Spring naar bijdragen

ook de grote stap gezet

silke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ook ik heb mijn weg naar dit forum gevonden en ben tevens ook angemeld voor behandeling. Ik wil ervan af, niet alleen omdat het dwanghandeling is maar ook omdat ik soms geheugenverlies heb en vannacht ook weer een agressieve beu had en met mijn stomme dronken kop in de auto gestapt ben, dat was echt de druppel. Er moet een einde komen aan deze ellende.
k drink al voor mijn gevoel mijn hele leven, met pauzes van nuchter zijn, heb in de horeca gewerkt en in mijn familie (vader en 2 broers) zijn alcoholisten en ik dus ook en zal dat ook mijn hele leven blijven maar graag zonder alcohool want ik weet niet of minderen bij mij wel zou helpen.
2 jaar geleden heb ik na 32 jaar kunnen stoppen met roken met een stappenplan en ik ben ervan overtuigt dat ik ook van mijn alcoholverslaving af kan komen, wetend dat er ook tegenslagen zullen zijn, het is niet anders als het maar helpt.

Ik woon in het mooie Friesland op een woonboerderij annex Galerie alleen het schilderen wil niet meer, kan me niet concentreren en ik denk dat dit ook door mijn drankgedrag komt, weer een reden om te stoppen. Mijn man en ik hebben 2 pleegkinderen die gelukkig (nog) geen last hebben van mijn verslaving. Mijn man zelf drinkt ook maar in mindere mate, hij gaat niet stoppen wat voor mij een hele uitdaging wordt maar goed hij rookt ook en daar heb ik ook geen last van. Verder zit ik, als het even kan, op mijn motor en op het circuit, een verslaving waar ik nooit vanaf wil :)

Zo dat was even in het "kort" mijn verhaal/motivatie van mijn aanmelden op dit forum

Groetjes
Silke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou Silke wat een verhalen, en ik snap dat je van de drank af wilt.
Bekijk het per dag en laat iedere dag de eerste staan, ik kan ook niet 1 nemen want daarna moeten de flessen leeg. Ik ben er nu 5 weken vanaf.
Welkom bij ADB en goed van je dat je je hebt aangemeld, dat is al een hele stap. Kom mee praten bij ditjes en datjes dat helpt als je het moeilijk hebt.
Ik wens je heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 year later...

tja, hier ben ik dan weer :(
Mijn wens was het toen om te stoppen met het drinken alleen wou mijn therapeute hier nog mee wachten aangezien de drank voor mij ook een zelfmedicatie is tegen mijn paniekaanvallen. Als mijn paniekaanvallen zouden minderen gingen we aan de slag met de alcohol...ik drink dus nog steeds maar afgelopen nacht was de druppel om een andere vorm van therapie te doen, via het internet, heb me dus opnieuw aangemeld en hoop binnen de kortste keren te mogen beginnen met afbouwen, ben het spugzat :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Wederom) welkom Silke. De eerste keer dat ik stopte met drinken was ook omdat ik toen paniekaanvallen begon te krijgen. Ik schrok me rot van wat er met me gebeurde! Toen ik stopte met drinken, verdwenen de aanvallen als sneeuw voor de zon. Hopelijk zal het jou ook zo vergaan.

Helaas ben ik later toch weer gaan drinken (met tussenpozen). In sommige periodes merkte ik dat m'n hoofd af en toe weer lichtelijk bijna op hol wilde gaan slaan. Echte paniekaanvallen heb ik niet meer gehad, maar het was denk ik op het randje.

Zonder alcohol zal je je leven terugkrijgen, als ik iedereen mag geloven die de stap heeft genomen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het niwi maar ook maar ook dat ik dan niet meer "leuk" ben ook al weet ik dat dit complete onzin is, bang ook voor de eerste dag zonder...

Marjo...ik heb het leven denk te lang moeten missen om nog te weten hoe dat is, ben vandaag een beetje errug depri aangezien het gisteren echt compleet uit de hand gelopen is, ben ook bang voor mezelf geworden,
heb mijn ergste nachtmerrie in het topic je wat zijn jou negatieve ervaringen met drank gezet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die paniekaanvallen... Het is mij toen ook precies uitgelegd hoe dat werkt in je hoofd.

Als je drinkt, worden je hersens verdoofd. Als je dan de volgende dag wakker wordt, moeten je hersens extra hard aan de slag om op het werkniveau te komen waar ze horen. Hoe meer en langer je drinkt, hoe harder die hersens 's ochtends weer aan de slag moeten. Tot ze dus op een dag op hol slaan en je paniekaanvallen krijgt...

Het beste is dus inderdaad om te stoppen met drinken en in de beginperiode pilletjes aan je dokter te vragen die eigenlijk ook je hersens iets verdoven. Het nemen van die pilletjes kan je dan vervolgens geleidelijk afbouwen.

Die pilletjes hoeven niet verslavend te zijn; ik heb ze ook gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
niwi

niet leuk meer ????...

is met een hoop drank op leuker dan ???....

of is het een beetje uitstelgedrag ???....

ik ben dan uiteraard wat ontspannender en praat wat meer...nee uitstelgedrag zeker niet en de laatste tijd ben ik trouwens niet meer zo leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een soortgelijke tip dan Silke. Maak een lijst waarop je allemaal zinnen schrijft die beginnen met 'Ik wil weer'..... Dat kan van heel simpel ('Ik wil weer lekker slapen') tot langetermijndenken ('Ik wil niet meer naar alcohol verlangen' of 'Ik geniet weer nuchter van *vul iets in*').

Hang de lijst op je muur of koelkast. Elke keer als je dan een 'Ik-willetje' ervaart in je leven (nadat je gestopt bent natuurlijk), zet je er een kruisje achter. Dat motiveert:).

Ik had bv. 'Ik wil weer van muziek kunnen genieten' en 'Ik wil er weer beter uitzien'. Daar kon ik vorig jaar na drie à vier dagen al kruisjes achter zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Silke,

Begrijp dat je hier op het forum al een tijdje bent. Waarom kom je niet af en toe bij de Ditjes en datjes? Of ben je daar wel, maar heb ik je misgelopen? Ik heb er in ieder geval baad bij om daar te zijn. Iedere dag laat ik er mijn neus even zien, het houd me bij de les zogezegd.

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...