Rinkone Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo allemaal,Ik ben nieuw hier. Ik heb sinds dit weekend definitief besloten om niet meer te drinken. Eerder probeerde ik alleen in het weekend te drinken maar dit mislukte nogal vaak. En anders haalde ik in het weekend de schade weer in. Ik ben nu 39 jaar en ik heb zo'n twintig jaar behoorlijk gedronken. Veel uitgeweest maar ik dronk ook thuis.Ik ben het zat om steeds de controle over mijzelf te verliezen en dan toch weer teveel te drinken. Het lijkt me wel moeilijk te gaan worden omdat ik het me moeilijk kan voorstellen dat het leven zonder alcohol gezellig is. Ook zullen de mensen in mijn omgeving het niet allemaal even leuk vinden dat ik stop. Ik hoop ook positieve verhalen te horen over leven zonder alcohol. Verder ga ik het maar gewoon proberen te doen. Dit wordt mijn 2e dag ha ha. Het zal wel moeiilijk gaan worden omdat ik al zwetend in bed lig als ik 3 dagen niet drink. Maar nu is het een bewuste keuze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Is het drinken dan wel zo gezellig ?...als je de controle verliest...en teveel drinkt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo RinkoneWelkom hier, en tja over dat anderen het niet gezellig vinden?Ik neem aan dat je het in de eerste instantiepuur voor jezelf doet ,omdat zoals je zegt niet lekker in je vel te zitten met de alco.En zovelen hebben geprobeert om te minderen o.a ikzelfdus ben daarom maar radicaal gestopt,omdat stoppen makkelijker is als minderenen geloof me je krijgt er zoveel rust voor terug echt wel;)IKzelf heb de internet behandeling van ADB gedaan en dat heeft me goed geholpen,misschien ook wat voor jou als steun in de rugEn wat dat zweten betrefd dat gaat voorbij en de verdere ongemakken maar dat merk je wel als je volhoudt:DIk wens je heel veel sterkte toe en vind je best dapperLieve knuffel van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinkone Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Bedankt voor de bemoedigende woorden. Natuurlijk ben ik blij eindelijk besloten te hebben helemaal te stoppen i.p.v. smoesjes te verzinnen. Geeft me soms een geweldig gevoel. Aan de andere kant is het ook wel spannend omdat ik toch heel veel moet veranderen en niet meer die 'vrolijke feestganger' ben met drankje en een peukje.Maar goed we gaan er voor!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 je kunt toch ook feestganger zijn zonder drank, Rin ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo, ik ben ook nieuw, dat wil zeggen: op het forum.Ik ben al sinds 1 juli met alcohol de Baas begonnen, en ik vind het prettig dat je elke dag moet registreren. Dat is echt jezelf een spiegel voorhouden en dat is confronterend maar ook heel goed.Ik hoop dat ik aan andere deelnemers aan het forum steun heb en misschien kan ik een ander weer tot steun zijn. Als je samen eenzelfde doel hebt en je kent de valkuilen en zwakheden van jezelf kun je elkaar weer helpen om de alcohol daadwerkelijk de baas te worden. Succes voor allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Dat is een goede instelling, Rinkone! Gewoon ervoor gaan. Ik heb ook mijn buren verteld van mijn probleem, en mijn vrienden en familie. Dus ik heb nu ook nog eens een buffer qua sociale controle. Ik weet zeker dat zij mij geen alcohol meer aan zullen bieden, en dat scheelt al een hoop.Heel veel dingen kun je zelf al veilig stellen. Geen alcohol in huis. Alleen als ik weet dat ik visite krijgt heb ik wat in huis, en als ze naar huis gaan geef ik meestal de aangebroken fles wijn mee.Anders krijg ik misschien de neiging en zucht om hem dan maar ff leeg te maken...en dat zweten gaat echt over. Je voelt je straks zo lekker in je vel zitten, je ziet er frisser uit.Ik heb ook mijn terugvallen gehad, maar ik weet nu dat je snel herstelt dus stoppen is dan niet zo vreselijk als het lijkt.Dus: Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinkone Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 wel top om zo eens met gelijkgestemden te kunnen praten. Geeft toch gevoel er niet alleen voor te staan. Op zich voel ik me nog wel ok vooral zolang ik aan het werk ben. Ik krijg soms wel een soort onrustig gevoel. Wel een goed idee van je tobbertje om de mensen om je heen in te lichten. ik probeer dat zelf ook een beetje. Helaas ga ik wel veel om met mensen die nogal bourgondisch in het leven staan. Maar goed als ze me mogen moeten ze wel een beetje respect hebben. Ik drink in een keer the. helemaal nieuw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Haha, Rinkone, dat heb ik dus ook, ik ben ook aan de thee:) Ik ervaar de forums die ik dus sinds vandaag bezoek erg prettig, wat je zegt, die gelijkgestemden, die weten wat je voelt en dat je moet vechten om je alcoholvrije doel te bereiken. Samen sta je gewoon sterker!Succes! En morgen gewoon in je alcoholschrift weer een alcoholvrije dag erbij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Welkom Rinkonebij een huiskamer vol ervaringsdeskundigen.Mijn ervaring is dat als je goeie kennisen en familievraagt je te steunen ze heel bereidwillig zijn. Eigenlijkdrinken er veel mensen veel te veel en begrijpen ze je prima.Zolang je hen niet wilt bekeren is er niet veel aan de hand.In het begin merkte ik wel dat mensen hun eigen drankgebruik gingen goedpraten, maar toen ik daarweinig aandacht aan schonk stopte dat en groeide hun respect voor mij.Gisteren had mijn zus speciaal 0,0% witbier voor me gekocht en anders drik ik graagzoethoutthee met verse gember erin gesneden. dat ik vooral nu het weer wat frisser wordt, heerlijkpittig drinken. Ik ben geen sapjesmens en water drink ik alleen als ik sport.Het sporten hielp mij snel door die zweetperiode heen.Ook naar de sauna gaan bevordert het ontgiften.Het fysieke deel viel mij erg mee, vooral toen ik beter ging slapen, dat gaf echt een energieboost.Het onderliggende deel van waarom ik het nodig had stress en ellende weg te drinken, dat speelt nu nog wel en daar heb ik hulp voor in de vorm van therapie, want ik wil het nu wel zo goed aanpakken datik het niet nodig heb terug te vallen als er weer iets zwaars op me af komt.Want ja het leven wordt niet ineens gemaakelijk als je niet meer drinkt en gezellig is niemand altijd.Als gezelligheid uit de fles moet komen stelt het weinig voor lijkt me. Meestal heb je dan alleen aandacht voor jezelf. terwijl je met aandacht voor anderen èn jezelf het zoveel gezelliger kunt hebben is mijn ervaring nu. Ik wens je nog vele gezellige droge dagen/weken/maanden en jaren toe en dan wel dag per dag natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Wat een goede tips voor Rinkone, Jane! Daar kun je echt wat mee. Er zit heel veel herkenning in jouw verhaal aan Rinkone... die zweetperiode is echt niet leuk. Je drinkt vaak om de verkeerde redenen, of je verschuilt je juist achter dat drinken, je denkt dat het nodig is. De smoezen zij zo verzonnen. Maar je houdt alleen jezelf voor de gek... Als je familie en vrienden weten dat je een drankprobleem hebt wordt het wel makkelijker, dat was voor mij althans. Ik vind het heel fijn om hier al die reacties te lezen, dat geeft echt een extra steuntje in de rug om niet te drinken. Ik hoop dat het me ook echt gaat lukken.Ik ben vandaag pas op het forum gekomen maar ik weet zeker dat dit me gaat helpen om te stoppen.Fijne avond en alweer een droge dag achter de rug (zonder alcohol dan... regen genoeg gehad, haha.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Ja Tobbertje, en ik maar denken dat al dat zweten van de overgang wasnou die klachten holden achteruit toen ik stopte met drinkenen nu heb ik er nog maar zelden last van.trouwens als ik jou zo lees, mag je ook wel alvast aan een andere naam gaan denken:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo meiske... ik ben nieuw op het forum maar geweldig om die oppeppende berichtjes aan elkaar allemaal te lezen. Dit geeft mij de moed om in mezelf te geloven dat ik het kan om zonder alcohol zonder het leven te gaan... Zo zie je maar; samen kom je een heel eind!! Super.En vooral de herkenning in elkaars verhalen is fijn. Je voelt je minder een loser dan wanneer je het helemaal alleen moet doen. We zijn tenslotte mensen en niemand is perfect maar dat wil niet zeggen dat we ons doel niet kunnen bereiken...Fijn om te ontdekken dat dit forum een hele steun blijkt te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chardonnee Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo Rinkone en Tobbertje,Jullie hebben allebei een mooie start gemaakt nu en fijn dat er meteen zo'n gevoel van herkenning en saamhorigheid is. Mooi welkom van Jane4. Ik ben hier ook pas enkele dagen en heb inmiddels een pact gesloten met Dympf, we stoppen samen en steunen elkaar. Het voelt zo goed hier. Zo meteen ga ik slapen en mocht het niet lukken ga ik lezen in tijdschrift tot mijn ogen alsnog dichtvallen. Da's al met al toch een luxe, want vroeger viel ik regelmatig op de bank in slaap en werd 's-nachts met spierpijn wakker van de kou en de herrie van de t.v. Nou, dat is dus mooi voorbij, scheelt ook weer in de energiekosten; de energie gaat nu naar mijzelf net zoals bij ons allemaal: morgen lekker fris weer op! Welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Ahh, Jane, dat vind ik echt heel lief dat je dat zegt... inderdaad... ik ben bezig om er iets aan te doen dus wordt dat tobben wel minder ja... ik zal eens over een andere naam nadenken:D Ik ben echt blij dat ik me aan het forum heb gewaagd! Dit is echt een hart onder de riem van lotgenoten. Thanks! Ik heb ook de leeftijd voor de overgang maar wist wel dat dat zweten echt niet met de overgang te maken had. Opvliegers duren maar even maar dit.... pfoe... niet leuk meer.Bedankt voor je lieve commentaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinkone Geplaatst 30 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 bedankt jane 4. Ik heb gisteren en vandaag een aantal mensen die dichtbij staan verteld van mijn voornemen. Ik meende inderdaad een soort schrikreactie te merken. Net of ze liever zouden zien dat ik af en toe een drankje zou drinken. Ik heb meestal ook een vrolijke dronk en misschien ervaren veel mensen mijn drinken niet als problematisch. Ik heb ook op verschillende plaatsen gewoond. Een aantal jaren geleden was ik vaak behoorlijk somber en dronk ik vaak veel. De laatste jaren heb ik daar minder last van. Het lijkt wel of ik alle stress en spanningen van me af wil werpen door nu en dan eens flink bandeloos te drinken. En dan weer spijt natuurlijk. Maar goed je hebt gelijk ik moet wel iets dieper naar het probleem kijken. Nooit echt gedaan. Erg fijn om met mensen als jou te praten. Nog een kopje thee en ik ga naarr bed. Bedankt allemaal voor de tips deze dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Hallo Chardonnee, Rinkone, Jane4, en Meiske... mag ik jullie als vrienden toevoegen bij mijn favorieten? Ik het idee dat dit een heel fijn clubje is, ik wil echt niet opdringerig overkomen of zo maar als je een paar vaste maatjes hebt is dat wel prettig...En Dymph, heel goed van dat pact dat jullie gesloten hebben, misschien mag ik meedoen aan het pact?Ik ben wel helemaal nieuw hier maar ik voel nu al een soort verbondenheid, en heel sterk een gevoel dat het deze keer echt gaat lukken! Dat voelt geweldig!!! Dank jullie wel! het zonnetje begint langzaam te schijnen in mijn hoofd dankzij al deze bemoedigende woorden!Welterusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinkone Geplaatst 31 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Vannacht weinig geslapen maar ik voel me toch lekker fris. Ik vond alle reacties gisteren erg prettig en ervaar best wel steun. In die zin is het fijn om erover te praten en dat terwijl ik niet eens zo van praten houd. Ik was vroeger meer de 'stoere barfly' haha.Ik zat te denken dat het eigenlijk ook wel stom is geweest om mezelf zovaak te verliezen in de drank. Maar ja vroeger toen ik in de jaren tachtig begon was het heel normaal om veel te drinken. Vervolgens lang gestudeerd en doorgefeest en dan kom je er niet meer vanaf.Nou ik begin aan dag 3 van mijn nieuwe leventje!!!!!!Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 31 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Ha lieve meiden.Goh, wat is dit een fijn forum. Het is alleen maar herkenning.Jane, jouw verhalen en adviezen zijn erg waardevol. Heel veel overeenkomsten, ook wat betreft dat gedoe met teveel eten. Ben jij ooit bij de AA geweest? Of heb je het 'alleen' via ADB gedaan? En ja, drinken doe je nooit voor niks. In mijn idee zitten daar heel wat problemen aan ten grondslag. Dat geldt in ieder geval voor mij. Moeite met voor mezelf opkomen, altijd dingen doen die ik niet wil, geen ruimte durven innemen en dan gefrustreerd op de bank mijn onmacht, woede of verdriet wegdrinken of eten. Ook dat nog. Zweten? Dacht ook dat dat van de overgang kwam. Of liever gezegd: wilde dat geloven. Dat is dus ook uit de wereld geholpen. Benieuwd of ik straks minder op ontploffen sta.Rinkone en Tobbertje, wat goed dat jullie ook beginnen. Ik zit ook pas op dag vier, dus we zijn allen starters. Voor het nieuwe leven. Want dat krijg je als je niet drinkt. Wat Jane zegt, je problemen gaan niet over daardoor, maar je leven wordt wel vrolijker, lichter en energieker. Het is in ieder geval zo, dat wanneer je nog drinkt , je, naast die andere toestanden, er nog een extra probleem bij hebt. Ik drink puur voor de roes, de vergetelheid, het willen ontsnappen aan de werkelijkheid. Dat vind ik het lastigste om te hanteren als je stopt. Nooit ff een time-out. Maar ja, de volgende ochtend is alles nog precies hetzelfde. Tuurlijk Tobbertje ben je van harte welkom in ons pact. Al weet ik niet eens precies wat het inhoudt. Ja, sms-en, PB's doen etc. op moeilijke momenten, zoiets??? Bellen vind ik ook een goede optie, maar ik weet niet of dat is toegestaan of gebruikelijk is. Op en ander draadje werd mij al gezegd eerst een band op te bouwen met iemand, vooraleer alles uit de kast te trekken. En dat is idd een heel goed advies. Wil dan weer teveel (goh, waar heb ik dat nog meer bij?)Lieve Char, jij gaat ook nog steeds goed? En kost het je moeite? Ikzelf vindt de psychische onrust het ergste. Dat jeukende gevoel dat aan je trekt. Grrr. Ben er bang voor. Herken je dat?Gister me opgegeven voor de ADB en ben toegelaten. Gaat via huisarts, nou ja. Vragenlijst vond ik zéér confronterend. Was daarna erreg down. Hoe heeft het toch zover kunnen komen. Maar ja, hoop er veel van te leren en ermee een stok achter de deur te hebben. Ik kan het nl. niet alleen.Zo, en nu in het kader van het nieuwe leven, lopen met de hond. Heel veel succes allemaal. En heel erg dank voor jullie steun!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tinkerbell100 Geplaatst 31 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 hallo,ik ben hier ook nieuw en had daarnet even een deel van mijn alcoholbelevenis verteld maar deze vind ik nergens terugalvast sterkte toegewenst !!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 31 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Hallo tinkerbell, welkom! Ik ben ook gisteren pas begonnen met het forum dus het voor mij ook nog even zoeken... Maar ik ervaar het als zeer prettig en is een grote steun in de rug. Samen sta je sterker!Heel veel succes met stoppen, je moet gewoon tegen jezelf zeggen: ik kan het!Groetjes, Tobbertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Tinkerbeelje hebt een eigen draadje aangemaakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 31 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Hallo meiden...Jane4, Chardonnee, Slokje, Dympf, Rinkone...Wat is het fijn om zo de dag te beginnen, met al die bemoedigende woorden... Ik was al vroeger op hoor maar mijn man had de pc nodig daarom deze late reactie. Het is goed gegaan, gisteren was mijn eerste alcoholvrije dag weer. Heb vaker pogingen gedaan maar dat liep na 2 a 3 dagen alweer fout... maar nu ga ik ervoor. ik heb die duivel Alcohol de deur uit geschopt. Mijn man steunt me 100 %, dat is goud waard. Maar nu krijg ik zoveel steun hier ook nog eens, het voelt geweldig goed! Heb verbazend goed geslapen, wel met oordoppen want mijn man snurkt als een tierelier... Ik ga straks lekker wandelen, het zonnetje schijnt. En er is een puppie op komst hier, over 7 weken gaan we haar halen, dat wordt mijn 'lifesaver', ik wil met een helder hoofd onze pup op gaan voeden. Dat is een streven en dat gaat ook lukken. Met jullie steun al helemaal! Thanks! Fijne dag en lieve groet van Tobbertje die werkt aan haar nieuwe naam "Toppertje" zonder alcohol:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinkone Geplaatst 31 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2010 Even voor de goede orde. Willen jullie mij niet onder de meiden rekenen? Ik, rinkone, ben echt een man. Geeft niet hoor. Ik ben aan het werk en las even de berichtjes op mijn telefoon. Super positief allemaal. Met mij gaat het prima. Voordeel van de avond werken is de afleiding. Ik nam dan altijd wel een paar drankjes als ik weer thuis kwam, om te relaxen. Vanavond wordt dat dus weer thee. Is ook goed. later in de week als ik thuis ben zal ik eens wat alternatieven gaan zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 2 september 2010 Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Heej Rinkone, sorry dat we dachten dat je een vrouw was... hahaMaar onze steun is er niet minder om! Het is voor een man net zo moeilijk om te stoppen als een vrouw.Alleen weet ik dat een glas alcohol voor vrouwen dubbel telt, en dat is niet eerlijk, haha.Maar dat boeit nu niet meer, want we stoppen allemaal met drinken dus dat is weer een discussiepunt minder Ik ben aan mijn 4e droge dag, en het gaat verbazend goed, dankzij dit forum! Het wordt mijn redding...SAMEN STAAN WE STERK!Groetjes, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden