Spring naar bijdragen

Middel dat trek wegneemt


Joy

Aanbevolen berichten

Hallo Tactive,

Ik vroeg mij af waarom er geen pil op de markt bestaat (voor zover ik weet) die de trek aan alcohol laat verdwijnen. Ze kunnen tegenwoordig zoveel.....

En bestaat er ook niet zoiets als een acupunctuurbehandeling die de trek wegneemt.... Zoals je ook met roken hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sorry, we hadden deze vraag even over het hoofd gezien. Gelukkig was Jaap al zo vriendelijk om te wijzen op Campral en Baclofen. Met een link naar de informatie daarover op apotheek.nl

Van Baclofen is nog weinig bekend. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen of en voor wie dit effectief is. De universtiteit van Amsterdam is bezig met een onderzoek daarnaar.

Campral bestaat al langer, dat zou invloed hebben op de trek. Campral (acamprosaat) is een middel dat inwerkt op het gevoel van trek. Het middel is sinds een aantal jaar op de markt, en de onderzoeken geven aanwijzingen dat het gecombineerd met behandeling effectief is op 'craving'; dit is het gevoel van zin hebben in alcohol.

Het is dus zeker geen wondermiddel, maar er zijn wel zeker mensen die er baat bij hebben en melden dat ze minder trek in alcohol hebben.

Leren omgaan met trek, er op leren vertrouwen dat trek slechts tijdelijk is en ook weer overgaat is een proces. Dat kost tijd. Een behandeling en of lotgenotencontact kan je door dat proces heen helpen. Misschien dat een pilletje extra ondersteuning kan bieden, maar wonderen vallen daar niet te verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baclofen werkt bij mij voor 100%.

Baclofen werkt bij 88% van de gebruikers, mits je ook daadwerkelijk wil stoppen met alcohol.

Motivatie is een "must" !!!

Helpt in feite bij elke verslaving; roken-coke-pammentjes- enz.

Bij mij is het wel zeker een wonder !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach meiske, als je praat over een gewenning of gewoonte van...., dan kan je het idd. wel af met motivatie en doorzettingsvermogen.

Maar maak niet de fout om echte verslaving hiermee te vergelijken.

Het is natuurlijk maar net hoe je het wil zien, toch....

Goed van jou, dat het je op jouw manier zo gelukt is.

Blijf zo varen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...