Spring naar bijdragen

Ik wil ook wel een maatje worden of krijgen


acer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben Acer en ben 43 jaar.

Sinds mijn 25ste drink ik bijna dagelijks en zover ik me kan herinneren altijd te veel.

Heb al een paar stoppogingen achter de rug, maar toch ben ik altijd weer begonnen.

Nu is het genoeg, heb ik besloten.

Als de hele dag draait om het moment dat de fles weer open mag, aan het eind van de middag, dan wordt het tijd om er mee te kappen!

Oja, ik woon samen met mijn lieve vriendin, die het al 22 jaar met me uithoudt. Heb een hondje, hou van muziek (maken en luisteren).

Ik zou het ook leuk vinden om een maatje te worden of te krijgen.

Tot gauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acer, welkom en wat goed dat je beseft dat het GENOEG is.

Samen met Ron vraag ik mij af wat je ervan verwacht; dagelijks één op één contact of pbtjes of 06 uitwisselen..............

Zoek je iemand met dezelfde hobbies of een vergelijkbaar IQ..................brandt maar los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leeuwed,

Het is een goeie vraag van je. Ik weet het zelf ook even niet.

Toen ik me 3 januari aanmeldde, was ik wanhopig, en heb hier dus om ondersteuning gevraagd. Ik dacht toen dat iedereen een maatje had, en dat dat de bedoeling was van deze site.

Nu, een paar dagen later zonder drank, voel ik me alweer een stuk sterker, en vraag ik me inderdaad af of iedereen een maatje heeft en wat ze dan allemaal doen....

Heb of ben jij bijvoorbeeld een maatje?

En wat betekenen jullie dan voor elkaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acer, ik he al ruim 3 jaar een maatje hier en ik heb daar heel veel aan gehad.

We pbden eerst, daarna gewone mail en voor nood 06 nrs uitgewisseld.

Daar hebben we zelden gebruik van hoeven te maken, maar de mailwisseling

is bijna dagelijks, nog steeds, al werden de berichtjes wel steeds kleiner soms.

Inmiddels hebben we elkaar ook al een paar keer ontmoet en dat gaf een extra boost.:musicnote:

Maar de wetenschap dat je keus hebt te bellen en mailen, geeft al rust.

Het contact onderhouden is in mijn beleving ook belangrijk, want ik he de neiging

wat in mezelf te keren als het minder goed gaat. Iets heel ouds in mijn opvoeding:

je hangt je vuile was niet buiten he. Maar juist even melden dat ik onrust heb of stress

dat betekent voor mij al dat ik het niet oppot. Krachtig kwetsbaar zijn noem ik dat.

Schaamte en schuld hebben me al genoeg naar de drank doen grijpen en brachten

nooit dat wat ik zocht. Toch is het lang mijn weg geweest. te lang.

Dus mijn advies zou zijn: wacht niet tot je een maatje echt nodig hebt, want dan krijg je

niet onmiddelijk wat je nodig hebt denk ik. En probleemdrinkers zijn ongeduldige he.

Dus zorg voorjezelf vanuit een goed/positief gevoel, dan zit je goed en heb jij ook wat te bieden.

Geen beter gewicht dan evenwicht:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse, Jane en Sofie,

Wat lief dat jullie reageren op m'n vraag naar een maatje.

Ik sta nu tien dagen droog. Het is op sommige momenten makkelijk en heerlijk. Op andere momenten is het zeer moeilijk. En een beetje extra steun is dan erg welkom.

Inmiddels heb ik, denk ik, mijn maatje gevonden. Want inderdaad, als je het nodig hebt, en je moet er dan nog naar zoeken.... dan ben je te laat.

En ja, Jane, dat van die vuile was, dat komt me ook heel bekend voor.

In ieder geval, erg bedankt voor jullie hart onder mijn riem. Het doet me goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...