Mai Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Evening Ik heb weinig te melden Alleen maar fijne dagjes Voor de rest een meer Geloof niet alles wat je denkt Maar da wist ik allang I love life That's my drive Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Dat je eerlijk bent geweest tegen de huisarts..vind ik al een hele stap Zien dat je een probleem hebt..en hulp zoeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Hoi Mijn Gerrit, ja, ben al die tijd in mijn eentje aan het worstelen. Dat komt ook omdat ik een kindje heb met erg veel problemen. Ik heb al die tijd gehad, eerst mijn kind op de rit en dan ik ( natuurlijk zou dat veel beter gaan zonder dat ik verdrink in de alcohol....maar ik kon het gewoon niet aan, en het lukte niet). Maar inmiddels begint voor haar de zon te schijnen. Dus heb ik gelijk voor mezelf een afspraak gemaakt bij de huisarts. Nu dus volgende week psycholoog. En zo tegenstrijdig....ik verheug me er zo op om alcoholvrij te zijn. En ik weet dat ik dat zelf moet doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Fijn om te lezen dat het met je kind beter gaat nu. Dan kun je in de loop van de tijd misschien ook de energie vinden om aan jezelf te werken. Je hoeft het niet helemaal alleen te doen he. Je hebt nu hulp ingeschakeld. Je hebt het forum. Ik hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik, dan zit je goed. Mijn ervaring met hulpverleners (bij mij was het toevallig een psychiater) is dat verslavingsproblematiek toch wel een apart onderwerp is. Geen paniek hoor nu. Je bent er nog en je vecht nog Je gaat nu een nieuwe periode in. Mooi toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 En, Maxi, ik ben ook -tig keer op mijn *piep* gevallen, voordat ik ben waar ik nu ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Zelf moet doen is een groot woord Samen met hulp doen maakt het makkelijker...vaak krijg je iets meer handvatten. Waardoor je jezelf ook beter begrijpt waarom je drinkt Ik lees wel hier boven dat je heel erg graag wilt...en das een hele belangrijke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Hoe bedoel je, een apart onderwerp? Ik schrik er een beetje van. Ik dacht dat het toch best veelvoorkomend was. En hoe heb jij veel hulp gehad aan dit forum? Door hier iedere dag te posten? Nieuwsgierigheid hoor. Ik wil gewoon graag hulp bij mijn probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Even tussendoor. Jullie allemaal bedankt voor jullie luisterend oor en reacties!!!!! Heb daar nu enorme behoefte aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Uiteindelijk moet je alles zelf doen Net als je altijd deed Maar met vrienden is het beter te verteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Mai; maar mijn vrienden weten niet van mijn alcohol probleem. Of bedoel je de forum "vrienden" ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Maxi, Mijn ervaring met een psychiater bezie ik nu, achteraf, als goedbedoeld maar met weinig kennis van zaken. Deze had gewoon geen kennis en ervaring met verslavingsgevallen (sorry dat ik het zo hard opschrijf, maar zo zie ik het in ieder geval voor mijzelf). Ik heb hier in het begin op het forum weleens gezegd, dat ik meer aan het forum heb, dan aan die handvol sessies. Ik volg nu het on-line programma van Tactus en dat bevalt mij prima. Ja, ik heb heel veel aan het forum. Ik heb heel veel gelezen en daar veel praktische dingetjes uit kunnen halen, die mij nog steeds helpen. Ook heeft het me geholpen in te zien, dat er echt iets aan de hand was met me. Dat zei ik vroeger wel tegen mezelf en rationeel wist ik het wel, maar ergens zat er altijd een achterdeur. Die is nu dicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Wat houdt het online programma van Tactus in? Heb je daar een doorverwijzing van je huisarts voor nodig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Dat klopt mai...je moet het uit eindelijk allemaal zelf doen Maar ik ben zelf blij dat ik destijds toch alle hulp aanvaard heb. Ik weet niet of ik het gered had,...weet wel zeker van niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Maxi, Ten tijden heb ik enorme veel aan forum-vrienden Dat is een ding wat zeker is Meer een go met de flow In real life weer durven genieten Nooit niet gedaan Beide belangrijk dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 (bewerkt) Het bewust zijn komt weer steeds meer terug Van mensen die mij langer kennen "Het caravan-gevoel" Alles is okee Het is nog nooit niet okee geweest Kwestie van perspectief EN BLOTE VOETEN! 25 april 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Las VM back Een kus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Maxi, ja je huisarts moet " doorverwijzen". Tactus kan dat echter voor je regelen door contact op te nemen met je huisarts. De mijne belde mij, omdat ze dat nog nooit had meegemaakt. Je kunt op de site van Tactus (alcoholdebaas.nl) eens rondneuzen wat het een beetje betekent. Ik krijg tweemaal per week een aantal vragen en opdrachten. In eerste instantie word je geholpen in beeld te brengen, in welke situaties je overgaat tot alcoholgebruik. Dat kunnen bijv. lokaties zijn (de supermarkt, de sportkantine) maar ook ervaringen en gevoel (stress, iemand die je negeert, lelijk doet, noem maar op). Daarna ga je op zoek naar inzichten daarachter en manieren om je daar tegen te wapenen. Er is nog veel meer, je moet maar eens lezen. Ik zou niet alles tegelijk doen. Je hebt nu een afspraak en ga rustig eens kijken, wat dat je oplevert. Dan komen we hier later nog wel een keer op terug. Goed dat je maatregelen treft en hier schrijft. Dat verdient een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosie Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Bedankt! Ik ga een rondkeken hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Goed zo Maxi! Succes! Lees je en spreek je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 goeienavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Lastige van drank is dat je het in de supermarkt kunt kopen...maar als je er een probleem mee hebt , dan kijkt je omgeving er vreemd tegen aan. Laat staan dat je een gesprek daarover wilt met je familie,vrienden. Forum vind ik zelf fijn om wel over dit onderwerp te kunnen praten. Mensen die je begrijpen en met je mee kunnen voelen hoe het is. Bij de hulp die ik kreeg psycholoog,leefstijtraining,therapie...werd ik ook begrepen en daar had ik zo behoefte aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Ik vind vreemd genoeg wel begrip bij mijn man. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Goeie avond Jen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Das mooi..begrip van je man Dat ken ik niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2014 Rapport Share Geplaatst 25 april 2014 Klopt Hut. Ik heb twee collega's verteld waarmee ik bezig ben en wat het probleem is. Ze begrijpen wat ik zeg, maar herkennen weinig. Ik heb een familielid dat precies weet waar ik over praat. En, net zoals Jen, begrijpt mijn vrouw het behoorlijk goed. En ik heb jullie natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden