Safya Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Hoi allemaal,Nou, hier ben ik dan, om mezelf voor te stellen.Ik ben 24 jaar oud en heb al langere tijd alcoholproblemen, al zag ik ze nooit op die manier. Wist wel altijd dat ik teveel dronk en altijd op een andere manier dan anderen. Ik dronk altijd totdat ik helemaal lazerus was en degene die dat niet deden waren in mijn ogen saai. Al een tijdje drink ik iedere avond tot ik dronken ben en in slaap val. Ik heb altijd periodes gehad waarin ik dit deed maar op een gegeven moment vond ik dan dat ik weer twee/drie weken niets moest drinken, en dat lukte mij dan ook.Op het moment lukt het me niet meer om te stoppen, ik moet iedere avond drinken. Als ik dit niet doe heb ik een verschrikkelijk naar gevoel in mijn buik. Tegenover mijn huis zit een avondwinkel waardoor ik iedere avond, net voor sluitingstijd, toch weer besluit om halve liters zwaar bier te kopen en die dan z.s.m. opdrink zodat ik snel dronken ben en me lekker voel.Onlangs is mijn relatie verbroken na 7 jaar samenzijn. Ik besef nu dat ik al die tijd al problemen met mezelf had maar zij accepteerde mijn alcoholgebruik en zag het niet als een serieus probleem. Daardoor deed ik gewoon wat ik altijd deed, wat overmatig alcoholgebruik was, of het nou in het uitgaanscircuit was of alleen thuis.Ik heb altijd het gevoel dat ik minder ben dan iedereen, dat iedereen naar me kijkt als ik op straat loop en dan op een negatieve manier... en dat terwijll ik eigenlijk wel weet dat ik een liefhebbend persoon ben die er mag zijn, maar voor mezelf ben ik dat niet.Ik zou zo graag van mezelf willen houden en niet altijd bezig zijn met wat andere mensen van me denken. Ik denk niet dat dat de gehele gedachte is achter mijn verslaving, maar het triggert wel. Het maakt niet uit waar ik ben, als ik alcohol drink is het alleen om dronken te worden want ik lust niet eens alcohol ( wat erg om dat toe te geven!) Ik vind het ook gewoon gezellig...maar uiteindelijk gaat het om het relaxte gevoel wat ik heb. Niet onbelangrijk ismisschien dat mijn vader ook alcoholist is, en dan op precies dezeflde maniuer als ik. Alleen thuis drinken waar niemand bij is totdat je bezopen bent, muziek luisteren en daarna gaan slapen...maar vooral in je eentje. Dat is precies wat ik doe. Daarna weer een tijdje niet....maar dat is precies waar het nu bij mij hapert...ik kan ineens niet meer stoppen met drinken. Niemand ziet meer dat ik het doe en ik weet precies wat ik kan drinken zodat ik de volgende dag nog capabel ben om te gan awerken.Omdat het me niet meer lukt om te stoppen heb ik mij aangemeld voor de online behandeling van Tactive. Ik hoop dat dit gaat helpen want ik ben mezelf echt verloren.Vergeef me voor de spelfouten in dit verhaal! Morgen lees ik pas wat ik allemaal heb geschreven in deze bekentenis.Ikwil gewoon niet meer op de ze manier verder. Het moet veradndern.Graag hoor ik of er iemand is die interesse heeft in contact zodat ik ook een steun kan zijn voor een ander! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Safya Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 (bewerkt) 15 mei 2014 bewerkt door Safya Rob66 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 beste SafyaIk herken veel in je verhaalIk ben dan wel iets ouder, maar heb zelf een aantal gebroken relaties.Door de week nam ik niet zoveel alcohol, maar had er wel last vanWeekends kende ik geen stopIk was 35 jaar een groot sportmanSportte op den duur om de alcohol eruit te zwetenTriest eigenlijkIk heb zelf ook een familielid die alcoholist is, eigenlijk al vanaf dat ik kind benOuders hebben destijds (logisch) ook alle zorg naar diegene gegevenTenminste zo voelde het welhet was immers een rotte appel in een gezinAlleen er waren meer kinderen die aandacht nodig hebbenMijn ouders verwijt ik niets.Nu ben ik ook weer uit een gebroken relatie van drie jaar.Dat triggert soms om toch weer te gaan drinkenZelf heb ik op den duur gezegd, tot zo ver, en niet verder.Dit is niet wat ik wil, en hier ga ik kapot aanWat ik ook lees is dat je eigenwaarde weg is, dat je weer leren moet van je zelf te houdenIk denk dat dat begint bij je zelf te vergevenOok naar je innerlijk te kijkenDeze wereld worden mensen al te veel op uiterlijk beoordeeld.Hebben we vaak al een mening over iemand zonder degene te kennenZie en hoor het elke dag op het werkZelf ben ik niet zo vaak hier, door drukte, van werk, etc.maar ik lees wel, en heb er steun aanIk heb een beetje het gevoel dat hier hele lieve mensen zitten