Spring naar bijdragen

Eindelijk voel ik me sterk!

Jetje

Aanbevolen berichten

Vanaf mijn 15de tot nu (23ste) drink ik veel en veel meer dan goed voor me is. Ik drink uit verveling, als ik boos ben, als ik verdrietig ben, als ik eenzaam ben en ook als ik me kiplekker voel. Deze week heb ik eindelijk hardop uit durven spreken dat ik een alcoholverslaving heb. Ik ben het spuugzat dit leven te lijden. Ik wil weer normaalr kunnen functioneren, zonder kater wakker worden, geen trillende handen meer, niet constant de gedachte: hoe zorg ik dat ik vanavond na het werk een lekker koud wijntje klaar heb staan? Ik slaap niet tot erg slecht als ik geen alcohol op heb, ik ben als een kind zo bang in het donker in huis. Zie/ hoor dingen die er niet zijn. Ik ben er helemaal klaar mee!!
Na het weekend ga ik professionele hulp zoeken, want ik weet dat ik op een punt beland ben waar ik zelf niet meer uit kom..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jetje. Moedig dat je zo jong al de eerste stap hebt gezet! Ben vijf jaar ouder en kamp *verrassing;)* met hetzelfde probleem... Geloof me dat als je niet meer drinkt, je je zo goed zal gaan voelen.

Alleen het begin is enorm moeilijk én het niet terugvallen. Ik hoop zo dat het je gaat lukken, want hoe jonger je ervan afkomt, hoe beter.

Mocht je een vraag hebben, dan kan je mij (of iemand anders) eventueel een persoonlijk bericht (pb) sturen. Klik dan op het slotje rechts bovenin het bericht van diegene die je wilt pb'n.

Sterkte, succes en alles wat je nodig hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jetje, welkom hier
en de belangrijkste stap is gezet
je bent hier
en je hebt zelfinzicht.
De belangrijkste tip die ik je kan geven is
probeer je stapjes klein te maken
dus niet; ik drink nooit meer, want dat vliegt je aan en breekt je op
maar: vandaag laat ik die eerste staan.
en morgen is het weer vandaag en kies je opnieuw.
Het slechte slapen gaat over, dat is de prijs die je betaalt
maar het verbetert wel, bij de een vlugger als de ander.
Dingen als trillen enz zijn zo over, angst heb ik geen ervaring mee,
maar misschien iemand anders hier wel.
We schrijven dagelijks bij ditjes en datjes de dagdraad met datum vandaag.
Een soort van huiskamer, er is altijd wel iemand.
Steun, hulp, tips en ook gewoon prietpraat ter afleiding en vermaak.
het wordt vertrouwd en je maakt er vrienden. ik heb er al diverse in het echt gezien,
elk jaar is er wel een meeting en alles vrijblijvend natuurlijk. Blijf je liever anoniem,
prima. Maar ik schrijf al bijna een jaar hier en sommige mensen zijn me echt dierbaar geworden.
Die weten meer van me op dit vlak dan vriendinnen of familie, want hier is geen schaamte of schuld.
Ik kan je ook aanraden een frummer (forumlid) die je aanspreekt tot pactmaatje te vragen
om extra steun per pb zodat je bijv. dagelijks of vaak eenzelfde iemand kunt schrijven. helpt mij enorm.
En de ADB training van Tactus heeft mij ook erg geholpen, individuele professionele begeleiding.
succes en je gaat nog een lange tijd tegemoet waarin je blij zult zijn deze stap nu gezet te hebben:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Jetje,

Zelf vond ik het een hele moeilijke stap om me hier aan te melden. Schaamde me kapot en het voelde als gezichtsverlies, want nu gaf ik toe dat ik teveel dronk...
Maar ik heb er nog geen spijt van gehad, want het steunt me echt!
Ik hoop jou ook!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...