Spring naar bijdragen

flipsen is niet meer nieuw en heeft er 14 dagen opzitten


flipsen

Aanbevolen berichten

hallo mensen ik heb de 14 dagen bereikt
en ga ermee door voel me goed
de eerste 10 dAGEN vond ik moeilijk
feestje goed doorgekomen, en goed met mijn vriendin kunnen praten wat me 10 dagen in beslag heeft genomen, ze is nooit een drinker geweest ..........omdat ze de gevolgen van dichtbij heeft meegemaakt.
ik heb de cirkels gelezen helder maar ook confronterend zoals ik al eerder zei wil 1 jaar niet drinken en dan terug kijken.
ik had me aangemeld op de internet behandeling maar hoor helemaal niks terug zelfs geen return mail dat mijn vraag is aangekomen is dit altijd zo of ligt de site van tactus eruit.

groet flipsen

Note van de moderator:
Alle mensen die zich willen aanmelden en tegen de aanmeldstop oplopen, kunnen hun e-mail adres achterlaten. Zij krijgen, op volgorde van aanmelding, bericht op het moment dat de site weer opengaat voor aanmelding. Op dit moment zijn er ongeveer 700 mensen die een e-mail omtrent de openstelling afwachten. U krijgt dus geen automatisch bericht. U krijgt bericht op het moment dat de site opengaat voor aanmelding.

Heeft u zich aangemeld en dus de intakelijst ingevuld, dan kan het zijn dat er nog geen hulpverlener beschikbaar is. Het is dus mogelijk dat u na aanmelding op een wachtlijst komt. De mensen op de wachtlijst worden regelmatig op de hoogte gehouden door de wachtlijstcoƶrdinator. Deze berichten verschijnen in uw persoonlijk dossier.

Het blijft mogelijk om, tijdens de openstelling van de site, zich aan te melden zonder dat men van tevoren een e-mailadres heeft achtergelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flipsen,

Goed, de kop eraf ... ik denk dat je een van de lastigste periodes er nu op hebt zitten, voor de rest je koppie erbij houden.

Wat je opmerking betreft, ik heb inderdaad ook geen enkele reactie gehad van Tactus. Ben benieuwd hoe het voor de anderen is. Bino Rosa, jij was net begonnen met de behandeling, hoe heb jij iets gehoord?

Overigens was het vanochtend weer iets zwaarder wakker worden, zonder de alcohol is toch plezieriger. Nu weer rustig verder, vandaag maar weer een dag zonder, ben met de auto, komt dus goed uit!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beiden,

ik heb me aangemeld en ben direct 'opgenomen'. Heb een vaste begeleider toegewezen en al contact met hem gehad. Wel wat vreemd dus dat jullie geen antwoord hebben gehad? Ik hou nu een drinklogboek, nieuw nederlands woord?, bij en morgen krijg ik weer reactie terug. (je krijgt opdrachten, vragen gesteld over je gebruik, drinkgedrag, de omgeving, de aanleidingen, je stemmingen, ervaargevoelens etc, etc.)

Ik ben blij dat er nu eens iemand is die mijn drinkgewoontes kan analyseren en mij een voorzet kan geven hoe er mee om te gaan of aan te werken. Ik probeer nu de dagen een beetje af te wisselen en dat gaat redelijk. Maandag niets gehad, dinsdag en gister een paar goeie Belgische pintjes, 4 glazen, gedronken en vanavond en morgenavond ga ik weer voor alcoholvrij. Zo stel ik mijzelf steeds weer doelen en probeer die te behalen.

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik dacht, ik probeer ook de internet-behandeling, want die zag ik in een maandblad dat ik kocht.
Maar die was vol. Helaas. Ik heb vriendinnen en vrienden en ik heb geen andere problemen dan de drank , maar hoe moet ik hiermee omgaan?

sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Ik begrijp je mededeling niet "ik heb geen andere problemen dan drank" Is dit een vereiste om mee te mogen doen? Ik heb zelf al het idee dat het hier schrijven en lezen mij al helpt. Ik denk / hoop hier al voldoende uit te halen om de noodzakelijke stappen te zetten.

Als er nog wat meer tips etc. komen van wat de internet behandeling precies inhoudt en we de stappen nog wat makkelijker zetten. We hebben onze zelfhelpclub al bij elkaar. Gewoon doorgaan met je berichten, hopelijk is het ook genoeg voor jou!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Internetbehandeling onlangs afgesloten; heeft bij mij 2 maanden geduurd, dus er is weer 1 plek vrij...

