Spring naar bijdragen

schuttingstaal

fleurtje

Aanbevolen berichten

Tactive

Naar aanleiding van mijn laatste (letterlijk) waarschuwing rond een woordje dat ik eerder gebruikte (mag het niet noemen waarschijnlijk) stuurde ik een mailtje terug via de knop 'rapporteer dit aan de moderatoren' waarop ik eigenlijk geen antwoord heb ontvangen. Maar misschien was het niet helemaal duidelijk dat ik een vraag stelde.

Sinds die laatste waarschuwing let ik op het taalgebruik van anderen. Als je er op let is het onwerkelijk hoeveel keren er ... ,*** etc. gebruikt wordt om een nu ja, niet zo netjes woord, te verdoezelen. Soms wordt het helemaal niet verdoezeld zelfs.

Zoals ik ook aangaf in mijn antwoord naar jullie gebruikte ik in het verleden wel meer het woord 'nondeju', 'sapperdeflappen', 'gadver', 'damn' wat in wezen net hetzelfde inhoudt of wil zeggen dan het woord dat ik blijkbaar niet meer gebruiken mag. Terwijl het net dezelfde lading heeft dus. Ik werd nooit aangesproken op het gebruik van deze woorden. Heel vreemd..

Welke regels hanteren jullie? En zijn jullie daar even consequent in? Wordt dit regelmatig besproken? Waarom vallen jullie juist over dat woord waarvoor ik voor de laatste keer werd gewaarschuwd?

Registeren jullie hoeveel keren een bepaald woord wordt gebruikt door desbetreffende persoon? Of is het elke keer dezelfde persoon die valt over dat ene woordje?

Bovendien vind ik het overdreven dat er gedreigd wordt met een officiële waarschuwing richting mezelf waaronder ik een ban versta. Ongeacht of ik nu één of twee keren aangesproken werd over het gebruik van dit woord.

Voor zover ik weet heb ik niemand voor het hoofd gestoten met het woord buiten de moderator zelf. Volgens mij wordt de impact van een ban zwaar onderschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet toegeven dat Fleur wel gelijk heeft. Ik ben ook wel een paar maal op mijn taalgebruik aangesproken en als ik dan lees hoe vaak er woorden staan waarvan ik denk: nou nou, het woord gelul of klote kan wel? Dan vind ik toch dat ik op zich altijd wel netjes ben met mijn taalgebruik. Dus wat mag wel en wat mag niet?

Of kan het zijn dat het net scheelt wie er achter de schermen meeleest?

Dat is voor mij namelijk altijd de verklaring geweest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hierbij nog een bedenking.

Laatst gebruikte ik een woord dat uiteindelijk werd weggehaald wegens..???...

Het refereerde naar het geslachtsdeel van de man, een redelijk kinderlijk woord dat ik er voor gebruikte. Een zelfde woord dat mama's naar kinderen toe gebruiken om het onderscheid te maken tussen een jongen en een meisje.

Woord werd weggehaald, ik kreeg er een melding van.

Hoe kan het dan zo een onschuldig woord wordt weggelaten. Een woord dat mijn dochter toen ze drie jaar al in de mond nam zonder dat iemand daar over viel. Terwijl er hier een tijd geleden een heel draadje was dat ging over zelfbevrediging en mastruberen. Geloof me ik ben echt redelijk ruimdenkend maar zelfs daar werden mijn oren rood van. Dat kan, dat mag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:). Owh het hoeft geen hele discussie te worden hoor.

Tactive, onder de spelregels

-gebruik geen schuttingstaal.

Hebben jullie een oplijsting zijn van woorden die kunnen en niet kunnen?

Of vertrekt elke moderator vanuit zijn eigen denken en voelen? Zijn eigen waarden en normen? Dat zou niet mogen. Zo krijg je moderators die zich fixeren op waar de ander het niet doet.

Er vanuit gaan dat de betekenis 'schuttingstaal' een algemeen geweten iets is, door ons gebruiker, is absurd als de grens zo vaag wordt op momenten doordat moderatoren met verschillende maten meten.

Ik kreeg van jullie een waarschuwing. Als ik een bepaald woord nog eenmaal gebruik vinden jullie het nodig mij officeel te waarschuwen.

Word het aantal keren dat iemand wordt aangeproken op iets bijgehouden? Werd er bijvoorbeeld bijgehouden hoeveel keer ik eerder al werd aangesproken op dit woord of op andere woorden en geldt er zoiets als 'ok, drie waarschuwingen van die orde, ban volgt'? Is dit ter inzage voor elke moderator of kan één iemand gewoon vallen over mijn woord en heeft ie alle recht mij op zijn eentje te bannen. Wordt een ban of het uiten van (zoals er werd gedaan naar mij toe) besproken in groep?

Laatste vraag? Hebben jullie enig idee wat voor een terugslag een ban kan veroorzaken?

Sorry maar ben hier heel lastig om geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Fleurtje,

Om het forum een positieve uitstraling te geven proberen we heel streng te modereren en er op toe te zien dat er geen schuttingtaal wordt gebruikt.

We doen dit met een team van moderatoren en proberen daar zo eenduidig mogelijk in te zijn. Mochten hierin verschillen ontstaan dan overleggen we dit en proberen we zo goed mogelijk op één lijn te komen. Dat daar enige discussie over mogelijk blijft is niet te vermijden.

De betreffende forumdeelnemer krijgt hierover van ons altijd een persoonlijk bericht.

In geval van twijfel, als je je afvraagt of een woord wel of niet mag, adviseren we om het niet te gebruiken. Op schrift komen woorden ook harder over dan in het dagelijks taalgebruik.

Met vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tactive

Je beantwoordde niet al mijn vragen.

- Wordt er bijgehouden hoeveel keren iemand wordt aangesproken op zijn taalgebruik en wordt er aan de hand van zoveel meldingen een ban toegepast?

- Is men er zich van bewust wat voor impact een ban heeft?

- Wordt het eventueel toekennen van een ban eerst met de groep moderatoren overlegt of kan een moderator zoiets in zijn uppie beslissen?

- bestaat er een oplijsting van woorden die kunnen en niet kunnen? Er is heel duidelijk een verschil in aanpak tussen jullie..anders zou ik allang op de woorden damn, gadver en nondeju zijn aangesproken. Wat nog niet is gebeurd

- Mag ik de woorden nondeju, damn en gadver gebruiken?

Nog ff ter opmerking:

Heel streng modereren is één ding en begrijpelijk maar verliest zijn geloofwaardigheid als het niet consequent wordt toegepast.

Maar als ik het dus goed begrijp is het heel goed mogelijk dat éénzelfde persoon zo gefrustreerd geraakt over dat ene woordje dat ie het alleenrecht krijgt?

Zo lees ik het althans. Of ben ik daar fout?

In afwachting van dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Fleur,

Graag wil ik reageren op je bericht. Dit topic 'vraag het de hulpverlener' is bedoeld voor vragen over alcohol en verslaving, zoals staat in de samenvatting over deze discussie.

Mocht je andere vragen hebben, zoals die hierboven, dan kun je deze sturen naar de moderator via een pb of email.

Vriendelijke groeten,

Tactive

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
Originally posted by: fleurtje
Tactive

Je beantwoordde niet al mijn vragen.
- Wordt er bijgehouden hoeveel keren iemand wordt aangesproken op zijn taalgebruik en wordt er aan de hand van zoveel meldingen een ban toegepast?
- Is men er zich van bewust wat voor impact een ban heeft?
- Wordt het eventueel toekennen van een ban eerst met de groep moderatoren overlegt of kan een moderator zoiets in zijn uppie beslissen?
- bestaat er een oplijsting van woorden die kunnen en niet kunnen? Er is heel duidelijk een verschil in aanpak tussen jullie..anders zou ik allang op de woorden damn, gadver en nondeju zijn aangesproken. Wat nog niet is gebeurd
- Mag ik de woorden nondeju, damn en gadver gebruiken?

Nog ff ter opmerking:
Heel streng modereren is één ding en begrijpelijk maar verliest zijn geloofwaardigheid als het niet consequent wordt toegepast.
Maar als ik het dus goed begrijp is het heel goed mogelijk dat éénzelfde persoon zo gefrustreerd geraakt over dat ene woordje dat ie het alleenrecht krijgt?
Zo lees ik het althans. Of ben ik daar fout?

In afwachting van dus..

quote>

sjugt...hoe jammer
"ze"/ "men" durft niet eens hier antwoord te geven?

je hebt wel een punt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
Originally posted by: Tactive
Beste Fleurtje,

Om het forum een positieve uitstraling te geven proberen we heel streng te modereren en er op toe te zien dat er geen schuttingtaal wordt gebruikt.
We doen dit met een team van moderatoren en proberen daar zo eenduidig mogelijk in te zijn. Mochten hierin verschillen ontstaan dan overleggen we dit en proberen we zo goed mogelijk op één lijn te komen. Dat daar enige discussie over mogelijk blijft is niet te vermijden.

De betreffende forumdeelnemer krijgt hierover van ons altijd een persoonlijk bericht.

In geval van twijfel, als je je afvraagt of een woord wel of niet mag, adviseren we om het niet te gebruiken. Op schrift komen woorden ook harder over dan in het dagelijks taalgebruik.

Met vriendelijke groet,

De moderatorquote>

Beste Tactive,

na bovenstaande gelezen te hebben, hoop ik dan ook dat er iets gebeurd met de persoon van vanmiddag. Schandelijk om zo respectloos met mensen om te gaan. Ik kom net terug op het forum en zie de ellende nog steeds staan.
Deze persoon is behoorlijk over de schreef gegaan en dan heb ik het niet over één woordje

met vriendelijke groet Topper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8 months later...
  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

En al antwoord? IK heb deze waarschuwing ook te pakken een hele tijd terug voor een *blieb* avond blieb is vrouwelijk geslachtsdeel, dat woord kan ik zelfs op mijn werk nog wel gebruiken mits ik het niet over een persoon heb die ik zo noem. Daar zit bij mij de onduidelijkheid, een persoon zo noemen vind ik vulgair en seksistisch maar een avond die rot is zo noemen?

Zijn er regels over de context van een woord of zit er iemand te ctrl-f-en op schuttingwoorden op dit forum die helemaal niet naar de zin kijkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het vrouwelijk geslachtsdeel wordt vaak genoemd als woord voor iets wat men akelig/ naar/ vervelend vind, meestal door mannen trouwens. Volgens mij vinden de meeste mannen dit echter een zeer aantrekkelijk deel van de vrouw.

Waarom noemt men dit dan altijd als iets heel negatiefs?????????????

Als het door vrouwen zo genoemd wordt vind ik dit helemaal vreemd.

Het gaat tenslotteom een deel van je zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor niet *blieb* (mannelijk geslachtdeel + ig) bedoeld maar het drieletterige mannelijke woord is net zo vaak negatief gebruikt als het vrouwelijke woord waar ik eerder op doelde.

En trouwens als ik daadwerkelijk het vrouwelijk geslachtsdeel bedoel dan heb ik dat denk ik nooit zo genoemd, soms eventueel met het verkleinwoord, met je er dus achter en dat klinkt niet zo negatief vind ik. Gelukkig hebben we poes nog :) of is poes nu schuttingtaal, ik weet het niet meer?! Poes is best wel lief toch, mits niet langharig want die moeten eerst naar de kapsalon. (ik heb een super flauwe bui nu)

Ik werk trouwens in een team waar ik vaak de enige man ben en waar zowel mannelijke als vrouwelijke schuttingwoorden best kunnen als cliënten er niet zijn mits niet tegen personen gebruikt, mijn ervaring is dat het in het geheel niet zo is dat mannen dat woord vaker gebruiken. Zo'n woord gebruikt als bijvoeglijk naamwoord stelt toch niks voor anno 2012. En ik ben 35 moet je eens horen wat men nu roept op een middelbare school.

En anusopening op zn engels dan, dat wordt door niemand positief gezien als je zo genoemd wordt in het Engels en ook daarvoor zijn liefhebbers die het aantrekkelijk vinden en het is een deel van jezelf...... niet zo zwaar aan tillen, ik ben ook nu niet zo serieus. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet eens zo om wat woord betekent maar om de klank.

Om dat het woord begint met een K een harde klank en dan eindigt het

ook nog eens op een T, weer een harde klank.

Vandaar ook dat Kanker... veel gebruikt wordt,

of Tyfus..., of Tering....

Griep... doet niets. Dat bekt niet zo lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Rose en Eric,

Zoals eerder is aangegeven in dit draadje aan Fleurtje, is 'Vraag het de hulpverlener' bedoeld voor vragen omtrent alcoholgebruik en niet over vragen over het forum zelf.

Mochten jullie nog vragen over het forum zelf, dan raad ik je aan om je per PB tot ons te richten. Vandaar dat dit draadje dan ook wordt gesloten.

Een prettige avond gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...