Spring naar bijdragen

'Voorstellen' + een (tijdelijk) maatje gezocht

Ping

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

Ik heb hier al eens eerder een tijdje gezeten, maar door te blijven drinken is het helemaal verwaterd. Door allerlei omstandigheden (o.a. verhuizing én vakantie) lukt het me de laatste maanden niet eens meer om een tijdje niet te drinken. Oftwel: zelfs de stoppogingen lukken niet meer (laat staan: een stopbesluit).

Toch zie ik wel in dat dat drinken geen oplossing meer is en is mijn wens om niet meer te drinken ook steeds groter. Het probleem is echter dat ik alleen ben en er niemand is die als stok achter de deur fungeert. Al was het maar een heel klein stokje......

Ik heb nu nog een weekje vakantie en ga dan (gelukkig) weer aan het werk want ik weet gewoon niet meer hoe ik de dagen moet doorkomen zonder te drinken.

Eigenlijk zou ik het liefst aanstaande week gebruiken om de eerste stap te zetten zodat als ik weer aan de slag ga, het moeilijkste heb overwonnen. Bovendien heb ik dan mijn werk ook weer als afleiding, dat helpt!

Als ik me houd aan mijn 'plan', ga ik wat vaker hier posten. Alleen, dat ga ik natuurlijk alleen doen als ik niet meer drink. Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een tijdelijk 'maatje' die, als ik de komende week van gekheid niet hoe ik de rest van de dag moet doorkomen zonder te drinken, even afleidt.

Via sms, mail of dit forum, dat maakt me niet uit. Ik heb gewoon eigenlijk even iemand nodig, een 'oudgediende' zou natuurlijk het beste zijn.

Hopelijk is er dus iemand die me een weekje zou willen bijstaan (niet 24/7 hoor, alleen op paar moeilijke momentjes). Ik ben natuurlijk bereid tot een wederprestatie. Wat daar dan onder mag vallen, mag veel zijn behalve natuurlijk gekke dingen (ik noem maar wat, seksuele dingen of zo;)).

Ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en ben benieuwd naar de reacties.

X PogingZoveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ik heb al veel ervaring met hulpverleningsinstanties en dergelijke (ook online), maar die lijken gewoon niet te werken voor mij. Kan alles wel opdreunen omtrent een alcoholverslaving.

Voor mij werken twee dingen: iets/iemand dat/die me 'tegenhoudt' en na een drankvrije periode niet denken 'het kan wel weer een keertje'. Dat zijn voor mij altijd de weekenden i.v.m. de vrije tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi die Poging,
Als je wilt kom dan bij thema's naar ons pact. Daar hebben we elkaar en kunnen we elkaar steunen. Dan zijn er meerderen die jou kunnen helpen. En regelmatig wordt dat draadje ook bekeken door oud gedienden die je van goede raad kunnen voorzien.
En bij ditjes en datjes kun je zeker ook terecht hoor. Mischien wil jou iemand ff wat pers. aandacht geven als je het daar vraagt.
Veel suc6 Bolletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is trouwens dat ik pas echt wil stoppen (en op dit forum actief ben) als ik gedronken heb. Word een soort van 'blind' als ik niet drink, voor alle gevolgen van het drinken (of moet ik dit uitleggen).

En ik zou mijzelf er eigenlijk toe moeten dwingen om op dit forum in te loggen als ik nuchter ben (morgen; half dan, want voordat de alcohol uit je lichaam is...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging,
Als je naar de forums gaat hé? Onder de pagina aan de linkerkant dan klik je dat aan. Dan zie je een hele rij staan waaronder Thema's rond de alcohol. Daar staat in dat rijtje ook ditjes en datjes. Nou als je naar thema''s gaat en dat aanklikt zie je weer een rijtje staan. Daar staat ook in dat rijtje, pact. Als je dat aanklikt dan zie je daar cijfers staan en daar klik je op het laatste cijfer. Daar kun je dan een berichtje plaatsten.
Als je naar ditjes en datjes wilt, klik je dat aan en ga naar de dag van vandaag. Zondag 18 juli. Als je dat aangeklikt hebt ga je naar de laatste pagina en dan kom je bij de dagdraad, onze hoofddraad zeg maar. Dat is onze huiskamer en daar kun je dan ook je vraag stellen Daar zitten de meeste mensen.
Ik zie je misschien daar. En als het niet lukt doen we het nog een keertje hoor, blijf maar vragen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bolletje en Dar,

Bedankt voor de uitleg. Snap de werking van dat forumtopic (en zal er waarschijnlijk ook in gaan reageren), maar was nu eigenlijk echt meer op zoek naar één persoon. Maar ik hoop dat ik hier/ op het Pact-topic morgen weer zal zijn.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging ik wil je graag helpen hoor als je liever iemand alleen hebt die er voor je is als je het moeilijk hebt. Dat is misschien in het begin wat makkelijker voor je. Ik ben heel vaak thuis en zit achter de comp. Misschien is het niet verkeerd om dat dan via pb.'s te doen. Weet je hoe je dat moet doen?
Als ik nu een berichtje zet, zie je rechtsboven een slotje staan. Als je dat aanklikt dan kun je mij een persoonlijk berichtje (p.b.) sturen. Misschien dat ik niet a la minuut reageer maar altijd dezelfde dag. Zodra ik zie dat ik een p.b. krijg, reageer ik op je.
Maar als je het liever anders wilt, kun je eens een paar berichtjes van mensen lezen en dan kijken wat bij jou prettig aan voelt, dan kun je die persoon ook p.b.'en en vragen of die je wil helpen. Kijk maar wat voor jou prettig aan voelt.
Als jij een berichtje ontvangt, zie je dat links boven bij dat slotje.
Lieve groet Bol.:):present:
O en Poging er hoeft niets tegenover te staan hoor. Als je zo ver zou komen dat je de alcohol gedag kan zeggen is dat mij ook veel waard. Dat zou mij ook een goed gevoel geven en dat zou een mooi cadeau zijn voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
PogingZoveel

Het probleem is trouwens dat ik pas echt wil stoppen (en op dit forum actief ben) als ik gedronken heb. Word een soort van 'blind' als ik niet drink, voor alle gevolgen van het drinken (of moet ik dit uitleggen).

En ik zou mijzelf er eigenlijk toe moeten dwingen om op dit forum in te loggen als ik nuchter ben (morgen; half dan, want voordat de alcohol uit je lichaam is...).

Je moed indrinken kennen we denk ik allemaal wel hoor. Jij noemt dat "blind". Maar je hoeft je hier niet te schamen en dat is al een heel fijn gevoel denk ik.
Ook bij thema's staat een draadje met "de negatieve ervaringen van alcohol". Misschien is dat ook wel eens goed voor je, om te lezen. Je zal misschien een hele hoop herkennen, en dat kan je gevoel van eenzaamheid ook een beetje doorbreken. Maar kijk maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de dag en het nuchtere leven is weer begonnen. Misschien heb ik helemaal geen speciaal maatje nodig, maar moet ik gewoon veel op dit forum gaan lezen en posten. Ga dat vandaag maar eens proberen vol te houden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej welkom!

Had je net al gelezen op de dagdraad. Je hebt je weg dus al gevonden, mooi! Zo te horen ben je ook op de goede weg om te proberen iets aan je drinkgedrag te gaan doen. Zelf heb ik er veel baat bij om hier elke dag even te zijn. Het heeft me geholpen om de afgelopen maanden niet te drinken, had 1 keer een uitglijder en ben nu weer opnieuw begonnen. Maar toch voelt het niet als "helemaal" overnieuw.

Jij ook veel succes hier! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...