Spring naar bijdragen

Stoppen met bier


Bierliefhebber1

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik probeer dus te minderen, het loopt mijn in ziens uit de hand. Het is een gewoonte geworden die nu onderhand vervelend begint te worden voor mijn relatie.

Even een schets

Door de weeks drink ik ongeveer 6 halve liters per dag. Altijd thuis.

in het weekend ben ik toch vrij en loopt dat op naar vrijdags 8 zaterdags 8 a 9, zondags minder ik weer naar 6 omdat ik moet werken maandags.

Door dat ik erg wisselende werktijden heb kan het ook zo zijn dat als ik tot 01.00 moet werken ik er maar 2 drink en dan probeer te slapen wat moeizaam gaat dan, zweten, kriebels, spiertrekkingen.

Ik heb er geen probleem mee als ik lange dagen moet werken dan voel ik niet de drang naar bier/alcohol.

 

Mijn vraag is kan ik ineens stoppen of is dit gevaarlijk. ik heb al eens geprobeerd maar naar een paar dagen niet tot slecht slapen moest ik een goede nacht maken en dan begin ik weer. ik wil het graag zelf doen zonder hulp van instanties, huisarts mag eventueel wel  

 

Graag zou ik wat tips van jullie hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi B1, WELKOM hier.

Op dit forum kun je veel kennis halen. Ik denk zelf dat het niet gevaarlijk is om acuut te stoppen maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Sommigen raden geloof ik vitamine B complex of B1 aan. Je zou kunnen kijken of minderen je lukt. Het schijnt dat 3 % van de chronisch misbruikers dat kan, zij het met veel moeite en wisselend succes.

Het lijkt mij het makkelijkst uit te proberen door om te beginnen een maand niet te drinken............tot Bevrijdingsdag! Is dat niet te doen, dan weet je dat geheel stoppen jouw nieuwe einddoel gaat worden.

Die nachtrust was voor velen van ons een reden om weer op te pakken. Dat is in het begin een hele strijd en voor sommigen wordt het nooit een feest. Maar die slaap van ons na alcohol is ook niet zo goed als die leek; alleen inslapen was beter dan zonder alcohol! De rest van het slaapverhaal is gedeeltelijk uit het smoezenboek (sorry)

Iedere letter van je verhaal is zoooooooo herkenbaar. Mijn naam had er boven kunnen staan. B1, accepteer alle hulp die je krijgen kunt! Je kunt dit niet alleen. Hier op het forum of op een AA meeting of de huisarts of een online cursus: er is veel te halen zonder dat het je je baan kost.

Maar doe wel iets want doordrinken kost je ooit je baan. Knoop dat in je oren. Stop de waanzin voor het jou stopt. Sorry voor mijn dramatische toon, het komt uit een goed hart van iemand die ook bier dronk (maar dan op gegeven moment zwaar bier) en die ook zuinig was op de inkomstenbron. Het is niet moeilijk om gestopt te zijn zodra de ernst van de situatie doordringt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik drink voor de roes niet omdat ik problemen heb

Nou ja ben 20 jaar geleden gestopt met mijn vrienden kring we gebruikten weed xtc en lsd ik was dat wereldje zo zat en koos voor mijn baan.

die ik toen al had en nog steeds  sommige vrienden hebben het daarna goed gedaan en anderen zie ik op straat liggen drugs verslaafd wel heftig hoor om die s'morgens weg te sturen 'ik gaf ze vaak ook nog koffie om 06.00 Mijn vrouwtje staat achter mij en we gaan er aan werken.

Mijn vraag is nu drink teveel om ineens te stoppen of kan dat wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ineens stoppen kan gevaarlijk zijn Bierliefhebber maar langzaam afbouwen is veel moeilijker en bijna niet te doen. Dat is maar voor heel weinig mensen weg gelegd.

Wat je kunt doen is inderdaad eens gaan praten met je huisarts. Die kan je wat medicatie geven waardoor het stoppen wat makkelijker wordt voor je b.v. librium.

Dat neemt de ontwenningsverschijnselen wat weg.

Verder hebben we hier een Baclofendraadje waar je eens kan kijken of dat niet wat makkelijker voor je is. Baclofen is een middel dat de trek wat weg neemt, en het ontspant je lichaam.

Maar belangrijk is het doorzetten.

Vaak zie je dat er op een gegeven moment toch een stemmetje zegt, zie je wel je kan het dus heb je het in de hand. Eentje pakken kan geen kwaad, en voor je er erg in hebt zit je weer aan de drank. Dat stemmetje is heeeeeel gevaarlijk.

Dat moeilijk kunnen slapen is heel normaal, voorheen had je drank op dus viel je in slaap. Die slaap is niet echt maar je valt met een soort roes in een onechte slaap, en als de alc. is uitgewerkt ben je klaar wakker.

Hoogstwaarschijnlijk zal je in het begin als je stopt, veel moeite hebben met slapen maar na verloop van tijd leer je weer om op een natuurlijke manier te slapen en sta je s'ochtends uitgerust naast je bed.

Geef jezelf wel de tijd want je moet weer wennen aan de nieuwe situatie in je leven. Droog staan.

Het gaat je lukken, maar verwacht niet te veel in het begin.

Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik samen met mijn vrouw beter naar de dokter kan gaan en ons probleem daar op te lossen.  Ik schuld door niet genoeg aan dacht het verstompende effect. Ze had een week geleden een psychose door medicatie tekort en nu is ze al een week weg bij mij. Maandag haal ik haar weer op en kijken we hoe we er uit komen. ik doe nu dingen in huis zoals de was en de  keuken opgeruimd een begin. Ik deed geen bal in huis zal ik daar maar beginnen dan ? Want als ik werk of dingen doe ben ik niet bezig met bier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...