Spring naar bijdragen

stoppen met behulp van oxazepam

sieraad

Aanbevolen berichten

Tactive,

As maandag ga ik stoppen met alcohol drinken. Eerst met oxazepam tegen de ontwenningsverschijnselen.

Aangezien mijn huisarts weinig weet van alcohol gerelateerde problemen en ik pas maandag weer contact heb met de hulpverlener van adb wil ik graag weten wanneer ik nu de eerste tablet oxazepam moet innemen.

Ik drink dus zondagavond voor het laatst en zou 'normaal' gesproken pas maandagmiddag rond 17.00 uur weer beginnen met drinken.

Moet ik bij het opstaan al een tablet nemen, of in de middag of pas rond 17.00 uur?

Ik hoor graag van je.

Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sieraad,

Bedankt voor je vraag. Allereerst wil ik je heel veel succes wensen aankomende maandag. Ga ervoor!

Om je vraag beantwoord te krijgen, zou ik je willen verwijzen naar het team van de internetbehandeling. Morgenochtend zijn zij bereikbaar via: 053-4824750. Ik kan je situatie nu onvoldoende inschatten om je vraag te kunnen beantwoorden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ries,

goed besluit dat je wil "stoppen" met alcohol.

Maar nu jij dan toch aan de pillen gaat, waarom dan geen Baclofen.

Bied je zoveel méér !

Ga eens lezen onder "thema's" bij "Baclofen" !

Baclofen = NIET verslavend !!!

Succes maandag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, BB.... Kan ik bij jou wel krijgen zeker? *_* gezien je zeer enthousiaste postings en baclofen-draadje.

Maar zonder gekheid. Ik heb me goed ingelezen en mijn voorkeur gaat zeker uit naar baclofen!

Alleen even afwachten of mijn ha of verslavingsarts dit ook willen voorschrijven.

De Oxazepam is alleen voor 4 dagen om de eerste en ergste ontwenningsverschijnselen tegen te gaan.

Daarna zou ik graag een gedegen therapie willen volgen om de dingen des levens ook nuchter aan te kunnen.

Ter ondersteuning daarbij lijkt baclofen me een goed middel.

Dank voor je reactie

Ries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ries, zou je wel willen he !

Ik verkoop niets, behalve wijsheid en zelfs dát is gratis ! haha

Als je nou gelijk aan de baclofen was gegaan, had je géén last van ontwenningsverschijnselen gehad ! grapjas.

Heb jij m'n pb gelezen ?

Zoals ik het lees, eerst aan de baclofen om "disbalans te herstellen" en dan pas in een ondersteunings project.

Maar misschien lees jij het anders.

Het beste met de afkick (?). Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hoi BB,

Ik ben afgelopen donderdag naar mijn HA geweest en heb haar gevraagd of ze baclofen kon voorschrijven. Ze vond dit beslist geen medicijn om af te kicken en ze was er zwaar op tegen.

Ik vond dat jammer omdat ik er hier goeie dingen over heb gelezen. Maar ja, de ene HA is de andere niet denk ik dan.

Ze stuurde me wel door naar een psychiater om te zien wat ik het beste kan gebruiken tegen de afkick.

Dus dat wacht ik nu maar af

Groetjes Kunsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) tja ..lijkt mij logisch zo'n afwijzing.

Baclofen gebruik je ook niet om ff af te kicken.

Het wordt gebruikt om mensen te helpen die hun verslaving onder

controle willen hebben !

Als je al baclofen gebruikt en je stopt (!) met bijv. met alcohol, heb

je grote kans dat je géén afkick-verschijnselen hebt.

Om afkick verschijnselen te beperken gebruik je "Chloordiazepoxide"

oftewel "librium".

Ook in overleg verkrijgbaar via recept van de huisarts.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...