Spring naar bijdragen

flipsen is niet meer nieuw en heeft er 14 dagen opzitten


flipsen

Aanbevolen berichten

hoi toni

een late reactie maar toch heb ik gelezen wat je schreef, lees mijn nieuwe discussie.

de lat hoog misschien wel, maar het voelt eerder van de knop is om, ik wil niet teveel nadenken van wat op mijn pad gaat komen dat pak ik aan als het er ligt.

in eerste instantie was dit van sec naar sec
uur na uur
nu is het van dag tot dag en soms sla ik er wel eens een over(een dag er niet aan denken).

ik tel de dagen nog precies dat ik niet drink het wordt denk ik pas echt gevaarlijk (terugval) als ik dit niet meer doe.
Ik denk dat het echt opletten wordt als ik de 6 maanden bereik en dan naar een jaar als alle momenten een keer geweest zijn feestdagen carnaval enz...........dan zal ik zeker terug kijken en dan pas een besluit nemen wat ik zal doen.............bedoel: durf ik het aan om weer iets te drinken, ga ik voor nog een jaar niet drinken, enz maar voor nu, in mijn glas mag van alles zitten behalve iets met alcohol.

groet flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Frank,
Jij adviseerde mij om mijn huis tot drankvrij gebied te verklaren.
Kijk, ik wist dat natuurlijk al wel zo'n beetje maar jij gaf me nou net even dat ene zetje.
Tja, inderdaad, de geest uit de fles...! leuk!
Het gaat vanavond alleen niet 'van-je-hela-hola' maar ik ga het wel redden, weet ik.
Vroeg naar bed en morgenochtend vroeg op om te gaan zwemmen.
Dat deed ik altijd al vaak maar ik doe het nu even op alle werkdagen. Om mezelf te ondersteunen.
Morgenavond naar een vriendin en donderdagavond verzin ik wel weer wat.
Vrijdagavond testcase. Drie wijnminnende vriendinnen aan mijn eettafel. Ik hou je op de hoogte.
Ik hou van jouw 'recht-door-zee en down to earth benadering.
Ik voel me door jou een beetje op weg geholpen.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ey dreamer, leuk he, niets doen met zo'n opkomende drankgedachte!!??
Enne: het is toch fantastisch als mensen je vragen waarom je niets drinkt, althans, ik ben er blij mee, en zeg gewoon waar het op staat: al veel te veel gehad in mijn leven, en geniet nu van een drankloos leven.
En dan die reakties...
Kortom: niet excuseren en eromheen draaien, maar genieten van de mogelijkheid, die je geboden wordt!
Hartelijke groet, vanuit een overdruk en alcoholvrij Heemstede,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...