Spring naar bijdragen

nieuw


Piggelmee

Aanbevolen berichten

Toni,

Tegengas, leuk! Nee dit was geen cynisme van welke vorm dan ook. Ik vroeg me alleen af wat ik nou moest met die opmerking. Ik vond het een bijzonder grappige posting ...

Ik lees alle verhalen, en natuurlijk haal ik daar het een en ander uit over wie wie is. Maar wat moet ik nou met zo'n posting van "wij zijn er voor iedereen, als ie maar aan de criteria voldoet". Ik ben wie ik ben, ik schrijf wat ik schrijf. Stop mij of anderen aub niet in een hokje (dat doe ik zelf al :))

Nee, het is absoluut geen knoopje, eigenlijk meer euforie, en effe zin om te galbakken.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur en anderen,

Dank voor je recatie, ik weet zelf nog niet helemaal wat ik met mijn situatie aan moet.

Mijn doel is om met mate te drinken, in absolute getallen weet ik dat ik teveel dronk. Ik heb er (nog!) geen problemen mee, en kom er verdomd goed mee weg. Ik heb ergens ooit geschreven met op 70% (oid) van mijn capaciteiten kom ik overal mee weg. Dat in combinatie met de gewenning maakt het vreselijk makkelijk om de extra energie te pakken die drank me oplevert. Oh ja, pietjepuk ik heb niet de drang om veel te drinken vanwege een gevoel mijn gedachten lam te leggen, ik ben vreselijk energiek en bedenk en be-discussier dan zoveel op 1 avond dat ik een volle week nodig zou hebben om alle goede ideeen uit te schrijven. (laat staan uit te voeren, dat zou een leven zonder drank moeten zijn)!

Dat ik 25 dagen niet gedronken had leek me nodig omdat ik vond dat ik niet in staat was met mate te drinken, en toch wilde ik beginnen met minder te drinken. Zoals gezegd doel voor een deel bereikt, de hoeveelheid alcohol is significant minder, maar goed, de doelen die ik mezelf heb gesteld worden niet gehaald. Plus dat ik lekker achter mij laptop zit te werken, deze forums zit te lezen, en zo verder wil in mijn boek. Dus een leuke opgave, zeker omdat ik eigenlijk vanavond ook nog de kroeg in zou willen (niet voor de alcohol overigens).

Voor de rest ...

Gewoon goed ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piggelmee,

Ja goed punt, beloningsgedrag... Dat was het gisteren zeker. Ik vond dat ik ondanks mijn voornemen wel een biertje had verdiend. Net iets bereikt wat ik volledig niet voor mogelijk had gehouden, echt in de categorie wonderen bestaan ... je zoekt maanden naar de juiste persoon, je doet alles en als je de alternatieven voor de andere route uitgewerkt en net gestart bent .... de gouden persoon, per direct, woowwie ...

Ik wil mezelf al weer bijna gaan belonen ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws jongens: ik ben vandaag doorgedrongen tot het hol van de leeuw, heb mijn intake gedaan bij Tactus, dus kan beginnen met de behandeling!! YES.

Dag 7 is voorbij en ik ga nu in weken tellen (riep zij optimistisch!).

Zitten we allemaal nog in de race? Bovenop de Mont Ventoux of ligt er iemand in een dal te lellepoten of zit er iemand in een teiltje soda met zadelpijn.
BinoRosa heeft zijn helm achterstevoren opgezet en Frank z'n rugnummer is weggewaaid.
Emma heeft vandaag een rokje aan dat wappert in de wind en Kika heeft Houten achterop, die zit in amazonezit rustig haar nageltjes te vijlen.
Toni en Kato scheuren voorbij op hun Vespa en delen pampers uit.
Fleur is even gestopt om haar lippenstift bij te werken en op de rest te wachten.
Pietje Puk is een trapper kwijt maar stept evenzovrolijk mee. Hé, daar komt Zonnebloem door de bocht,
beetje moeizaam, sleept een aanhangwagentje met dollars mee, voor 'n patatje mét, onderweg.
Waar blijft die bezemwagen nou! Allemaal de bidons vullen jongens, met Red Bull natuurlijk en bandjes oppompen, paraplu's omhoog en gaan met die stoet.
(Als je naam niet is genoemd zit je ergens veilig in het peloton!)

Wens jullie een rustige nacht en Emma, wanneer begin je dat draadje over dromen?

liefs van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal

goed geslapen? fris hoofd?

Piggelmee, hoe lang geleden heb jij je ingeschreven voor de internethulp? Ik heb me ook ingeschreven en nog geen bericht en ik was benieuwd hoe lang dat nog ongeveer duurt!

Overigens heb ik vanochtend niet alleen mijn banden opgepompt, ik heb ook mijn trapper weer gerepareerd en 2 nieuwe spaken laten monteren. Het slag uit mijn wiel zit er nog wel maar daar wen ik wel aan

fijne dag iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi there,

Heb gisteren de Alp de Huez beklommen en dan moet je veel drinken zeggen ze toch altijd!! Ben tijdens de rit uit de bocht gevlogen en een metertje of tien naar beneden gelazerd. Fietsie aan barrels, onder de blauwe plekken en horloge kapot! Zit nu dus ff in een wakkie, dat begrijp je! Maar...............vandaag is er weer een etappe! Het zal wel een hele zware worden, maar ik ben mentaal wel zo sterk geworden inmiddels dat ik dat die wel aankan.
Ga nu vast mijn bandjes oppompen.

Groeten
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste allen,

Volgens mij hebben we allemaal ooit een eigen introductiedraadje aangemaakt. Die zijn toch heel geschikt om zomaar even wat kwijt te kunnen, zonder dat je op een topic reageert. Of op verschillende topics tegelijk.

Ik wil dat dus nu ook even:

1. Ik vind een uitdaging leuk en spannend, maar heb een bloedhekel aan provocerend gedrag en smerig/walgelijk taalgebruik. Ook dronken gelul op deze website spreekt mij niet erg aan. De meesten van ons weten AL LANG hoe stomvervelend dat is en als je het nuttig vindt om over vreselijke ervaringen te vertellen, doe dat gerust, maar let een beetje op je taal en hou er rekening mee, dat niet iedereen er wat aan heeft om z'n hele hebben en houwen op 't net te gooien!

2. Frank, bedankt voor je verwijzing naar de profeet! "Allen Akbar"!
Ik wou ook nog wat zelf doen, "Bagdat"?

3. Lieve Emma, nee geen Tibettaans klooster, heb net "The Cup" gezien! Maar het lijkt erop. Boeddhisme/taoïsme lijkt me zeer interessant om uit te putten t.b.v. onze problematiek. Jij bent toch ook van de spirituali....aliteit bedoel ik. Wat maakt het nou uit: op de fiets de Mont Blanc beklimmen of op een lama naar Mount Everest.

4. Lieve Mathilde: zat even onder in mijn potje te broeden op iets en door jouw bezwering eruit komen zweven. Ja we moeten weer gaan lachen, hoogste tijd. Ga je mee op een lama of blijf je liever op die fiets?

5. Lief Houtentje,
alles goed? Wil jij Piggelmee eens vertellen hoe jij zo makkelijk gestopt bent met roken???? En ik vind
jouw beeldspraak over die bergen en dat scheppende mannetje onwijs goed!!!!!

En aan alle anderen en nieuwerds:
liefs en welkom van

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Piggelmee,
ja, ik kan ook nog wel eens spriri...tueel zijn. Ik ben de zoektocht weer begonnen in iedergeval. Wat was dat "the cup?" Film, boek (ik maak je handgebaren erbij) en waar gaat het over? Ben benieuwd.

Ja wie weet wat je eruit kan halen, niet alleen over onze problematiek maar over je leven in het algemeen.
Je schreef in je vorige bericht volgens mij dat je benieuwd bent naar het echte mens Piggelmee, zonder drank, pillen, nicotine. Mooi om daar naar te gaan kijken. Zoeken is het woord niet zo, het is er al. Alhoewl je kan natuurlijk ook niet zoeken naar iets dat er niet is. Zoeken is het dus nog. Of liever vinden, en dat zal je lukken.

En graag een rijdier. Met een lama heb ik niet zoveel maar een paard kan ik aan. Zo'n tanige pony. Ik zorg dat ik tegen die tijd ook weer tanig ben want bij een windvlaag lig ik weken met griep in bed. We gaan voor tanigheid. Ik ga meteen vanmiddag gehuld in een enkele lap op de fiets zitten, of enkel in de gepunnikte string. Zou dit durrep doen schudden! Maar als ik daar niet tanig van word weet ik het niet. Of bloot op een paard gelijk lady Godiva. jammergenoeg is m'n haar wat te kort. Nja, we zien.

Maar ik wil echt meer weten van je "zuivering".

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...