vasten Geplaatst 5 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2014 Halo daar lotgenoten, Vandaag besloten om 40 dagen te vasten ondanks dat ik niet overtuigd katholiek ben. Het is welletjes, jaren en jaren gedronken en met name de laatste anderhalf jaar echt stevig. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een dag geen alcohol heb gedronken....ik hoop morgen wel ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2014 Dag Vasten, Welkom hier. Ik hoop dat je alvast wat hebt rondgekeken. Zo ja, dan weet je een beetje hoe het er aan toe gaat. Zo nee, dan zou ik dat zeker doen. Ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind om goed te reageren op je bericht. Dat ligt vooral aan je voornemen om 40 dagen te vasten. Mijn vraag aan jou is: en dan? Veel mensen hier zijn zwaar aan het worstelen om van hun alcoholverslaving af te komen, vaak in combinatie met andere problemen. Ook ik. Begrijp je mijn wat terughoudende reactie op je posting? Mijn verontschuldiging voor de wat koele ontvangst. Faken vind ik echter ook geen optie. Ik ben benieuwd naar je reactie, dat dan weer wel. En die van andere forumgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2014 het klinkt als een alles of niets poging vasten. Ik ben bang dat het gedoemd is te mislukken en hoop dat je er niet gevaarlijk mee handelt. Jij kent je drinkgedrag, dus jij neemt de verantwoordelijkheid. Het leest alsof je het zonder hulp doet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vasten Geplaatst 6 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2014 Bedankt voor jullie reacties. Het klinkt misschien als een alles of niets poging en wellicht is dat ook zo. Mijn keuze om het op deze manier te doen is omdat drinken vooral een gewoonte is geworden. Er gaat geen dag voorbij of ik dronk wel iets. Met name het laatste jaar zaten er teveel uitschieters in waarbij ik veel te veel dronk en ook echt dronken werd. Ik heb voor deze manier gekozen om eens te ervaren hoe het is om zonder sluier de wereld in te kijken en vooral ook trots te zijn dat ik zonder drank kan. De eventuele problemen die ik heb zijn er een op een het gevolg van als ik teveel drink. Ik word dan onredelijk naar de mensen van wie ik houd. Ik denk dat ik sterk genoeg ben om na deze 40 dagen een normale gebruiker te worden. Normaal is altijd relatief en bij mij dus ook. Ik vind normaal dat ik dan bijvoorbeeld 3 dagen in de week 3 glazen drink, 2 dagen niet en 2 dagen tussen de 5 en 10 glazen. Misschien is dat voor een 'normaal' mens veel te veel maar ik zou daar goed mee kunnen leven. Nu was het normaal om circa op gewone dagen 3 flesjes bier te drinken, 1 glas of meer wit en een fles rood. De uitschieters die er wel twee of drie per week waren bestonden uit een veelvoud hiervan. Ik kan mij niet herinneren dat ik een dag niet gedronken heb. Dat is minstens 3 a 4 jaar geleden. Of ik nou ziek was of niet. Gisteren was mijn eerste dag en dat is mij (de motivatie is nu natuurlijk ook erg hoog) ontzettend meegevallen. Normaal nam ik rond 4 a 5 uur s middags mijn eerste biertje. Om mij hier tegen te wapenen zorgde ik voor een druk programma en had ik 6 blikjes alcoholvrij in huis gehaald. Ik heb er hier 2 van gedronken en de smaak viel nog mee ook. Tijdens het koken vond ik het wel wat lastiger. Vandaag neem ik mijn 2 AV biertjes dan ook tijdens het koken. Hoe je het ook bekijkt ik kan sinds vandaag in ieder geval zeggen dat ik weet dat ik gisteren niets gedronken heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kurkdroog Geplaatst 6 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2014 Welkom! 40 dagen niet drinken...ooit een poging gedaan om dat vol te houden in combinatie met zo'n televisieprogramma. Ook dat werkte niet. Binnen drie dagen vond ik het alweer een waardeloos programma en verviel ik weer ik weer in het oude patroon. Want ik wilde mij het gezelligheidsdrankje niet ontzeggen. En dat heb ik geweten. Ik vond het altijd en overal gezellig, mits ik dronk. Mateloos ongeremd ook nog eens. Dus voor mij "gewoon" geen alcohol meer. Hou de motivatie groot dan gaat het jou ook vast lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vasten Geplaatst 7 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2014 Tuurlijk ook ik heb het drankstemmetje in mijn achterhoofd die zegt: "met dit mooie weer, zoals gisteren, kun je er wel eentje nemen: Gelukkig herkende ik dat zelfde stemmetje die na vier a vijf glazen me altijd zei dat er nog wel eentje bij kon. Die ene werd dan vaak het restant wat ik nog had staan. Volledig onbetrouwbaar stemmetje dus! Gelukkig heb ik niet naar het stemmetje geluisterd gisteren en stug volgehouden. Ik moet zeggen dat alcoholvrij bier me daar ontzettend bij hielp. Ondanks dat er buiten nog enkele flesjes bier staan heb ik het bij AV bier gehouden. Ik moet wel zeggen dat ik er gisteren vier nam in plaats van twee. Tussen de oren speelt zich dus blijkbaar toch het nodige af. Wie weet ga ik voor mooie cijfers zorgen bij Bavaria haar alcoholvrijbier omzet. huttula en RUNNER reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vasten Geplaatst 8 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 maart 2014 Goedemorgen, Helemaal blij en gelukkig!! Gisteren tot een groot inzicht gekomen waar ik mij hopelijk aan vast kan houden. Merkte dat ik rond de middag allerlei smoesjes aan het verzinnen was om er eentje te drinken aan het einde van de middag. Even langs die en die een biertje pakken. Na drie dagen zie ik een heel vast patroon in mijn gebruik ervoor. De behoefte is er tussen laten we zeggen 16 en 19 uur. Dit waren de tijdstippen dat ik normaal gesproken, minstens 15 jaar lang een borrel nam. Doordat ik nogal gulzig drink heeft de uitwerking van alcohol een vertragende werking op mij. Met andere woorden, ik voel niet aankomen wanneer het teveel is of wanneer ik aangeschoten raak. Ik ben meestal in een keer dronken en dan is het te laat en blijf ik doorgaan. Na het vasten moet ik hier dus zeer alert op zijn. minder gulzig drinken en bewuster! Wat is namelijk het geval, zodra ik heb gegeten is iedere drang of zin om iets te drinken volledig verdwenen. Nogmaals, ik vang dit voorlopig op met het drinken van AV bier. Word steeds lekkerder trouwens. En na het eten voel ik mij helder, fris en vrolijk maar vooral heel erg trots. Op naar dag 4. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden