AadPiraat Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Goedemiddag allemaal, Mijn naam is Aad ben 27 jaar en ik woon in Brabant. Ik heb sinds afgelopen weekend last van een onrustig gevoel, trillende handjes etc etc. Daarvoor had ik dat nog nooit eerder zo ervaren met alcohol. Wel met een eerdere verslaving waar ik van ben afgekicked en nu al zeker 2 jaar clean ervan ben. Dat was toen GHB. Mijn alcohol gebruik is zeker aan de hoge kant. Ik drink rustig elke dag een fles wijn weg. In het weekend wil er ook nog wel is wat Bacardi doorheen gaan. Ik merkte dat ik ook ging drinken vlak voor ik ging werken bijvoorbeeld. Niet veel, maar gwn een glas wijn bijvoorbeeld. Ik herken de ontkenningsface die ik toen ook had met GHB, maar nu ben ik gewoon eerlijk tegen mezelf. Ik heb denk ik een alcohol probleem... Ik merkte dat ik het gisteren echt heel slecht had, en er was een enorme zucht naar alcohol. Om die reden heb ik ook veel gedronken savonds. Vandaag heb ik eigenlijk veel minder last. Nu ik dacht ik meld me maar eens aan op een forum en kijken of jullie tips hebben voor me. Ben van mening dat ik met eventuele medicijnen een heel kan komen, Uiteraard ben ik niet bang om naar de huisarts te gaan. Het is nu 12.26 uur en ik voel me op zich niet slecht. Vroeg me af hoe lang deze gevoelens blijven als ik stop met drinken. Hartelijk dank voor jullie aandacht in ieder geval. Aad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Hallo Aad, welkom op het forum. Wat je vraag aan gaat, dat hangt er een beetje van af welke gevoelens je precies bedoelt. De meeste lichamelijke afkick-verschijnselen zijn na een week wel verdwenen. Misschien met uitzondering van slecht slapen. Wat ben je precies van plan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AadPiraat Geplaatst 17 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Voor het slechte slapen slik ik zowieso al Trazodon (Trazolan). Anti depressiva met als bij werking dat je heel goed slaapt. Heb ik na mijn GHB verslaving meegekregen en eigenlijk nooit meer van af gestapt. Mijn plan is om sowieso het drink tot de weekenden te beperken. Om mee te beginnen. En dan in de weekenden me eigen is niet meer zo vol gieten. Dat moet haalbaar zijn. Het lijkt nu ook of de afkickverschijnselen steeds minder worden, dus dat geeft me vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Wel Aad, of dat haalbaar is, ik wil het je best helpen hopen maar ik vrees dat er iets meer nodig is. Voordeel is dat je nog jong bent. Dat vergroot de kans van slagen een beetje om je alcoholgebruik te aan te passen. Eenvoudig zal dat echter niet zijn en ik denk dat je, al dan niet na schade en schande, zult merken dat hiervoor op zijn minst een algehele stop nodig zal zijn van minstens een paar maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AadPiraat Geplaatst 17 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Hartelijk dank voor je bericht. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. De intentsie is er gewoon echt om ermee te kappen. En ik weet dat ik er nu heel makkelijk en luchtig over denk. De tijd zal het leren. Van Kentron heb ik toen zelfs een certificaat gehad omtrent me doorzettingsvermogen. Als ik iets wil dan gebeurd het ook vaak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Als "kappen" werkelijk je intentie is, dan is het verreweg het makkelijkst om dat dan ook gewoon te doen. Bedenk eens het volgende: Hoeveel verstokte rokers ken je die het klaarspelen om vanaf enig moment enkel nog in het weekend te roken? Ik wens je in elk geval veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Lees ik nu goed dat je gisteravond nog hebt gedronken? Verwar je dan de kater die daar op volgt niet met de door jou genoemde afkickverschijnselen? In mijn geval heeft minderen altijd terugval tot gevolg gehad, je schrijft dat je verslaafd bent geweest aan GHB en nu aan Alcohol. Vraag jezelf eens af waarom dat is en wat je kunt doen om deze oorzaak weg te nemen. Zelf heb ik veel steun aan deze tactiek, mijn grootste trigger is onrust die wordt veroorzaakt door te denken aan mijn verleden. Door deze onrust bespreekbaar te maken haal ik de trigger weg. Succes met het alcohol-de-baas worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2013 Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 Welkom Aad, als ik je zo lees ben je heel verslavingsgevoelig. Net als de GHB, kun je de alcohol afzweren en uiteindelijk ook de Trazodon, want misschien slik je die nog terwijl je het niet meer nodig hebt?Je kunt hier best met een verslavingsarts over praten en die kan je ook het beste adviseren. En degene die je die AD voorschrijft, heb je daar nog contact mee? Het zijn geen snoepjes tenslotte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AadPiraat Geplaatst 17 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2013 ja klopt ook wel... ben ook verslavingsgevoelig. Maar ben zo bang om er in eens mee te stoppen (trazodon) omdat ik dan niet kan slapen. De medicijnen krijg ik gewoon automatisch elke maand met een herhaalrecept. En dat afzweren lukt zeker ook met alcohol net zoals toen dat met de GHB gebeurde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Aad welkom , u hebt al een andere verslaving erkend , en min of meer onder bedwang . Heel goed , heel knap . Misschien dat deze theorie , c.q. dit verhaal u wat kan steunen ; http://burgelijkongehoorzaam.wordpress.com/2013/12/16/verslavingsgenen-het-kwade-zaad/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 20 december 2013 Rapport Share Geplaatst 20 december 2013 Hoi Aad, welkom hier ook van mij. Ik ben Hanneke. Alcoholiste. Ik heb geleerd dat volledig kappen met verslavende substanties het enige is. Ik heb erkent hoe verslavingsgevoelig ik ben en weigerde vanaf dat moment ook verslavende medicijnen. Je moet daarbij zelf heel wakker zijn omdat artsen dat soms niet zijn. Alcohol is een verraderlijk goedje. Telkens komt toch weer de gedachte op: eentje moet toch kunnen. Dat dacht ik ook na 4 1/2 jaar nuchter. Maar eentje kon niet en het hele gezeur begon weer opnieuw. Nu slik ik soms een poosje Refusal als het moeilijk is. En ik ben een fan van de AA. Verder heb ik de Tactive online behandeling gedaan. Dat heeft in ieder geval opgeleverd dat ik nu weet wat me triggert. Maar het meeste heb ik toch aan de AA en het intensief werken met de 12 Stappen. Ik wens jou veel moed en wijsheid toe. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 22 december 2013 Rapport Share Geplaatst 22 december 2013 Hoi Aad, Ben je er nog? Hoe gaat het? Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden