herman0167 Geplaatst 28 december 2013 Rapport Share Geplaatst 28 december 2013 Al sinds enkele jaren kom ik soms op dit forum, meestal maar even en soms voor iets langer. De afgelopen tijd steeds minder omdat ik niet meer het forum zozeer nodig heb. de behoefte om met anderen te spreken over alcoholgebruik op dit forum neemt voor mij af, de mijzelf opgelegde therapie van het weekend drinken en door de weeks niet houdt ik nog steeds vol en wordt ook steeds makkelijker om vol te houden omdat als ik niet drink er geen drang meer ontstaat zoals in het begin er wel was. voor mijn gevoel ga ik langzamerhand terug naar het gedrag van een sociale drinker, in de week vier avonden niet en in het weekend wel. Tuurlijk compenseer ik in het weekend ook wel eens , we moeten wel eerlijk blijven niet? De brakke ochtend erna kan ik nu vergelijken met de frisse ochtenden door de weeks en die voelen velen malen beter, dus ik probeer zoveel mogelijk dingen te plannen op de zaterdag en zondag ochtend zodat ik de avond ervoor niet geheel doorzak. mijn probleem is nog steeds een beetje dat als ik niet drink er zonder probleem een aantal dagen er aan vast kan plakken, maar als ik drink, ook als is het 1 keer per week er geen rem op zit, dan ga ik door tot het moment van drinks naar genoegen zoals men wel eens zegt. ik wordt nooit echt meer dronken die fase had ik vroeger maar is nu gelukkig voorbij (ik lig nooit meer zoals vroeger draaiend in bed en dat je rechtop moet zitten terwijl je eigenlijk wilt liggen, en ook het kotsen ook dat daar bij hoort,) maar het brakke de volgende dag is er dan nog wel. wat ik graag wil is dat mijn weekend gedrag ( 2 flessen wijn en een halve fles beerenburg op de vrijdag avond en de zaterdag avond) afneemt naar normale porties en ik mijn door de week gedrag zo kan houden. mijn weekend gedrag verteld mij dat ik er nog niet ben, maar mijn doordeweekse gedrag verteld mij dat ik ook geen verstokte alcoholist ben. ik ben er nog niet uit maar zie wel dat ik het zelf steeds meer aan het oplossen ben en ook kan, mijn mening is dat ik een uit de hand gelopen drinkhobby heb en dat ik niet een verslaafde ben die geen controle meer heeft over zichzelf. maar ik kan ook diverse dingen verkeerd inschatten en daar wil ik dan jullie mening weer graag over horen , dus in zover heb ik het forum dan ook wel soms weer nodig omdat de mening hier zwaar telt omdat er ervaringsdeskundigen spreken. ik denk dat ik hier voorlopig even bij moet laten, groetjes en ik zie wel of iemand zich geroepen voelt hier iets over te zeggen , doei!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 28 december 2013 Rapport Share Geplaatst 28 december 2013 Wekom terug, Heman. Hoeveelheden vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Het gaat erom of je zelf vindt daqt je meer drinkt dan je wilt. Zelf ben ik een minderaar, en als ik een brakke ochten heb, dan ben ik naar mijn gevoel in de fout gegaan, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2013 Rapport Share Geplaatst 29 december 2013 (bewerkt) Herman ik waardeer je eerlijk zijn, en tegelijk ervaar ik de hoeveelheden die je drinkt. 2 flessen wijn en 1/2 fles Beerenburg, wel degelijk als die van een afhankelijk/verslaafd zijnd iemand. Het woord alcoholist is beladen, maar er zijn denk ik veel mensen die daar allergisch voor zijn. Maar jij bent absoluut afhankelijk. Je hebt een weg gevonden om jezelf wijs te maken dat je het in de hand hebt. Maar zou je niet je vaderplichten hebben, dan zou het doordeweeks drinken er ook snel in sluipen ben ik bang voor je. Als je in het weekend zo verschrikkelijk veel drinkt is je rem weg. Dat je er niet meer dronken van wordt ervaar ik juist als eng. Je zou van die hoeveelheden wel dronken moeten zijn. Je lichaam heeft zich gereset en sm/wacht de hele week op zijn portie. Op discipline kom je een heel eind, maar het verdoezelt tegelijk je echte probleem. Ik heb het jaren gedaan zoals jij, maar dan met 2 a 3 straffe bieren in het weekend. En geloof me, toen de sociale controle weg viel, viel mijn discipline ook weg. Achteraf ben ik daar blij mee, want het hielp me uiteindelijk stoppen. Het zit m niet in de hoeveelheden, vind ik ergens ook, maar die hoeveelheden zijn natuurlijk uiteindelijk wel funest voor je lijf en je geest en je sociaal leven. Wees eens eerlijk naar je vrouw en vraag het haar eens. Ben benieuwd wat dat oplevert. Maar zij kent je, houdt van je en heeft er belang bij jou zo lang en gezond mogelijk in jullie gezin te hebben. En je dochter wil liever met een fitte pa zwemmen dan met die eeuwige brakke in de weekends. En je komt geregeld even bij ons forum in de weekends, altijd laat op de avond, ik zie je dan ingelogd vaak. Dat doe je niet voor niets. Misschien onbewust nu, maar je hebt wel degelijk iets te halen hier. Nog steeds. Ga goed Herman en doe goed 29 december 2013 bewerkt door lady jane herman0167 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
herman0167 Geplaatst 11 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2014 Jen en lady Jane, bedankt voor jullie reactie en en wat ik hier lees heeft mij wederom aan het denken gezet, vooral wat jij zegt Lady Jane klopt eigenlijk wel, ik moet die laatste stap ook nog maken maar dat is meestal ook de moeilijkste want dan is er niets meer om naar uit te kijken. maar je zegt wel dingen die waar zijn en die zal ik ook onder ogen moeten zien , maar da`s nie zo makkelijk. groetjes van mij en bedankt voor de reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2014 ha herman ja je komt hier niet voor niets he ik ook niet trouwens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden