Spring naar bijdragen

Hallo ik ben Madelief

Madelief

Aanbevolen berichten

Dag lotgenoten.
Na enig aarzelen wil ik me hier voorstellen.
Ben een vrouw van 43 en al jaren alco verslaafd.
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik in een kliniek gezeten, waar ik een waar trauma aan heb overgehouden.
En nog steeds ben ik verslaafd, helaas.
Mijn dag begint met wijn anders kan ik niet functioneren....denk ik dan he?
Heb veel black-outs en ben totdat ik weer voldoende alco in mn lijf heb erg trillerig.
Mijn leven is zeer beperkt door de alco, ik leef als een kluizenaar....
Maar eigenlijk valt dat niet eens zo op, omdat ik in de middle of nowhere woon.
Natuurlijk heb ik familie en vrienden maar die zie ik niet vaak, en als ik ze zie kan ik het heel goed verbergen.
Ook mijn kids zien nu niet hoe het met me is, ze wonen allebei al zelfstandig.
Mijn partner heeft wel een vermoeden, maar is de hele dag van huis, dus als hij thuiskomt zorg ik dat ik een dutje heb gedaan en dan kan ik er weer even tegen.
MAAR IK BEN HET ZO ZAT!!!!!!!!! Ja dat klinkt weer lekker dubbel.
Heb nu echt genoeg van deze verslaving, vandaar dat ik me hier aansluit in de hoop dat ik nog te redden ben.
Ja dat klinkt vrij dramatisch en dat is het ook.
De komende tijd ga ik zoveel mogelijk proberen alles te lezen hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Madelief,

Zoals je gezien hebt, heb ik me ook vandaag aangemeld. Ik herken veel van wat je schrijft. Ook ik ben slechter uit diverse crisisopnames gekomen dan dat ik erin ging. Misschien is het forum inderdaad wel van doorslaggevend belang voor ons en de anderen. Het houdt je in ieder geval bezig met iets anders dan drank alleen. Ik ben nog aan het nadenken over hoe ik mezelf zal voorstellen in "wie is wie". Komt nog wel.
In ieder geval veel succes toegewenst.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het welkom Malloot! Fijn om te weten dat er meer zijn die op dezelfde drempel staan als ik. Ben ook heel benieuwd naar jouw verhaal. Mijn verhaal is zeer beknopt, maar ja ik bedoel, ik kan wel een trilogie schrijven.... en dat is iets te gek natuurlijk!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Madelief,
Je zegt dat je wel een trilogie kunt schrijven, maar dat dat te gek zou zijn. Laat ik je dan vertellen dat ik wél veel heb geschreven en dat nog doe. Ik heb naar aanleiding van mijn "levensverhaal"(jou wel bekend neem ik aan) een boek geschreven, maar nooit uitgebracht. Ook nu ben ik bezig met het schrijven van overdenkingen en gedichten. Anderen hebben er nog niet veel kennis van genomen, maar mij helpt het. Vervelend is alleen, dat ik het beste schrijf wanneer ik (weer eens) teveel gedronken heb.
Dán heb ik inspiriratie; dán vind ik de woorden; dán weet ik mijn gevoelens, verlangens, tekortkomingen en mijn goede dingen te omschrijven. Zoals gezegd heb ik er wat aan. Je hebt geen idee hoeveel steun je kan hebben aan je eigen schrijverij, wanneer je ze veel later nog eens terugleest en het je als het ware dwingt om over je eigen gedachten (weer eens?) na te denken. Doe het voor jezelf zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom beide...,

Heel raadzaam om hier veel te lezen; er is enorm veel ervaringsdeskundigheid en uit onverwachte hoek
qua rangen en standen. Een heel bijzonder forum, waar je steun kunt vinden maar misschien ook meer kunt gaan snappen van je eigen proces in dit enorme worstelgebied.

Op de dagdraad (ditjes en datjes... op datum) kun je dagelijk meepraten.
Ik hoop van harte dat het jullie veel zal brengen!!

Good luck!

p.s. Malloot is eigenlijk een nare naam.
Begin met je eigenwaarde opbouwen en doe iets vriendelijks voor jezelf: wijzig je naam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja malloot ik herken dat. In de ochtend iets schrijven is bijna niet mogelijk. Als ik gedronken heb, heb ik idd inspiratie, hangt wel van mijn bui af hoor. Maar ik ga dan zelfs sneller en beter typen... Dit komt omdat ik heel trillerig ben, dus mijn motoriek is het aan het begeven! Daar schrik ik steeds van. ben verdorie nog maar 43. :o
En Cathy dank voor het welkom. Ja ik ben nu steeds aan het lezen en ben verbaasd over de vele info hier! Volgens mij ben ik er voorlopig zoet mee.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cathy,

Je kan en mag je bedenkingen hebben over de door mij gekozen naam Malloot. Toch wil ik hem houden, omdat ik me soms zo voel en omdat ik een poes heb gehad met die naam. Dit dier (een échte vriend) heeft de laatste 10 jaar van mijn leven zoveel met mij meegemaakt, dat ik hem op deze wijze wil eren.
Niet alleen heb ik ontzettend veel aan dat dier te danken: hij was altijd en overal bij me. Zonder riempje, zonder problemen, Soms weg, maar altijd dichtbij. Helaas is hij vorig jaar overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief.
erg hetkenbaar je verhaal. Ook ik begon maandenlang mijn dag met alcohol en bleef doordrinken totdat ik 's avonds weer naar bed ging. Ik leefde op alcohol, familie enzo zag ik ook amper. Ik sta nu een maand droog en ja het bevalt goed. tis moeilijk, maar je krijgt er ook een hoop voor terug. Natuurlijk ben je te redden. Je vind hier veel steun en tips. Veel succes ermee en laat van je horen hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha madelief
een warm welkom hier op ons forum.
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij
je leven op dit niveau ontzettend zat bent.
Als je eraan toe bent de knop om te zetten
kan ik je de ADBtraining hier online echt
aanbevelen. Ik was al 55 en al jaren aan het jo jo en
Pas hier kon de knop definitief om en daar heb ik nog
geen dag spijt van gehad. het forum betekende erg veel
voor me, ik heb er waardevolle penfriends aan overgehouden
en al diversen in het echie gezien ook. het is zo'n verandeming
om over de drank te ptaten en wat het kost van je leven, met mensen die weten
waar het over gaat, zelf de ervaringen en de strijd kennen en dus niet (ver)oordelen.
Ik wens je heet veel succes en gun je een ADB rest van je leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lin en Jane, bedankt voor het welkom! Ja ik drink nu nog steeds....helaas. Wat mij is overkomen toen ik abrupt stopte is een insult. Dus ik ben bang om te stoppen. Heb nu Baclofen besteld in de hoop dat mij dat gaat helpen. Zie www.baclofen.nl Oke het is omstreden, maar ik ben bang dat het me anders niet gaat lukken. Heb geen goede ervaringen met mijn huisarts en de kliniek was ook een drama, dus ik ga kijken of dit iets voor me is. Het gekke is dat ik, nu ik dus zeker 2 flessen wijn achter mijn kiezen heb, ik normaal functioneer. Maar ik weet dat ik vanacht wakker word om een uur of 4, en dan allerlei angsten krijg en doemscenarioos voor me ga zien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief lief,
ik lees net op draad inmiddels al drie
Ik hoop dat je hier morgen terugkomt
als je niet hebt gedronken.
Er moet een eerder draadje zijn over Baclofen,
het wordt als een wondermiddel aangeprezen.
Maar er bestaan geen wondermiddeltjes tegen
de oorzaal waarom je drinkt. Als je stresshoofdpijn hebt, helpt
paracetamol tegen het symptoom, maar niet tegen de oorzaak van de stress.
Als je alcohol de baas wilt worden, kun je niet je ogen sluiten voor het feit
dat je afhankelijk bent van alcohol en bang om te stoppen.
Ik ben bang dat wat jij wilt gaan doen gevaarlijk kan zijn voor je.
Als de HA niet degene is die jou kan begeleiden, dan zoek alsjeblieft iemand of
een instantie die dat wel kan. Die moet er zijn. Het maakt zoveel uit Madelief of je
hulp en steun krijgt. het is al zo'n eenzame strijd tegen de alcohol!
Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar als je de online ADB niet kunt/wilt, misschien dan naar
hun kantoren? Of de Brijder of vraag op de dagdraad raad en kijk wat er uit komt.
Maar ga alsjeblieft niet in je eentje experimenteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief,
Ook ik dacht dat ik alcohol nodig had om te kunnen functioneren. Ik functioneer stukken beter zonder alcohol en met hulp. Pas op met Baclofen. Ik heb ook een aantal slechte ervaringen gehad met hulpverlening. Maar scheer ze niet allemaal over 1 kam. Dat wil niet zeggen dat er geen goeie tussen zitten. Ik heb uiteindelijk ook goeie hulpverlening gevonden waar ik ook echt wat aan heb. De strijd tegen alcohol is al moeilijk genoeg. Ik raad je echt af om die strijd in je eentje aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...