Ger Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Hallo allemaal. Ik ben Ton, en ik drink al jaren veel te veel. Na een avondje stappen met een maat van me is de maat nu echt vol. Weet niet meer hoe ik ben thuisgekomen, lopend, maar kan niks meer herinneren. Kleren in de hal uitgetrokken op broek na, ook dat herinner ik me totaal niet meer. Volgende dag kon ik mijn afspraken thuis niet nakomen. Probeer nu mijn zwarte gat in te vullen, maar lukt niet en dat maakt me gek. Pieker dus veel en haal dingen in mijn hoofd die er waarschijnlijk niet zijn. 8 jaar geleden een jaar niks gedronken en dat ging prima. Maar daarna langzamerhand weer eens een biertje, met als gevolg dat ik nu minstens een six pack plus wat wijn per dag dronk. Alleen 's avonds, dus dat lijkt dan normaal. Maar dat is het natuurlijk niet. Met stappen ging er veel meer in. 'S ochtends vaak brak en kwam weer niks uit mijn handen. Heb er genoeg van. Gisteren gestopt, dus dit is nu dag 2. Redelijk depressief, maar dat komt voornamelijk door die black-out plus de stress thuis. ik haat controleverlies! Nu moet het echt voorbij zijn! Grt, Ton. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 (bewerkt) Ton welkom bij de club man , je zegt het al , al een keer een jaar gestopt , en dan weer de eerste ?????? GRRRRRR zo herkenbaar man , maar ja nu weer eerst even door het dal waardoor je al een keer ging etc. Ach ik hoef je denk ik weinig te vertellen , je hebt het al een keer meegemaakt toch ? Joh voed het alcoholisten zaad niet , wat in ons zit met alcohol , dan komt alles langzaam op zijn pootjes . 12 december 2013 bewerkt door Ztiertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 12 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Dank je Ztierje. Klopt, meegemaakt maar toch weer de mist in. Wel erg opgelucht nu ik ben gestopt. Weet dat het moeilijk is, maar het kan als je maar wil. Wil nooit meer zo'n k gevoel hebben! Ook wel eens een blackout gehad? Echt vreselijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Welkom hier Ton. Ja je bent helaas niet de enige die het niet vol kan houden matig te drinken. Een poosje ja, maar in drank zijn we onmatig. Anders waren we hier niet. Uiteindelijk is helemaal stoppen voor het merendeel van de forummers hier toch het gemakkelijkst. je herinnert je vast nog wel dat het na de afkickfase steeds gemakkelijker gaat en je depressie waarschijnlijk opdroogt. Mij helpt het nog steeds om scherp te blijven door hier dagelijks te lezen/schrijven. Drank zelf triggert me al lang niet meer gelukkig. Maar om het forum helemaal los te laten dat wil ik niet. ik zie het maar een beetje als virtuele familie, waarvan de samenstelling nogal eens wisselt Ik hoop dat jij je hier ook snel thuis voelt en je er net zo veel aan zult hebben als ik, dan gaat het helemaal goed komen met je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 12 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Dank je voor je woorden, lady jane. Grt, Ton. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Hallo Ton, Welkom je schrijft een herkenbaar verhaal, ook mij is het tot deze keer dan nog nooit gelukt om helemaal te stoppen met drinken, stoppen is vaak niet het probleem maar doorzetten en volhouden wel! Succes met je definitieve stappen naar een alcoholvrij leven! Willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Dank je Ztierje. Klopt, meegemaakt maar toch weer de mist in. Wel erg opgelucht nu ik ben gestopt. Weet dat het moeilijk is, maar het kan als je maar wil. Wil nooit meer zo'n k gevoel hebben! Ook wel eens een blackout gehad? Echt vreselijk! Meerdere keren een blackout gehad , pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 12 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Wat ik zelf merk is dat ik als ik deze eerste druppel niet neem, ik geen behoefte heb aan de tweede... Dit is me bijgebleven van een jaar AA. Ik rook ook, 1 sigaret per dag heeft ook geen zin... Helaas maar waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 13 december 2013 Rapport Share Geplaatst 13 december 2013 Dag Ton, Welkom hier. Ik heb nooit dat soort blackouts gehad. Wel ben ik heel veel vergeten uit het verleden. Dat merkte ik toen ik een vriendin eens sprak over dat verleden. Ik weet gewoon een heleboel niet meer. En dat komt echt door de drank. Maar voor jou tijd om te stoppen. Veel hoef ik je niet te vertellen. Je bent al eens een poos bij de AA geweest. Ga je weer terug? Je weet dat je daar altijd welkom bent he. Ik wens je heel veel moed toe. Ga ervoor!!! Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 13 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2013 Ik denk dat ik wel de aa weer ga bezoeken. Altijd als prettig ervaren. Echter het is al lang geleden, ca 7/8 jaar. Ik was toen ineens weg.. Ging toen goed met me en ben ook niet in verval geraakt. Geleidelijk meer gaan drinken en nu moet ik dat stoppen van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden