Spring naar bijdragen

Vraag aan de reizigers onder ons

Gast

Aanbevolen berichten

Spud gaat januari 2015 een reis maken naar Mexico en Nicaragua althans dat was de bedoeling.

Maar nu kwam ik op iets leukers uit. Namelijk een open ticket boeken en maar zien hoe of wat ik van dat reizen vind want dit gaat mijn ontgroening worden. :D:blush::face-icon-small-shocked:;)

Maar ja, aangezien ik dus een leek ben in reizen dacht ik, het is misschien wel handig om mezelf aan te melden op 1 of ander forum.

Nu heb ik even rondgekeken, maar het lijkt alsof er alleen fora zijn met een bepaald reisdoel zoals Mexico ed. En kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk een soort van ADB forum zoek, met ervaringsdeskundigen en beginners.  Weet toevallig iemand van jullie of zo´n forum bestaat?

Groetjes,

Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joomla.servas.org

ik heb ooit een jaar in de USA gefietst

met 3 maanden onderbreking/backpacking in Mexico, Belize en Guatamala

met Servas heb ik meer dan goede ervaringen opgedaan in USA. Hosts die

soms nog nooit gasten kregen via Servas wisten niet hoe ze het ons naar de zin

moesten maken. voorwaarde was destijds dat je er minimaal 2 nachten verbleef,

zodat je ook echt contacten maakt en open staat voor de omgeving en de mensen.

In Los Angeles troffen we het zelfs zo dat we 2 weken op het huis mochten passen, terwijl

de bewoners naar hun 2e huis gingen, een geplande vakantie. Kompleet met jacuzzi, luxe

auto, jaarab. Disneyland en een volle diepvriezer, haha. Heb we echt even miljonair gevoeld.

Maar wat Servas ons vooral heeft gegeven is de mensen echt te leren kennen en de vele

vooroordelen over Americanen, die ook wij hadden en die ook waar waren soms, even opzij te zetten.

En dat geven soms echt fijner is dan nemen, want wat waren mensen blij om hun

(ook niet materiele) weelde met reizigers te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Thanks!

Ben het gaan doen. Maar de meest gerustellende ervaring kreeg ik wel van mijn vrienden in Nica.

Ik ga het doen hoe eng ik het ook vind. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...