Spring naar bijdragen

Elkaar helpen


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lieve Mathilde,

Aangezien ik deze week helaas OJH * ben (nee dat is niet een nieuw soort alcolisch drankje en ook geen fietssmeermiddel) .....

KRIJG JIJ BIJ DEZE DE LAPJESTRUI:
dubbel geel (vóór de langste volhouder, en qua doorzetten nr. 1 in het klassement), met gepunnikte bolletjes (ik ben toevallig ook nog eens meester-punnikster), groene vlekjes (de kleur van het landschap als je van uit je boek de trein uit kijkt) en witte stukjes (voor vergeten momenten die het niet de moeite waard zijn onthouden te worden).

Ik heb vanavond eens helemaal teruggebladerd in dit forum en heb van alles gelezen dat me diep heeft geraakt. Vandaar dat PP gelijk heeft: meid hij is voor jou !!!! (yeaahhhhhh jipieieieiehhhhhh) en komt per kerende post naar je toe.

Als het goed is ligt er al een kadootje van zaterdag in je privé-mailbox, ga maar eens naar de home-page en klik op privé-bericht, moet als het goed is staan te knipperen.

* over de uitslag kan van deze wedstrijd kan alleen op dit forum worden gecorrespondeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Piettepukje,

hier spreekt het Ongewenst Jury Hoofd uit Houten..... lang leve Mathilde !!!!!!!!! Jij hebt me gebombardeerd tot OJH PP!!

Je wint natuurlijk een zak drop wat dacht jij, appelsjampie van Jip en Jakkes? No way M'am, vééls te gevaarlijk die knallende kurken hiero.

Ik ga overigens vast aankonndigen dat ik in de kerstvakantie EEN HELE WEEK OFF LINE ben (gedwongen) of ik moet me elke dag (hoe zo verslaafd???) naar het internet café spoeden zal wel een uur rijden zijn en dat in die kou op me fietsje..... hoe gaan we dat doen???????

Maar goed, PP en Emma zijn binnen, Mathilde ook, Houten ook, is Piggelmee weer alcohol-loos uit eten of doet de laptop het niet onder water in haar jacuzzi? En de boys, in het zweethonk zeker? Dan mis ik nog een paar deelnemers: Kika heeft een lees-kaartje dus die is okee, Fleur heb ik gezien, zit zeker in de tuin, Toni ook die gasten lopen niet meer in 7 sloten tegelijk, hoewel in het donker?

Zonnebloem heb ik de hele week niet gezien OEHOE Zonnebloem !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Houten,
Daar wordt een mens sentimenteel van. Met dat boek in die trein.
Maar wel heel erg bedankt voor die nominatie of is het ook meteen een klassificatie?
Ik ben geroerd en het helpt mij weer een stukje verder.
Weekend weer voorbij..., nieuwe week voor de boeg...!
Ga vroeg naar bed zodat ik morgen weer vroeg en fit mijn baantjes kan trekken of geef ik nu weer een stukje van mijn anonimiteit prijs?
Is het dan misschien toch Piggelmee die mij steeds zo hard voorbij zwemt of Fleur(t).
Er zwemt wel iemand met verdacht veel bloemetjes op haar badpak.

Nee..., Piggelmee is het beslist niet want in dat geval zou er wel een tovervischje met zilv'ren stem van verre roepen; 'Riep je je ventje Piggelmee'en 'ga maar gauw naar huis mijn ventje, want je huisje staat er al'
Hij woonde nl. in zo'n ellendige Keulsche pot waar het tochtte als de ter...en zijn vrouwtje wou graag een jofel woninkie op een goeie Vinex-lokatie.

Nou, ik dwaal af.
Wens jullie allemaal een goede en rustige nacht .
Groetje,
Mathilde

PS.
Black Dog..., gaat ie een beetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Fleur, dank je.
Ga nu meer lekker slapen en Opa2 en trawanten sporen we komende week wel op.
Iets zegt mij dat het goed met ze gaat, maar dat ze gewoon even afstand willen nemen van alles wat met drank te maken heeft.
Daarna komen zij verkwikt en verfrist weer bij ons terug en nemen hun positie in ons peleton weer in of... gaan aan de kant van de weg ons aanmoedigen...
Welterusten en is je bloemetjesbadpak al weer droog?
:) zie mijn mailtje van een uurtje geleden.

Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Spuit 11 vanuit de Keulsche Pot,

Ik lees dat we tóch een Libelle brei- en punnikclubje zijn geworden?!?!?!
Uit nood geboren hoop ik dan maar, wij fietsen tenslotte - net als Tactus - subsidieloos rond en moeten onze eigen prijzen breien. Geeft niks, zijn we tenminste selfsupporting.
Hoewel, kunnen we geen sponsor gaan zoeken? Heineken, Mr De Rothschildt......! (Neehee, moderator, dit is geen reclame voor drank!).

Goed, zondag is de dag van de prijsuitreikingen en grappen en grollen en alle truien zijn dubbel en dwars verdiend, hoor Mathilde (dat zwemmen had je al eerder verteld hoor!) en PP en alle anderen hebben al een veer.
(En vrouwtje P. wilde graag een watermolentje op het Fr. platteland, ze mag wel oppasschen dat het tovervischje niet al die uitgekomen wenschen ongedaan maakt, edoch ........ een gewaarschuwde Piggelvrouw telt voor 2 (steeds als ik naar de afgebroken hendel van de kachel kijk!!!!!!).

Ik wil mij trouwens aanmelden als OHVVHEPVDBT (onbezoldigdhulpverpleegstervanhoutenenpunikstervandebolletjestruien), deze functies zijn mij vandaag opgedrongen, dus ik heb al 1 dag ervaring als zodanig!

Ga nu pitten, morgen naar de begrafenis van mijn buurman. Ik wou nog wat vertellen over mijn dag (had een zeer bijzondere en inspirerende ontmoeting!), maar doe dat morgen wel. Jullie zijn me veel te jolig voor een serieus onderwerp!

Nog even over onze stam: stamhoofd benoemen lijkt mij ook niet nodig, we kunnen toch rouleren, maar hoe heet onze stam eigenlijk??????

Nou 'trust en tot morgen

pgglm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorstel (ik moet vanmezelf om 2400 uur het licht uitdoen maar dan heb ik altijd overal ENERGIE voor 10 voor - behalve dan de ramen lappen - is me te donker, maar ja.

S.T.A.M. (Samen Tegen Alcohol M/v)
F.I.E.T.S ! (Flitsend, Innoverend, Energiek, Trendy Stoppen) .

dus

een STAMFIETS in ieder geval gezonder dan een kroeg-STAMTAFEL, hoewel een STAMTAFEL voor onze
Spa Rood best kan.

Jongens, tot morgen eeehhhhh straks.
Ik heb nog één buikgrieppatiënt in dit pand die morgen niet naar school kan dikke pech dus. Moet zich zelf maar vermaken. Kan altijd me altijd bellen maar toch. Piggelmee kan je niet effe op je Stalen Ros klauteren mét kapje op het hoofd en even de verzorging in springen. Ik moet morgen effe een paar dingen doen buiten de deur. O ik heb nog krwassonts van de liddel in huis, die lusje toch wel? Ik zet ze vast klaar voor je. Jam erbij en café au lait zeker? Tot straks !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen STAMFIETS'ers,
wat een crea club is dit toch, hoe komt Houten er toch elke keer weer op.

Na een verkwikkende nachtrust ben ik geheel en al in de stemming een col of 7 te beklimmen. Ik wil ook erg graag ingezet worden bij de bolltjespunnikers. Ik heb wel wat met die knutselclubjes. Lekker roddelen over degene die er even niet zijn.

Volgens mij heb ik Zonnebloem gezien terwijl ik uit lag te hijgen in m'n tentje. Ze is bezig een enurme villa in te richten met de centjes die ze al heeft gespaard. Zeker al zo'n 13 Euro als ik goed reken. Nu ben ik beter in punniken dan in rekenen dus.. Maar volgens mij kon ze wel wat hulp gebruiken bij de styling van de villa en het kiezen waar ze de 13 Euri's aan uit ging geven.

Houten sterkte met de buikgriep club. Erg naar.. ik weet het uit ervaring. En Piggelmee, vertel vandaag je verhaal eens over gisteren. Er is hier ook tijd voor de andere kant van de medaille van het niet drinken toch?

Ik had het moeilijk afgelopen dagen. Niet lekker lijf, erg lastig hoofd, teveel gepraat en teveel gedoe. En dan wegzinken in een poel van... maar neen, we zijn sterk en trekken ons er weer uit. Maar soms.... Goed, ik ga m'n huis in kerst sferen brengen. Een ieder een prettige dag!

liefs Emma

PS, wat Mathilde schreef (jij begon er toch over?) over denken dat je medestanders tegenkomt in de dagelijks leven. Dat had ik nou ook, zelfde dag dat jij dat schreef. Ik zag over Pietjepukken, en Piggelvrouwen (alhoewel die kans wat klein is maar toch) en Houten zag ik fietsen en allerlei Opa's op de markt met nootjes en veel fruit. Maar ik moet zeggen dat deze anonimiteit toch ook z'n voordelen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Emma,

dat klinkt onheilspellend! Wegzinken in een poel van...... Betekent dat.............dat je je doelstelling niet heb kunnen halen of heb je je er juist doorheen geslagen?

Frank,
voel je je nu bezwaard na je 'ff doorhalen' of pak je gewoon de draad weer op? Ik merk dat ik de
doelstelling wel prettig vind als houvast op weg naar zelfbeheersing en dus controle.

Allemaal,

na de (gewonnen) struggle van afgelopen vrijdag (in een half uurtje of zo 4 glazen wijn en die (niet gestilde) trek naar meer is het alsof er een knop in mijn hoofd is omgedraaid. Voor even? Dat weet ik niet, maar het was zaterdag en gister net alsof mijn geest zoiets had van; jéétje, al die drank overal, maar jongen dat heb jij toch niet nodig? Zaterdag en ook gisteren na het sporten gingen de gevulde kelken weer vrolijk in het rond, maar ik taalde er niet naar. Kreeg ook geen signaal van mijn lichaam of geest, hé pak dat glas nu aan.....lekker biertje komt daar aan!

Ik kreeg gister na één pilsje met de boys wel een onbestemd gevoel in het lichaam, maar het was eerder een áfkerend gevoel dan dat er méér alcohol moest komen? Het zal toch niet zo zijn dat mijn lichaam nu al signalen af gaat geven? ............... Is dat misschien het gevoel dat 'we' zo lang kwijt zijn (geweest)
Heel raar om te ervaren, maar het sterkt mij wel in mijn vertrouwen dat ik de boel 'de baas' kan zijn als ik dat WIL.

Do the right thing, (sorry maar ik had Simply Red in het hoofd)

Groet Bino (voor de intimi, zullen we maar zeggen)

ennuh, nee ik ben geen bril en kort zwart haar dragende Telegraaf lezende rechtse rakker die met een sigaar en zijn glaasje binnen handbereik na het wekelijkse potje verplicht zweten in de sportschool thuiskomt en op de bank neerzijgt om te genieten van zijn zojuist aangeschafte DVD van Desperate Houswines (sick) of Sex in the City! Maar wie was dan die man gister in de videotheek die naarstig
op zoek was naar de film Barfly, hoor ik jullie denken. Jaja, lieve geitebreiers, als u mij heeft gezien.....dát was ik dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bino en anderen,
nee, het was de keuze om niet weg te zinken in de poel. Maar de wens was er wel maar het hoofd zei nee, maar het vlees is zwak. Maar goed, ik ben dan blij (de volgende dag althans) dat ik het niet heb gedaan maar het is dan best een hoop gedoe. Maar dat is het ook als ik wel drink, of besluit helemaal niet meer te drinken. Het blijft gedoe met mij.

Ik ga door in het volgende draadje want dat vind ik wel weer uitermate interessant.

gegroet allen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joehoe, ik heb ettelijke bollen geppunikd, heb broden gesmeerd, choco melk uitgedeeld, geroepen en gejuicht. En waar blijven jullie nou??
Ik sta kou te lijden op die berg. Ook al fiets ik niet ik ben er wel hoor! Trouwens, ik heb wel gefietst, reuze truttig op zo'n sportschool ding. Maar toch.

Tot op de colle numero soixcents etc. etc. (frans in de 2e laten vallen, jammervol)

au revoir (net onthouden) Emily (Ems voor insiders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

mijn god, wat hebben jullie het allemaal druk gehad achter je toetsenbord
en ik maar fietsen....
ems, ik kom een broodje eten, lekker chocomelk..
ik ben blij dat je op de berg staat en niet in het dal
blijf maar ver weg van die poel...

ben ik de enigste met tom tom op de fiets???
een leeskaart?? bestaat dat nog???
nu kan ik gewoon met m'n ogen dicht fietsen
hoef alleen maar te luisteren
" over 3 meter linksaf "
net als in de reclame...

cactus wil dat ik ze wat meer leesvoer geef
maar ik ben nu eenmaal niet zo'n uitgebreide verteller
over gevoel, gedachten...
die veer gaat aan mij voorbij!

veel sterkte vanavond allemaal
groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond,

Kika, je kan ook niet zo veel veren hebben, dat fietst niet lekker toch?

Ik las vanochtend dat een heleboel mensen tegenwoordig verslaafd zijn aan mailen. Ik dacht; wij zitten allemaal gemiddeld genomen zo vaak op dit forum, dat zou nog eens mooi zijn, als onze verslaving gewoon stilzwijgend op een mailverslaving is overgegaan. Dat lijkt me toch een stuk minder ongezond! Dáár kan ik wel mee leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve trapmaatjes,
Ik wil jullie graag nog even bedanken.
Heb vandaag een forse etappe afgelegd en ik voelde me vandaag fantastisch in mijn lapjestrui.
De weergoden waren ons vandaag goed gezind en zelf ik ondervond veel, heel veel steun van een paar beschermengeltjes die me behoed hebben voor lekke banden want jongens, jongens, wat lag er vandaag een hoop gebroken glas op het parcours.
Voornamelijk aan scherven gesmeten kerstballen (Emma?)
Emma, knal d'r nog maar een paar op het zinderende asfalt. Als jij er maar van opknapt!
Dat wegdek kan er wel tegen.

Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jelui,
ik lag al zo half in bed en ineens bedacht ik m'n mails over Neen, ik ben niet de heer albert gaan bezoeken alhoewel ik zijn spirtualien erg lekker vind. Dus dat heb ik weer overwonnen.

Luitjes, slaap lekker, ik ga het eens proberen op een of de andere oor.

we horen van elkaar des morgens. En een hartelijke dank voor een ieder die mij de gang naar de Ah heeft voorkomen. Dit voelt nog steeds vervelend maar minder dan als ik het wel had gedaan.

ferme poot, Emma (wie heeft Joop ter Heul gelezen??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé allemaal, voor jullie de wielrennerspakjes uitstropen en in de rennersbus stappen voor een wel-verdiende nachtrust......

Ik ben bang dat Zonnebloem even geknakt is en weer terugkomt als zij zelf de tijd (en haar zaadjes) rijp acht. Wist ze maar dat we klaar voor haar staan om haar weer direkt op de fiets te zetten.

Ik had geloof ik poeweet moeten wordun in plaats van moeders!!!!!!!!!

Vandaag was weer zo'n dag van karren, karren, karren. :huh: heb heel Houten 3 x gezien.
Maar dan letterlijk, Zuster Houten had vandaag een drukke zaal om de baas over te spelen, allemaal lastige kinderen die steeds hun bed uitwillen: foei foei rusten moeten ze. Anders krijgen ze nog last van losse moertjes en schroefjes.

Ik ben het met het nieuwe ketting-draadje eens, dat we eens serieus over onze smeerolie moeten praten, maar ik kan het andere niet laten, tenslotte heeft een fiets ook twee wielen (op één been/wiel kan je niet lopen, héééé waar heb ik dat eerder gehoord in het kader van je-weet-wel???).

Morgen meer tijd. De lapjestrui is WELVERDIEND aan Mathilde's body gehesen, de vlag heeft hier vandaag voor haar gezwaaid. Zag je het vanuit je coupé Mathilde?

Emsje meis toch, uit je bed komen om te bedenken of je fiets wel op slot staat !!! Niet meer doen hoor.

Het was vandaag heerlijk fietsweer en ik heb alles dan ook weer op de fiets gedaan. Ik schakel snel door naar het andere draadje hoewel de enorme ontboezemingen daar mij met met met mini-AA-cupje enigszins angst aanjagen. Ja je weet wel , grote mond, klein hartje :heart:.

Ik punnik overigens al sinds mijn 12e tot wanhoop van familie, vrienden en kennissen. Ik lag toen in het wielrenners-oplap-centrum en kon alleen mijn handen bewegen dus ben gaan punnikken en haken, vandaar dat onze Mathile er zo stralend uitziet in haar sexy punnik-outfit.

Door een medische misser van Moeder Natuur zal ik mij nu moeten strekken, gelukkig heb ik een ligfiets om in het slapen.

Emma, ik heb een opblaas-kerstboom-met-lampjes-en-opblaas-ballen, zelfs de doos onthult zich volautomatisch, stekker erin en je bent weer klaar voor een jaar. Makkelijk hoor. Mijn huis is toch zo groot dat je er rondjes om heen kan fietsen.

Jullie zien me morgen op het nadenk-draadje pfffffffffff als ik de moed kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bino,

Neen, eigenlijk voel ik me niet bezwaard. Waaom zou ik gemiddeld een keurige prestatie neergezet 5 uit 7 droog, da's top. Ik had geen zin om me een doel te stellen denk ik juist omdat ik er de volgende dag niet de balen in zou willen hebben. En eerlijk gezegd viel de schade ook wel mee, nog een hele dag werk kunnen verzetten.

Maar Bino, waarom toch Barfly ...

Kika, wat klinkt dat bekend, je gevoel en gedachten ... ik heb schrijf er niet over, maar ik heb er ook niet zo'n sterk gevoel bij. Geef mij maar een koele rationele analyse TIC en die cirkels daar kan ik wat mee ... Voor mij ook geen veer.

Mathilde, nee dat glas was van het raampje van de auto, zonder autoradio

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig, wat gaan jullie snel zeg, kan 't ff niet meer bijbenen, raak een beetje achter.
En ik moet nu naar bed van mezelf en heb ook nog zoveel te doehoen!

Wilde nog iets schrijven over gisteren, maar Ems heeft het fenomeen al beschreven: accute zin hebben in drank als iets je overweldigt, iets wat een hele heftige emotie teweeg brengt. Ik weet alleen nog niet of ik dan die emotie niet kan hanteren of 'm juist wil vasthouden/versterken.
Ik weet alleen dat ik dan zit te trillen als een riet en bijna ontplof van opwinding.
Gisteren ben ik gevlucht (weggegaan dus), want ik drink niet meer.

En Ems, ik heb jaren alleen de kerstboom opgetuigd en kon het lekker doen zoals ik zelf wilde en genoot ervan (onder het genot van ..... je weet wel!), maar nu ben ik niet meer alleen, wil het nog steeds graag zelf doen, maar krijg alleen maar commentaar, die klere boom heeft al alle hoeken van de kamer gezien en 't is nog niet goed!!! Dus da's ook niet alles.

liefs en tot morgen,

piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,

oké, fair enough! Als je het op die manier kunt invullen ben je goed bezig, denk ik. Ik beleef het een beetje op dezelfde manier. Als ik het (dagen) droog kan houden zonder dat ik met die alcohol in het hoofd of met het gevoel bezig hoef te zijn, en daarnaast de handel aardig in de hand kan houden ben ik tevreden. Ik merk, nu ik er een tijdje bewust mee bezig ben, dat ik eigenlijk ook vrij makkelijk matig kan drinken of helemaal niet. (een heel weekend met 1 fles wijn gedaan, da's zeer matig voor mijn doen) Na het 'bewustwordingsproces' valt me dat 100% mee. het gevoel dat ik drank moet hebben
heb ik vrijwel niet meer.

Barfly; ja waarom eigenlijk. Gewoon een geweldig gespeelde film die eigenlijk nergens anders over gaat dan een altijd dronken schrijver die op zoek is naar...........ja, naar wat eigenlijk! Gaat nergens over maar boeit mateloos. Zeker ook door het geweldige spel van Rourke, één van mijn favoriete acteurs.


Groeten
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

quote van Houten:
"Ik ben het met het nieuwe ketting-draadje eens, dat we eens serieus over onze smeerolie moeten praten, maar ik kan het andere niet laten, tenslotte heeft een fiets ook twee wielen (op één been/wiel kan je niet lopen, héééé waar heb ik dat eerder gehoord in het kader van je-weet-wel???). "

wat dacht je Houten, ik zou gek worden als het alleen maar serieus was, alsjeblieft niet! Alleen de ellende ervan inzien kan ik zelf ook wel! dit draadje moeten we in ere houden (0p naar boodschap 200).

En Piggelmee, wel bij de les blijven he. Niet zo maar een dagje ziekmelden want dan raak je achter. Ja, dat heb ik ook ervaren, zet ik mijn computer een keertje vroeg uit, wil Emma meteen naar de Albert Heijn fietsen. Het is toch onverantwoord om hier een paar uur weg te gaan. Dan gebeuren er de ráárste dingen. Kerstballen op het parcours bijvoorbeeld, Bino gaat slechte films halen, you name it!

Goeie tip voor iedereen die zo'n moeite met die kerstboom heeft: géén kerstboom nemen. Héérlijk!

fijne dag

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Al een tijdje niets van me laten horen, maar dat heeft een reden. Ben nl weer begonnen met drinken en dat na een half jr. Wat een een naar gevoel.
Bepaalde dingen meegemaakt en ervaren dat ik de druk niet meer aankon. Op dit moment vind ik me ontzettend slap en stom en hoop dat ik op het forum wat steun krijg.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...