Spring naar bijdragen

Zijn er nog maatjes beschikbaar?

Chodron

Aanbevolen berichten

Bij Wie is Wie heb ik me vorige week al voorgesteld, en kreeg daar een paar sympathieke berichtjes van forummers. Zoals ik daar ook geschreven heb, is mijn probleem misschien niet zo groot in omvang (drink niet vaak meer dan een fles wijn), maar dagelijks (moeten) drinken en dagelijks worstelen met de hoeveelheid is zeker niet goed. Bovendien bleek uit de alcoholtest dat ik 2x zo veel drink als een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd, dus heb ik besloten dat ik er echt iets aan moest doen. Wil graag minderen, en kan me niet voorstellen er helemaal mee te stoppen. Daar ben ik zeker niet aan toe.

Ik heb deze week al 2 dagen niet gedronken, wat voor mij een enorme overwinning is. Nu zou ik het fijn vinden als iemand een beetje met me mee kijkt, en als ik die af en toe kan berichten hoe het gaat. Dan heb ik ook een geweten buiten mezelf, want mijn eigen geweten laat zich altijd gemakkelijk voor de gek houden. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chodron :)

Ik wou eigenlijk gewoon reageren op iets dat je hier neerschrijft (misschien deed je dat ook bij Wie is wie)..Een fles wijn is echt wel enorm veel hoor en toch groot in omvang. Ik denk dat ik zelfs alleen in mijn zwaarste periode daar tegenaan leunde.
Ik persoonlijk zou je aanraden een stopperiode in te lassen en dan op minderen over te gaan ook al klinkt dat raar. Een aantal hebben het hier zo gedaan en ik heb het gevoel dat ze een veel stevigere basis hebben zo.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chodron,

Ik ben ook een minderaar via alcoholdebaas. Mijn cursus op internet is nu net afgelopen en nu heb ik nog 6 weken een vinger aan de pols traject.
Er zijn meer stoppers dan minderaars, heb ik gemerkt. Ik wil best intensiever met je mailen via een pb. Het punt is dat ik in juni 3 weken op vakantie ga en dan heb ik geen internet.

Als je belangstelling hebt, klik dan voor antwoord op het slotje bij dit bercht, dan is het een privé bericht.

Trouwens, heel goed dat je de stap gezet hebt.

Tot horens,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chodron, als het voor jou al een hele overwinning is om twee dagen niet te drinken, heb je problemen met alcohol. Het gaat vaak niet om de hoeveelheden die je drinkt, maar het feit dat je er niet buiten kunt, dat je alcohol moet hebben om je fijner te voelen.
Ga a.u.b. niet kijken naar wie nou meer of minder drinkt, want daarmee bagatelliseer je het probleem misschien.
Probeer jouw idee over de alcohol en het gebruiken daarvan, vast te houden.
Je hebt verdraaid goed in de gate dat teveel alc., een probleem is voor jou.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Chodron,

Hier even een vervolg op mijn snelle bericht van gisterenavond. Bij iwe is wie had ik je al verteld dat AdB gratis is. Wordt vergoed via de basisverzekering die iedereen heeft. Het is best confronterend, ook het onderzoeken naar waarom je alcohol nodig denkt te hebben, je valkuilen enz. Ik heb er veel van geleerd.
Ik heb me bij wie is wie en maatje gezocht voorgesteld vanuit het oogpunt dat ik altijd chronisch pijn heb. Dat kan je zo even opzoeken als je wilt.
Zoals je al hebt kunnen zien ben ik ook nog behoorlijk nieuw, maar ik geloof dat we wel overeenkomsten hebben. Ik heb zelf een fijn maatje gevonden en praat met nog een paar anderen vaker via een pb.
Ik zou je in ieder geval kunnen vertellen wat ik zelf inmiddels geleerd heb. Ook is het best fijn om je ervaringen te delen met mensen die weten waar je het over hebt.

Ik hoor misschien nog van je en zo niet, dan veel; succes met de worsteling.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...