel prijzig.

- standaard een extra lepel koolhydraten, zoals rijst, pasta, aardappels, donker brood

- als je vlees eet: neem vetter vlees, geen magere lapjes. Geen zorgen over vetrandjes of bacon. Biologisch orgaanvlees - met mate! - is een goede bron van voedingsstoffen, maar je moet ervan houden...

- ik ben zelf erg van de peulvruchten in combinatie met vlees en groenten: linzen, kikkererwten, bonen... Mocht je dat willen, kan ik je wat recepten geven.

 

Eet ze, Asics!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog een tip voor je Asics. 

 

Maak elke morgen in de spiegel een close-up selfie van je gezicht. Sla de foto's op op datum en daarachter het aantal dagen dat je die dag niet hebt gedronken. Zo maakte ik vanochtend bijvoorbeeld: 2014-08-07_05. Kijk hoe je gezicht verandert: je wallen worden minder, je ogen witter, je blik frisser. Bij mij gaan zelfs mijn mondhoeken omhoog :-)

 

Maak vooral ook selfies wanneer je wél gedronken hebt - hetgeen ik je natuurlijk niet toewens! Bewaar die ook op datum, en zet er een nulletje achter. Zoek de verschillen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...