Spring naar bijdragen

Terug na ongeveer 4 jaar


change

Aanbevolen berichten

Dit Forum heeft me ruim 4 jaar geleden al geholpen om 1,5 jaar te stoppen met drinken.

Hopelijk nu weer!

 

Mijn naam hier was "Change" ik weet na een hoop gedoe met opnieuw aanmelden niet of die zo is gebleven.

 

Ik ben van het vrouwelijke geslacht en drink dagelijks  minimaal 5 halve liters, tot 12. (per dag!..damn it!)

Vaak drink ik samen met mijn vriend, want die drinkt tegen zijn fysieke pijn ( zegt ie)   en dan heb ik geen grens meer.

 

Ik heb een ontwijkende Persoonlijkheidsstoornis in combinatie met een agressieve vorm van OCS.

 

Zal de meesten hier weinig zeggen. 

Met drank probeer ik rust in mijn kop te krijgen, Alle gedachtes, liedjes, beelden en dromen uit te bannen!

ls i​k nog verder wil met mensen, vrienden, relaties of werk in dit leven, moet ik stoppen met deze zooi!

 

Ik voel me er redelijk eenzaam voor staan. Mijn sociale kring is heel erg klein en ik heb weinig steun.

 

Maar ik moet stoppen, wil ik nog iets maken van   dit leven!

 

Ik ben gehandicapt genoeg, maar pas als ik stop met de alcohol kan ik werken aan mijn eigen handicap te accepteren.

 

Ik ben zeker een voorbeeld van "zelf-medicatie" . Geloof me het werkt niet!!

 

Ik weet niet meer hoe de layout hier nu werkt of waar dit terecht komt.. 

 

Ik hoop hier wat steun te kunnen gaan vinden. 

Drinken bestaat voor sommigen echt niet...denk ik..Ben bij de AA geweest..en dat lag me ook niet

 

Ik wil alleen even delen en meelezen

 

Change

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn partner drinkt ook heel veel. Hij heeft er wel moeite mee wanneer ik stop al haalt hij er ook voordeel uit. Ik wil dat hij ook stopt!

Hij wil  wel blijven blowen. ( Dat doe ik zelf niet dus dat is voor mij ook geen trigger)

 

Ik heb bijna altijd relaties gehad met mannen die ook extreem veel drinken.

 

Ik geef dan zelf toe dat ik een alcohol probleem heb, maar zij hebben altijd gegronde (?) reden. 

 

Hij wil nou al weten hoe het moet met feestdagen. Ik weet  nu al dat ik niet er tegen kan wanneer eenieder zoveel drinkt!

 

Vind ik heerlijk als ik mee mag doen... Iedereen zuipt extreem! Val ik niet buiten de boot

 

Iedere ruzie die ik heb gehad is met bier op geweest!

Alle discussies..idem dito

Alle foute  opmerkingen...>> Ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Change

en ja herkenbaar.

En haalbaar dus, want ik ben daar ook geweest

en velen hier.

Het lijkt erop dat jij alleen onder voorwaarden kunt stoppen.

Zoals je schrijft dat jij het kunt erkennen alcoholist te zijn en

zij hebben gegronde reden. Je weet ook wel dat er geen echt gegronde redenen zijn.

Het leven zit bij iedereen vol ups en downs en nuchter kunnen we uiteindelijk mee dealen.

Met drank creeer je er gewoon een giga probleem bij. Zi simpel is het.

Je hebt met behulp van ons forum dit 1 1/2 jaar mogen meemaken, dus je weet het.

Ga er weer voor, sluit die achterdeur die via feestdagen, anderen, medicatie enz nog op een

kier staat. Kies voor jezelf. Je bent niet voor niets hier terug.

Coco heeft/had als onderschrift: inzicht zonder handeling brengt geen verandering.

We moeten dus alert zijn èn actief Change anders gebeurt er niets. Behalve dat je faalgevoelens

weer sterker worden dan je trots en eigenwaarde. Hup, actie, harde actie! Ook jij kunt het weer. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change .

 

Ik zal u een pb tje sturen met zoals ik het zie wat nuttige tips , doe daar mee wat u zelf maar wilt .

 

Kopieer het sla het op , en lees het later na , als u wil , of negeer het en doe er niks mee .

 

Mij om het even , ik was in mijn werkzame leven trucker , en zzp er in de bouw , en dus geen predikant  :D  :D  :D

 

U bent nu gemotiveerd om te stoppen , uw partner duidelijk niet .

 

Volgens mij ligt bij u het probleem nu in de eerste instantie in uw relatie , want als het u gaat lukken om door te zetten op deze wijze bent u wel echt een kanjer .

 

Een alcoholist die gaat stoppen met " vrienden"  die stevig drinken komt n.l. in een enorm isolement , is mijn ervaring .

 

Dit geld m.i. niet alleen voor alcoholverslaafden , maar voor elke verslaving .

 

En dat is vaak het grootste probleem , u / ze worden eenzaam .

 

Als u daadwerkelijk stopt , gaat u behoorlijk veranderen in echt alles .

 

Zo maar 1 puntje is ( als u al zo ver komt ) dat u zich mateloos gaat irriteren aan het gebral / ruziezoekerij van aangeschoten / dronken mensen .

 

Zo zijn er nog veel meer puntjes , die haalt u wel uit die pb .

 

Aangezien ik er uit filter dat al uw vrienden / kennissen stevige drinkers zijn komt u denk ik zeker in dat isolement .

 

U word min of meer het maanmannetje op aarde .

 

Nou er lopen veel meer van dit soort maanmannetjes hoor , die vind je veelal bij de zelfhulpgroepen als de AA .

 

In uw geval zeker zou ik zorgen voor goede back up , dus me even aanmelden bij een locale AA of NA .

 

Ik noem de AA n.l. altijd " de spiegelkamer" , je gaat er zoveel van jezelf in terug zien , in die verhalen .

 

Bovendien heb je dan de back up van gemotiveerde ervaringsdeskundigen achter je , stoot je niet aan de stenen waar anderen zich al aan gestoten hebben .

 

Uw prima navigatie voor een alcohol vrij verder leven ligt daat volledig geupdate voor u klaar .

 

En Chance nu niet morgen , volgende week o.i.d. , maar ff die telefoon pakken en die gasten bellen .

 

De rest krijgt u per pb van me .

 

Sterkte in het vinden van uw juiste weg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...