Houtje Geplaatst 10 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Nou Mathilde, dan is de fourage voor jou vandaag GRATIS. Warme chocomel en een saucijsje misschien?Ik moet me toch nog op de weekendboodschappen storten dus ik neem wel wat voor je mee? Iemand anders nog belangstelling voor alternatieve voedingswaren? Graag low-budget deze maand. Ondanks alle alcoholische bezuinigingen is het fietsonderhoud de laatste tijd weer gigantisch in prijs gestegen. Iedereen zijn Antabuusje, Campralletje en zo op voor vandaag? Dan gáán we weer, hop Twee Drie, eerste versnelling, tweede en dóór ik zie héél in de verte de eerste colletjes al opdoemen. Het grote voordeel van een fiets is overigens dat je er niet mee achter een carport kunt blijven hangen !!!Kom op jongens, ik wil die Piggelmee wel eens van dichtbij zien en dag 42 is een mooie dag om er eens flink de sokken in te zetten. Jees, dat is morgen 6 weken wisten jullie dat 42/7 dat dat 6 is?Choooooocalaade, brooooooooooooodjes !!!!!!!!!Eehm, waar is Zonnebloem eigenlijk? Ik heb een saucijse broodje over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hoi Allen,Die tour-de France- woordspelingen van jullie, ik kan niet achterblijven. Nou, ik heb een oude fiets; versnellingen? Nee, en een ouderwetse terugtrap-rem. Het is een opoe-fiets, dames en heren. Daarmee kun je rustig-aan doen en genieten van de prachtige uitzichten. Niet voorovergebogen, maar rechtop. Het is niet anders. Ik heb evengoed mijn bergje beklommen, maar ik was dan ook al veel eerder gestart. Mijn spaarpotje is nog niet vol, dus mijn nieuwe fiets is er nog niet. Dat wordt er trouwens één met een accu, want die snertwind hier ben ik nu goed zat. Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hoi Allen,Die tour-de France- woordspelingen van jullie, ik kan niet achterblijven. Nou, ik heb een oude fiets; versnellingen? Nee, en een ouderwetse terugtrap-rem. Het is een opoe-fiets, dames en heren. Daarmee kun je rustig-aan doen en genieten van de prachtige uitzichten. Niet voorovergebogen, maar rechtop. Het is niet anders. Ik heb evengoed mijn bergje beklommen, maar ik was dan ook al veel eerder gestart. Mijn spaarpotje is nog niet vol, dus mijn nieuwe fiets is er nog niet. Dat wordt er trouwens één met een accu, want die snertwind hier ben ik nu goed zat. Groetjes, FleurWaarom staat dit bericht er twee keer op? Geen idee, maar ik hannes wel vaker met de p.c. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hallo allen, ik moet dit even kwijt.Het spijt mij te moeten zeggen maar ik heb mijzelf een paar strafminuten opgelegd. Doping! Na mijn moeiteloze beklimming van een paar flinke Alpen cols kreeg ik gisteravond, na een zinderend gevecht van een paar uur op de flanken van de Tourmalet, regelrechte hongerklop!Na de uitputtingsslag (keihard getraind gisteravond) kon mijn geest aan niets anders denken dan aan alcohol, alcohol en nog eens alcohol? Vanaf het moment dat ik van het veld stapte gierde het BIER, BIER BIER door mijn hele lichaam en geest!!! Raar, na zo'n tijd (drie maanden met heel veel mate, nee geen maten) te hebben gedronken, maar waar. Dit is dus de bekende Pavlov reactie van het lichaam. Die was er aan gewend dat moment/gevoel te stillen met 6 glazen koud bier. ff de dorst lessen, zeg maar. Nu het lichaam weer zo vermoeid was, was een tijd geleden dat ik zo hard getraind, maakte het zich op voor.............6 glazen bier dus!! Het lijkt belachelijk, maar zo werkt het dus echt! Ik heb me 2 uur kunnen verzetten tegen deze 'dwangneurose', in de sportkantine volgens afspraak alleen water gedronken, maar thuis luste ik wel een wijntje........... En toen ging het ineens hard, heel hard........te hard naar mijn zin! Maar...............na 4 hele (echt lekkere) wijntjes heb ik het toch op kunnen brengen om te stoppen, water te pakken en enaar bed te gaan. Zo'n heftig moment had ik nog niet meegemaakt, maar ken ik nu dus ook. Het doet me wel deugd dat ik binnen de met mezelf afgesproken limiet ben gebleven, maar geef mezelf toch een tijdstraf omdat ik (achteraf) vond dat ik er helemaal niet aan had moeten beginnen.Oef..........wat een ontzettend klote triggermoment. Wel blij toch achteraf. Bino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Beste allemaal,#%$@%$#@$@, heb ik net een waanzinnig bericht in zitten tikken gaat die pokke-bwowser op zijn gat. Da's niet mooi. Dan nog maar even snel een ander bericht ...Allereerst Fleur, dit is nou een digtale dubbele tong. Ik hoop dat-ie niet van de alcohol komt. (Vooruit, je mag het van mij ook digitaal stotteren noemen) Het gaat allemaal lekker daar, pp 14 dagen, 41 hier en daar. Klasse! Kika ... doortrappen dan kun je uit de wind blijven, is de zon al doorgebroken. Bij mij bljft het in ieder geval wel zonnig. PP, een ware econoom, inderdaad sunk cost. En de tweedehandsmarkt voor open flessen staat er niet goed bij. (op marktplaats kon ik er geen vinden Houten, volhouden ... niet met die iets lossere houding uit de bocht vliegen. Piggelmee OLEEEIk ga mijn doelen deze week weer halen, overtreffen zelfs. het wordt 5 van de 7 zonder. Een nieuwe topper! Ik heb er echt zin in. Vandaag constateerde mijn vrouw dat ik echt veel minder was gaan drinken. Een compliment, ik heb het er verder niet expliciet over gehad wat mijn doelen etc. zijn. (soms even geen behoefte aan supporters en commentatoren). Maar ik vond het toch wel erg mooi dat ze het gezien heeft! Die 25 dagen zonder heeft ze uiteraard wel meegkregen).Goed, dat was ie weer G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 vrienden,af en toe ben ik van plan me even terug te trekken want ik vind me zelf wel erg fanatiek, maar inmiddels zijn er weer zo veel dingen geschreven waar ik wat van vind dat ik me niet meer in kan houden: daar gaat ie.Ten eerste: ik vind het enorm knap van Mathilde en Kika hoe die zichzelf weer hersteld hebben. Goed hoor. Weer volop in de race. Echt knap. Geldt trouwens ook voor Houten. Ik was bang dat we je kwijt zouden raken in die week dat je sinterklaas vierde enzo maar dat geloof ik niet meer. Onwijs fijn.Dan onze topper Fleur: die opoe fiets is dan wel niet zo snel maar wel degelijk, de kans op lekke banden of een slag in het wiel is niet groot bij zo'n solide fiets. En dat is dan ook te merken. Gestaag ga je door en we volgen je.Bino:'3 dagen per week alcoholvrij blijven en de andere 4 dagen hooguit 4 eenheden' was je doel. Je bedoelde toch niet 4 eenheden per sóórt (dus 4 eenheden bier plus 4 eenheden wijn plus 4 eenheden whiskey)!? Maar als ik het nog eens lees heb je geloof ik toch niet toegegeven aan die bier. Je hebt dus 'alleen' die 4 glazen wijn gedronken. Dan heb je je toch aan je doel gehouden? of wilde je inderdaad op vrijdag niet meer, ik weet niet meer of jij dat nu zei of Frank. Ja, al die mannen ook hier, het wordt verwarrend! Maar Bino: gewoon slikken en weer doorgaan. Dus; zet m weer op en goed dat je het 'opbiecht'. Frank: een compliment van je parnter, dat is eigenlijk nog leuker dan een compliment van Tactus of van ons, he. Uiteindelijk kennen we elkaar hier niet eens. Je partner die blij met je is is natuurlijk toch -naast zelf blij zijn met wat je doet- het belangrijkst. Trouwens, Frank, we gaan elkaar toch niet lopen ontmaskeren hier. Jij had anders ook wel heel snel uitgerekend welk percentage Zonnebloem moest krijgen om haar 3.33 euro in 180 jaar een miljoen te laten worden!!! voor de overigen; ook veel succes! en Toni, veel sterkte met je moeder natuurlijk heKato, hoe is het met jou? wel blijven schrijven hoor! en dank voor de diverse felicitaties. Morgenochtend pas, die 14 dagen, maar dat ga ik zeker reddensucces maar weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 PP,Volgens mij had ik die 180 jaar uitgerekend ,met een marktconforme rente ... Maar meer zeggen dan dat ik een beta ben of een alpha met beta kwaliteiten is toch lastig op basis van die uitspraak ... G> Frank ...filosoof en nog veel meer ...PS: Volgens mij wordt mijn nieuwe roeping socioloog of antropoloog ... ik heb namelijk een interessante stam ontdekt met leuke gebruiken en een aparte sub-cultuur. Ze gooien flessen kostbare drank door het putje, fietsen met poncho's, nemen colletjes, houden elkaar uit de wind, hebben veren en steken die in elkaars .... Tja, dat wordt een leuk onderzoek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hoi allen,Allereerst Binorosa, ik waardeer je eerlijkheid. En je hebt de ongelofelijke trek in alcohol toch maar mooi overwonnen. Ik vind het knap, dat je je doel haalt, met zo'n strijd. Volhouden dus maar.En de rest, ja we zijn een leuk cluppie: je zet gewoon een stel(ex)-drinkers bij elkaar en het is een leuke groep mensen.Verder, net als PP al schreef, Kato, blijf je wel schrijven.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Dank voor je aanmoediging Pé Puk.Ik zit net even met een lastig moment. Een lange avond voor de boeg, kaarsjes aan en geen wijn in huis maar een supermarkt op 10 autominuten afstand, die tot negen uur open is. Er zijn wel vrienden en familie die het leuk zouden vinden als ik langs zou komen, maar geen zin, want overal wordt wel gedronken op dit tijdstip in deze feestmaand en ik kan moeilijk half Nederland door gaan toeren bij dit mistige weer op weg naar mensen die zich meestal vergrijpen aan kruidenthee.Ik zou kunnen gaan trainen voor onze Tour maar ik rijd al die tijd al rond met een karretje met sores(chronisch zieke zoon van 25 is nog steeds opgenomen) en daar zijn de dijken hier nu veel te modderig voor. Stel je voor dat ik nu zou vallen, wie moet er dan mijn karretje trekken?Ik vind die anonimiteit hier heel plezierig maar het prikkelt ook wel mijn fantasie. Ik lag gisterochtend in het zwembad mijn dagelijkse baantjes te trekken en opeens bedacht ik dat de zwemster naast mij bv. Piggelmee of Emma of Piet P. zou kunnen zijn en vanmiddag bij de slager stond ik naast een mannetje van 1.72 met een brilletje, Bino ? en bij de bakker stond een lange vent van meer dan 2 meter, écht zo'n oervent, Houten?O nee, Houten is een meisje van 42.Ik ga een lekker Cd'tje opzetten en wens mezelf een prettige avond en morgen fris weer op.Dat wens ik jullie allemaal trouwens ook.Ik hoop dat er vanavond niemand uit de bocht vliegt.Groetje,Mathildeals je eens wist wat ik wilde (liedje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hoi, Pietje Puk; nee, geen 4 per soort (haha) en by the way, ik drink nooit sterke drank, I hate it.en ja, doelstelling wel behaald maar toch licht teleurgesteld omdat ik graag een keer de vrijdag droog had gehouden. Maar dat blijkt toch steeds weer een moeilijke avond. Maar goed ik ga nu voor een droge zaterdag of zondag. Die liters water na afloop van de training gisteren kon ik achteraf wel waarderen hoor. Het gaf een goed en best trots gevoel de roep om 'het' te weerstaan, ook al zat men naast mij te tetteren! Fleur, dank voor de mooie woorden. Doet goed om te lezen. We gaan weer voort op de ingeslagen weg.PS: ondanks dat het hier natuurlijk in eerste instantie een zeer serieuze aangelegenheid is lach ik me soms helemaal suf met alle gasten. Maakt het allemaal wel wat makkelijker. Ofwel; kettinkje smeren en hophophop, daar gaan we weer!Goed weekend en geluk allemaal,Bino Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 10 december 2005 Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Berichtje voor Frank de antropoloog,Ja Frank, wel degelijk interessant zo'n stam. Tot nu toe weinig bekendheid maar dat komt doordat het een relatief kleine stam is.En het is een volkje dat zich vnl. op twee-wielers verplaatst. Katie Meluen bezingt een dergelijk volk maar dat is veel groter en fietst in Bejing en heeft volgens mij niet dezelfde strijdlust als de stam die jij nu ontdekt hebt.Bijzonder aan deze stam is ook dat ze geen stamhoofd hebben of, het moet Houten zijn die regelmatig roept; 'draait moeder uit Houten zich even om..., kalken jullie gelijk het hele bord vol.':)Tja..., en dat ze gewend waren aan het tot zich nemen van spiritualiën maar zich er vervolgens weer, nu en dan, van ontdoen, door liters prachtige wijn, schijnbaar zonder reden, door het afvalputje te gieten is wel een onderwerp waar een antropoloog als jij, studie van wil maken, neem ik aan.Nou Frank, succes met de studie!PS.Ik stond vanmiddag in de groentenwinkel naast een leuke man met een rood halflang haar dat naar buiten krulde en een baretje er op. Groetje Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 10 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2005 Hee die MathildeHeb je niet genoten van choco en saucijs? Een combi waar een echt alco van gruwelt.......Ik heb nog enige tips voor je in je mailbox gefietst.Nou ja ik ben moeder ja, jij ook dus ik weet hoe je je voelt. En ik was vorige week echt even off-line toen het hele forum zich begon te roeren, hartstikke leuk !! En jij krijgt veren in je fiets-bips van ons, dat is toch stikke leuk.Dus doe je voordeel met de tips (ja, ze zijn al in boekvorm verschenen maar tijdelijk uitverkocht)....en rustig fietsen dan breekt je ketting niet.Goeie reis dit weekend ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Pee PeeVandaag je 14 dagen PROFICIAT Pigeelmee zit op 14 dagen en 3 dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Goedemorgen beste vrienden en vriendinnen,Piggelmee maakt haar rentree op het forum. Jullie hebben mij niet gemist zie ik!Ik merk dat er nu ook meer geschreven wordt over de behandelmethode van Tactus en dat de schrijvers daar zeer tevreden over zijn.Nu we toch bezig zijn veren uit te delen wil ik eerst een flinke pauwenstaart uitdelen aan onze startcommissie: TACTUS, hartelijk dank voor jullie initiatief, deze website en de GRATIS (ja, ja, ja!!!!!) internetbehandeling. Ik hoop dat jullie snel veel subsidie krijgen om jullie werk voort te zetten, want jullie methode is kennelijk een gat in de markt van de zorgverlening.Verder ook een pluim op jullie aller fietshelmen en dank voor de felicitaties aan mijn adres.Het alcoholvrije leven bevalt mij steeds beter, moeilijke momenten zijn er natuurlijk nog steeds. Vooral als je een lekker warm café binnenstapt, kerstverlichting boven de tap en de geur van sigarettenrook en verzuurd bier. Gek dat dat zo lekker ruikt!Gisteravond uit eten: mijn disgenoten aan de Bordolino en ik een tomatensapje. Ik had het koud van onderen en warm van boven - ijskoude voeten en de ene opvlieger na de andere -. En ik verveelde me!Kon me niet concentreren op het gesprek en had het gevoel dat ik er niet echt bijhoorde.Echt zo'n gevoel dat je anders zou wegspoelen met wijn.En nog iets: als je niet drinkt ben je altijd de pineut met autorijden!! Nu houd ik wel van een beetje scheuren en heb dat dan ook gedaan!!! Mijn passagiers werden geloof ik een beetje misselijk! Lekker pûh. (Gemeen hè).De diepe slaap en het fris ontwaken zijn daarna dan weer zo zalig. Dat is de beloning.Van veel drinken naar niet drinken is eigenlijk het verleggen van beloningsmomenten (en dat zijn er nu veel meer geworden).Voorheen was de alcohol de beloning voor verzinmaarwat en de moeilijke momenten de kater, de depressie, niks uitvoeren, afspraak afzeggen, onrust en schuldgevoel.Nu kan ik het al omdraaien: de moeilijke momenten zijn op 1 hand te tellen over een week genomen en de beloningen legio: geen kater, opgewekt, veel meer doen, afspraken na kunnen komen, rust, meer belangstelling voor mijn omgeving.Nu jullie weer...........liefs,Piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Hoi allemaal, gisteren een kerstmarkt bezocht, Je kent het wel; donker, vuurkorfjes, overal eten en (alcoholische) dranken, gezelligheid blablabla........ Dit waren dus mijn valkuilen tot voor kort want dan ging het vaak van dik hout...............raakt men aangeschoten, zeg maar. Nu 2 uurtjes gekeken, gepraat, gedold en genoten.........zonder één druppel!!!!!!!!!! Jaja, beste geitebreiers onder ons, Bino krijgt er nu zelfs lol in op deze momenten categorisch te weigeren en het met iets anders dan alcoholische versnaperingen af te doen. Thuis gekomen Thuis gekomen, laat, 1 wijntje gedronken, een uur mee gedaan. Had ook geen zin in een 2e! Heerlijk gevoel. Groet Bino Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 quote: Originally posted by: mathildeBerichtje voor Frank de antropoloog, Ja Frank, wel degelijk interessant zo'n stam. Tot nu toe weinig bekendheid maar dat komt doordat het een relatief kleine stam is. En het is een volkje dat zich vnl. op twee-wielers verplaatst. Katie Melua bezingt een dergelijk volk maar dat is veel groter en fietst in Bejing en heeft volgens mij niet dezelfde strijdlust als de stam die jij nu ontdekt hebt. Bijzonder aan deze stam is ook dat ze geen stamhoofd hebben of, het moet Houten zijn die regelmatig roept; 'draait moeder uit Houten zich even om..., kalken jullie gelijk het hele bord vol.':) Tja..., en dat ze gewend waren aan het tot zich nemen van spiritualiën maar zich er vervolgens weer, nu en dan, van ontdoen, door liters prachtige wijn, schijnbaar zonder reden, door het afvalputje te gieten is wel een onderwerp waar een antropoloog als jij, studie van wil maken, neem ik aan. Nou Frank, succes met de studie! PS. Ik stond vanmiddag in de groentenwinkel naast een leuke man met een rood halflang haar dat naar buiten krulde en een baretje er op. Groetje Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Goeie morgen fietsvrienden,sorry, dit laatste berichtje ; ik wou iets wijzigingen maar dat ging mis. Verder alles goed.Ga straks lekker lunchen en daarna naar theater.Vanavond meer.Prettige dag en Black Dog,veel sterkte!Groetje,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Gisteren een etentje en twee feestjes gehad ...Geen echt voornemen gemaakt over hoeveel ik zou gaan drinken, ik had geen zin om daar mee bezig te gaan. Bij het eten ging het helemaal OK, 1 glas wijn, 1e feestje 2 echt speciale bieren, daarna een autorit en het volgende feest. Nou hier zijn het er wel iets meer geworden ... Resultaat is dus dat ik 'm weer eens echt stevig heb geraakt en dat ik nu zo iets heb van waarom heb ik mezelf geen doel gesteld. Maar goed, ik wilde er gisteren niet over nadenken, dus ook niet gedaan. En nu gewoon op naar de volgende week. Wat ik wel aardig vind is dat Bino zegt na 1 glaasje genoeg te hebben, dat gevoel heb ik nu ook af en toe. Dat is echt 100% de omgekeerde ervaring, zeker na meer dan 1 consumptie. Ik weet niet of dit nou lichamelijk of geestelijk is, maar het werkt wel. En Mathilde, leuk he dat je beelden gaat koppelen aan mensen die je ziet, zou die persoon x of y zijn ... Deze is in ieder geval mis, heb gisteren geen groenten gekocht!G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Lieve Piggelmee,Je was niet kwijt meid maar ja als jij in je jacuzzi gaat liggen en ik roep al vanaf 7 december waar is Piggelmee en iemand anders roept dat je op de Mont Ventoux staat te roepen met Kika samen... dan denk ik dat zit wel goed waar bemoei ik me mee......Nu voel ik mij beschaamd en zit ik maar even in het gereedschapsaanhangwagentje spullen en fourage uit te delen. Ik zit nu op 6 weken totaal waarvan 5 echt droog en 1 met een nieuwe doelstelling en een veer in me reet van Tactus. Inmiddels vallen de anderen hier als bosjes met de griep neer dus ik ga even huismoeder spelen, kan ik ook erg leuk. Als ik een clowntje zie met een tuinschepje bij de apotheek weet ik Fleur dat jullie ook gesneuveld zijn.Kunnen jullie het draadje van Blackdog effe meelezen? Die jongen zit knap moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Hallo lieve mede(st)rijders,Nieuws uit het fietsfront:Frank, voor onderhoud aan de remmen: ga naar Binorosa.Piggelmee heeft zich de franse rijstijl aangemeten en scheurt nu naar moeder Houten om haar misselijke medepassagiers te laten verzorgen.Pietjepuk staat met een spandoek langs de kant iedereen aan te moedigen.Let op, je kunt onderweg een filosoferende Mathilde tegenkomen. En een clown, die haar opoefiets even heeft gestald om kertsversiering te plukken. Het griepvirus is niet gesignaleerd.En er rijdt ook nog ergens een stille Kato, maar die komt er ook wel.Alle gekheid op een stokje, we gaan er weer voor. Maar weten jullie waar Emma is? Ze mag wel bij ons achterop, toch? Blackdog trekken we ook mee.En we hebben nog Zonnebloem, Kika en Sjaan in de race.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 goedemiddag,ik wil me bijna verontschuldigen dat ik zo laat ben maar ik had bezoek vandaag. Ze kwamen om half 10 vanochtend en zijn net vertrokken. Idioot toch, dat ik me bijna wil verexcuseren!!Maar goed, daar gaat ieten eerste: tuurlijk hebben we je gemist Piggelmee, maar je had geschreven dat je het druk had in het weekend dus ik begreep dat je vandaag wel weer een keer boven water zou komen. Fijn dat het zo goed gaat. En wat een leuke vinding: Je verlegt je beloningsmomenten. Verdomd! Zo had ik er nog nooit aan gedacht. Maar waar vroeger de beloning lag dat je je (de eerste 3 uur) op een feestje lekker lollig voelde (daarna is het voor mij altijd onduidelijk hoe zo'n feestje dan verder liep) ligt nu de beloning in die fitte kop de volgende ochtend. Leuk gezegd, die onthou ik, zo is het precies, het zijn andere momenten dan vroeger! En het zijn er meer mag ik gaan hopen. Leuk! Bedankt voor deze zienswijze,Houten, hartelijk dank voor je felicitaties, ik neem ze graag in ontvangst. Ik ben ook trots, en het gaat goed. Wat is jouw streven precies sinds van de week. Als je wilt, vertel het, dan is het makkelijker je mee te helpen als je weet wat iemand wil. Het is blijkbaar een streven waar Tactus tevreden mee is. Je hebt dus weer een balans gevonden. Fijn. Ben benieuwd welke.Over Tactus gesproken: Ik vind het zo enorm raar, met meer dan een miljoen mensen die te veel drinken, dat er hier uitgerekend 10 man actief bezig zijn, 140 man op zijn hoogst meelezen en 500 man behandeling zijn begonnen. Ik zou toch tienvouden verwachten. Onbegrijpelijk voor mij! Die anonimiteit moet toch heel veel mensen aanspreken om het is neer te leggen bij lotgenoten hier op zo'n forum??Bino Rosa (voor intimi Bino denk ik toch), je bent toch niet ziek he!?Categorisch weigeren, en daar lol in hebben. Lekker hoor!En Frank, als je geen groente koopt maar wel halflang haar hebt en een pet, en getrouwd bent, dan ben jij vast Giel Beelen!!! Zo, ook ontmaskerd. En Mathilde, hij is dus getrouwd he, Frank. Dus niet gaan lopen lonken als je denkt m tegen te komen. Laat onze Frank met rust, hij is net gestopt met (veel te veel) drinken, hij heeft het al moeilijk genoeg. Ben benieuwd hoe Kika, Toni, Kato, Zonnebloem en Emma de afgelopen dagen zijn doorgekomen. Het weekend is toch het moeilijkste voor de meesten dus dan komt het erop aan. Zijn jullie nog goed in de race?Ik vind dat Houten best het stamhoofd mag zijn maar dan vind ik dat Fleur dan medicijnman moet zijn. In ieder geval moet zij een rol ergens aan het hoofd van de stam hebben. Of stamwijze. Goeroe ofzo. Of niet soms????succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Hé fietsmaatjes, hardracers, bij-steppers en andere peleton-leden: Hebben we allemaal het weekend (in meer en mindere mate) overleefd? Voor ons allen niet altijd even makkelijk, terugschakelen, opschakelen, fietsonderhoud, reserve-onderdelen aanschaffen, niet teveel in de olie raken, dat soort dingen.Ik heb eens even gekeken wie de afgelopen zeg 15 dagen echt meehebben gefietst (alfabetisch): Bino (voor de intimi), Emma, Houten, Fleur, Frank, Kato, Kika, Mathilde, Piggelmee, PietjePuk, Toni. Natuurlijk zijn er vaste gasten die uiteindelijk tóch voor mee-fietsen gekozen hebben en hun eigen afdeling in de Villa NA al verdiend hebben. Dit zijn er twaalf in totaal. Verder heb ik nog in mijn achterhoofd: Sjaan, die was ook hard bezig. Net als Dreamer, Sweetling, waar zijn ze? O JEE IK BEN TOCH NIEMAND VERGETEN HÈ?????????Het mooie is juist dat we elkaar aansturen, de ene keer fietst die voorop, dan een ander. Iedereen heeft ook zijn eigen doel. Niet iedereen doet deze Tactus-therapie, of misschien een andere, en is ook in een ander stadium. Dus we rijden allemaal onze eigen race, en als ik zo het forum bekijk, dan zijn de meesten na een paar maanden toch weer verdwenen. Geslaagd of niet, dat zullen wij niet weten. Om daar nou een stamhoofd voor aan te wijzen: NEE .Zolang als wij elkaar kunnen steunen GRAAG wat mij betreft. Maar een nieuwe erbij is ook altijd leuk, zoals 2 weken geleden onze dierbare Piggelmee, die met een harde knal (ze dacht tegen de potkachel, maar ze viel onder in de pot van haar Tovervischje) op aarde kwam terwijl ze dacht dat ze een ventieldopje was geworden op Joop Zoetemelk's wiel, zo duizelig was ze. Gelukkig viel ze zacht in het virtuele dekbed van haar lotgenoten.Terwijl Frank & Bino zich in het zweet en uit de naad werken in de sportschool om vervolgens zich te laven met tientallen liters...... water........ om nóg beter in de fietsstrijd te kunnen presteren. Toni, ook sportief, houdt van een op-porrend fiets-grapje soms. Fleur op haar fiets met ingebouwde bloempotjes (ipv een fietsmandje) en een schepje in haar hand, een ware circusartieste paraderend met één hand aan het stuur, maar gewoon dóórgaan hè Fleurt. Die krijg je niet meer van de wijs. Emma en Pietjepuk trekken af en toe zo'n harde sprint dat ze ernstig moeten bijremmen in de bochten ander vliegen ze eruit. Emma dróómt zelfs van haar fiets !!! Kato, Kika en Mathilde gaan volgens mij al heel erg lang tegen de wind in met verbeten blik trekt het polderlandschap aan ze voorbij, maar ze blijven doorkachelen, hulde! Achteraan de bezemwagen, deze week met Houten erin, die steekt haar kop al weer fier eruit en veegt de tranen van de ijskoude wind (...) van haar toet .Dan gaan we nu over naar de prijsuitrijking van deze week. Wie draagt hem, de gele trui, de bolletjestrui, de groene trui en de witte trui. Ja, jullie raden het al, dat is de prijsvraag voor deze week. Wie krijgt ze deze week? O ja PeePee, nog even over de Houtense Zwabberdoelen (dat valt wel mee hoor). Mijn doel is: gezond(er) met mijn wijntje omgaan, het blijkt de afgelopen 9 dagen dat ik het prima redt met mijn nieuwe doel. Ik streef naar 3-4 "droge"dagen per week, en als ik er wél voor kies koop ik voor mezelf zo'n flesje van 2 glazen en geniet daar dan echt van. Vrijdag heb ik niets gedronken, vandaag ook niet, vond het even niet leuk (zondagmiddag-dipje), en mijn voornemen