Ping Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Hier binnengekomen zijnde als PogingZoveel (met aardig wat drank achter de kiezen), is mijn naam op mijn verzoek veranderd in het lieflijkere, positievere Ping. Ook had ik me nog niet voorgesteld, wat ik nu dus even kort ga doen.Vrouw, 28, vrijgezel, fulltime werkend en samenwonende met twee katjes. Heb niets ernstigs meegemaakt, geen ziektes, geen dierbaren overleden, geen karaktereigenschappen à la kan niet omgaan met stress/agressie/etc.Ik drink/dronk gewoon al jarenlang veel te veel. Meerdere keren in behandeling geweest bij Centrum Maliebaan en twee keer begonnen bij ADB online, maar is niet echt iets voor mij. Gezien de hoeveelheid die ik drink/dronk (huidige tax ong. twee liter wijn pd), wilden ze mij per se in de ambulante detox hebben, maar ik wil(de) mijn werk er niet onder laten lijden (al deed het natuurlijk al wel door het drinken).Ben nu (weer) bezig met m'n derde dag adb. Weer, want ben natuurlijk al vaker gestopt. Ooit, twee à drie jaar terug, drie maanden gestopt. Dat was m'n langste periode. Sindsdien maximaal twee weken, minimaal één à twee dagen.Momenteel het enige belangrijke dat speelt in m'n leven: net verhuisd, bezig met sociaal leven opbouwen (moeizaam, vaak eenzaam) en al vrij lang best wel heftig liefdesverdriet. Mede (indirect) veroorzaakt door het drinken. Misschien volgt dat verhaal ooit nog wel, maar voor nu heb ik al te veel gekletst;)..Tot hier of elders iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Welkom... Ik ben er voor je met een luisterend oor... zou je daar behoefte aan hebben.Samen staan we sterk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Hoi Ping, welkom hieren fijn dat je je naam wat opgeleukt hebt!Je hebt wat mij betreft niet teveel gezegd hoor, alleswat jou helpt je hier veilig en vertrouwd te voelen ishelpend om ADB te worden en te blijven!Jammer dat de training niets was voor je, mij hielp het erg goed.had ervoor ook vele pogingen gedaan, vaak goede voornemens hetwater in zien vallen en éénmaal met behulp van natuurlijk middel 7maanden droog gestaan. maar vanaf dag 1 dat ik hier was, 4 augustus,voelde ik dat ik het hier kan en doe. Ik heb wel een maatje met wie ik dagelijkseven contact maak en afspraken op moeilijke dagen, feestjes, BBQ, etentjes enz.dan mailen of pben we even na afloop. Voor allebei een prima stok achter de deur.Misschien een tip ook voor je(jullie Frans?, schreef de koppelaarster:D). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Hoi en welkom hoor leuk je naam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Ha Ping!!!Leuke naam nu he?Maar fijn een klein beetje meer info.Het is vaak gissen wat er achter iemand schuil gaat.Je bent nog een jonge "blom" Ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 23 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Dag Ping,Welkom hier!Voor mij was de AA de enige weg. Ik wist en weet dat ik niet met mate kan drinken. Dit soort groepen vind ik belangrijk. Maar ze zijn voor mij niet meer dan een aanvulling op de AA.Veel sterkte! En doe het dag per dag. Dat is te overzien.Blij nuchtere groet van Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ping Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 @Jane4: thnx voor de koppelpoging hihi. Ga ermee aan de slag, een maatje is inderdaad erg zinvol!@Madelief: je hebt de primeur; ben nog nooit blom genoemd:D@Hanneke: ik ben een keer bij de AA geweest. Zodra ik iets langer droog sta dan normaliter, wil ik daar zeker weer heen. Blij dat je nuchter bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2010 Ping, wat ben je nog lekker Piep!Welkom op het forum meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tes Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Hoi Ping,ben vandaag ook aangemeld,ik ga je een beetje volgen,herkende wel aantal dingen in jouw verhaal.Succes!!Lieve groeten,Tes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden