Spring naar bijdragen

Zomer zaterdag


Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

De boel de boel laten, als het kan: heel goed.

Gisterenacht had ik slecht geslapen en hoofdpijn, moe etc.

Op het programma stond: voorraden aanvullen en boeken naar de bieb. Alles lag al klaar, maar het gaf me zo'n druk dat ik besloot dat ik een dag niets hoefde te doen. Dat kwam mij toe want ik was gepensioneerd en eigenlijk toch al geen weekend, want geen baan. Lekker dikke kleren aan en pantoffels en oude tijdschriften om door te kijken en op te ruimen. Is in feite ook van de to-do-list in hoofd. En kijk wat er gebeurt: grote afwas gedaan, hele gft-bak vol gemaakt met uitgebloeide papavers, aardbeien geplukt, bed verschoond en zo nog wat. Gewoon omdat er geen druk achter zat.

 

Nu dus maar eens de auto gepakt en alsnog gaan en op de rode vlaggen letten, want het is  de dag dat ik 46 jaar geleden, halverwege mijn zwangerschap trouwde.

Wat verwachtte ik toen? En wat is er van terecht gekomen?

De rode vlaggen zijn er om me eraan te herinneren dat drinken niets oplost en dus het drankpad voorbij lopen.

Laat ik dat dan hier maar beloven en afspreken, voor de zekerheid.

Meld het later eerlijk, echt waar. :excl:

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon is effe uit mijn blikveld verdwenen en met opa&oma mee de stad in...

Niet alleen boekverslag, maar ook nog 6 verslagen voor CKV...

Werd me effe wat te rood voor mijn ogen dus de hulptroepen ingeroepen!

Nu dus effe tijd voor mijzelf en de boodschap.

Nog wat meenemen voor de meeting?

Ben effe kwijt of we daar wat over hadden afgesproken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan niet altijd mijn zin doen....en morgen is wat wacht nog meer

Dus ja ga de helft van wat wacht doen

Heb de boodschappen binnen

Was ophangen :(

Kom de dag wel door hoor....hoef me niet te vervelen

Geen zorgen om mij

Ga eerst na buurvrouw bakkie doen...ze zit weer in de tuin...laatste stadium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je Blondie dat je een 'time out' voor jezelf kunt nemen. Deze Miep is daar vaak veel te laat mee. Hoei, en dan blijkt er nog veel meer huiswerk te zijn. Hou je haaks hoor!

 

Lidia: Poeh! Wat een verhaal joh. Wat zal dat voor jou moeilijk zijn en zijn geweest. En dan je vraag naar het waarom te stoppen met alcohol. Als ik naar mezelf kijk, stop ik vooral voor mezelf. Dat is mijn referentiekader en vertrekpunt. Natuurlijk doe ik het ook voor mijn gezin (man en zoon) maar in eerste instantie voor mezelf. Klink egoistisch? Misschien...Ik zie het als zelfzorg en goed voor mezelf kunnen zorgen betekend weer goed voor een ander kunnen zorgen. En dat laatste is winst voor mijn gezin....Mijn hemel wat heb ik er op een gegeven moment een grote rotzooi van gemaakt. Zo groot dat ik zo ontzettend klaar was met mezelf. Ik wilde mezelf terug, zoals ik mezelf kende voor het half jaar zuipen...Ook ik heb voorbeelden in de fam van alcohol (mis) bruikers, voor mij een schrikbeeld, maar in eerste instantie voor mij geen reden om alcohol de baas te worden. Zou het voor mij anders zijn geweest als ik geen zoon had, geen partner had? Moeilijke vraag. Misschien niet omdat ik me ook verantwoordelijk voel tov mijn vriendin, vrienden, lieve buren, mijn moeder...Stof weer tot nadenken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit: toch geen gestolen fietsen?! Wat een ellende chinees eten! En dan kun je het ws ook nog niet op de bank en voor de TV nuttigen. En het restje bewaren in een koelbox... Ik zal je beklagen (als ik tijd heb) Nu even geen tijd want ik moet HUT bij zien te fietsen. IJs gegeten, ook al zo'n ellende.

 

Het is voor vanavond geen schouwburg geworden maar een etentje. Wat een dag :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha...oh wat hebben we het slecht

Tussen tijd man ook aan werk gezet...die zit ook maar de pc te bekijken

Heeft een week vakantie om schutting te zetten

Hier word gekookt.....kant en klare rijst...kipfilet en sausje

Beetje konijnevoer erbij..tjakka

Vanavond een paar toastjes

In ieder geval iets meer gedaan al planning...

Huishouden van jan steen

Eet smakelijk allemaal en een fijne avond :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snijbiet??? Ooit van gehoord maar nog nooit gegeten. Weet niet waar dat naar smaakt.

Hier geen zin om te koken, heb er de puf niet voor. Ondanks ik goed geslapen heb ben ik moe. Weet niet waarvan want zoveel heb ik vandaag niet gedaan. Dus heb ik roerei met pepers, gemarineerde spekjes en sjalotjes gegeten. Ook goed en lekker.

Wel een snotterig neusje van dat hete spul. :blush::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rust wedergekeerd in huis en in mijn hoofdje in ieder geval ook...

Kan daar toch slecht tegen, dat machteloze gevoel,die boosheid en dat verdriet...

Maar uiteindelijk is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid...

Mijn zoon zal het toch zelf moeten doen!

Ook hij heeft het recht om te leren van zijn fouten...

Helaas nog niets gehoord van wijfie of ze morgen mee wil rijden naar de meeting.

Vertrek zelf rond 9:00 uur en zal er rond 11:00 uur dan zijn.

Heb er zin in!

Maar voor nu genoeg gedaan en de beentjes de lucht in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het ook Sowhat maar het is weekend hé, vaak moeilijk voor haar. Maar morgen meeting en misschien put ze daar kracht uit.

 

Ach lieve Hut. ik heb goed geslapen vannacht maar de pest is dat ik niet kan uitslapen. Ik hoop ook echt dat dit de laatste keer is in m'n leven dat er zo'n groot project komt. Ja in augustus nog het terras maar dan hoef ik niet meer te sjouwen. Volgend jaar andere deuren maar die plaatsen ze ook in een dag tijd. En over 14 dagen liggen de tegels erin. Dus ik houd moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol: Nu met de benen in de lucht hoor! Vergeet niet dat dergelijke projecten energie vreten he. En Bol dat moet je ook maar 'kunnen bollen' (zeggen ze hier). Je hebt bergen werk verzet, dus pak je rust.

 

Ik ga nu uitbuiken. Pff er kan niets meer bij. Maar wat was het gezellig en lekker! Lieve mensen, zij die morgen naar de Meeting gaan alvast heel veel voorpret en morgen heel veel plezier!!! Geniet ervan en van elkaars aanwezigheid. 

 

Fijne voortzetting en voor straks welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil gewoon even zeggen dat Spud het kan handelen.

En ja, ik heb voor het eerst van mijn leven in een psychose gezeten. En het overleefd.

 

Bedankt voor jullie steun. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...