Spring naar bijdragen

refusal


Tjitske

Aanbevolen berichten

Ik ben Tjitske en probber mijn weg hier te vinden wel een doolhof hoor.

Kreeg net een tip van iemand dus nu probeer ik het hier.

Ben op 21 mei gestopt met drinken na 3 vreselijke dagen voelde ik mij steeds beter.

Slikte elke morgen 1 refusal maar ben daar 2 weken geleden mee gestopt. Dacht dat ik wel zonder kon NIET dus.

Afgelopen week weer heel veel gedronken vandaag niet maar de dag is nog niet om.

Nu vraag ik mij af of hier iemand weet of ik nu refusal kan nemen of word ik dan nog zieker?

 

Lieve groet Tjitske

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tjitske,

 

Welkom hier. 

 

De alcohol moet wel even uit je bloed zijn voordat je Refusal kunt slikken. Ik zou 48 uur wachten. Houd vol. Het is te overzien.

 

Ik heb ook een poos Refusal geslikt. het heeft mij echt geholpen. Maar je moet het wel een hele tijd slikken. Ik ben net zolang doorgegaan tot de drank uit mijn gewoonte was. Dus de gewoonte om te drinken bij alles wat even tegen zit of als er iets leuks is. Dat heeft toch wel een jaar geduurd. Ondertussen heb ik wel ook andere dingen gedaan zoals heel hard werken aan de Stappen van de AA. Alleen stoppen en de rest bij het oude laten werkt niet. Ook een of andere hobby oppakken.

 

Heel veel succes.

 

Echt moeilijk is het Forum niet als je eenmaal de weg weet. Er is ook een apart draadje voor Refusal slikkers. Zoek maar dan vind je het wel.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot dat je de refusal kan slikken dan maar overleven door afleiding te zoeken. De trek weerstaan!!!!

Het gaat vanzelf weg. En komt na een tijdje ook weer terug. Net eb en vloed.

Als je trek krijgt ga je iets doen. De vriezer ontdooien of je fiets poetsen ( ja ik zeg maar wat ..)

of iemand bellen of op dit forum schrijven

Dan ben je afgeleid en is de trek zomaar even weg.

Maar volhouden. Drinken maakt alles alleen maar erger.

Zowel fysiek als mentaal

Sterkte!! Hou vol !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tjitske,

 

Welkom op dit forum.

Ik wens je hier veel succes en plezier. Er is veel te halen.

 

Je kunt je eventueel voorstellen onder " Wie is wie", dan krijg je meer reacties denk ik en leer je de mensen een beetje kennen.

Onder " Ditjes en datjes & Dagdraad" wordt iedere dag een nieuwe draad aangemaakt.

Dat is een soort virtuele huiskamer, waar van alles kan gebeuren.

Van een beetje kletsen tot vragen en antwoorden, van soms wat geruzie tot echte ondersteuning als iemand moeilijk zit. Kijk er maar eens.

Je vindt daar ook een Dagpact, waar je je voor kunt opgeven en dan belooft die dag niet te drinken.

 

Ik heb een aantal jaren geleden Antabus gebruikt, dat is volgens mij hetzelfde als Refusal.

Ik heb toen de fout gemaakt verder niets te doen. Voor de meeste mensen met een alcoholprobleem is het ook belangrijk om aan jezelf te werken.

Om de onderliggende problematiek in beeld te brengen en daarmee aan de gang te gaan. Anders val je direct weer op je snufferd.

Om dat te doen, zijn er aardig wat ondersteuningsmogelijkheden. De AA, die Hanneke noemt, is er een van.

 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is tjitske helemaal in t doolhof verstrikt... Moet ik nu weer naar wie is wie... Dit is toch wie is wie?

Wie is nou eigenlijk wie???

Tjitske je hebt de goede draad gevonden om je voor te stellen alleen omdat je als titel " refusal " hebt gebruikt is Gerrit nu ook van t padje af.

Misschien refusal veranderen in tjitske dan komt t helemaal goed.

T is hier een beetje komkommertijd ivm de vakantie maar normaal gesproken kan t hier druk zijn.

Ik zag dat je het boekendraadje al hebt gevonden dus ik denk dat je al aardig wegwijs begint te worden.

En anders vraag je gewoon weer toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Gaat goed vandaag toch maar refusal in genomen 1uur geleden.

klein beetje misselijk maar kan ook van de warmte komen.

Heb morgen tennistournooi en na aflloop hup bijna iedereen aan de wijn ent bier.

Ikke niet dus morgen weer refu en .................ik ga met de otooooo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi tjitske en ook dat het bestaat.

Ik heb zelf eens een boompje gekweekt en later langs de kant van de weg gepland voor mijn overleden broer ( op de plek waar hij was omgekomen ) maar die werd jammer genoeg door vandalen (?) of anderen weer weg gehaald.

In het Wilhelmina bos zullen ze er vast beter op passen. Heel waardevol !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...