huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Kate...ik heb ook een eigen kamer...mijn poppen hebben een mooi plekje gekregen daarin Heb ze nooit weg kunnen gooien Deze kamer geeft me rust...met alles wat me dierbaar is En ja ik vermaak me ook prima in mijn eentje In ieder geval beter als in een hele grote groep Een ieder heeft zijn eigen rugzak...voor ieder is het een last Daarom zeg ik ook vaak verslaafd worden doe je niet zomaar Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Hahaha wijfie..hoe komt zo'n droom nou tot stand ?! Ik ga naar bed, droog moe en voldaan Trusten! 26 juni 2014 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Als ik even in mag breken............ Volgens mij is verslaving afgelopen jaar erkend als hersenziekte en staat het ook als zodanig in de DSM - 5. De discussie die vandaag gevoerd wordt over de vraag: Is verslaving een ziekte of afwijkend gedrag? is reeds gevoerd op universitair niveau. Sinds de DSM-IV classificatie is vervangen door de DSM-5 classificatie is verslaving als hersenziekte opgenomen. Dit is gebeurd mei 2013. Zoals homoseksualiteit wel of geen ziekte is.......... die discussie gaan we anno 2014 ook niet meer voeren, zo hoeven we niet meer te kibbelen over wat wij vinden of hoe we ons voelen bij : verslaving is een ziekte. De wetenschap zegt dat het een hersenziekte is (over 20 jaar kan het inderdaad weer anders zijn). Jongens, schiet hier maar op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Wijfie ...dit is dus ook zoiets wat met psych besproken kan worden. Je zegt dat je zus in de steek heeft gelaten aldus zo voeld het ...maar eigenlijk zijn het je ouders die er niet waren voor je Zo zie ik het...ik ben geen psych Jij hebt echt wel gesprekstof Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Slaap lekker allen. Ik duik er droog in en morgen fris weer op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Goedenavond beste mensen! Ik weet nu hoe ik mezelf kan ontspannen tot slaperigheid: gewoon vergaderen Monster, ik heb zojuist even naar DSM-5 gekeken, maar geen goede site gevonden om de teksten gemakkelijk in te zien. Misschien moet ik dat niet willen, want volgens mij is het een behoorlijke pil, en dan ook nog in vakjargon. Heb jij misschien een vindplaats, of een vindplaats met een samenvatting of een beschouwend artikel, commentaar, noem maar op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Leuk Peet! Warm zeker binnen daar, met veel mensen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hut, voor wat het waard is: ik bewonder jou en lees je graag. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Iedereen trots, de scholieren helemaal opgewonden ... Weet je dat ik me mijn eigen diploma-uitreiking niet meer kan herinneren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Leuke brommertje monster lijkt ie op die van jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Nee Peet, ik dronk toen wel af en toe (en veel dan), maar meestal niet. Ik deed vakantiewerk (in continu-dienst), terwijl mijn klasgenoten feest vierden. Beste mensen, ik stop ermee en ga nog een boek lezen. Fijne avond, goede nacht en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik herken me wel in je wijfie. Ik was ook de jongste, en werd nooit au serieux genomen - sorry als dat zeurderig klinkt. Het is heel moeilijk om jezelf dan later au serieux te nemen, ondervind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 MG, op de site van wetenschap24.nl stond een artikel over de veranderingen van de DSM -5 classificatie van bepaalde ziekten, waaronder verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Dank je Skip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hey Agnieta, Sowhat plaatste dat als antwoord op een vraag van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 fijne avond nog samen, of welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Dus nu @Sowhat, mijn psychiater heeft me Selincro voorgesteld, omdat de bedoeling van het medicijn nogal erg past bij wat ik wil. Van nevenwerkingen ben ik eigenlijk niet zo bang, ik heb ze zelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Goeieavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hoe bedoel je dat Agnieta? Het is toch eigen aan onze maatschappij dat je je soms moet verantwoorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden