yvon010 Geplaatst 6 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2014 hallo allemaal .wie is er gestopt met drinken omdat hij zij polyneropathie heb gekregen ?als ik niet stop zit ik over een jaar in een rolstoel .ik kan nu al moeilijk lopen .wie heb hier ervaring mee ?ik hoor het graag van jullie .groetjes yvon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2014 Hoy Yvon, Ik heb alcoholische Polyneuropathie. Maar dat deed me niet direct met drinken stoppen. Er kwam een moment dat de knop omging. Over en afgelopen. Nu sta ik meer dan zes jaar droog. ( hulde aan het forum) In mijn beginperiode sleurde men mij er door. Het is perifere Polyneuropathie! Een EMG wees dat uit. Ik weet niet wat er was gebeurd zou zijn met doordrinken, maar ben blij gestopt te zijn. Het is wel een onomkeerbaar iets. Het komt nooit meer goed. Toch voel ik wel wat verbetering. Een klein beetje! Gelukkig geen rolstoel. Mijn advies is dus kappen met die bende en wellicht Treedt er een lichte verbetering op. Yvon Succes P.S, en ga zo'n 100mg B1 slikken (Thiamine) Ook voor de vitamine opname is stoppen beter, omdat de absorptie in de darmen geheel van slag is zolang je drinkt. Het heeft dan weinig zin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvon010 Geplaatst 8 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2014 bedankt voor je reactie. ik heb nou een week niet gedronken maar heb momenten dat ik snak naar een biertje. en me gedachten gaan ook van ach een keer in de week kan wel . of dan neem ik maar 2 biertjes (ik weet dat ik dat niet kan . en ook ik kan nou al moeilijk lopen en als het toch niet beter word waarom zou ik dan stoppen . pfff ik zit me eigen dus aardig in de weg. groetjes yvon en bedankt voor je reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2014 Yvon onderschat nooit het zelfhelend vermogen van je lichaam en geest. Ik heb hier van anderen wel beteren gelezen en ken zelf ook wel verhalen van wat wij dan als wonder bestempelen. Wat ik hierboven lees is een beetje doemdenken en dat herken ik nog van toen ikzelf ook dronk en sjoemelde. Je houdt zo altijd een achterdeur open om te mogen/kunnen drinken en neemt dus niet echt een besluit om te stoppen. En juist dat kan je leven redden. Dus kies je voor het leven of een langzame pijnlijke dood? Ik weet dat het moeilijk is meis, en het zal minder snel gaan dan je wilt, maar je wordt ervoor beloond. yvon010 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 9 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2014 Yvon010, met het stoppen van alcohol drinken ga je je altijd beter voelen. Wat je ook hebt, je gaat je stukken beter voelen. Je moet alleen door de ontwenningsverschijnselen heen. En dat gaat sneller dan dat je nu misschien denkt. Sterkte yvon010 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvon010 Geplaatst 9 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2014 ja dat denk ik ook wel . ik ben nu 9 dagen gestopt. en lichamelijk valt het wel mee maar het zit de hele tijd in me hooft. daar word ik een beetje moe van . maar ik ga zeker door zetten . ook omdat als ik een poos niet heb gedronken kan ik pijn stilling krijgen voor polyneurophatie. dat is me ook veel waard . ik kan nou amper me hondjes uitlaten . bedankt voor je reactei het doet me goed . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2014 Hoi Yvon, In wonderen geloof ik echt niet. Dus Jomanda schakelen we niet in. Wel is het zo dat het lichaam altijd op zoek is naar een gezonde balans. Iets waar niet drinken zeker aan bijdraagt. Een lichaam vrij van gif wordt zo weerbaarder. En ook is er met Polyneurpathie wat extra te krijgen. Pijnstelling gaf je al aan. Ook fysiotherapie bestaat en nog wat zaken, Dit alles (al B1 gekocht?) zal je beter doen voelen, Stop er een Multi vitamine en Een B1 100 in. Het myeline is "zoals je wellicht weet" beschadigd. Dit kan B1 tekort zijn of giftige ethanol beschadiging. Dus Yvon, Blijf positief en wellicht krijg je een mooie lente. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2014 Zet 'm op Yvon, die 9 dagen is een grote ervaring! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden