Spring naar bijdragen

Ping stelt zich eindelijk voor


Ping

Aanbevolen berichten

Hier binnengekomen zijnde als PogingZoveel (met aardig wat drank achter de kiezen), is mijn naam op mijn verzoek veranderd in het lieflijkere, positievere Ping. Ook had ik me nog niet voorgesteld, wat ik nu dus even kort ga doen.

Vrouw, 28, vrijgezel, fulltime werkend en samenwonende met twee katjes. Heb niets ernstigs meegemaakt, geen ziektes, geen dierbaren overleden, geen karaktereigenschappen à la kan niet omgaan met stress/agressie/etc.

Ik drink/dronk gewoon al jarenlang veel te veel. Meerdere keren in behandeling geweest bij Centrum Maliebaan en twee keer begonnen bij ADB online, maar is niet echt iets voor mij. Gezien de hoeveelheid die ik drink/dronk (huidige tax ong. twee liter wijn pd), wilden ze mij per se in de ambulante detox hebben, maar ik wil(de) mijn werk er niet onder laten lijden (al deed het natuurlijk al wel door het drinken).

Ben nu (weer) bezig met m'n derde dag adb. Weer, want ben natuurlijk al vaker gestopt. Ooit, twee à drie jaar terug, drie maanden gestopt. Dat was m'n langste periode. Sindsdien maximaal twee weken, minimaal één à twee dagen.

Momenteel het enige belangrijke dat speelt in m'n leven: net verhuisd, bezig met sociaal leven opbouwen (moeizaam, vaak eenzaam) en al vrij lang best wel heftig liefdesverdriet. Mede (indirect) veroorzaakt door het drinken. Misschien volgt dat verhaal ooit nog wel, maar voor nu heb ik al te veel gekletst;)..

Tot hier of elders iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ping, welkom hier
en fijn dat je je naam wat opgeleukt hebt!
Je hebt wat mij betreft niet teveel gezegd hoor, alles
wat jou helpt je hier veilig en vertrouwd te voelen is
helpend om ADB te worden en te blijven!
Jammer dat de training niets was voor je, mij hielp het erg goed.
had ervoor ook vele pogingen gedaan, vaak goede voornemens het
water in zien vallen en éénmaal met behulp van natuurlijk middel 7
maanden droog gestaan. maar vanaf dag 1 dat ik hier was, 4 augustus,
voelde ik dat ik het hier kan en doe. Ik heb wel een maatje met wie ik dagelijks
even contact maak en afspraken op moeilijke dagen, feestjes, BBQ, etentjes enz.
dan mailen of pben we even na afloop. Voor allebei een prima stok achter de deur.
Misschien een tip ook voor je(jullie Frans?, schreef de koppelaarster:D).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ping,

Welkom hier!

Voor mij was de AA de enige weg. Ik wist en weet dat ik niet met mate kan drinken. Dit soort groepen vind ik belangrijk. Maar ze zijn voor mij niet meer dan een aanvulling op de AA.

Veel sterkte! En doe het dag per dag. Dat is te overzien.

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane4: thnx voor de koppelpoging hihi. Ga ermee aan de slag, een maatje is inderdaad erg zinvol!

@Madelief: je hebt de primeur; ben nog nooit blom genoemd:D

@Hanneke: ik ben een keer bij de AA geweest. Zodra ik iets langer droog sta dan normaliter, wil ik daar zeker weer heen. Blij dat je nuchter bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...