Spring naar bijdragen

EINDELIJK EEN BESLUIT

wimmelt

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!,
Na een half jaar weer veel drinken gaat het zo niet langer. Kamp( man 56) al 40jaar met een alcoholprobleem, ik drink al sinds m'n 15e te veel. In de jaren negentig van de vorige eeuw heb ik het met behulp van therapie 4 jaar lang geen druppel gedronken maar na een relatiebreuk zoetjesaan weer begonnen en sindsdien gaat het op en af, drink soms drie maanden lang niet maar als ik de ellende ben vergeten begint het weer van voren af aan 's middag twee halve liters, bij eten een bel rosé en dan 's avonds weer 6 halve liters! Het komt me de neusgaten uit. Sinds mijn moeder in februari is overleden is het hek weer van de dam, daar doe ik haar geen recht mee. Drinken is in mijn kringen altijd de norm geweest (heb altijd in de beeldende kunst gewerkt) al mijn vrienden en kennissen drinken naar de norm overmatig en schijnen daar geen problemen mee te hebben. Ik wel! Ben het helemaal zat om me de hele dag met alcohol bezig te houden, 's ochtends brak en maar wachten tot het weer mag en daar vervolgens weer van balen! Iedere dag willen stoppen maar het niet doen. Ik kan maar tot één conclusie komen en dat is stoppen met die handel, ik weet dat ik vreugdevoller leef als ik niet drink! Vandaag gaat het weer gebeuren en wat mij betreft voorgoed, hoewel ik ook wel eens begrijp dat je het per dag moet doen. Zie wel tegen de afkick op, die ken ik zo langzamerhand wel, slecht slapen, eng dromen! Heb wat oxazepam in huis, die gaan mij erdoorheen slepen. Die bouw ik dan binnen een week weer af. Fijn dat dit forum bestaat. Door mij hier aan te melden is de eerste stap gezet!
groet Wilem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt welkom,

Tja dat alcohol probleem kennen we maar al te goed hier,
en wat goed van je dat je er iets aan wilt doen
al zal het geen gemakkelijke weg worden,
maar het is de moeite waard,
heb je hierbij hulp of ga je het alleen doen
met hulp van dit forum dan uiteraard,
zelf heb ik de ADB online behandeling gedaan
en het heeft mij heel veel goede inzichten gegeven
misschien ook wat voor jou? ter ondersteuning

Welkom ook op de dagdraad
daar vindt je de steun die je nodig hebt

Groet van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoiii Wimmelt,
Gefeliciteerd!!!!!
Wat een waanzinnig goede stap om hier te komen!

Zelf ben ik er ook pas 2 dagen, je kunt mijn introductie lezen op wie is wie bij HELP.
Ook ik ga HET doen, en we kunnen elkaar lekker steunen hier

Heel veel succes hoor!
Liefs
Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Wimmelt!

Ja je bent dus eigenlijk al een "ervaren stopper".......dus weet je waar je mee te maken krijgt, de triggers, de valkuilen enz. Goed dat je je er op hebt voorbereid en je klinkt heel sterk!
Wat ik met je deel is dat ik in januari na 7 maanden droog ben terug gevallen na het overlijden van mijn moeder; mooi dat je schrijft haar daar geen recht mee te doen, dat heb ik ook ervaren.
Wens je sukses en wie zien elkaar wel op de dagdraad!

Groet, Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wimmelt
een warm welkom hier op ons forum.
Je kent het klappen van de zweep en hebt zelfs
na 4 jaar drogg staan meegemaakt hoe kwetsbaar
je blijft m.b.t. alcohol. Ik schrik daar wel van, voel me een hele Piet
na net een jaar. Maar ben blij te zien dat je je de guts hebt om hier weer
opnieuw het droogleggen aan te gaan. Blijkbaar weet je toch waar je uiteindelijk
voor wilt gaan kiezen.
Een relatie verbroken en je moeder verliezen, twee items die om rouw vragen.
De drank verzacht heel even de pijn en daarna komt het nog rauwer terug.
Ik hoop dat je ook met die rouw aan de slag kunt, misschien doe je dat al.
Er moet veel pijn onder de drankbehoefte zitten, mogelijk nog veel ouder
dan het rouwen om de recentste dingen. Bij mij wel ervaar ik nu in therapie o.a.
De aanleiding om weer te gaan drinken is zelden de oorzaak. En als de oorzaal diep is weggestopt
lijkt drank te helpen, maar stopt het hjuist dieper weg, waar het gaat broeien tot het alsnog
naar buiten komt. Meestal in een kwetsbare periode wanneer je het juist helemaal niet kan gebruiken.
Ik hoop dat je hier zult vinden wat je helpt je doelen weer te bereiken. je treft net een turbulente tijd
op de Ditjes en Datjesdraad aan, jammer, maar het is niet anders. het is een huiskamer, nety als van een grote
familie waar ook van alles onder de oppervlakte broeit. een afspiegeling dus van ons eigen leven. Laat het je niet afschrikken of weerhouden maar zie het als een extra kans, testcase om voor jezelf te blijven kiezen. Ik wens je er veel succes bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dune, gaat het een beetje, zo te zien ben je redelijk enthousiast, geen vervelende afkickverschijnselen gehad? Goed idee om elkaar te steunen en op de hoogte te houden! Zet hem op!
groet
willem

Meiske, ook dank je wel voor de steun, ik ben hier aangemeld bij de plaatselijke verslavingshulp, daar ga ik maar weer eens heen!
groet willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane,
Je hebt helemaal gelijk, Ik ben vier jaar in inzichtstherapie geweest en heb daar m'n onderliggen problematiek onder de knie gekregen (jeugd e.d.) maar daarna inderdaad van de ene ramp naar de andere gestruikeld, uit m'n huis getreiterd door een psychopaat, vader dood, moeder dood, scheiding, allemaal dingen waar je zelf niks aan kunt doen maar helpen om niet te drinken doet dat zeker niet. Maar je hebt helemaal gelijk, het helpt niks en het wordt er allen maar erger door. Toch voel ik geen ernstige onderlinge problematiek meer, verder is mijn leven goed op orde en ben ik in de basis een vrolijk opgeruimde figuur, die drank bedeft alles! Ga me zeker op de ditjes en datjes draad begeven, ik zag al wel dat daar een fikse discussie op gang is gekomen. Dank je wel
groet willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...