Spring naar bijdragen

Even voorstellen......


ivy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil me even voorstellen op het forum.

Ben Ivy en heb me eergisteren aangemeld.

Bij mij zijn de remblokjes versleten en dat veroorzaakt problemen op het gebied van alcohol.

Zou graag willen weten of er meer mensen zijn die informatie willen uitwisselen, of gewoon met elkaar willen "forummen".

Misschien zijn er mensen die vanaf het begin aangemeld zijn en daarover iets willen vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik ben Elisa en kan ook niet met drank overweg.als ik begin kan ik niet stoppen.misschien hebben meer mensen dat en willen ze erover praten.kom op mensen laat eens wat horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi hier B9

Ik wil me ook even voorstellen. Ben een vrouw van 50 die het spuugzat is afhankelijk te zijn van mijn pilsjes. Mijn lichaam vindt te veel allang niet meer leuk.

Een poosje niet drinken is nog niet het probleem maar het leven leuk vinden zonder drank vind ik moeilijk.

Het is wel een heel stil forum hier.

Groetjes B9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Dag beste mensen,

Eigenlijk is het vreemd dat het zolang duurt voor je toegeeft dat je een drankprobleem hebt (ja misschien wel degelijk een alcoholist bent). Ik -Ed- ben nu 46 en drink in feite al teveel sinds mijn vijftiende. Nooit heb ik dat toe willen geven. Ik was bang om helemaal niet meer te kunnen drinken. Kon mezelf geen leven zonder drank voorstellen. Dacht regelmatig: 'Liever vroeg dood dan een leven zonder drank'. Als ik lees dat er mensen zijn die drie pilsjes per dag een probleem vinden, waar sta ik dan? Bij mij gaan er dagelijks zes tot vijftien consumpties in, zeker het laatste jaar. Maar in feite drink ik al jaren veel te veel. Nu staat zowel mijn baan als mijn relatie (ik heb een vrouw en twee kinderen van 16 en 11) behoorlijk onder druk.

Daar komt bij dat ik MDS (manisch depressieve stoornis) heb. De combinatie van lithium en antidepresiva met alcohol wordt afgeraden, maar ik drink stug door, ondanks alle goede voornemens.
Mijn depressies verergeren en ik wordt vaak boos en heel moe. Als ik manisch ben dreig ik onder meer seksueel ontremd te raken met alle gevolgen vandien. De drank zorgt voor de escalatie (denk ik).
Nu denk ik niet dat mijn MDS zal verdwijnen als ik mijn drinken onder de knie krijg, maar het zou me ook niet verbazen als het dan beter te hanteren zal worden.

Ik sta ingeschreven voor de online begeleiding maar heb nog geen therapeut toegewezen gekregen.
Ik wil als doel stellen om een maximaal aantal drankjes per week te drinken en een aantal alcoholvrije dagen per week in te stellen. Maar misschien moet ik er wel helemaal van af.
Al met al ben ik blij dat ik nu eindelijk durf te zeggen, dat ik een groot drankprobleem heb. Ik wil toch wel een aantal jaren meegaan, en van mijn kinderen genieten voor ze het huis uit zijn.

Groeten van Ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig zeg, zo veel mensen als er in korte tijd bijkomen op dit forum: Ivy, Elisa, B9, Rita, Ed: 5 stuks...

Het is best een stap, om eerlijk tegen jezelf te zijn en toe te geven, dat je een (drank)probleem hebt.

Het is best een stap, om op internet zoek te gaan naar hulp en lotgenoten.

Het is best een stap, om forumlid te worden.

Het is best een stap, om op een forum je verhaal te doen.

En voor je het weet, heb je al 4 stappen gezet...

Hulde.

Tip, voorzover je dat nog niet hebt gedaan: neem de andere verhalen op dit forum eens door.

Wellicht helpt dat, het probleem-in-je-hoofd kleiner te maken, en tot werkbare proporties terug te brengen...

Tot schrijfs,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Toevallig vanmiddag even gekeken op die site, en ik verbaasde mij erover dat er meer gechatted wordt op dit forum. Ben Moon, had mij in augustus of zo aangemeld maar aangezien er niet veel gebeurde kijk ik niet zo vaak meer.
Op dit moment volg ik een therapie bij Tactus voor alcoholverslaving. Ik ben op een punt aangekomen dat ik heb moeten toegeven dat ik niet sociaal kan drinken. Want daar gaat het bij telkens weer fout. En elke terugval gaat het harder en is het moeilijker om te stoppen. Ik weet dat ik drink om een gevoel uit te schakelen en omdat ik het zo lekker vindt, maar jullie verhalen zijn ook allemaal zo herkenbaar.
Dronk behoorlijk veel, op het laatst zeker 2 flessen wijn of port per dag.

Vindt zo'n forum hartstikke belangrijk en misschien gaat dit nu lopen.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi moon/dreamer, ben net als jij erg enthousiast over dit forum, en zal mijn best doen, mijn bijdrage te leveren.
Zo te lezen, maakt jij weinig onderscheid tussen wijn en port, maar het alcoholpercentage verschilt nogal...
2 Flessen port is "knap" ( ben sinds een jaar of 15 een echte portdrinker) hoor: de keren dat ik 1,5 fles achter de kiezen had, was de dag erop toch niet zo'n erg prettige...
En het zijn, hoewel op de vingers van 2 handen te tellen, toch wel de erge katers geweest, die mij in de loop der jaren behoed hebben voor excessief drinken, met andere woorden: over het algemeen kende ik mijn "tax" wel, al lag die tax dan wel degelijk op 1 fles port per dag, 6 dagen per week...
Hoe voel(de) jij je na 2 flessen port??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar eens op een andere manier / Ed

Evert zat aan zijn bureau en vroeg zich af waarom hij nu weer zo somber was. Hij had het weekend afgesloten met een etentje thuis, hij had zijn ouders uitgenodigd en een waanzinnig lekkere Griekse schoofschotel gemaakt. Om vijf uur namen zij - met Evert's vrouw en de twee kinderen - plaats op het dakterras, waar op deze warme dag in het begin van de avond een heerlijke temperatuur heerste, in de schaduw van de parasol en met het zachte briesje. Een half uur tevoren had Evert alvast twee flesjes bier gedronken. Op het terras kwamen de hapjes met de drankjes, in drie ronden waarbij hij naast twee flesjes bier ook een glas jenever meedronk met zijn vader, voor de gezelligheid. Het was tijd om te gaan eten en Evert dook de keuken in om de rijstpilaf af te maken. In zijn enthousiasme maakte hij ook nog een uitgebreide groene salade en bakte hij het brood af. Omdat de fles jenever nog op het aanrecht stond schonk hij zichzelf tijdens het koken nog drie glaasjes in, die hij in een hoek van de keuken snel achterover sloeg zodat niemand het kon zien. In de koelkast lag een laatste flesje bier, ijskoud beslagen, en dat zag er te aanlokkelijk uit om te laten liggen. De maaltijd werd geserveerd met rode wijn. Omdat ze nog wat bleven napraten gingen er twee flessen wijn doorheen; Evert dronk twee grote glazen. Daarna trakteerde Opa op een ijsje bij de ijssalon. Na de koffie thuis vertrokken zijn ouders. Het was half tien. Een uur later vulde Evert de staat van Tactus in. Met een klein beetje smokkelen in zijn richting kwam hij toch weer op 12,5 alcoholische consumpties. Die dag ervoor waren het er 11,5, en de vrijdag ervoor 11. Oef, dacht Evert, die zichzelf enkele drankjes had toegestaan na een alcoholvrije donderdag, het is weer uit de hand gelopen. Hij dook vroeg zijn bed in. Voor straf drink ik drie dagen niet, zei hij tegen zichzelf.
.....
uit ´Evert Somberman´

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Opa 2, Ivy, Rita, B9 en alle anderen hier op het forum.
Ik weet nog niet zo goed hoe het werkt maar ik probeer gewoon.
Ik had me al eerder aangemeld hier, maar ik merk dat het nu wat levendiger is.
Ík meen ook bijna dagelijks dat ik twee of hooguit drie glaasjes mag nemen maar ik eindig meestal met het dubbele. Als het erg fout ga eindig ik de dag met twee flessen.
Ik moet dus dringend stoppen want die lever van mij maakt dagelijks overuren. Ik ben al onder behandeling bij tactus en het is een tijdje goed gegaan maar ik stap nogal makkelijk in valkuilen.
Fijn om eerlijk te kunnen zijn. Ik hecht veel waarde aan lotgenotenkontakt.
Sterkte voor iedereen en tot spoedig mails, wat mij betreft.
Groetjes van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaafd

Het is nu dinsdagmiddag drie uur en ik moet bekennen dat ik al weer een bier en twee 'dubbele' cognac-cola achter mijn kiezen heb, helaas. Na deze stop ik, gegarandeerd. Straks komen mijn kinderen thuis, dus ik moet wel. Terwijl het gisteren zo goed ging, niets gedronken en ik voelde mezelf echt groeien. Waarom nu dan weer voor de bijl? Volgens mij heeft het te maken met het ontlopen van probleemsituaties. Ben nu al een week of vier ziekgemeld, want depressief als een deur. Tenminste, dat is mijn verhaal. Want echt depressief ben ik niet, ik ben meer de hele situatie zat. Morgen voor het eerst naar de bedrijfsarts. Wat moet ik zeggen? Ik heb al zoveel bedacht, maar weet nog steeds niet wat ik moet zeggen.
Ook denk ik wel eens dat alcoholisten mensen zijn, die er niet tegen kunnen dat het goed gaat. Op de een of andere manier willen ze de dingen kapot maken. Waarom? Omdat ze niet geleerd hebben om om te gaan met het feit dat het goed gaat (vroeger als kind, en als puber). Ze gedijen beter bij achterstand, de underdogpositie. Ze zijn liever een hardloper die op de laatste honderd meter zijn tegenstander inhaalt, dan een topper die op de streep verslagen wordt. Zo is het in ieder geval met mij.

Ik vind dit forum nogal vrijblijvend, we zijn aardig tegen elkaar (vooral Opa 2) maar niet kritisch. Ik zou zeggen: scheld mij maar verrot, want ik heb het verdiend!
Nu haal ik toch nog maar een cola-tic, voordat de kidts thuiskomen. Schiet er niets mee op, maar ben verslaafd. Tenslotte.

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ed,
Jammer, dan niet STOM dat je al zo vroeg drinkt. Hoe denk je dat je kinderen het vinden als pa z'on alcohollucht bij zich draagt. Ik weet dat ik me vroeger schaamde voor mijn vader als dat zo was. Hij dronk ook, maar dan op woensdag-, vrijdag-, zaterdagavond en zondag. Dan vondt hij dat het mocht.
Depresief???? Ja, dat weet ik ook uit ervaring, dat wordt je als je medicijnen en drank tegelijk gebruikt. Ik heb ook medicijnen gebruikt, Zolof, en Pammetjes voor de rust en de slaap. Ik slikte alles met de nodige alcohol eventueel. Een soort zelf vernietiging. Ik voelde me steeds beroerder en vooral zieliger. de hele wereld was stom en begreep me niet. (Eigenlijk begreep ik mezelf niet meer...)
Vorig jaar ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. ALLE medicatie werdt stopgezet en ik had daar ook geen drank. Daarna heb ik geen medicatie meer gebruikt, ook nu niet om wat beter te slapen. EN, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Behalve het drank gebruik ben ik dus clean. Ik merkte dat ik uiteindelijk de medicijnen niet nodig had, het zat meer tussen mijn oren. Dat hoor je wel meer, het is niet voor niets dat mensen die anti deperesivia gebruiken meer zelfmoord plegen. Het is echt niet altijd een HULPmiddel. Misschien moet je eens kijken waar het begonnen is en waarom. Meestal weet je dat in je binnenste wel, dan kun je daar mee aan het werk. Ook beter voor je kinderen, dan kunnen ze TROTS zijn op hun vader. Ik wil je niet afkatten, dat verdien jij niet, je bent er uiteindelijk toch mee bezig. Ik wil alleen maar eerlijk tegen je zijn, tenminste zoals ik het zie. Ik hoop dat je morgen ook eerlijk bent tegen de bedrijfsarts, die kan je evt. doorsturen of helpen. Hij/zij heeft zwijgplicht tegenover je werkgever, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. (Weet ik ook uit ervaring.. ) Ik wens je sterkte en veel wijsheid toe in de komende tijd. Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ed,
Ik noem je tóch Beste Ed want onaardigheid ligt niet zo in mijn lijn.
Wel vind ik het heel jammer voor je dat je nu zo 'op je bek gaat' en krijg ik al lezend het gevoel,'Tjee, die jongen moet een hekel aan zichzelf hebben...!'

Ed, alsjeblieft...
Krabbel overeind, schudt even met je kop en ga weer verder!
Jij bent het waard, dat voel ik en wij, hier, willen je steunen!
Wat heb je trouwens een leuke schrijfstijl.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling, Mathilde,

Bedankt voor jullie reactie.
Natuurlijk maak ik er een zooitje van, maar is dat niet het kenmerk van een alcoholist?
Natuurlijk weet ik dat het anders moet. Maar hoe lukt dat?
Ik wil eraan werken, niet meer zoveel drinken, soms lukt het, soms niet.
Tactus is nog maar net begonnen.
Denken jullie dat het bij iedereen zo eenvoudig gaat?
Ik doe mijn best, en wil hier uit komen.
The Roaring Twenties waren zo gek nog niet, he?
Wat ik wil, is eerlijke discussie, en niet een zoetsappige goedpraterij.
Zoals ik al zei, scheld me maar verrot, liever dan een pluim!
Niet dat ik een hekel aan mezelf heb, hoewel....het kan beter, ongetwijfeld.

