Spring naar bijdragen

Eindelijk


Erik67

Aanbevolen berichten

Goed hier zit ik dan.

Ik ben 47 jaar en vond mezelf geen probleemdrinker.

Ik drink nooit alcohol in de dag, enkel 's avonds vanaf 18 uur.

Geen probleem leek me, maar eens na het eerste glas gingen de sluizen open hoor ... en hoe!

2 glazen bier, dan 3 tot 5 glazen rode wijn en hopsakee het vaatje rosé wijn mocht a volonté lopen.

Ik heb tegen mijn vrouw veel foute dingen gezegd, ik heb situaties met alcohol op verkeerd ingeschat en naar de knoppen gedaan.

Honderden keren om niet te zeggen elke ochtend had ik zoiets van vandaag stop ik ermee nu is het genoeg, maar neen hoor als het klokje zes keer tikt ... de roep van de alcohol  :blush:

Nu medisch gaat het me ook niet zo goed, ik heb al jaren last van een veel te hoge bloeddruk, sinds een tweetal jaar is er diabetes vastgesteld en de cholesterol daar zwijg ik maar over, nochtans ben ik geen dikkerd.

 

In december ben ik naar de huisarts gegaan en gevraagd om me antabuse voor te schrijven, wat ze ook deed, PAS vandaag ben ik ermee gestart (heb net twee pilletjes opgelost en ingenomen)

 

Ik ga ervoor vastberaden, en combineer dit in een klap ook met een dieet van geen brood meer eten maar gezond ontbijt en lunch en diner ... 

 

Ik moet privé een beslissing nemen in mijn leven, lees scheiden (en niet door het avondlijk gelieder) maar om andere reden en ik wil fit en helder de toekomst in!

 

Mijn job vraagt trouwens een "helder iemand"

 

Ik wens mezelf alvast veel succes en ben ervan overtuigd dat ik hier mijn zorgen en successen kan delen!

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Erik,

Allereerst welkom hier, zeker de plek om je zorgen en ook iedere dag dat je ADB te vieren!

Er zijn gelukkig veel ervaren stoppers hier met veel wijze raad!

Ik ben even niet zo' n goed voorbeeld, meer dan een aantal weken stoppen is me nog niet gelukt. Wel is er proces ingezet en ben ik me dagelijks bewust van mijn drankprobleem en onderschat ik het niet meer. Want ook ik vond het wel meevallen, alles ging 'gewoon ' door tenslotte......maar onrustig worden als je niet mag/ kan drinken en graag die roes willen is voor mij een teken van een groot probleem.

Ik wens je veel succes en zal je lezen en evt. Reageren als ik denk dat je er wat aan zou kunnen hebben!

Gr. Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erik!

Je bent veel te jong

voor zulke ernstige klachten.

Ik schrik ervan zeg.

Waarschijnlijk gaan ze afnemen, zodra

je een periode niet drinkt, dus blijf die Antabuse

slikken en kom maar vaak op ons forum als je het

moeilijk hebt.

Als je gewend was witbrood te eten, dan idd stoppen daarmee

want je lichaam zet die ook om in suikers. Krijg je het zwaar dan

gezond bruin/volkorenbrood en pasta's, die zijn minder slecht.

3 dingen tegelijk aanpakken is wat veel idd, maar ik herken daar wel

wat in van mijn eigen ding: alles of niets. Oppassen dus dat alles

niet omslaat in niets want dan pleeg je helemaal roofbouw.

Ik hoop dat je ook nog begeleiding krijgt om de oorzaken van alles

aan te pakken en je te sterken in je privé-sores. KMW voor jou!

(kracht/kalmte moed en wijsheid dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voilà avond nummer 1 is achter de rug.

In feite zit het blijkbaar tussen mijn oren ... eens tegen zessen begon het wat te kribbelen maar dat gaat over.

OK die antabuse zal psychologisch wel wat druk zetten, maar het ging me redelijk goed af.

Nu de ochtend is ook veel fijner, dat zeurderig gevoel in je lichaam is er niet, je ruikt (stinkt) niet uit je mond, en vooral ik heb niet gesnurkt!

 

Enfin, volhouden nu vandaag avond 2 ... let's do it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nooit te laat om te stoppen of te veranderen.

Van de grootste puinhoop kun je nog wat moois maken.

Beter kunnen we het krijgen

Slechter worden we er in ieder geval niet van.

En dat alles of niets is herkenbaar, ben er zelf ook 1 van.

Wel heb ik geleerd dat met alles of niet een focus moet liggen op 1 ding en dat de kans van slagen het grootst is.

Dus bv stoppen met drank das het belangrijkste en daarbij al regelmatig gaan eten

Succes en welkom hier.

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erik67!

 

Vanaf hier alleen maar vooruit!. 

 

Ik vond mijzelf ook geen probleemdrinker, ook niet echt verslaafd, als ik keek of vergeleek met anderen. Als ik echter naar mijzelf keek en naar mijn eigen grenzen dan was ik dat zeker wel. Die afhankelijkheid is wat het een probleem maakt. Ook ik probeer tegelijk gezond te eten en meer te sporten. Ik ben nu drie weken bezig en merk toch wel dat het lastig is. Ik zou graag meer gematigd willen zijn, maar dat ben ik nog niet. Daardoor snoep ik nu nog wel te veel, maar drinken doe ik nu niet en ook ik zie de voordelen. Alles op zijn tijd en als dat makkelijker gaat dan volgt het goed eten vanzelf!

 

Veel succes en houd ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad de afhankelijkheid maar ook de gewoonte merk ik, blikje bier om 18 uur nog eentje op 18.20 dan porto'tje en dan wijn, even uurtje met de hond buiten en dan weer snel snel enkele glazen achterover kappen ... ook nu is er de drang naar ... maar geef niet toe en ja antabuse helpt wel, heb schrik van de reactie.

 

Maar ik motiveer mezelf met het ochtendgevoel, dat ik deze ochtend weer had, fris en monter!

 

Wat me wel opvalt is dat er zovelen zijn met dezelfde problemen, alcoholproblemen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi E67,

 

" Wat me wel opvalt is dat er zovelen zijn met dezelfde problemen, alcoholproblemen ..."

 

Ik neem aan dat je bedoelt dat er zoveel mensen deelnemen op dit forum.

Volgens mij vormen wij het topje van de ijsberg en waarschijnlijk procentueel gezien nog veel minder.

In mijn omgeving kan ik zo mensen aanwijzen, die waarschijnlijk net zo zijn als wij.

Allen weten ze het niet, willen ze het niet weten, zijn ze te dom om er over na te denken ...

 

Maar jij hebt zo je tweede dag erop zitten!

Nog even doortrekken! Volhouden!

 

Gewoonte speelt in ieder geval bij mij een grote rol.

Van werk naar huis kocht ik altijd de voorraad voor die avond.

Dat is, nu ook in mijn 6e week, nog steeds een momentje van aandacht voor mij.

 

Antabus en toch drinken schijnt niet leuk te zijn.

Ik heb het een aantal jaren geleden een paar maanden gebruikt en was er zeer beducht voor!

 

Goed bezig, volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hier zit ik dan.

Ik ben 47 jaar en vond mezelf geen probleemdrinker.

Ik drink nooit alcohol in de dag, enkel 's avonds vanaf 18 uur.

Geen probleem leek me, maar eens na het eerste glas gingen de sluizen open hoor ... en hoe!

2 glazen bier, dan 3 tot 5 glazen rode wijn en hopsakee het vaatje rosé wijn mocht a volonté lopen.

Ik heb tegen mijn vrouw veel foute dingen gezegd, ik heb situaties met alcohol op verkeerd ingeschat en naar de knoppen gedaan.

Honderden keren om niet te zeggen elke ochtend had ik zoiets van vandaag stop ik ermee nu is het genoeg, maar neen hoor als het klokje zes keer tikt ... de roep van de alcohol  :blush:

Nu medisch gaat het me ook niet zo goed, ik heb al jaren last van een veel te hoge bloeddruk, sinds een tweetal jaar is er diabetes vastgesteld en de cholesterol daar zwijg ik maar over, nochtans ben ik geen dikkerd.

 

In december ben ik naar de huisarts gegaan en gevraagd om me antabuse voor te schrijven, wat ze ook deed, PAS vandaag ben ik ermee gestart (heb net twee pilletjes opgelost en ingenomen)

 

Ik ga ervoor vastberaden, en combineer dit in een klap ook met een dieet van geen brood meer eten maar gezond ontbijt en lunch en diner ... 

 

Ik moet privé een beslissing nemen in mijn leven, lees scheiden (en niet door het avondlijk gelieder) maar om andere reden en ik wil fit en helder de toekomst in!

 

Mijn job vraagt trouwens een "helder iemand"

 

Ik wens mezelf alvast veel succes en ben ervan overtuigd dat ik hier mijn zorgen en successen kan delen!

 

;)

Dag Erik,

misschien is het momenteel méér dan voldoende om je te focussen op het niet meer drinken. Je hebt blijkbaar die klik gemaakt en hem vasthouden zou wel eens al je energie kunnen vergen. Je gezondheid zal sowieso verbeteren, gewoon zoveel mogelijk groenten eten en wat fruit. Detoxen met thee, sporten.

Als je je dan helderder voelt kan het zelfs zijn dat je anders naar je relatie kijkt. Dus dat zou ik nog wat afwachten en een kans geven als dat er nog inzit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik67,

 

We zijn inmiddels een paar dagen verder.

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Als het goed gaat, prima.

Als het niet goed gaat, dan kun je dat rustig vertellen hoor.

We horen het wel.

Hoe dan ook: succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey na een week gaat het nog steeds.

 

Zaterdag 1 uitschuiver gemaakt en een half gals champagne gedronken man man man de antabuse deed haar werk en hoe!

 

NOOIT meer ... ik voel me reuze fit en voorlopig gaat het prima.

 

Ben zelfs reeds 1 kilo afgevallen :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi E67,

 

Na vandaag zit je eerste week erop, denk ik.

De tweede wordt denk ik makkelijker voor je!

 

Ik denk dat je voor jezelf scherp moet krijgen, waarom je dat halve glas champagne hebt genomen.

Je wilt droog zijn, anders slik je geen Antabus.

Je bent gewaarschuwd dat als je met Antabus toch drinkt, je er spijt van krijgt.

En toch heb je wat gedronken.

 

Het gaat mij niet om dat halve glas, maar om het mechanisme, dat jou zo heeft doen handelen.

Als je daar voor jezelf een vinger achter kunt krijgen, dan herken je een risicovolle situatie of een trigger sneller.

Dan kun je je erop voorbereiden en beter weerstand bieden.

 

Hoe dan ook, succes met je tweede week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...