Frank, jij maakte een opmerking met betrekking tot de inhoud, dus hierbij een en ander.

Ik heb met name leren kijken naar risicogedachten en risicosituaties, en mijn reaktie daarop: mijn gedrag dus.
Dat gebeurt door een vrij gedetailleerde dagrapportage, waarvan ik als groot voordeel heb ervaren, dat je als het ware naast jezelf gaat staan, en naar je dagelijks leven gaat kijken. Zeer leerzaam en verhelderend!
Ook krijg je een en ander aan huiswerk van je mentor: het doornemen van (overigens zeer leesbare) stof, en het invullen van vragenlijstjes op hoofdterreinen van de behandeling.
Als reaktie krijg je dan weer een mail van je mentor, die ik zonder uitzondering als helder, opbouwend, persoonlijk, warm, complimenteus en ondersteunend heb ervaren.
Oeps; ik hoop nu niet al te veel druk op hun schouders gelegd te hebben...

Ik ben de Tactus echt enorm dankbaar voor de mogelijkheid die mij geboden is, en die ik met beide handen aangegrepen heb.
Let wel: de internetbehandeling is in feite "slechts" een begin; daarna gaat de therapie gewoon door, maar dan nog meer op eigen benen!
Heel fijn vind ik het ook, dat mijn dossier nog een half jaar op internet blijft staan, zodat er door mij altijd teruggekeken kan worden.

En het minste dat ik terug kan doen, is, in alle onbescheidenheid, mijn ervaring op dit forum delen, en blijven delen, zo lang als dat op prijs wordt gesteld, en dat blijkt vanzelf wel...

Succes,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opa2,

Leuk weer wat berichten van je gelezen te hebben. Ik hoop dat de stress je niet teveel geworden is de afgelopen week. Ben benieuwd of je met die persoonlijk stijgende lijn niet te optimistisch ben geworden met de aandelen.

Dank voor je tips, en ja ik geloof dat het ontwijken van de alcoholgedachten echt werkt. Heb ik wel gemerkt in de 25 dagen zonder. Had toch een zwaar dagje na die biertjes... heb eigenlijk al een week of twee griep, maar heb geen tijd en zin om ziek te zijn. De biertjes kwamen dus extra hard aan.

Ik heb echt steeds minder behoefte, maar goed ik ben er ook niet aan toe om een blauwe knoop te kopen!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toni, Sita, Opa 2, Frank, Dreamer, Sweetling, Kika, Emma en alle anderen.
Even een kort berichtje om de draad hier weer op te pakken.

Ik heb alle berichtjes met aandacht gelezen. Ik ben gisteren terug gekomen van een vakantieweekje. Als oma, met het gezin van mijn dochter naar Ierland.
Heel weinig gedronken want Guiness lust ik niet en wijn is er erg duur, dus af en toe 1 of 2 glaasjes
's-avonds laat.
Geen probleem trouwens.

Maar nu zit ik thuis met een doos in voorraad, de eerste fles is al leeg en de tweede net aangebroken.
Ik weet het niet meer hoor..., ik kan toch niet voor de zesentwintigste keer opnieuw stoppen?

Ik ga het toch maar weer proberen. Vanavond vroeg naar bed en morgen vroeg op om te gaan lopen.
De rest van de tweede fles maar door de gootsteen.
Jongens, wat voel ik eenzaam en rot!
Nou ja, we houden de moed er maar weer in. Nu even niet -van je hela-hola-maar toch maar de moed er in.

'En als de moed er uit is pompen we d'r maar weer in, pompen we d'r maar weer in, pompen we d'r maar weer in...!

En als de pomp kapot is gaan we naar de smid..., pom.pom.pom.

En als de smid niet thuis is, gaan we...

Dit liedje zong ik voor mijn kleindochter als we langs de prachtige Ierse wegen liepen en haar vijf-jarige beentjes ons tempo niet bij konden houden.

Hoop van jullie te horen want ik trek het even niet.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mathilde,
Ik zag je bericht en ik stuur je meteen een knuffel. Je hebt zo te lezen een leuke week gehad met je dochter en je kleindochter. Vast leuke dingen gedaan, andere omgeving, gezellig gekletst gewoon het familiegebeuren. En nu kom je thuis en ben je alleen. Dan val je in een gat, en kun je heel erg alleen en eenzaam voelen. Ik begrijp dat, zo heb ik me ook heel vaak gevoeld. En vooral na zo,n gezellige week.
Je hebt in ieder geval een goede beslissing genomen om de fles weg te kieperen. Knap. Weet niet of ik dat gedaan had.
Maar ik lees ook de humor in je bericht. Die heb je en hou die vast.
En natuurlijk kun je zeg maar voor de 26e keer stoppen. Maakt toch niet uit. Ik zal je maar niet vertellen hoe vaak ik getracht heb om te stoppen, wel vaker. En telkens dacht ik het lukt niet, maar ergens heb je toch altijd een beetje kracht. En dat heb jij ook.
Je hebt mij er ook eens door heen getrokken en ik hoop dat mijn berichtje je iets opmonterd, alleen weet ik niet precies wat ik moet zeggen alleen dat ik je gevoel begrijp en denk maar morgen een nieuwe dag, en ik denk aan je.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieve Dreamer weet je...,
Jouw berichtje was er nou precies zo-een waar ik op zat te wachten.
Ja,..., ik kan het eigenlijk altijd al van te voren zien aankomen. ZĆ³ gezellig zo'n week en zoveel aandacht voor elkaar en dan ineens ...(?)
Er zit nog een derde in de tweede fles en die verdwijnt in het gootsteenputje,dan maar.
Ik moet dan om elf uur gaan slapen en wil, als het even kan,om zes uur opstaan.
Heb nu alweer het gevoel dat ik het akeligste achter de rug heb maar ben wel onder de indruk van, hoe lang de drankverslaving, mij in zijn greep houdt.
Na deze hick-up stop ik maar helemaal want dit kost me vele malen meer energie.
Dank voor de aandacht.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Mathilde en al die anderen die zo worstelen,

toen ik dat berichtje van Mathilde las moest ik aan een liedje van Herman van Veen denken;

ik heb dat tedere gevoel, voor wie zich in een droom verward,
en waar die droom de waarheid tart,
klinkt soms zijn lach net iets te hard.

Verlangen we niet allemaal naar die "perfect world" en als het niet zo perfect is als we willen maken we een schijnperfectie. Met drank, veel drank. Om die eenzaamheid weg te jagen, al die verlangens die niet ingevuld worden, al die moeilijkheden die we hebben te overwinnen.

Het doet me ontzettend veel goed te weten dat als ik even op dit forum kijk ik altijd wel ergens weer de inspiratie vandaan haal om m'n leven meer "waarheid, meer reeel" te maken.

De realiteit is niet altijd feestelijk maar toch beter te dragen als ik nuchter ben.
Maar zo nu en dan ergens in weg kunnen kruipen....

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Mathilde,

allereerst een schouderklopje voor je, omdat je de rest van de 2e fles door de gootsteen
hebt weggedaan.
dat getuigd van grote innerlijke kracht, ook omdat je de 26e keer zou gaan stoppen.
je moet wel een krachtig persoon zijn die dit zich zo vaak kan voornemen, de meesten zouden bij de 5e
keer de brui eraan geven.
ik denk dat jij een geweldig mens bent die zoveel aan anderen wil geven en met hen kan delen.
volgens mij heb je dat zelf niet echt in de gaten!
geef jezelf eens een schouderklopje! een complimentje en til niet te zwaar aan het feit dat je een avond
een fles wijn hebt gedronken.
vandaag is een nieuwe dag die je goed bent begonnen, de batterij is weer opgeladen na die wandeling van je.
en het kan gewoon niet iedere dag feest zijn, want dan zou het geen feest meer zijn, maar een gewone
normale dag.
wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen, maar dat heb je al!
en je weet het, je staat niet alleen:heart:

fijne dag aan allemaal, kika.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, dank, dank !
Lieve Kika, Emma en nogmaals Dreamer.
Wat een hartverwarmende en steunende mail van jullie.
Ik ben er weer bij en ik doe weer mee.
Voel me door jullie woorden gesterkt en hoop dat ik het nou weer een tijdje zonder kleerscheuren volhoud. Ik weet niet of ik het zonder de steun hier ook gered zou hebben.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde,

Ik liep vandaag over straat even te mijmeren, dat terwijl ik eigenlijk in bed moestliggen. Nu al twee weken griep, maar geen tijd voor het bed.

Mathilde, volgens mij moet je breken met je gewoonte om thuis te drinken. Definieer thuis als niet drink-gebied. Je hebt de situatie beter in de hand in een sociale omgeving, zoek die op. En verbied jezelf thuis te drinken! Volgens mij voorkomt dat het merendeel van je problemen. Gewoon voornemen en doen! Je kunt het, je hebt het al voor een deel bewezen door je fles leeg te gooien naar aanleiding van de berichten op het forum.

Wellicht moet je eens kijken of je mensen kunt vinden die je kunt bellen als je de zucht naar drank voelt. Als je met iemand moet praten om de fles te pakken het makkelijker wordt om deze te laten staan.

Of verplicht 2 uur wachten op dit forum of iemand je een hart onder de riem kan steken. Je kunt het!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,

Doe alsjeblieft gewoon weer mee.
In het leven gaat het niet om het vallen, maar om de kracht te vinden om weer op te staan.
Dat houd ik mezelf ook steeds voor, zelfs als ik het niet geloof.
Een dag niet gedronken is een dag echt geleefd.
En deze gaat voor mij beslist echt boven die spreuk over het lachen, want dat komt vanzelf wel weer.

Hoi Kika, Dreamer, Toni, Frank, Emma, Sweetling, Opa2 en alle anderen,
Hopelijk vinden we allemaal op onze eigen manier de kracht om vooral nooit definitief op te geven
en hopelijk kunnen we elkaar blijven steunen.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toni,

Toen ik opschreef, dat ik geen ander probleem heb dan de drank, had ik al een raar gevoel.
Je vraag naar of het echt zo is, is dan ook geheel en al raak, denk ik.
Want langzamerhand begint wel tot mij door te dringen, dat bepaalde dingen in mijn leven van de buitenkant misschien prachtig en mooi lijken, maar bij mij toch aan het wringen zijn geraakt.
Dan is drank wel handig waarschijnlijk om hier maar over heen te walsen en de boel te onderdrukken.
Okee, hier ga ik voor mezelf verder op door en het komt wel terug in het forum.

Sita

P.S.
Dank voor je vraag.
Het feit, dat ik die in eerste instantie negeerde, maakte me ineens alert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Ja, goede opmerking van jou over dat je niet begrijpt hoe ik het bedoel, dat ik geen ander probleem heb dan drank.
Bij nader inzien snap ik deze ook niet. Ik zal wel bedoeld hebben, dat ik geen problemen wil ervaren, maar dat is een heel ander verhaal.
Ik zal toch zeker wel een probleem hebben dat aan de oorsprong staat van mijn drankzucht.
Toen ik studeerde woonde ik in een studentenhuis waar elke avond een krat werd leeggedronken door mijn huisgenoten.
Pas veel later in een heel andere setting ben ik gaan drinken. Ik realiseer me nu, dat dat is om bepaalde problemen te verdringen, die ik zelf op dit moment nog niet helemaal kan bevatten.
Hopelijk gaat me dat toch eens lukken.
Dank dus voor je opmerking.


Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Ik wilde je geen probleem aanpraten hoor ;-), de vraag was puur inhoudelijk over de aanmelding bij Tactus. Maar die is inmiddels door de moderator beantwoord. Goed als er meer is moet je er zeker aandacht aan besteden ... en aan dat kratje van je huisgenoten heb ik zeker meegedaan!

Toch heb ik het gevoel dat drank bij mij een opzichzelf staand probleem is. Hooguit teveel op zoek naar de thrill in live, daar heb ik al eens eerder over geschreven.

Er zijn teveel mooie dingen in het leven, misschien dan af en toe maar wat minder "living in the edge". Zeker wat de alcohol betreft, het moet kunnen, ja het kan, ik kom er makkelijk mee weg, maar voor hoe lang! En controle is toch de essentie, en de gewoonte werd wel erg hardnekkig en omvangrijker. Met het risico van verlies van controle.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita,
Toch mooi zo'n forum. Iemand stelt een vraag en je gaat toch later nadenken. Dat betekent dat we met zijn allen iets aan dit forum hebben.Mooi dat alert zijn. We zijn er toch op een bepaalde manier mee bezig.

Ik had gisteren de hele dag bruiloft. Alles goed gegaan. Bij binnenkomst kregen we allemaal een glas champagne. Ik had even de gedachte om en slok te nemen, gewoon voor de smaak. Maar het was maar even en heb het glas gauw weggezet. Het was eigenlijk een flits. Verder heb ik niet gedronken maar had het vooral bij het diner wel moeilijk, iedereen was eigenlijk aan de wijn. Het zou jammer zijn van alle moeite die ik nu heb gehad om niet te drinken.
En de vragen van mensen die ik een tijd niet had gezien, waarom ik geen wijntje nam, daar had ik moeite mee. Maar heb het gered.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...