Groet, Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ed,

Je schreef zo mooi, na deze stop ik. No way. Iets verderop schreef je dat je toch maar even een cola-tic ging halen voordat je kinderen thuis zouden komen. En je geeft jezelf een excuus, want je bent tenslotte verslaafd. Helemaal fout Ed. Denk je dat je kinderen dit niet ruiken, echt wel. Ik spreek uit ervaring, ik dacht ook altijd dat men dit niet rook, maar ze ruiken het echt wel.
Je schreef dat je depressief was, dat herken ik goed. Ik was ook behoorlijk depressief maar werd door de drank nog depressiever. Ik heb gemerkt dat toen ik met de drank gestopt was, het depressieve gevoel een stuk minder werd.
Volgens mij ben je een prima gozer die er van alles aan wilt doen, en ik wil je dan ook echt niet beledigen of wat dan ook. Als ik je verhaal lees dan vind ik dat je een beetje zelfmedelijden hebt. Nee voor niemand is het makkelijk, ook voor jou niet en dat zegt ook niemand. Maar iedereen moet er echt dagelijks voor knokken. Maar als je het lukt om een tijdje niet te drinken dan zul je merken dat je iets anders in het leven staat. Je hebt wel gelijk als je zegt dat bij alcoholisten het nooit lang goed mag gaan, ik heb dat ook, maar ben hier ook bij Tactus voor in therapie. Ik zou zeggen ga er voor, en misschien kan ik je erbij helpen. Ik sta aan het begin van mijn therapie en ben ook van ver gekomen, op het laatst zeker 2 flessen port of wijn per dag, het maakte mij niet uit als er maar alcohol in zat. Je schreef dat je bij Tactus in behandeling bent, is er al iets bekend over een eventuele therapie?

Ik heb nog een tip, maar misschien wil je die niet horen. Als je morgen naar de bedrijfsarts gaat, zou ik zeggen speel open kaart. Deze mensen hebben een beroepsgeheim en hebben vaker met dit bijltje gehakt. Ze kunnen je allerlei adviezen geven en weten dan waarom je in de ziektewet zit. Ik heb het wel gedaan en ben er tot de dag van vandaag nog blij mee dat ik het gedaan heb. Want eerlijkheid dat kunnen ze echt waarderen. En het lucht ook op.

Beste Ed, als deze mail te hard is dan spijt me dat, maar zo denk ik erover en ik wil je graag een hart onder de riem steken, want je hebt zoveel waarvoor je de alcohol kan laten staan.

Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ed,
Ik ben het helemaal met Dreamer eens. Ongeveer het zelfde als ik heb meegemaakt. JE GAAT JE BETER VOELEN, MINDER DEPRESIEF.
Ook vroeg ik me af of JIJ die Evert bent in dat verhaal. Kun jij sjoemelen met je alcoholgebruik? Als dat zo is en je gaat er niet ECHT voor dan zijn er velen die op een plekje wachten om de therapie in te stappen. Ik hoop dat dat niet zo is voor je en dat je er serieus mee aan de gang gaat. En ja, iedereen gaat wel eens de fout in, ik ook, maar elke dag is een nieuw begin. Ook voor jou en zeker voor die kids van jou. Is er ook een vrouw in de buurt trouwens? Iemand die het weet en je wil steunen?
Ga ervoor Ed, en weet dat er meer mensen zijn die er echt de schouders onder moeten zetten om door te gaan op een weg zonder alcohol.
Ik wens je succes en ik hoop dat je doorzet.
Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Bedankt voor jullie meedenken en eerlijke reacties.
Ik heb veel spijt van gisteren. Dochter in tranen, de halve nacht met mijn vrouw gepraat. Nou ja, zij praatte en ik luisterde. Ze heeft alles zo goed in de gaten (heeft zelf gewerkt met alcoholverslaafden) en ze heeft mij al jarenlang gesteund. Het is nu echt bijna op. Ik sta op een kruispunt. Het is nu of nooit. Weg met die alcohol.

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ey Ed, hierbij melding van mijn aansluiting bij de postings van Dreamer en Sweetling.

Enne: waarom zou je niet gewoon vriendelijk voor elkaar zijn?

We zitten toch allemaal in min of meer hetzelfde schuitje, met min of meer de delfde problemen?

Dat levert in ieder geval al respect voor elkaar's openheid op dit forum op, toch??

Die depressiviteit en moeheid van jou zijn dan ook heel herkenbaar, en stoppen (ik spreek nu natuurlijk alleen namens mijzelf) wel heel vlot na het ingaan van de alcoholvrijheid: weekje.

Overigens (en je moet dat natuurlijk helemaal zelf weten) zou ik, als ik jou was, twee keer nadenken alvorens op dit forum te gaan zitten schrijven met een slok op, want, euhhh, op wie reageren "wij" dan??

Succes, ook aan je vrouw en kinderen,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...