die gevoelig zijnzou het zo zijn dat een alcoholist ook gevoelig is?Ik weet het nietDe een wel, de ander niet misschienHoop dat je doorzet en je weg hier vind tussen al deze bijzondere strijdende lieve mensenVoor mij voelde het als een warme dekenVorige week, weet niet eens wanneer , las ik ineens hier.Lezende, was het alsof ik de mensen hier voelde praten tegen mijIk schiep bij iedereen een beeld, en zag vuistenVuisten van doorzettenIk kan hier wel mensen noemen, ze zijn allemaal bijzonder.Ik hoop meid, dat je baat bij dit forum hebt.Je bent nog zo jong.Heb zelf een dochter van 14, moet niet aan denken, dat het meisje zo'n probleem later krijgt.Toch is het nooit te laat om te startenEn verval je een keer in het oude, ze staan hier voor je klaarVeroordelen je nietIk hoop dat je net zo'n warme deken over je heen krijgt, als ik die kreeg.Waarbij ik een warm gevoel kreeg.Zet m op, je bent het waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Safya Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Ik kan nu niet uitgebreid reageren maar Rob, ik kan je niet genoeg bedanken. Het doet mij zoveel dat je de moeite neemt om te reageren op mijn verhaal. Het doetmij goed. Het geeft me een gevoel dat ik het waard ben om op te reageren. Bedankt, duizendmaal :lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Safya Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Rob, mag ik vragen welke sport je hebt beoefend? Ik heb vroeger altijd aan sport gedaan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Safya, Je hebt de weg naar 'wie is wie' gevonden. Mooi! Ook op deze plek nogmaals welkom! Dank voor je openhartige, eerlijke verhaal. Moedig van je dat jij je levensverhaal hier neer schrijft. Je stelt je daarmee kwetsbaar op en daar is 'lef' voor nodig. Pluim voor jou! Ik hoop dat jij op dit forum veel steun, herkenning, erkenning, tips zult ontvangen die je nodig hebt om alcohol de baas te worden. Ik ben van mening dat je goed zicht hebt op je gebruik en reden van je drink gedrag. En nu zoek je hulp omdat je dit wil veranderen. Een hele stap, en je mag trots op jezelf zijn want je hebt die stap genomen en je bent het waard! Je bent het waard om een leven te hebben waarin jij alcohol de baas bent. Je bent nog zo jong, en daarmee is het zeker niet te laat! Petjes af voor je. Je drink (en dat doen wij allemaal) je gevoelens weg. Uit je verhaal maak ik op dat je goed zicht hebt op waar de schoen zich wringt. Om welke gevoelens het gaat. Maar weet je, het weg drinken van gevoelens lost niets op. Ja, voor heel even. Maar des te harder komt het weer binnen en je hebt steeds meer nodig om je voor korte duur even 'happy' te voelen. Voor jou werk aan de winkel! En je bent nog eens bereid om er tegen aan te gaan. Top! Voor mij was het belangrijk eerst mijn alcohol probleem aan te pakken alvorens ik met mijn 'billen bloot' kon voor het verwerken en werken aan mijn overige problemen. Ten minste dat leek me het handigst omdat alcohol me in de weg stond. Ik hoop dat je hier voldoende steun en hulp ontvangt om de strijd tegen alcohol te voeren. Voor de een is het forum voldoende, voor de ander naast het forum de AA of andere professionele hulp. Vind je weg hierin, wat voor jou het beste werkt! Snuffel hier eerst maar eens lekker rond. Heel veel sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Goedemorgen deze morgen, Zeker goed verhaal ga ik ook op reageren . Maar eerst fietsen naar mijn werk. Denk dat je wel goed doet om ook langs deze weg hukp zoekt. Weet het wel zeker. Zoals mijn opa zegt ..dapper. Hou je taai Ltrs cas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Hoi Safya, Nogmaals welkom hier, nu op Wie is wie. Net zoals Cas ga ik zo de fiets op en centjes verdienen. Ik reageer later wat uitgebreider. Alvast succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Hoi Safya, Beloofd is beloofd, dus hierbij een wat uitgebreidere reactie. Allereerst een hele grote pluim voor het feit dat je op zo'n jonge leeftijd al in de gaten hebt en erkent, dat je een probleem hebt Je hebt een voor jou hele belangrijke trigger in beeld. Misschien kun je er nog achter komen, hoe het zo gekomen is dat je zo gevoelig bent voor wat anderen van je vinden. Zo ben je niet geboren, dus het moet ergens vandaan zijn gekomen. Ik denk dat als je daar een verklaring voor kunt vinden, alle andere dingen makkelijker worden. Ook het omgaan met drank. Je woont tegenover een avondwinkel. Da's lastig. Ik heb de eerste twee weken, dat ik gestopt was, expres via andere routes gefietst. Om maar geen supermarkt en slijterij te hoeven zien. Een avondwinkel tegenover mijn deur, vreselijk. Een (geopende) fles wijn kon ik de eerste dagen ook niet zien, dan kreeg ik direct trek. Door er een theedoek overheen te gooien, was dat over. Hoewel ik natuurlijk best wist, dat er een fles onder zat. Dat ik hem niet zag was kennelijk voldoende. In jouw geval misschien de gordijnen dicht doen, niet uit het raam kijken. En als je de deur uit gaat gewoon een andere kant op kijken. Misschien helpt dat wat. Ik wens je veel succes, zowel hier op het forum als bij Tactus. Lekker schrijven hier, veel lezen in het begin! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Hallo SafyaJe ziet het , er zijn veel mensen die het goede met je voor hebbenJe zal vast veel reacties krijgenZelf was ik al blij met een reactieOver je vraag welke sporten ik heb beoefend, dat zijn er heel veelHeb op een redelijk hoog niveau gevoetbald, heb aan kyokushin karate gedaanFitness, hardlopen, ik was echt een sport freakEn vroeger 10 jaar lang 200 km per week gefietst naar schoolSinds mijn laatste relatie die drie jaar duurde, drie jaar ook geen sport meer gedaanEn het is zo belangrijkMaar dit had ook alles met de relatie te maken, die achteraf heel veel energie heeft gekost.Een relatie moet een meerwaarde in je leven zijn, anders red je het nietBij mij was het een knipperlicht relatie, aan - uit en aan uitHet is niet de reden van mijn drinken, maar voelde ik mij verdrietig, dan gaf de wijn of bier mij een kickAlsof ik dan weer leefdeAl vaker had ik gezegd, en nu is gebeurt.Maar na twee dagen begon ik weer.Ik wil de kracht ook blijven vasthouden dit vol te houdenIk hoop dat jou dat ook lukt, want het zou zo vreselijk jammer zijn als een jong mens als jou kapot zou gaanDat geldt trouwens voor ieder mens.Ik moet wel zeggen door de breuk van mijn relatie, nu bijna een half jaar geleden, ben ik wel afgegledenEn ik weet ook, ik moet het zelf allemaal doenIk ga tzt het hardlopen weer oppakken, omdat ik weet dat ik mij dan beter voelMag ik je vragen hoe lang jou relatie ten einde is Safaya.Want ook dit moet je een plaatsje gevenHet verdriet aan gaanIk ben daar ook blind in geweest, maar logisch als iemand in drie jaar 10x terugkomtIk ben hier veel aan het lezen, dat helpt mij ookHeel veel sterkte, en zet m opRob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Goedenavond deze avond, Zelf heb ik tegen wen winkel gewoond die verkocht 1000 verschillende soorten bier. Denk dat ik net zo oud was als jou. Daar zat ik dus vaak he , best lastig idd. Maar ja nu woon ik in een oud stadje in het centrum barst hier van de terrassen en kicke barretjes . En ik zal stoppen met drinken. Lijk wel gek denk ik. Alleen er is iets wat me zegt dat ik er goed aan doe. Drank is echt overal . Je zal een manier moeten vinden om sterk te zijn. Ik zie het als een mooie uitdaging . Laat mij maar eens door die stad fietsen met zon en zonder drank. Ik kijk er een ieder geval waar naar uit. En ik vind drank lekker he . We zullen zien. Ltrs cas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Een mooi hoekje dit al Saya de online behandeling samen met dit forum kan veel voor je gaan betekenen mits je regelmatig blijft lezen en schrijven, net wat bij je past. Voor mij is het al bijna 5 jaar een soort van virtuele 2e familie. Virtueel is oefenen in grenzen stellen, onzekerheden onderzoeken, ervaringen uitwisselen en me kwetsbaar opstellen prima te doen en inmiddels is mijn real life ook weer op orde en oogst ik al weer jaren van het stoppen. Er staan je dus nog heel wat mooie jaren te wachten meis en reken maar dat ook jij veel te bieden hebt hier en elders. internet loopt steeds vast dus als dit bericht vaker komt hier was dat mijn ongeduld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Saya, welkom, gisteren heb ik je verhaal en de reacties erop gelezen en ik besloot te reageren, maar nu is er al weer zoveel geschreven en het is al heel laat, dus ik hou het kort. Goed dat je er zo snel achter bent en het goed begrijpt. Hier is van alles te lezen, kijk maar eens bij "Thema's" daar kun je ervaringen met alc. vinden. Dan vergaat de lust tot teveel drinken je wel. Je kunt ook je eigen blunders e.d. er bij schrijven. En ja, het is bewezen dat alcoholisten vaak intelligente, gevoelige mensen zijn. Denk daar maar eens over na, er zit een cloe in waarom juist deze mensen een probleem met alc. hebben. Morgen lees ik verder. Hou vol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden