Spring naar bijdragen

Vandaag is de dag


Jippie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Vandaag is de dag! Ik stop met alcohol!

 

Ik drink al jaren elke dag 1 fles wijn en in de weekenden meer.

Ik ben een stille drinker, niemand die het weet en mensen waar ik soms mee borrel denken dat ik het minste drink van allemaal.

Het lastigste vind ik dat ik alleen woon en niemand mij een halt kan geven. Daarbij mis ik zelf discipline. Ik ben wel is naar de AA geweest en Jellinek maar kom na 3 keer niet meer. 1 keer in de week is voor mij te weinig om dit probleem aan te pakken.

 

Telkens zeg ik dat ik vandaag stop maar als ik van mijn werk kom koop ik toch weer wijn en zeg "morgen stop ik echt".

 

Dit gedrag is te lang aan de gang en van het weekend besloot ik toch maar is wat te gaan doen. Zo ben ik hier terecht gekomen. Ik heb jullie verhalen zitten lezen en die zijn herkenbaar, motiverend en aanmoedigend. Ik vind het wel wat eng maar ook spannend.

Ik hoop dat ik jullie om hulp mag vragen bij moeilijke momenten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jippie

Ik herken het wel. In gezelschap heb je de sociale controle en de controle jezelf in de hand te houden.

Thuis ziet niemand het, dus het is er ook niet (struisvogel) Maar je bent het toch echt zelf die dat vergif naar binnen giet.

Je moet toch echt afspraken met je zelf gaan maken. Je hebt maar 1 lijf en juist als je alleen woont is het toch wel handig gezond te blijven en niet afhankelijk van anderen te worden. Ik wens je veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor jullie reacties!

Jart, het woord struisvogel herken ik heel erg, was eigenlijk wel een goeie naam geweest voor hier ;)

 

Momenteel voel ik me sterk en blij dat ik eindelijk is wat doe. Hoop dat ik me rond 17.00 ook nog zo voel.

Ik heb besloten om het geld dat ik niet uitgeef aan drank, ga omzetten in sporten. Dan heb ik meteen afleiding in de avonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jippie, zo herkenbaar jouw verhaal ook qua hoeveelheid en soort alcohol. Dacht dat ik de enige stiekeme drinker was. Ben ook net nieuw en ben hetzelfde van plan dwz sporten ipv drinken. Was hier al mee bezig maar besef dat ik na een terugvalletje toch wat extra steun kan gebruiken.

Zet m op dat doe ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Jippie

goed idee om te stoppen

en jezelf met sporten te belonen.

des te eerder ontgift je lijf en wordt

ook je koppie leger. Want die zal wel ff gaan spoken nu.

Trap er niet in eind van de dag, maar zorg dat je

iets hebt rond die tijd. Liefst iets leuks, maar wandelen, fietsen

of je al lid maken van een sport.
Sommige mensen zetten een keukenwekker de eerste tijd.

Uur per uur, dagdeel per dagdeel, dag per dag.

Kleinere stapjes zijn te overzien en elke stap is er één waar je

trots op mag zijn. Ze worden vanzelf groter naarmate het makkelijker wordt.

 

Phoebe ook welkom,

misschien een idee om een eigen draadje aan te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn jullie reacties en tips. Voelt echt bemoedigend. Had rond een uur of 15.00 even enorme trek maar dacht toen aan het forum en jullie schrijven.

Ben dus alleen met gezonde dingen thuis gekomen :)

Nou de winkel om de hoek tot 21.00 proberen te weerstaan.

 

Phoebe, hoelang ben je gestopt?

 

En dat sporten blijkt meer nodig te zijn dan ik dacht. Kleding passen ging erg moeizaam, schrok namelijk van mijn eigen figuur.

Zag ergens een draadje over afvallen, die ga ik snel opzoeken want wil me daar ook aanmelden. Hoop dat dat me dan ook stimuleert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jippie,

 

Hoop dat je wat geslapen hebt. Kan een probleem zijn de eerste tijd van het stoppen.

 

 Ik was eerst een gezelschapsdrinker. Vooral op feestjes. Men vond mij dan wel leuk. Van nature wat stil en teruggetrokken. Maar met drank op een vrolijke Amsterdammer. Maar ik werd het zat de lolbroek te zijn en ik heb de laatste 15 jaar van mijn drinken ook stilletjes op mijn kamer gedronken. Ik kwam alleen bij de huisarts en een priester. En o ja, de psychiater.

 

Ook dat werd ik zat en deed verwoede pogingen te stoppen met drinken. Iedere dag nam ik me voor: morgen stop ik. Maar de volgende dag... Of ik goor de drank door de gootsteen en was ervan overtuigd dat ik nu echt zou stoppen. Maar vaak binnen het uur kocht ik weer nieuwe drank. Om wanhopig van te worden.

 

Iemand vertelde mij over de AA. Ik ging dezelfde dag nog. Het lukte me  41/2 jaar nuchter te zijn. Toen dacht ik: Nu moet het toch wel weer eens kunnen. Niet dus. Ik kwam weer in hetzelfde gezeur terecht van iedere dag willen stoppen maar niet kunnen.

 

Ik woon ook alleen. Maar ik heb wel een vriendin die al 27 jaar nuchter is en me bemoedigt en helpt als dat nodig is. Zij weet precies hoe het is en is na 27 jaar nuchter nog niet vergeten hoe het was.

 

Als het glas erg dichtbij komt neem ik Refusal. Ik zorg dat ik dat altijd in huis heb.

 

Je schrijft dat je niet drinken mag. Beter is misschien te zeggen dat je niet drinken wilt. We moeten zover komen dat we werkelijk het gevoel hebben Ik wil niet meer drinken.

 

Heel veel sterkte en kom hier maar veel.

 

Hanneke  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Hanneke,

 

Dank je voor je lieve woorden.

Ik heb iets van 3 uur geslapen dus erg moe en me ook nog is verslapen. ( eigenlijk geen tijd om hier te zijn maar vind het fijn om hier wel te beginnen)

 

Heel herkenbaar wat je zegt. Hoeveel restjes ik door de gootsteen heb gegooid is niet meer te tellen. Dat alleen voelen en jezelf verstoppen dat wil ik niet meer.

Het klopt dat ik niet moet zeggen dat ik niet drinken mag maar ik weet dat ik de eerste tijd dat wel zo ga ervaren. Want ik wil best nog wel een wijn maar het maakt me stuk....

 

Ik moet nu stoppen want anders mis ik ook mijn volgende trein. Vanavond voor het eerst naar Yoga. Dit gaan me door deze avond helpen. Als je of iemand nog leuke afleidingstips heeft voor morgenavond dan hoor ik het graag!

 

Fijne dag! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, over een week glimt die hele hut van me! Misschien is dat wel een goed plan.

Trek heb ik niet echt en koken voor 1 vind ik altijd beetje zonde. 

 

Overmorgen ga ik zwemmen. Gisteren een badpak gekocht en zie er dan uit als een rollade :blush:

Hoop dat ik dat snel kan veranderen. Dus thuissporten komt ook op de agenda!

 

Tnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grr... moet me weer haasten want weer verslapen.

Voel me ook wat chagrijnig omdat ik me nog erg moe voel en leeg. Lijkt net of ik gedronken heb gisteren wat niet is gebeurd. Gelukkig heb ik wel goed geslapen. Iets wat ik niet deed met drank op. Viel dan als een blok in slaap om een paar uur later, uren wakker te liggen.

 

Zie ook wat tegen deze avond op omdat ik niets buitenshuis heb staan en bang ben dat de verleiding er dan gaat komen. De winkel is namelijk wel erg dichtbij en tot 21.00 open.

 

Nu eerst maar mijn werkdag door zien te komen.

 

( tot zover even over het "dippie van Jippie")

bewerkt door Jippie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx, was een simpel broodje. Was laat thuis en op het werk een zware dag. Veel vervelende dingen......

 

Heb net wel mijn aanrecht opgeruimd en dat was ernstig nodig! Gooi alle vaat erop ipv meteen in de vaatwasser, maar die staat nu lekker aan.

 

Hoe gaat het met jou? Je bent al lekker op weg met het niet drinken! Ik ga zo even van mijn klokje genieten :D. Daar staan nu zeker 2 volle dagen en vele uren op. ( hoop dat dan ook de trek verdwijnt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het stuk GewoonDoen!

 

Heel herkenbaar en heel waar. Ondanks dat toch goed om te lezen.

Als ik weer trek krijg, ga ik hier op deze site lezen (heb ik gisteravond niet gedaan, misschien wel bewust....) en ook dit stuk nog eens lezen.

Ik vermoed dat dat me wel zal helpen.  :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps, lees het net te laat :blush:

log namelijk net in.....

Maar ben wel blij dat je het hier plaatst!!! Dank je wel! Schaam me echt dood dat ik nu net wat heb genomen :blush:

 

 

vaatwasser nog niet leeggeruimd. Ben 1.5 geleden thuis gekomen en ben helaas via supermarkt te gegaan. Terwijl ik niet eens dat enorme trekgevoel gehad. Laatste restje gooi ik zo weg als ik hier weg ben.

 

( toeval bestaat niet?)

bewerkt door Jippie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja jippie, uithuilen en opnieuw beginnen met tellen idd

in het kader van eerlijk zijn naar jezelf

helpt het ook om elke uitglijder als nieuw startpunt te houden.

de achterdeurtjes gaan dicht en je kunt weer trots tellen.

Dat betekent niet dat je eerste droge dagen voor niets zijn; dat was oefenen;

nu mag het echte werk starten ;)

(enne.... wat gedronken schrijf je hier. Op de dagdraad staat bijna een fles, dat

is wel méér dan wat he, De ene sjoemelaar herkent de andere :P , )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha,LOL  inderdaad voor mij is een fles standaard dus bijna is toch al minder dan mijn standaard ( en het was niet eens een liter fles :P)

Maar goed, zal braaf opnieuw tellen, Gisteren zou zelfs al mijn mijlpaal zijn geweest. 4 dagen zonder drank, wanneer is dat voor het laatst geweest? :blush:

Niet eens als ik ziek was, of was ik ziek van de drank?

Nou, daar ga ik niet eens over nadenken.....Vandaag is dag 0 en dat is wat telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben je een super mens...!. echt heel fijn dat je weet dat ik nu terug bent!

 

Heb wat aan de dagdraad (en dan zie je dat iedereen er overheen kan kletsen) Je bent echt persoonlijk!

 

Is niet helemaal goed gegaan maar wel beter dan de anderen :blush: Maar ik ben een alleen drinker. Verder zijn er ff andere dingen die ik niet durf te zeggen omdat ik bang ben dat er eventueel iemand mij herkent.

Is nu ff een avond van geen gevecht tegen het monster ( sorry)

 

 

Dylan, hoop dat je mijn draadje leest... wil je de klok vannacht op  zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...