Spring naar bijdragen

Donderdag 29 Mei 2014

Aanbevolen berichten

Tja waarom wordt de een verslaafd en de andere niet? Als het inderdaad klopt dat wij een stofje missen, zou dat de rede kunnen zijn. Maar de een is meer verslavingsgevoeliger dan de andere. De een heeft misschien niet zo'n behoefte aan die kick en een ander weer wel.

Ik vind drank niet lekker, m.u.v. een likeurtje. Dat vind ik wel lekker, maar ook daarin sla ik door en zuip binnen een mum van tijd de hele fles leeg.

Ik wil zo gauw mogelijk in die roes komen.

Als mijn vader een paar borreltjes op had was ie staalbezopen. De goeie man kon er helemaal niet tegen. Mijn moeder wel, die kon met gemak zo'n 30 glazen per dag drinken. Toen wij het café uit waren is ze gelijk gestopt en had nergens geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vandaag heb ik tegelzetter gevonden die het voor een redelijke prijs doet. Van de toeslagstoffen die op de offerte stonden daar had hij ook nog nooit van gehoord maar e2400,-- betalen voor cement, zand en voegmortel is rijkelijk aan de dure kant, hij had het zelf over zo'n e500,--.

Ook ga ik voor andere tegels kijken want de zaak waar ik van de week ben geweest staat bekend als een van de duurste van Nederland.

Toch blij dat ik naar een vriendin geluisterd heb. :)  Voel dat ik gelijk een heel stuk rustiger ben geworden.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met die laatste zin Bolletje? Ik bedoel "Mijn moeder wel, die kon met gemak zo'n 30 glazen per dag drinken. Toen wij het café uit waren is ze gelijk gestopt en had nergens geen last van."

bewerkt door Jen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel Jen dat mijn moeder erg goed tegen drank kon, mijn vader niet.

Ik zat net te denken, ik zal nooit verslaafd raken aan b.v. gokken, maar wel aan drank. Zou dat dan toch dat stofje...........

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Jen ze was niet verslaafd, nooit geweest. Haar broer weer wel dus de gevoeligheid voor verslavingen is er bij ons wel. Maar zover ik weet is geen van mijn neven en nichten verder verslaafd. En ik heb er een hele hoop. Tja die vraag blijft altijd moeilijk.

Hé maar hoe is het nu met je? Weer wat rustiger? En hoe is het met je man?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nonkel van mij is aan Korsakov overleden, en toch nog een paar probleemgevallen. Maar idd niet bij nichten of neven. Nu ja, ik weet het niet echt, wellicht weten zij het van mij ook niet.

Ik heb dringend nood aan een uitlaatklep. Lotgenoten of zo. Maar vind niet direct iets goeds. Ja, er is een groep in mijn stad, maar dat is zowel patienten als familie en ik ken een van de patienten, vind ik niet zo ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen ik heb een forum gevonden van mensen die lijden aan deze stoornis. Daar kunnen ook familileden hun verhaal kwijt. Zoek maar eens bij   Manisch depr. stoornis Forumoverzicht. Als je wat naar beneden scrolt zie je daar staan dat familieleden daar ook kunnen schrijven.

Verder zou je eens kunnen kijken op    familivan.nl

Laat maar weten of er iets bij zit en anders kijken we nog verder. ;)

Zo nu eerst even journaal. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van Bolletje is dat Jen!

Ik hoop dat je er wat kunt vinden.

Ik meld me droog af voor vandaag.

Straks weer een saaie film kijken en misschien slaap ik net zo goed als afgelopen nacht.

Fijne avond iedereen en straks een goede nacht.

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou veel doen..opruimen

Kwam weinig van terecht

Daar moet ik nog aan werken...dat ongeorganiseerde

Als ik dat niet op een rijtje heb modder ik maar wat aan.

Kan daar zo slecht tegen.

En dat werkt weer sombere stemming in de hand

En daar komt dat alles of niets typje ook weer naar boven

Dus ik ga zo ook ff een wandeling maken...ga ik in ieder geval niet met een rot gevoel naar bed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit :lips:

Forum moeder Jen? Eerder dat ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om te leven met een partner die een stoornis heeft. In mijn geval was het zo dat naarmate hij ouder werd de stoornis meer naar de oppervlakte kwam en daardoor ook moeilijker te hanteren.

Als ik het eerder had geweten had ik me ook veel eerder verdiept in deze stoornis. Als je net als in jou en mijn geval, voor de leeuwen wordt gegooid en dan maar zelf moet uitvinden wat er allemaal gebeurd, maar vooral ook in mijn geval, helemaal niet wist wat me overkwam, schrik je je rot. Dan is het ook heel moeilijk om toch te blijven houden van je partner. Dat houden was er wel hoor maar op een hele andere manier dan in het begin van onze relatie.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...