is morgen ook niet, dan zit ik weer aan de veilige kant van de gezondheidslijn en "mag" ik dinsdag weer zo'n mini-flesje wijn. Van de Tactuskant wordt er verder niet op het doel zelf gestuurd, het doel van de cursist wordt gerespecteerd, zal ik maar zeggen, al zullen ze je misschien wel op e.e.a. wijzen wat betreft risico's/gevolgen e.d. Ik zit in de tweede fase inmiddels en ga weer door met de therapie.Sorry voor al dit geschrijf maar ja ik moest het toch kwijt.Ik ga op tijd naar bed mijn keukenwekker heeft vandaag uitputtingsverschijnselen gekregen en morgen weer fris op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Houten,wat mij betreft gaat de gele trui deze week naar Mathilde. Volgens mij heeft zij het enorm moeilijk gehad (wie niet, maar volgens mij Mathilde toch wel heel erg) en ze is zo enorm goed teruggekomen. Dus als je dan toch een gele trui wilt uitdelen, dan zou ik voor haar stemmen. En dan moeten we 11 bolletjestruien laten maken (er kan toch wel iemand bolletjes punniken??) en dan trekken de andere 11 gewoon allemaal een bolletjestrui aan. Wat vind je daarvan? Je wilt dan wel geen stamhoofd zijn maar je bent toch wel hoofd van de jury denk ik, tochdan moeten we misschien wat bolletjestruien extra maken, want inderdaad, we moeten ook wat nieuwelingen kunnen verwelkomen. Dat ben ik met je eens. Geen ballotage commissie toch? zo van: he, drinkt die wel genoeg om lid te kunnen worden van onze stam???wat kan ik winnen met deze prijsvraag? toch geen fles wijn hoop ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 Goeden avond medefietsers,leuk idee van de fiets outfitjes, beetje hip graag en kunnen ze ook in piejama gemaakt worden. Ik lig al dagen moe te zijn in m'n tentje onderaan colletje zoveel. Ik ben bij met de koffie en broodjes die door Houten toegeworpen worden als ze weer eens een rondje fietst.Fijn te horen dat het met een ieder goed gaat. Ik ga nog even een tukje doen.Hoop volgende week weer wat actiever mee te fietsen.tot gauw,liefs Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 11 december 2005 Rapport Share Geplaatst 11 december 2005 O Houten,Ik lach me gek om jouw berichtjes en de berichtjes van de rest van het peleton hier.Je hebt gelijk hoor, een stamhoofd is aardig maar echt nodig is het niet. Laten we om beurten maar de kar hier trekken, de leiding in het peleton nemen.Heb je je verpleegsterskapje al af kunnen gooien, Houten?Jongens, ik red het. Maar dan ook maar net Ik ga vanavond maar vroeg naar bed.(jaaa, het rijmt)Ik moet wel steeds lachen om- en ik weet niet meer van wie het is- over dat faken van dronkenschap.Hard praten, mensen in de rede vallen, jezelf steeds herhalen.Ik heb daar ooit eens een prachtig verhaal van Bob den Uyl over gelezen. (ook een notoire drinker)Ik zie het momenteel op allerlei decemberbijeenkomsten en ik kan het niet helpen dat ik er vanuit mijn 'nuchter zijn' zo verschrikkelijk veel pret om heb.Verder ga ik proberen de inhoud van mijn aanhangwagentje in fietstassen te proppen.Kijk, die spullen zal ik, met zekerheid voor de rest van mijn leven mee moeten slepen ( ziek kind) , maar als ik ze nou een beetje óp mijn fiets kwijt kan, ben ik wat wendbaarder.Nou jongens en meisjes, Waltzing Mathilde heeft het gered dit weekend. Ik vrees, dankzij veel afspraken. Een deftige lunch in de stad met mijn dochter en (ideale) schoonzoon en in datzelfde goede gezelschap vervolgens naar theater.Was ook een beetje als kadootje bedoeld voor het regelmatig oppassen op hun prachtige baby van 11 maanden en te babbelen over de nieuwe baby die volgende zomer zijn of haar intrede doet.Mathilde heeft het het zo slecht nog niet, stelt ze vast als ze deze posting nog eens over leest.liefs, Waltzing Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten