Spring naar bijdragen

Even voorstellen....


Tobbertje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben sinds 1 juli begonnen aan ADB en ik vind het zeer prettig om elke dag alles te registreren, de momentbeschrijvingen. En ook het huiswerk...
Het is een grote spiegel die je jezelf voorhoudt en dat is wel confronterend.

Ik sukkel al jaren met overmatig alcoholgebruik maar niet in die mate dat ik niet meer kan werken of zo.
Maar het is niet goed voor mijn lichaam, ik heb leversteatose en dat is gewoon een reden om te stoppen met drinken. Ik heb al vele behandelingen gehad bij het CAD, maar ben nooit opgenomen of zo.
Dus ik heb het nog redelijk in de hand kunnen houden. Maar ADB is gewoon een fijne manier van therapie, en het voelt zo goed als je in je alcoholschrift het vakje 'geen zin; niet gedronken' aan kunt klikken.

Ik heb bewust mijn buren, vrienden en familie verteld dat ik een alcoholprobleem heb en dat is al een heel stuk sociale controle. Van hun krijg ik geen alcoholische dranken aangeboden. Dat is wel prettig. Maar mensen die me van vroeger kennen zeggen dan: je bent zo gezellig als je drinkt... Nou, dat ben ik ook wel zonder drank. Maar ik wil gewoon stoppen, op de eerste plaats voor mijn gezondheid.

Ik wens iedereen heel veel succes en ik hoop dat we elkaar allemaal tot steun zijn maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan...:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tobbertje,
welkom op ons forum.
2 maanden ben je al bezig, nou dan heb je inderdaad
al de voordelen goed in de praktijk kunnen brengen.
Ik had in mijn behandeling op mijn laptop niet die regel geen zin niet gedronken
en moest van weeromstuit dus wel zin niet gedronken invullen, balen steeds, maar
het had wel als voordeel dat ik uitgebreider mijn momenten van stress of trek
kon beschrijven m.b.t. mijn privé situatie en dat pakte eigenlijk heel goed uit.
Toen ik een keer op de grote pc van dochter mijn schriftje invulde zag ik die regel pas weer.
Maar toen kickte ik ook op elke dag weer; geen zin niet gedronken.
En nu zonder schriftje denk ik s avonds nog vaak aan dat zinnetje.
Ik hoop dat je ook de D&D dagdraad weet te vinden om mee te lezzen en schrijven
en ga zo door he:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Jane4

bedankt voor je fijne bericht, ja dat is echt kicken als je 'geen zin, niet gedronken' kunt registreren he?
dat vind ik ook echt geweldig! Het zijn gewoon schouderklopjes die je jezelf geeft. Mijn man steunt me ook heel erg hierin en dat is geweldig. Hij drinkt door de week geen druppel om het mij makkelijker te maken, in het weekend gun ik hem zijn pilsje... hij moet niet bloeden voor mijn zwakheid. Hij drinkt dan meest 3 flesjes bier of zo, dus echt geen drankfestijn of zo... Daar moet ik sterk in blijven om in het weekend niet mee te zwichten maar dankzij dit forum denk ik dus dat het nu echt lukt!!

Euhm... wat is de D & D dagdraad...?:huh:
Daar ben ik wel benieuwd naar...

Bedankt voor je warm welkom!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tobbertje,

Gefeliciteerd he. Met dat je hulp hebt gezocht en gevonden. Ik vond het via de AA. Ik hoef niets in te vullen. Maar wel sta ik er bijna iedere dag even bij stil wat een wonder het is dat ik niet meer drink.

Fijn dat je steun van je man hebt.

Veel moed!

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tobbertje,

Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt. Bij mij ging het nog wat moeilijk. Niet zozeer vanwege gebrek aan alcohol maar meer omdat ik zat te denken hoe ik alles nou precies zou gaan doen. Ik voel me eigenlijk best goed. Jij kwam gisteravond ook erg enthousiast en moedig over. Inderdaad helemaal niet 'tobberig'. Nou, een fijne dag maar weer. En trouwens ja hoor, zet mij maar bij de vrienden.

Groet Rinkone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Hanneke,

heel erg bedankt voor je felicitatie, want het is eigenlijk wel een kadootje voor mezelf. Ik wil trots op mezelf kunnen zijn omdat ik niet meer wil drinken. Dit is dag 2 dat ik niks drink.
Ik ben 1 juli bij ADB begonnen, met afbouwen. En nu de stap: stoppen! Ik heb redelijk goed geslapen en voel me hartstikke kiplekker en energiek. Net of de zon feller schijnt, haha! Ik heb het gevoel dat het nu echt gaat lukken, en ja, het is geweldig dat mijn man me zo steunt, dat is al de helft gewonnen.
Ik hoop dat ik net als jij zoals ik zie 4 jaar droog kom te staan... en nog langer natuurlijk. Wat een geweldige prestatie!

Maar ik ga dag voor dag voorlopig...

Ook een nuchtere maar lieve groet van Tobbertje.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag, Rinkone!

Ik heb best goed geslapen vannacht, maar ik heb een middeltje, misschien ook wel een tip voor jou: Melatoninetabletjes. Je krijgt ze bij het Kruidvat of een Rosemarijn en Thijm. Het heet Sleepzz; Melatonine Continu. Bevordert een langdurige en gezonde slaap. Nu slaap ik heel licht en mijn man snurkt nogal... Dus ik heb ook oordopjes, haha. Maar ik heb geslapen en voel me nu heerlijk uitgerust en energiek. Heerlijk gevoel dat ik niks gedronken heb... Ik heb ook nog de Valdispert Stress moment, mondspray voor angstgevoelens en dat helpt mij ook. Dus ik heb een paar vervangers ingebouwd voor die duivel Alcohol:devil: en het gaat goed. Ik ga dadelijk een lekkere wandeling maken want het zonnetje schijnt en dan een kopje koffie drinken bij een vriendin die ook bezig is met stoppen, zij drinkt alleen nog wat in het weekend, normaal elke dag... dus we steunen elkaar ook. Haar man drinkt niet, dus hij houdt ons ook op het rechte pad. Geweldig als je ervaart hoeveel steun je uit alle hoeken krijgt.
Dat geeft zoveel moed!!! Super! Fijn dat ik je bij mijn vrienden mag zetten; samen kunnen we het!:present:

Fijne dag en geniet van de heldere kijk op de wereld! Komt goed!

Liefs, Tobbertje... richting Toppertje, haha:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...