Spring naar bijdragen

ook nieuw


jessica

Aanbevolen berichten

Hoi Binarosa,
Bedankt voor je eerlijke reactie. Ik weet ook wel dat je niemand wilt kwetsen, maar mij is dat gewoon een beetje verkeerd gevallen, en ik wou je dat toch even laten weten. Stel je berichtjes wel op prijs hoor en hoop dat ik jou daar waar mogelijk ook kan helpen, want iedereen heeft zijn eigen bagage.
Zand erover en ik hoop niet dat je wegblijft op dit forum.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bino Rosa,

Mooi, wat mij betreft zetten we hier nu een punt achter. En inderdaad terug naar de essentie. Dag 18, die 21 dagen zonder drank ga ik wel halen ... Mijn uitdaging ligt in het schakelen naar weer wel drinken en het bij "met mate" houden, en hoe ik dat ga aanpakken. Is nog even een vraag. Ik merk dat mijn concentratie beter is zonder alcohol, en mijn productiviteit hoger ligt. Dat komt nu wel erg goed uit ...dus wellicht nog een weekje eraan knopen?

Ik heb vanavond een hapje buiten de deur gegeten, eigenlijk niet moeten doen want ik hoor in de lappenmand. Maar goed, ik voel me niet lekker (griep), maar hoor mezelf zeggen, ik drink niet, want ik voel me niet lekker. Wat een gelul ...

Haak ik even aan op een van je eerdere opmerkingen, het is inderdaad treurig hoeveel commentaar je krijgt als je niet drinkt. Iedereen vraagt "ben je ziek", waarom drink je niet ... etc. Eigenlijk heb ik in het geheel geen zin om te zeggen ik vindt dat ik teveel drink, ik wil matigen.

Ik ga hier later even op verder ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Frank,
eigenlijk voel ik me nog teveel "groentje" om iets terug te zeggen maar ik hoor wel vaker dat het makkelijker zou zijn (en eerlijker) als je zegt waarom je even niet drinkt. En je zal verbaasd staan over de reacties. Zeker omdat jij besluit "even" niet te drinken. Ik denk dat heel veel mensen (zoals je op dit forum ziet) met hetzelfde zitten als wij hier. Het gevoel dat je net teveel en te vaak drinkt en dat dat eigenlijk niet zo'n ingesleten gewoonte zou moeten zijn.
Ik weet ook nog niet hoe ik dat aan ga pakken, wat je zegt, het lijkt dan zo'n "probleem" en dat wil ik niet. Ik wil geen probleem hebben. Maar ja, eerlijkheidshalve, ik heb het wel.

En over je concentratie; in de 6 jaar dat ik niet dronk heb ik aardig de carriere ladder beklommen, heb een deeltijd universitaire studie gevolgd. En ik altijd maar denken dat ik dom ben. Het zat meer in de drank dat gemis aan IQ'tjes. Ik ben nu nog "wiebelig" van de afgelopen dagen maar ergens verheug ik me al wel op volgende week en de weken erna als ik weer rustig een boek kan lezen, een gesprek kan volgen (en na vertellen). Plak er nog een week aanvast. Een maand is een mooi afgesloten tijd. En ik ben heel benieuwd te lezen of het je lukt en hoe het verder gaat.

succes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

deze topic begint een eigen leven te leiden, dus ik doe er nog
een schepje bovenop.

ik heb tegen niemand gezegd dat ik mezelf een probleemdrinker
vindt, alhoewel ik het vreemd zou vinden als niemand in mijn
omgeving een vermoeden zou hebben.
ik denk dat er meteen een etiket op iemand geplakt wordt, die dit
verteld.
in eerste instantie zal men begrip voor je tonen, maar dit wordt
weer heel snel met een andere collega besproken.
heb je dan eens een mindere dag, dan heeft men meteen het
oordeel klaar.
door de wetenschap dat een collega een drankprobleem heeft,
laat men zich beinvloeden.
ik denk dat het niet altijd bewust wordt gedaan, ook onbewust neem
je deze gedachte mee.
waarom vind ik het nodig om een ander te vertellen, dat ik een
drankprobleem aan het oplossen ben?
heb ik steun nodig op het werk? nee, omdat ik geen behoefte aan
drank heb tijdens mijn werk, er is geen valkuil daar.
wat schiet mijn collega ermee op, nu ze dit weet?
een vriend of vriendin dan? die ik kan bellen als ik een moeilijk
moment heb. begrijpen zij wat ik doormaak? kunnen zij zich
inleven/ empatisch zijn? ik heb hier sterke twijfels over.
weet nog niet hoe familie hierop reageert.
zij vinden het waarschijnlijk geen groot probleem, bij iedere gelegenheid
wordt er bij ons geproost, is er geen reden, dan verzinnen we die ter
plekke.
we zijn erg bourgondisch ingesteld en wachten niet op een feestje, maar vieren iedere nieuwe dag!
nee, dit probleem zal ik zelf moeten oplossen en dat kan ik ook.
probleem? is dit wel een probleem? als ik nu in pakistan zou wonen, of Katrina was tegengekomen,
dan had ik pas een probleem.
ik wil het niet bagatelliseren, maar ook niet groter maken dan het is.
sterkte allemaal in de strijd.

groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

na een goed begin (het halve werk volgens de geleerden) heb ik gisteren dus m'n eerste game verloren.
Veel te veel (fles wijn) gedronken. Te laat naar bed gegaan, te laat opgestaan, haasten met de kids, overal racen etc. etc. Voel me ellendig en moe maar bovenal een grote, domme loser. Ik begin echter ook het 'probleem' steeds helderder te krijgen. (kom ik nog wel eens op terug)

Zware wedstrijd dit, maar ik sta weer klaar om te serveren. New bals, next game.

Gr.
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bino Rosa,

Jammer, balen ... #@#$%@@$@$%@

Wel goed dat je het er even direct uit gooit.

Ik begon gisteren aan een bericht, maar half afgemaakt, einde volgt nog als ik weer even rustig kan gaan zitten. Maar ik heb er nog weinig vertrouwen in dat ik sterk genoeg ben om na twee glazen te stoppen.

maar inderdaad new balls, new game ...

your serve ...

G> Frank

back on the road ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...