Spring naar bijdragen

toch maar even voorstellen


igor

Aanbevolen berichten

hoi,
ik zal me toch maar even voorstellen, ik lees al een hele tijd mee en zo af en toe reageer ik.
ik ben een vrouw van 48 ( alleenstaand en met ja hoor een hond) en drink al aardig wat jaren vaak teveel. de laatste tijd liep het helemaal de spuigaten uit en kwam ik op een fles port of apfelkorn per dag. op het werk zat het ook nog tegen. ik denk dat het misging door m'n dipjes. ik ben niet zo'n prater en ja dan gaat het mis. de laatste 3 dagen gaat het weer de verkeerde kant uit. ik doe de internetbehandeling en heb er ook wel veel aan. waarom ik toch steeds weer drink??? ik wil van die drank af. het meelezen op het forum helpt mij vaak ook om toch te beslissen niet te drinken. vandaag is een mooie dag om te stoppen met drinken.(nee geen grap) ik hoop dat ik eindelijk de knop weet om te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Igor,

Doe het per 24 uur. Vandaag drink ik niet. Is die periode te lang dan kun je het opdelen in bv uren en zelfs half uren. In het begin deed ik het zelfs wel per kwartier. En de ervaring heeft me geleerd dat de zucht altijd weer over gaat. Belangrijk is het afleiding te zoeken. Te wandelen enz. En je hebt je werk.

Sterkte en succes Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Igor,

Ik hoop dat het forum je helpen kan!
Ik was je al een paar keer tegengekomen; had niet in de gaten dat je je nog niet had voorgesteld.
Lastig voor je dat het nu weer even misging. Mijn ervaring is dat je het daarna toch lastiger weer oppakt. Maar het is het o zo waard! Een frisse kop 's morgens!!
Veel succes gewenst meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Igor,
fijn dat je je even voorstelt, zo is het duidelijk dat we je kunnen
verwelkomen en je hoort er meteen helemaal bij.
Je hebt inmiddels vast al eens geneusd bij de thema's en tips enz
en bent misschien daar ook de keukenwekkertip van Houtje tegengekomen.
Op momenten dat je het moeilijk hebt, even de wekker zetten en in die tijd iets leuks en/of nuttigs
gaan doen. Meestal is de trek dan over en zo niet, nog een keer doen. Je houdt er een trots gevoel aan over als je i.p.v. voor de bijl te gaan, iets hebt gepresteerd en tegelijkertijd merk je hoe betrekkelijk
die trek eigenlijk is. Meestal staat ie voor een dipje, verveling, iets emotioneels of gewoonte.
En die kun je ook op betere manieren aan gaan. Zo simpel kan het zijn. En op het forum komen kan natuurlijk ook, maar dan zul je die wekker wel op wat meer tijd moeten zetten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Igor,

Welkom hier! Leuke datum heb je uitgekozen om te stoppen;)
Het is niet gemakkelijk om te stoppen, maar het is te doen. Voor de één zal dit moeilijker zijn dan de ander. Maar bij iedereen zal het na verloop van tijd beter gaan denk ik, dus ook bij jou! Probeer per dag te kijken, haal niks in huis en zoek op moeilijke momenten wat afleiding. Stel jezelf een kadootje of iets anders leuks in het vooruitzicht als je het bv 1 week hebt volgehouden en dan weer op naar week 2.
Als ik eraan denk dat ik nooit meer iets kan drinken, dan krijg ik ook de kriebels...Daarom kijk ik alleen naar vandaag en naar de dagen dat het me al gelukt is om ervan af te blijven.
Heb nu na ruim 1 maand een stuk minder trek en de dagen glijden voorbij. Het geeft heel veel rust een leven zonder schuldgevoel, katers, verbroken beloftes, ruzies, stiekem drinken, etc...

Heel veel succes en hoop je te zien bij de Ditjes en Datjes dagdraad van 1 april!
Vandaag is een mooie dag voor de rest van je gezonde leven!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, ik las je net op de draad en word er wel verdrietig van dat je op de 1e dag
meteen al zo grandioos de fout in gaat. Heb je er geen hulp bij? Dit kun je echt niet alleen hoor.
Juist als je alleen woont is er al geen sociale controle en om vanuit een zwakke positie qua alcohol
je 2 x zo sterk op te moeten stellen, dat kan ook averechts werken. Weet je, ik blijf maar rondmalen met de vraag waarom je een liter apfelkorn in huis hebt (gehaald), daar ging het nl al mis.
De kat op t spek binden. jhe houdt er faalgevoel aan over en na een paar keer wordt het steeds moeilijker. misschien de ADB behandeling gaandoen en het goed voorbereiden in de dagen dat je moet wachten op het starten? Dagbesteding, oude rommel opruimen, drank weg, mensen die je kunt vertrouwen inlichten en inschakelen? ik ken je niet goed genoeg om echt raad te kunnen geven, maar wat ikzelf hier extra heb is een pactmaatje met wie ik de afspraak heb, dat we elkaar beloofd hebben
te pb-en of zelfs bellen of smssen voor we gaan drinken. Dat geeft een extra stok achter de deur en ook
al kan ik mezelf in de steek laten, uit loyaliteit naar de ander zal ik me ook extra bedenken. het geeft natuurlijk geen garanties en uiteindelijk doen we dit voor onszelf, maar bij mij werkt het.
ik hoop dat je er wat mee kan, en wens je veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jane, ik ben met de adb behandeling bezig, ik zit af en toe gigantisch in een dip en haal dan toch wat te drinken, denkend dat ik het bij 2 glazen kan houden, maar het wordt steeds erger. ik loop bij de psycholoog die weet als enigste dat ik teveel/vaak drink. zij heeft me ook hiernaartoe verwezen, ik ben niet zo'n goeie prater dus de problemen lossen ook maar heel langzaam op. ik schaam me te erg om het bekend te maken bij anderen, ik ben een stiekume drinker. ik heb me na lang twijfelen voorgesteld (vond het doodeng) hier in de hoop dat ik wat steun kan krijgen van jullie. ik heb me vanmorgen ook meteen gemeld want ik weet dat ik voorlopig niet durf te drinken omdat ik niet weer voor 'joker' wil staan.
ik moet ook gewoon niets in huis halen. de winkels zijn hier vandaag dicht gelukkig, dus vandaag hou ik het zeker droog. ik wil je bedanken voor het berichtje, heb het gevoel dat ik me hier wel thuis ga voelen al zal het wel eventjes duren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Igor,

Hartelijk welkom hier, zelf ben ik ook nog maar net aangemeld. Zie veel overeenkomsten tussen ons. De drank uiteraard, maar ja, daarvoor zitten we allemaal hier. Maar ook ik ben single, en nee, geen hond maar wel twee poezen, en dit jaar vier ik ook mijn 48e verjaardag!
Heel veel sterkte met de strijd, groetjes,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi serena,
ben je nu ook al echt gestopt met drinken? ik ben wel met de adb behandeling bezig en heb er wel veel aan. alleen die rotbuien heb ik niet in de hand en ga dan toch weer alcohol halen. ik moet gewoon niet teveel geld meenemen want alleen voor een fles sherry of port durf ik niet naar de supermarkt. stel je voor dat ze denken dat ik alcoholist ben:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Igor,

Het forum helpt mij ook telkens om te beslissen dat pilsje of wijntje toch maar niet te nemen.
Kan niet omschrijven hoe dat werkt want ik vraag hier geen toestemming maar het is toch net of ze meekijken, mijn medeforumers.
Uit mijn jeugd kan ik me de engelbewaarder herrinneren die op je rechterschouder zit, daar zitten nu Bolletje, Vie, Cathy, Dar, Tas, Jane en al die andere lieve lotgenoten en als ik vind dat ik eigenlijk best een biertje verdiend heb zie ik ze het wijze hoofd schudden en neem ik maar een spa of een lekkere espresso.

Sterkte en succes Igor,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dank je teveel. door me af en toe te laten zien op het forum (en soms een reactie terug krijgen)en het meelezen geeft voor mij al een hoge drempel om toch te gaan drinken, want ik ga er niet om liegen. vandaar dat ik me vanmorgen vroeg ook maar meteen gemeld heb. vond het wel heel erg vervelend dat ik meteen al 'moest' toegeven dat ik gedronken had en durfde vanmorgen met boodschappen doen niet in het bewuste pad te komen. ik ben ooit gestopt met roken dit moet me ook lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor,

Dit gaat je lukken als je de eerste maar laat staan, het is afgezaagd maar zo ontzettend waar.
En, hoewel ik nog maar kort alcovrij ben heb ik het al gemerkt, je krijgt zoveel terug voor dat niet drinken.
Je niet alcohol gerelateerde problemen en zorgen zullen er niet gelijk door verdwijnen maar je ziet ze dan wel in het juiste perspectief en kunt ze helder benaderen.
Het leven is zo aangenaam als je de fijne dingen een kans geeft en ze niet in de alcohol verzuipt.

Ik hoop dat jij nu doet wat ik al jaren eerder had moeten doen, stoppen met die rommel..

Succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wij doen gewoon met je mee igor
de eerste nemen we niet
en de ADB gaat jou net zo goed helpen als mij
op de manier die bij jou past.
Ik was ook zo'n stiekeme en eerlijk
ik heb zo'n rust w.b.t. de drank sinds die knop om is
Ik ben wel meer gaan snoepen en snacken en pak dat
ook nog wel aan, maar ik ben al heel trots nu ik zo ver ben
Die kg's heb ik er al eerder afgehaald en dat gaat me weer lukken.
En jou gaat die drank lukken, samen met ons hier:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik blij om igor
hoe voel je je na die droge dag?
Klaar voor nog een?
Ik neem vandaag die eerste niet
en hoop jij ook niet.
Weet je als je de stapjes kleiner maakt
dan kost het ook minder moeite.
Bij tips staat een advies zelfs een kookwekker
in te zetten als je het even moeilijk hebt.
ik kom meestal naar het forum dan sta ik er niet zo alleen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jane,
dat is het dubbele, je weet ergens dat je je beter voelt als je niet gedronken hebt. heb wel beroerd geslapen. net had ik weer zo'n vervelend moment van zal ik toch niet even wat halen, ik zat in de auto maar heb me toch maar bedacht gelukkig. nog een paar uurtjes en de winkels zijn dicht.
ik moet toch een keer sterker dan de drank worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent het al igor
maar je moet dat die drank nog ff laten weten.
Elke stap is er een
goed dat je niks hebt gehaald
ik heb de keukenwekkermethode naar boven gehaald bij tips
(of thema's dat vergeet ik altijd, ach ja korsakov he:D)
eind van de middag zijn vaak triggermomenten
dus dan hierkomen (bij de baas, ha ha, hondje, zit!)
ze gaan steeds sneller over, dus zorgen dat je niet overnieuw hoeft te beginnen. En het slapen, ja
dat kan lang duren (bij mij), maar ook kort (bij de meesten gelukkig)
maar de kwaliteit van je slaap is altijd beter zonder alcohol
en rusteloosheid kan betekenen dat je s nachts de dingen verwerkt, maar nu zonder alcohol,
dus uiteindelijk is dat ook beter natuurlijk.
kortom het gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...