Evvviiieee Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Hallo allemaal , ik zou graag eens gewoon sociaal een drankje doen zonder het gevoel te moeten hebben om dronken te worden ,Is dit raar?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Waarom nieuw draad starten? Welkom terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 12 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2014 Goedemorgen, Toegeven dat je alcoholist bent en niet sociaal kunt drinken is voor velen in het begin moeilijk. Het is niet aan mij te zeggen of je een alcoholist bent. Maar het feit dat je niet kunt stoppen als je eenmaal begonnen bent wijst daar wel op. Ik heb toe moeten geven, na veel pijn en moeite dat ik een alcoholiste ben. De strijd opgeven wat betreft sociaal drinken en gewoon stoppen gaf veel rust. Sociaal drinken is trouwens een kreet door alcoholisten uitgevonden. Een niet alcoholist zal het daar nooit over hebben. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2014 Welkom hier, lees en schrijf mee zou ik zeggen. Ik weet niet goed wat ik moet antwoorden op je vraag, want wat is raar?De mensen die dit forum vinden hebben denk ik een alcoholprobleem. Voor de meesten geldt dat matig drinken uiteindelijk niet lukt. Of jij daar bij hoort kun je gaan onderzoeken. Er is een online training, verslavingszorg, een dagboekje bijhouden en de mogelijkheid eens te kijken of je een periode zonder alcohol kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2014 Nee..is niet raar Telkens meer moeten nemen om hetzelfde te bereiken Das gewenning ..verslaving Ik weet echt niet of sociaal drinken mogelijk is als je er al een probleem mee hebt 10 % van de stoppers red het om sociaal drinker te worden...vertelde de verslavingsarts mij...en dat het proberen niet waard is Ik heb hem geloofd...nu denk ik...drank voegd niks toe..heb het niet meer nodig Baas over mezelf zijn voelt ook best goed Genoeg lees voer voor jou Evii....suces en welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menja42 Geplaatst 12 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2014 Inderdaad, noem het hoe je wilt. Als jij er last van hebt, heb jij er problemen van. Verslaving wil dan zeggen dat jij de regie niet meer hebt, dat heb je inmiddels in de gaten. Sociaal drinken? Onder bepaalde condities kan het dus voor 10%, maar het is voor de overige 90% dus verstandiger zich daar niet aan te wagen. Zelf had ik er geen moeite mee, juist omdat ik dan mensen om me heen had, maar ik hield er mijn verslaving wel door in stand. En als ik dan alleen was 's avonds... En zo zijn er vele varianten van verslavingsproblemen, maar de kern blijft: de regie kwijt zijn. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden