men85 Geplaatst 18 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2014 Hallo allemaal, ik heb heel veel mee gemaakt in mijn leven, op het gebied van verliezen van contacten met familie keer op keer pijn gedaan .. maar ben altijd door gegaan.. drie jaar geleden ben ik begonnen met wat eerder op de dag te drinken, begon daardoor te merken dat ik vrolijker werd.. mijn gevoelens kon uitschakelen.. bleef alles doen niemand die t merkte of wat dan ook.. op een gegeven moment dagelijks een fles wijn en soms nog twee blikjes erbij (mix) na een paar maanden in het weekend ook sterke drank .. (mijn vriend) wist van nix .. niemand .. in het weekend werd ik na dat ik gedronken had vaak heel boos .. op mijn vriend.. alles kwam er op die momenten uit en hij had alles verkeerd gedaan .. werd echt boos .. maar met gevolg dat ik zelf vaak de volgende dag niet meer alles wist .. het is heel heel erg geweest met dit gedrag.. op dit moment is het me vanaf december gelukt om een maand te stoppen met alle drank .. ben verhuist en dacht dat alles weer (goed) zou zijn .. en toch was het op een woensdag weer zo ver dacht kan toch wel een glaasje .. maar dat werden twee blikjes en een fles wijn en maar drinken .. vaak vraag ik mezelf al waarom ik op doe momenten zo door blij gaan .. zo veel achter elkaar op feestjes t een na t ander... ik kan het dan niet stoppen ... word er uiteindelijk echt niet leuker van .. nu ben ik de laatste maan zeker iedere week weer door de weeks een of twee avonden en in het weekend ook weer twee avonden aan het drinken geweest:( de volgende dag voel ik me altijd zo zo moe en zo slecht ook na een beetje.. vorige week woensdag een afspraak in het ziekenhuis gehad onderzoek en de uitslag (borst) goed of slecht .. moet nog binnen komen .. maar woensdag dacht ik ,, ik ga nu gewoon drinken en daarna donderdag vrijdag en zaterdag weer gedronken .. weer op de foute manier .. ik wil dit eigenlijk echt niet ik word er niet meer leuker van ik ga dingen zeggen die ik niet wil ben aardig tegen mensen waar tegen ik dat niet wil .. en toch weet ik dit alles en wil ik toch op die momenten drinken... ik wil het nu niet meer na deze lange drie jaar wil ik zo graag normaal kunnen leven en leren omgaan met mijn echte gevoelens.. en nooit meer drinken om die redenen.. ik wil zo graag weten waarom ik dit zo aanpak wat de oorzaak echt is .. en ik hoop zo dat het me gaat lukken .. hoop hier te kunnen lezen en kletsen met de mensen die me begrijpen en ik hun ... heel veel liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RUNNER Geplaatst 18 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2014 Beste men85, Goed dat je hier schrijft. Hier zul je herkenning vinden en tips kunnen krijgen. Wij allemaal zijn steeds vaker gaan drinken tot het te erg werd. Daarna merkten we dat we niet konden stoppen. Of alleen maar even konden stoppen en dan weer volop drinken. Ik wens je veel leesplezier en succes met stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2014 Hallo Men, welkom hier. Ik zei vroeger wel eens als argument (i.p.v. een excuus te maken) dronken mensen en kinderen spreken de waarheid, dat gezegde is er niet voor niets. Ik dacht echt dat ik na drank, de dingen durfde zeggen die ik nuchter niet durfde. Maar wat ik gemakshalve maar vergat was, dat ik bijna alleen in verwijten kon praten dan; de volgende dag er nooit op terug kwam, me het vaak niet of vaag herinnerde, en ik dus geen verantwoording nam. Dus welke waarde had iets op die manier geuit? Het moet voor mijn partner heel ongeloofwaardig en pijnlijk zijn geweest. Misschien zou ik nu anders zijn in een relatie, zolang ik maar niet drink. Ik ben er veel mee bezig geweest. Wat ik in het hier en nu wel weet is dat er weer een kompleet ander mens is boven komen drijven. Mijn betere ik mag ik graag denken. Die andere kant was/is ook een deel van mij. En daar ben ik nog steeds mee bezig. Met meer bewustzijn oefen ik nu in meer adequaat reageren en minder/geen verwijten. En ik geniet van alle jaren waarin die kans krijg en neem. Het is nog steeds de moeite om nuchter te zijn en blijven. Ik hoop dat jij hier net zo veel komt leren als ik hier heb geleerd en wens je veel succes in dit proces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
men85 Geplaatst 19 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2014 Hallo Goedemorgen. Dankjullie wel fijn jammer dat ik dit nu pas vind. Maar goed alles op het goede moment.. ben echt heel blij hier te zijn en met het programma mee te doen. . En hoop dat ik.uiteindelijk de (drinkende tijd) niet meer nodig heb.. en ik mezelf kan en mag zijn... en over het stukje dronken mensen spreken de waarheid.. tja .. ik vind dan alles opeens zo goed .. ben vaak zo lief (behalve voor mijn partner) die ik dan echt de gevoelens vertel die van binnen zitten.. het is zo dubbel..heb nu sinds zondag nix meer gedronken..maar ik weet gewoon dat die dag weer komt .. en dan moet en ga ik niet toegeven ..vind het fijn hier te zijn! ! Bedankt (f) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
men85 Geplaatst 19 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2014 hallo mijn gerrit, dankjewel, en nee dat klopt ook wel niet te ver vooruit kijken, maar vandaag .. en vandaag hoef ik het ook niet .. het is (fijn) te zien dat er toch meerdere mensen last van hebben.. heb daar wel veel aan .. en het motiveert ook .. stap voor stap er te komen niet meer hoeven te drinken voor dat eene gevoel .. fijne dag vandaag xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 19 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2014 Dag Men85, Bij de AA heb ik geleerd dat alcoholisme een ziekte is. Dat maakt dat ik niet kan stoppen met drinken als ik eenmaal begonnen ben. De enige optie is helemaal stoppen. Geen druppel meer aanraken. Dat is toch de ervaring van velen. Je zult zien dat als je dat een poosje volhoudt alles anders wordt. Ik heb daarvoor wel de AA nodig met het programma. Het Forum is voor mij niet genoeg. Maar ieder moet zijn/ haar eigen weg vinden. Ik wens je veel moed en wijsheid toe. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
men85 Geplaatst 19 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2014 hey Hanneke, dankjewel voor je antwoord.. ik ben bang dat je gelijk hebt ... ik ga meestal te veel drinken als ik drink en maar doorgaan en doorgaan ... ik moet er ook van af blijven .. helemaal anders maak ik geen kans ..dat denk ik ook .. is makkelijk gezegd voor me maar gedaan .. ik probeer het .. er zijn zo veel dingen en gedachtes ... liefss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2014 hoi Men, Welkom!! Goed bezig Gerrit! Men, ik heb niets toe te voegen dan dat we hier allemaal leven bij de dag en elke dag de moeite vinden om helemaal mee te maken. En bijna iedereen hier heeft de ervaring om niet te kunnen matigen. Doe het niet alleen, overal zijn hulptroepen, een maatje, een forum, een meeting whatever...............DOE HET NIET ALLEEN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden