Spring naar bijdragen

misstap

Kim

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vandaag ging het weer mis. Heb 5 flesjes bier gehad. Ik had een gesprek met ex-partner. Kennelijk is het gemakkelijker voor me om dat in combinatie met alcohol te doen. We hebben een goed contact met elkaar, maar meestal ontaarden onze gesprekken over de opvang van de kinderen in een ruzie. Het grote probleem in onze relatie was dat mijn ex-man altijd aan het werk was. Nu nog steeds dus, wat dus weer gevolgen heeft voor het co-ouderschap dat wij met elkaar hebben afgesproken. Hij komt binnen anderhalve week alweer niet zijn afspraken na. Ik word van tevoren heel erg zenuwachtig over het feit dat we misschien weer ruzie gaan krijgen. We hebben de afgelopen jaren zoveel ruzie gehad, ik kan er helemaal niet meer tegen.
Heb er weer spijt van, maar ja het is weer gebeurd.
Morgen proberen we het weer opnieuw.
Zijn er hier alleen mensen die allang gestopt zijn? Of ook mensen die net als ik nog maar pas gestopt zijn en nog wel eens de fout ingaan?

Groetjes,
Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kim,
Ik ben hier ook nog niet zolang, en ben vandaag ook weer voor de bijl gegaan, na drie dagen niks. Er is zoveel onrust in me dat ik het gewoon niet kan laten. Geen doorzakpartij of zo, maar toch. Dus ja meid, ik zit in hetzelfde schuitje. En ook al weet ik precies dat het geen klap helpt, toch is de verleiding te groot. Jij bent bang voor ruzies en word nerveus en dan wil je dat gevoel dempen, verzachten, zoiets? Teminste. zo vergaat het mij als ik voor mezelf spreek. Stoppen met allerlei spanningen en hobbels en vooral onrust, vind ik erg moeilijk. Dus meid, ik ga ook iedere keer de fout in. Verschil is toch wel dat ik veel sneller dan vroeger de draad weer oppak, toch ook wel dankzij dit forum. Nu begin ik morgen, net als jij, ook maar weer, terwijl ik daarvoor het tijden liet zakken.
Dus voel je gesteund, je bent echt niet de enige meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kim,

Ik ben zelf nu bijna 3 maanden gestopt en heb nog steeds avonden met flinke trek. Het stopt dus niet na een paar dagen of weken. Tenminste dat is mijn ervaring! In principe denk ik dat ik altijd de fout in kan gaan. Hoop alleen dat ik steeds iedere dag opnieuw die eerste niet neem en dus die fout niet maak.

Heel veel succes:present:

En misschien zien we je bij de "ditjes en datjes" dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kim, veel herkenning
in scheiding, afspraken niet nakomen, worcaholic enz.
en helaas ook geruzie. ik sta ruim een jaar droog en weet nu
dat mijn aandeel in die ruzies juist door drank kwamen en werden
versterkt. ook al had ik het gelijk aan mijn kant (w.b. afspraken/werken)
ik voelde me altijd onbewust schuldig dat ik dingen wegdronk. en vanuit die schuldgevoelens
ging ik vaak in de verdediging of juist in de aanval met verwijten, schuld bij de ander leggen,
maar dan wel ook heel slim mijn eigen aandeel benoemen, zodat dat me niet verweten kon worden. kortom steeds bezig met wat er niet was of fout. pas toen ex 1 jaar weg was, kon ik stoppen met drinken.
want de stress was weg. ik weet nu dat partner te veel werkte, vanuit waarschijnlijk hetzelfde als van waaruit ik dronk. ieder heeft zijn/haar eigen mechanismes om te verdringen of jezelf voor de gek te kunnen houden. Ik kan je wel vertellen dat al is het nog steeds niet te doen af en toe, met afspraken, co-ouderschap, geld, werk, huisvesting, kinderen, advokaten enz enz, ik door het niet drinken veel meer
rust heb gekregen. Ik neem meer mijn verantwoording, ben veel beter in staat mijn eigen deel te zien en te nemen en hervind mijn zelfrespect weer. ben weer gezellig en vaak vrolijker, maar ook de sombere
dingen zijn sterker, anders dus dan drankjank en zelfmedelijden. ze zijn er nog maar reeeler, snap je?
moeilijk uit te leggen merk ik. ik heb eigenlijk meer reden om te drinken, maar minder behoefte, dat is het denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben heel wat keren teruggevallen. Mij lukte het pas toen ik naar de AA ging. Het werken met de 12 Stappen, het contact met lotgenoten. Dat heeft me geholpen.

Het enige wat je moet doen als je gevallen bent is; opstaan, het stof van je kleren kloppen en opnieuw beginnen. Vooral nooit opgeven. Maar wel hulp zoeken waar maar hulp te halen is. Voor de een is dat online voor, de ander AA.

Veel sterkte en succes!

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kim blijkbaar is het moeilijk met elkaar in gesprek te komen, afspraken te maken en je daar aan te houden.
De communicatie is om welke reden dan ook grondig verstoord merk ik.
Niet voor niets dat jullie uit elkaar zijn denk ik dan.
De angst voor het antwoord is groot en hangt als een dreiging boven je hoofd en versterkt de zucht naar drank.
Ik herken mij wel in de situatie waarin jij je momenteel bevind.
Ik schold en vloekte weliswaar niet maar zweeg mijn direkte huisgenoten dood.
Gaf gewoon geen antwoord uit machteloosheid.
Ook met schelden en vloeken aan je trekken proberen tekomen, komt voort uit machteloosheid anders met je partner om te gaan.
Uiteindelijk ben ik dan gescheiden in plaats van mijn probleem niet kunnen communiceren, of op een gelijkwaardige manier met partner en kinderen om te gaan, aan te pakken.
Toen koos ik steevast voor de weg van de minste weerstand.
Maar de niet opgeloste problemen bleven mij stevig in de greep houden wat werd vertaald in zucht naar drank.
Ik denk dat gesprekken met een onafhankelijke derde erbij, meer rust geeft.
En afstand nemen, kiezen voor jezelf als je nuchterheid wordt bedreigt.

Een terugval bestaat echt, realiteit, anders kon je er niet naar kijken.
Een terugval wordt vaak onderschat, bagatelliseer de herval niet.
Het is beter te kijken naar de achtergronden waarom men weer is gaan drinken.
Blijf eerlijk, blijf jezelf trouw.
En daarbij wens ik je veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het altijd toch echt als terugval ervaren. Ook al leerde ik ervan. Gewoon de dingen bij hun naam noemen. Niet mooier of beter voorstellen dan het is. Misschien is de val de ene of de andere keer wat dieper. Dat kan. Maar het is heel gevaarlijk. Je weet van te voren niet hoe diep je weer zal gaan. En of je weer in staat bent op te staan. Ik wil niemand bang maken maar zo is het wel. Het is nog altijd een dodelijke ziekte. Dat wil niet zeggen dat ik niet blij mag zijn met de stapjes die ik vooruit ga. Integendeel. Maar de dingen niet bij hun naam noemen is gevaarlijk. Net zoals zeggen: Ik heb een drankprobleem ipv gewoon zeggen; ik ben een alcoholist. Ook hulpverleners zijn vaak sterk in het versluierde taalgebruik. Gevolg: we nemen niet de juiste maatregelen of de lijdensweg duurt veel langer dan nodig zou zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee kim ik heb me vandaag aangemeld op dit forum.Jou verhaal komt me zo bekend voor,ik ben in 2007 gescheiden en heb nu nog steeds de narigheid met mijn ex en de omgangsregeling.Doodziek wordt ik ervan)Bij mij is het drank gebruik er ook langzaam ingeslopen en idd als ik maar denk dat over een uur mijn ex voor de deur staat heb ik het idee dat ik moed in moet drinken,en helaas doe ik dat dan ook.Maar owee dan weer op tijd proberen te stoppen,dat lukt meestal niet.Ik ben vorige week zondag gestopt,maar afgelopen vrijdag de fout weer ingegaan,waar ik dus nu weer vreselijk van baal.Sta nu weer twee dagen droog,maar om nou te zeggen dat ik het makkelijk vind!!!!
Af en toe lijkt het ook wel of je het moet doen,of het een deel van je leven is,dat is natuurlijk niet zo,maar ik ervaar dat soms wel zo.

Wens je veel sterkte. liefs catje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey kim, hier zijn echt wel veel mensen net zoals jou in dezelfde situatie. Ik heb op 3okt de stap gezet om droog te worden en te blijven. Enorm blij dit forum gevonden te hebben. We geven elkaar steun en motiveren elkaar zoveel we kunnen. Zonder dit forum had ik het mss niet gekund!

Lees maar een beetje rond op dit forum en je zal echt heel veel herkenbaars ontdekken...

Mij mag je ook altijd aanspreken als je raad wilt ivm stoppen of gewoon eens wilt praten of als je vragen hebt of zo...

veel succes en niet vergeten: je staat er helemaal niet alleen voor! SAMEN STAAN WE STERK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...