Spring naar bijdragen

Toch maar wel...


JustMe

Aanbevolen berichten

Hoi,

Meerdere malen hier meegelezen maar nooit aangemeld, wel bij deze...
Ben vandaag weer gaan drinken nadat ik bijna 1 jaar (2 weken nog) alcohol de baas was.

De reden? wel morgen ben ik jarig en het enige gevoel dat ik vandaag kreeg is hoe vreselijk ik m'n ex mis,
die mis ik dagelijks maar vandaag moest ik steeds huilen.

Het hele verhaal is veel te groot om hier neer te zetten, dus ik zal het beknopt houden.

Zo'n 13 jaar geleden kreeg ik ernstige slaapproblemen en dat lostte ik op met een borrel voor het slapen gaan.

Na een jaar of 10 had de alcohol de overhand en kon ik niets meer zonder.
ik kon nog net werken, maar verder helemaal niets meer dan drinken om me een beetje ok te voelen,

daarnaast was ik behoorlijk veslaafd geraakt aan benzo's naast recepten (veel te weinig) kocht ik
het merendeel via internet.


M'n ex zag jarenlang een zombie en uiteindelijk verdween ze uit m'n leven,
Het rare is (en dat weten jullie ook wel) het gebeurt allemaal maar je staat er als het ware naast,
je ziet het allemaal niet echt omdat je in een roes zit.

Wel wat er toen gebeurde kun je wel raden...
Uit. 3X crisisopname gehad waarvan de laatste in het ziekenhuis die weing meer scheelde...

Met de hulp van m'n familie (echt ongelooflijk) weer teruggekomen en dat was voor mij het allerergste,
na zo'n 3 maanden clean kom je pas echt tot jezelf (dat gaat heel geleidelijk) en dan is het leven wat jij
ervan gemaakt hebt ineens daar...

Heb echter doorgevochten (weet niet eens waarom) heb me angst voor het slapen half overwonnen,
en was zover dat de benzo's en de alcohol me niets meer deden.

Tot vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Just me,
Wat zal jij je enorm rot voelen, al zover zijn en dan toch zo'n terugslag. Het bevestigd wel dat je vooral mens bent, met helaas ook zwakheden...

Maar wel is het heel postief dat je je hier hebt aangemeld, net als ik dat vandaag heb gedaan.
ik sta (wederom) aan het begin van een poging van iets dat moet lijden tot op zijn minst minderen.

De allereerste reacties waren al zo warm.

Misschien kunnen we onze steun vinden in lotgenoten. Ik wens je heel erg veel succes!
En morgen is er een nieuwe dag, met nieuwe kansen, want hoe graag we ook willen, de tijd kunnen we simpelweg niet terugdraaien.
Mar we hebben wel de mogelijkheid om elke dag een nieuwe dag aan te grijpen!

Veel liefs!
Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JustMe

Goh wat een verhaal zeg en wat goed dat jij je hier meldt.
Dus bijna (op twee weken na) een heel jaar nuchter.
Een hele prestatie.
Je bent gaan drinken omdat je morgen
jarig bent en jij je ex erg mist.
Kun je het nog keren?
Stoppen weer JustMe?
Het heeft je vast ook heel veel gebracht dat droge jaar!
Natuurlijk komen de emoties en alles veel harder aan als
je nuchter in het leven staat. Drinken lost ze niet op toch?!
Als je morgen op staat heb je waarschijnlijk enorme spijt...
Misschien kun je proberen niet verder te drinken?!
Laat je verjaardag een mooie doorstart van je nuchterheid zijn :heart:
Voor jezelf!!!

Leef met je mee hoor, want oei wat is het ontzettend moeilijk
allemaal soms.

Schrijf hier lekker van je af
Praat mee op de dagdraad

Liefssss
Coco :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just me,
ik ben erg onder de indruk van je verhaal.
het feit dat je dezelde dag van je uitglijder
jezelf herpakt en met koffie zit en je hier aanmeldt, petje af.
Morgen heb je dus dubbel wat te vieren
je jaardag en de doorstart, zoals Co zo mooi zegt, zodat je jaar een jaar blijft.
niet opnieuw gaan tellen lijktme, desnoods die dag extra, maar houd jezelf gaande.
Je bent van zover gekomen:present:.
Misschien een eerste tip, als Dune het ook wat vindt, kun je samen een pact sluiten, dan doe je niet alleen jezelf een gelofte maar samen, we drinken vandaag niet, en dat dag voor dag.
Ik doe het al een jaar zo en maak elke dag even contact met mijn maatje, en vooral op "moeilijke"dagen
hebben we veel aan elkaar.
Bij thema's is er ook een pactdraadje waar jullie je bij aan kunnen sluiten, die draait geweldig, kom maar eens lezen.
En ik verheug me al op de dag dat je je naam gaat veranderen (me myself and I:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune
Jij ook van harte welkom bij adb
:present:

Maar even hier dan.
heb je verhaal gelezen en jee ja het valt allemaal niet mee hè?!
Maar je maakt hier een goede start en samen staan jullie sterk :)

Go for it!!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Justme;
er zijn al veel waardevolle dingen aan je geschreven.
Heb je net ook op de dagdraad gezien.
Inderdaad hardstikke goed, man, dat je op de dag zelf aan de noodrem trekt en je hier meldt, grote klasse! Dat getuigt van zelfinzicht, net als je verhaal.
Oké, vandaag ben je "uit je rol gevallen" want zo zie ik het maar, je BENT een niet-drinker die nu even heeft gedronken,maar straks ben je weer wat je gisteren nog was hoor!
Zelf heb ik na 7 maanden een terugval gehad in januari toen mijn moeder overleed maar ik was niet zo sterk als jij zeg, ik heb me pas maanden later weer hier gemeld.
De kracht die ik in je lees zal je beslist door alle heftige emoties heen helpen en vraag vooral om steun als je dat nodig hebt.
Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste justme,ik heb dat zelf ook meegemaakt,3 jaar niet drinken,kwam mijn ex tegen,begon er mee te praten,de andere dag,weer gaan drinken,nu ben ik weer 3 weken clean,het is nu ook moeilijk voor mij,ik heb gelukkig iemand waar ik op terug kan vallen,het is voor een tikje van de toverstaf,ik moet weer opnieuw beginnen,ik zie het wel zitten.die liefde moet slijten,probeer een andere relatie aan te gaan,dat werkt prima.ik wens je veel sterkte in deze moeilijk periode mvg tillo
:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...