Smiegel Geplaatst 8 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Een hele goede morgen beste mensen.Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik een aantal zaken over mezelf moet gaan besluiten en het gevoel heb dat ik mensen nodig heb die snappen wat ik bedoel.De reden waarom ik vandaag ben wakker gemaakt op dit onderwerp is omdat mijn huidige relatie (6jaar) nu echt op het spel staat. Wat er ook gebeurd in de toekomst met deze relatie ben ik sowieso zeer geschrokken van mijzelf toen ik net een testje deed over alcohol gebruik. Het ergste is nog dat ik zelf het idee heb dat het best meevalt.Mja, iets over mezelf, om het plaatje rond te krijgen, ik zie een hoop open mensen hier met zeer herkenbare problemen en zwakheden en dat geeft vertrouwen. O jah en een annonieme naam helpt dan ook natuurlijk haha.Ik ben een man van 34 jaar oud, heb een toffe baan als trainer en dus een hele goede relatie met een lieve meid, we zijn op het punt van huisje kopen en samen kinderen krijgen, financieel heb ik het erg goed dus eigenlijk een leven om van te smullen zullen we maar zeggen. Ik ben zelf erg energiek en een gemakkelijk persoon om mee in contact te komen. Ik ben een gezelligheids dier en levensgenieter. Ik hou er van andere mensen beter te laten worden in zowel verkooptechnieken als coaching op levensgebied. (maf he, zelf mensen helpen (succesvol) en leren hoe ze zichzelf kunnen herprogrameren en zelf in de shit komen om dat je het zelf niet doet, zucht )Ik heb van 1998 - 2000 dagelijks aan de harddrugs gezeten, denk hier aan party drugs, zoals speed, coke en pillen. In die tijd ben ik een stoute jongen geweest en heb ik dingen gedaan in mijn leven waar ik nog spijt van heb. Op een zekere dag heb ik mij gerealiseerd dat ik helemaal niet meer de persoon was die ik eigenlijk ben en heb ik besloten om te stoppen. In december 1999 heb ik nog twee keer een terugval gehad en vanaf 2000 tot nu toe ben ik dus al 10 jaar clean van harddrugs in de bovengenoemde vormen. Hier ben ik trouwens beretrots op!! Met deze verslaving heb ik mijzelf tevens getrakteerd op een enorme schuld, deze is inmiddels al weer een paar jaar afbetaald.Na deze tijd ben ik heel veel gaan blowen en veel meer gaan drinken als dat ik daarvoor deed. Daarnaast rook ik een pakje sigaretten per dag. Dit allemaal onder de noemer: ach ik ben van de harddrugs af, dus dan is dit niks. In de loop van de jaren ben ik eigenlijk al een stuk minder gaan blowen, denk hier aan ongeveer 1 a 2 keer per maand, het drinken van bier zat op het tempo van ongeveer 6 halve liters per dag.Er is een al een paar keer dikke discussie ontstaan met mijn huidige vriendinnetje en elke keer als dat was heb ik dan weer een aantal maanden heel erg opgelet met mijn gebruik van bier en steeds weer loopt het uit op het moment dat ik weer op mijn oude niveau kom met drinken. Hier moet nu echt een einde aan komen, ik hoop dat ik op tijd ben voor de relatie, op tijd voor mezelf ben ik sowieso, echt tijd voor andere stappen.Als we mijn verslavingsgevoeligheid willen omschrijven: Alles wat ik aanraak veranderd in een verslaving. Ik heb het met gokken, blowen, bier drinken etc etc. Wel is het zo dat ik bijvoorbeeld de laatste tijd heel veel bier gedronken heb, dat ik dan geen last heb van andere verslavingen. (de andere zaken dus met mate doe)Wat ik voor mijn gevoel zou moeten doen is cold turkey stoppen met alle verslavingen en daarmee leren leven, voor mij is die stap echter vet moeilijk, ik denk wel steeds, dat ga ik doen, maar het resultaat is het tegenovergestelde. Dit is dan ook de hulpvraag die ik moet gaan neerleggen bij een proffesional of instantie, toch vindt ik die stap dus erg moeilijk en leek mij dit forum een goede start.Goed dat is Smiegel in vogelvlucht, tot ziens op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smiegel Geplaatst 8 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Update, ik heb me zojuist ingeschreven voor een on-line behandeling. Best confronterend die vragen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Hallo Smiegel een warm welkom hier.je hebt je verhaal helder opgeschreven en hebt duidelijkinzicht in je problematiek. Je coacht mensen en hoort jezelf ongetwijfeld vaakdingen zeggen en adviseren die je eigenelijk en vooral tegen jezelf zegt.Maar er dan iets mee doen is een 2e. ZXowel bij je cleinten als nij jezelf.Coco op t forum schrijft: inzicht zonder handeling brengt geen verandering.Dus na de inzichten gaan handelen. heb je al gedaan vandaag door je aan te melden bijde online training, die stap heb je dus al gezet. En dan wordt het een kwestie van bewust oefenenen de discipline om dat geregeld genoeg te doen om te kunnen veranderen.Het stoppen met drinken is peanuts bij wat er daarna komt. Maar moet wel de 1e stap zijn dus, wantblijvend minderen lijkt niet haalbaar. Ik had jouw hoeveelheden ongeveer (minder maar sterk bier) en heb bij het stoppen geen fysieke reakties gehad. Sliep wel 1/2 jaar slecht, maar met drank was het ook pet, alleen anders pet. Jij bent veel jongen, drinkt dus veel minder lang en hebt waarschijnlijk een goed konditie (hoop ik voor je). Dus ik denk dat jij ook je zwaartepunt krijgt met hoe je tijd anders in te vullen. Bij zijn er wat gezondere verslavingen, sporten, sauna, lezen die ik mezelf toesta zolang tijd en geld dat toelaten.Het kan zijn dat je zelf een coach hebt, als coach zijnde heb je vaak een supervisor toch? Kijk of je daardingen mee kunt afspreken die haalbaar zijn. En anders eerst met je persoonlijke begeleider van ADB.Erkennen dat je het niet alleen kunt is belangrijk. Hoe was dat mjet de drugs? Alleen of met hulp?Als je dat al hebt gepresteerd gaat stoppen met drinken ook lukken, en de rest? Nietr alles tegelijk zouik denken. Alles of niets is een gevaarlijk motto heb ik ondervonden.Ik hoop je hier nog vaak tegen te komen en wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smiegel Geplaatst 8 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 quote: Originally posted by: jetsetMeestal zitten we op de dagdraad, die kan je vinden bij ditjes en datjes, en dan de draad van de datum van vandaag. Dat is onze virutele huiskamer en het lijkt er ook echt op. soms erg gezapig, soms helemaal dol, soms ruzie en soms erg serieus.....maar altijd weer, als er iemand het even moeilijk heeft, dan worden alle breiwerkjes uit de handen gegooid, en dan is iedereen er, ook zij die even in de coulissen stonden. Neus maar eens lekker over de site......hoop je snel te zien op de D&D. Dank voor je warme welkom, ik zal zeker eens gaan kijken! Moet hier wel erg aan wennen, ik bedoel op deze manier ermee bezig zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smiegel Geplaatst 8 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 quote: Originally posted by: jane4Het kan zijn dat je zelf een coach hebt, als coach zijnde heb je vaak een supervisor toch? Kijk of je daar dingen mee kunt afspreken die haalbaar zijn. En anders eerst met je persoonlijke begeleider van ADB. Erkennen dat je het niet alleen kunt is belangrijk. Hoe was dat mjet de drugs? Alleen of met hulp? Ook bedankt voor jou warme welkom!Ik ben trainer van beroep en ik wil dit gedeelte liever binnenshuis houden dan dit op mijn werk te verkondigen. Niet ontkennen zeg maar, maar wel verborgen houden voor mensen die dit naar mijn mening niet hoeven te weten. Even aankijken of dat haalbaar is natuurlijk...Met de drugs heb ik dat inderdaad zonder hulp gedaan van derden, ik heb mij daar zelf doorheen gesleept, dat dit dan ook moet lukken is opzich een correcte opmerking, echter alcohol is zo geaccepteerd in de maatschappij dat je er veel vaker mee geconfronteerd wordt. Bij drugs kan je ervoor kiezen om niet meer om te gaan met de vrienden die je gemaakt hebt die dat ook doen, dat is een wat gesloten wereldje, bij de alcohol is dat natuurlijk een lastiger verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Heel begrijpelijk Smiegelgelukkig heb je straks een professionele begeleider van hier.En idd alcohol kom je overal tegen. Drugs gelukkig nog niet.Maar mijn ervaring is dat als de knop eenmaal om is, het steeds gemakkelijkerwordt niet meer te hoeven drinken. En niet meer met een houten kop op te staan.En nog te weten wat ik gezegd en gedaan heb, enz enz.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 8 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Heej Smiegel...heftig verhaal, maar als je hier aan de bel trekt is er nog hoop hoor! Je hebt jezelf toch een spiegel voorgehouden en gezien dat je iets moet veranderen. Doe het met kleine stapjes en leg de lat niet te hoog... dag na dag... steeds weer een dag erbij ... En hier heb je veel steun op het forum.Dat heb ikzelf ervaren. Ik heb ook cold turkey qua drank gedaan op 30 augustus. Het was in het begin ff moeilijk maar ik heb het doorstaan. Achteraf viel het eigenlijk best mee... mede dankzij dit forum wetende dat je niet alleen loopt te knokken en er mensen zijn die begrijpen wat je doormaakt en mekaar niet veroordelen op zwakke momenten maar je juist dan moed inpraten zodat je weer droog verder kunt... Ik wens je alle succes toe! Samen staan we sterk!!Groetjes, tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aliblabla1 Geplaatst 8 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2010 Smiegel,Van harte welkom hier. Ook ik ben nog aan het nadenken over stoppen of minderen, ga voorlopig eerst minderen. Over de behandeling denk ik nog na, maar ik vind t super van je dat je er zo tegenaan gaat en er serieus instapt.Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben!Aliblabla Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2010 Cold turkey is zeker niet voor iedereen.Kan zelfs gevaarlijk zijn. Hangt af van de mate waarin je gedronken hebt. Zou bij problemen zeker naar de huisarts gaan. Niet dat die veel verstand van verslavingen hebben. Maar het vervolg kan dan ook ergens anders.Ik wens je veel succes. Doe het stap voor stap. Niet alles tegelijk aanpakken. Eerst het drinken. Want zoalng je drinkt kun je ook niets aan je andere probelemen doen.Bij mij was het duidelijk dat ik niet met mate kon drinken. Ook ik ben versalvingsgevoelig. Maar gelukkig niet voor alles Vroeger begreep ik nooit dat drank voor mij een probleem was. Ik ben dan ook eerst gestopt met roken. Pas jaren later toen men mijn VERTELDE dat ik een drankprobleem had drong het tot mij door. Ik ging met de ogen van die ander naar mijn eigen drankgebruik kijken. Ik ging naar de AA. Alleen lukte het me niet. Ik bleef niet meteen droog. Maar na ruim een jaar naar de AA gaan lukte het me toch.Het fijne van de AA is dat je lotgenoten ontmoet. Je hoeft je nergens voor te schamen want ieder is door hetzelfde heengegaan. Maar ja, dat was mijn weg.Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden