Spring naar bijdragen

nieuw

Piggelmee

Aanbevolen berichten

Zit al de hele dag op internet van alles te lezen over alcoholverslaving en kwam uiteindelijk dit forum tegen. Wilde inschrijven voor behandeling, maar er is een stop! Heb ik weer..
Heb ook gezocht naar directe hulp bij mij in de buurt, maar dat is een AA vestiging, een uur rijden hiervandaan.
Ik woon in Frankrijk en verbouw samen met mijn man een watermolen. Heb een creatief beroep dat ik nu niet actief beoefen.
Schaam me dood dat ik het zo goed heb, maar toch alcoholverslaafd, depressief en ongelukkig ben.
Ik drink al sinds mijn 14e alcohol.
Ben dit jaar van maart tot september gestopt met drinken en dat ging eigenlijk best goed, geen ontwenningsverschijnselen en het maar een paar keer echt moeilijk gehad. Toch weer begonnen, toen ik een vriendin heel vrolijk zag worden van de witte wijn en toen dacht ik dat 1 glaasje wel weer kon.
Mispoes. Nu zit ik al weer hele nachten door te zakken en te schrijven en actief te doen en lig de hele volgende dag in bed met schuldgevoel, depressie en zie dat mijn partner zich vreselijk zorgen maakt.
Vorige week ben ik met mijn zatte hoofd bijna tegen de kachel gevallen en ben nu rijp voor de slacht!
Ik wil er vanaf!!!!
Het is al eerder gelukt en nu moet het beter, bewuster, meer letten op wat ik wil, kan, grenzen stellen en heel voorzichtig, stap voor stap, dag voor dag weer gaan opbouwen.
Heel vroeger ben ik 5 jaar aan heroïne verslaafd geweest en ook daar vanaf gekomen. Ik denk er nooit meer aan - wel aan die tijd -, maar verlang nooit meer naar het middel.
Ik heb dus een verslavingshistorie, maar dat mag de pret niet drukken.
Morgen ben ik jarig en het lijkt me een mooi verjaardagkadootje om NU te stoppen met alcohol drinken.
En dat begint bij mij met de gedachte: "JAMAIS PLUS!" Dus echt nooit meer!
Hoop dat ik op dit forum een bijdrage kan leveren en ook van jullie ervaringen kan leren.
met hoopvolle groet,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Piggelmee,
welkom! Ik heb je 2 berichten gelezen en mij klinkt het allemaal bekend in de oren. Ik kan je niet anders aanraden dan te lezen over alcohol, of op dit forum of ergens anders en te schrijven. Je betrokken te voelen bij mensen die met dezelfde dilemma's zitten als jij. Je bent niet alleen! Nu zitten er miljoenen mensen over de wereld met ditzelfde probleem, met dezelfde strijd. En veel lukt het om er vanaf te blijven en veel ook niet. Er komt heus wel weer plek bij de iternet behandeling, echt, blijf proberen. En blijven schrijven en blijven lezen. Geen mooier verjaarscadeau voor jezelf als je je weer prettig, blij en pleziering gaat voelen in de loop van de weken.

Je zegt het al; stap voor stap, dag voor dag. Ik denk aan je en waarschijnlijk velen met mij. Bij de AA houden ze altijd een minuutje stilte voor degene die de weg naar de AA (of soorgelijke steun) nog niet gevonden hebben. Blijkbaar werkt het want jij hebt nu ook een plek gevonden om over je probleem te praten.

Hoop dat je kan slapen. Tot horens,
Warme groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hallo Piggelmee,

Heb je berichtjes met grote herkenning gelezen. Volgens mij ben je hier in goed gezelschap van mensen die gevoelig zijn en (dus?) ook voor verslavingen.

Verder ben je niet rijp voor de slacht lijkt me. Dan zou je je internet wel hebben afgesloten en je man verlaten en je huis verkocht of zoiets. Dat je je waardeloos voelt is logisch en hoort volgens mij ook bij het drinken. Maar je hebt al een grote stap gedaan door actief gaan schrijven en op zoek gaan naar van alles over alcohol. Je moet ergens in je binnenste het gevoel hebben dat je jezelf wilt helpen dus.

Je schaamt je voor je drinkgedrag terwijl je het zo goed hebt. Dat snap ik wel, dat heb ik ook wel. Maar ja, wat is "goed" hè. Mogen alleen zwervers en mensen die in de goot liggen problemen hebben met alcohol? Welnee, ik geloof dat meer dan een miljoen Nederlanders er problemen mee hebben en daar zijn er veel bij die het ook goed hebben. Gewoon mensen zoals jij en ik, met een baan, verantwoordelijkheden, een buitenkant en een binnenkant. Die binnenkant is vaak wat gekwetst geloof ik en heeft pijn en probeert dat met alcohol te dempen. Maar uiteindelijk helpt het niet echt.

Wist je dat deze therapie van Tactus zich speciaal richt op mensen met een hogere opleiding en speciaal op vrouwen, die door de "normale" hulpverleners haast niet te bereiken zijn? Wij hebben geloof ik een hoger "ik schaam me dat ik drink"-gevoel. Juist deze anonieme therapie is erg succesvol voor deze groep. Dus dat is toch een compliment??

Je komt vanzelf echt wel aan de beurt voor de therapie, en tot die tijd kun je alvast van je af schrijven en proberen te stoppen met drinken denk ik. En als dat nou niet lukt, word dan niet boos op jezelf, want dat is zo negatief en dan geef je jezelf op de kop voor iets wat nou eenmaal erg moeilijk is.

Ik kan niet zo goed zo spontaan opbeurend schrijven als Emma maar ik weet zeker dat je je hier snel thuis zult voelen. Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,
Ook van mij een warm welkom. Iedereen hier op dit forum heeft op de een of andere manier steun aan elkaar. Hoop, dat dat voor jou ook gaat gelden. Dat je je hier hebt aangemeld is een stap in de goede richting. Kom maar schrijven en reageren, hoor. Groetjes van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jees Fleur jij kan dat zo lekker kort door de bocht en hartelijk knap van je. Ik bedoel het ook zo maar vind het moeilijk zo op te schrijven. Grrrrr.
Maar goed heb voor vandaag mijn overwinning binnen. Morgen 4 weken, dan gaan we in weken tellen het lijkt wel een zwangerschap maar dan omgekeerd. Alleen dan wordt het probleem in 9 maanden steeds groter (letterlijk) en bij ons kleiner hopelijk.

doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Piggelmee

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en met het cadeau dat je jezelf geeft voor je verjaardag!!!!!!!!
Heel fijne dag daar in frankrijk en nog een fijn en GEZOND leven gewenst!!!!!

En join de club!!!!

trouwens, ik zie dat Houten, Piggelmee en ik allemaal hetzelfde hoofdje als Icoontje hebben. Blijkbaar allemaal beetje zelfde leeftijdsgroep e.d!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Piggelmee,
van harte, ik hoop dat je een geweldig nieuw jaar gaat hebben. Vol blijheid, liefde, gezondheid en een enorme hoeveelheid plezier daar in het Franse.
Geef jezelf het cadeau van nuchterheid en de rest komt vanzelf.

Fijne dag en ik (en met mij velen) hopen te horen hoe het met je gaat.

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Piggelmee,

Happy birthday to you (en de rest). Je hebt een prima start gemaakt met je goede voornemens. Je mag dus jezelf feliciteren !! En bij deze wij allemaal met je. Lang leve internet!!

Ik herinner me een rijmpje van vroeger van Vrouwtje Piggelmee dronk ze nou ook alweer koffie of thee ik weet het niet? Voor mij begint de dag met goede voornemens uitspreken en ik denk de anderen ook: Fleur, Emma jullie allemaal een mooie DROGE dag gewenst. We zijn bijna door het weekend heen en dan vind ik het weer makkelijker.

O ja ik feliciteer ook heel onbeleefd mijzelf met vandaag 4 weken alcoholvrij. Je schijnt nu in weken te gaan rekenen zei Toni dat klopt ook wel.

Voor jou is het eerst nog per dag, en als je het moeilijk hebt zou ik zeggen per ? uur of minuut. Volhouden hoor, wij doen met je mee!!!!!! Ook zonder alcohol voel ik me feestelijk voor jou.

Fijne dag en deel het vooral ook met je man hoe goed je bezig bent!

Doei, au revoir et a bientôt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen lieve meiden (?),
heb een goeie nacht gehad, wel alcoholisch gedroomd.

Vanmorgen meteen achter de p.c. en jullie berichten gelezen. Ik moest er bijna van janken, wat fantastisch dat jullie allemaal zo lief reageren.
Zelfs mijn mannie werd er helemaal blij van.

Ik voel me al helemaal thuis bij jullie en het geeft echt enorm veel steun om er zo open over te kunnen praten.

Hartstikke bedankt allemaal,

WE GAAN ERVOOR, ook vandaag!

liefs van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Piggelmee !! (dubbel en dwars) knap hoor zo radicaal.... alles laten staan (ik denk wel de beste optie maar dat is persoonlijk) Wat zul je je maandagmorgen heerlijk fris en helder voelen.... en wat fijn voor je dat je man achter je staat en zelfs meeleest met de berichten.

Dit is toch dé manier om voorlopig eerst maar eens je lichaam flink te laten ontgiften, dus veel water drinken en vitamines en als je moe bent en het kan.... gewoon naar bed.

En voor je gasten & vrienden: oude tip van het CAD (consultatieburo alcohol en drugs) kun je geen kwaal verzinnen die niet zó ernstig is dat mensen denken dat je heel erg ziek bent, maar waar je wél voor medicijnen moet slikken (zogenaamd) en waarbij je absoluut niet mag drinken..... bij mij is het nog waar ook (migraine en een nieuw soort medicijnen) dus .... je had toch een creatief beroep? Verzin een list dan vraagt niemand "waarom neem jij geen glaasje wijn?" Helpt mij reuze naar buiten toe. Ik mompel zo even... lastig....migraine....nieuwe medicijnen .... geen zorgen.... geen alcohol JA GRAAG EEN COLA LIGHT MET CITROEN ERIN ach ja zonder is ook goed, mooi weer hè gisteren? Reutel-de-reutel de kletserde klets.... weten die gasten (letterlijk) veel.

Nou doei ik spreek je morgen hè lekker onder je DUVET en houd dat trotse gevoel vast hoor. Er is altijd een eerste dag, voor alles en elke verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vrouwtje Piggelmee,
je hebt wel een leuke discussie op gang gebracht en dat in 2 dagen. Petje af. Heb je op iedereen zoveel invloed? Ben je echt zo'n "vrouwtje nooit genoeg", die het visje maar bleef vragen en vragen en uiteindelijk weer in die Keulse Pot terecht kwam?
Vind dat zo mooi, tegen wind en tegen regen (noodruft had hen dat geleerd) hadden zij die Keulse pot, met d'onderkant naar de grond gekeerd). Heerlijk, ik droom soms over die pot.

Maar goed, meisjes, en ook mannen, Frank, Binerosa (weet nog steeds niet van welke sexe jij bent) Opa en alle andere. Ik ben blij jullie "ontmoet" te hebben.

Houten, hoe is het met jou gegaan en je borrel? Ik ben bij m'n tax gebleven.

truste, Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Forum-lezers/lezeressen,

Bij deze even een korte reactie van de moderator om eventuele onduidelijkheden te voorkomen. Er wordt namelijk gesteld dat de internet behandeling van TACTUS speciaal gericht is op vrouwen en hoog-opgeleiden. Het is inderdaad gebleken dat er veel deelnemers zijn die van het vrouwelijk geslacht zijn en/of hoger opgeleid. Dit wil echter niet zeggen dat de deelname aan de behandeling alleen gericht is op deze 'doelgroep'. De behandeling is in principe voor iedereen, mits voldaan kan worden aan de voorwaarden die gesteld worden bij de intake.

Groet,
De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Ik vind dat jij mooi en helder schrijft! En beeldspraak en metaforen ben ik ook altijd gek op!

Het vrouwtje had inderdaad nooit genoeg...........van drank!!! Vandaar!

Ook ik zit vaak in die pot en ik heb er een bedje gemaakt van stro waar ik ga liggen sudderen en als ik dan aan ellende denk, veeg ik die op de composthoop, daar heb ik een uitgang voor gemaakt in die pot en dan veeg ik met een grote bezem die rotzooi onderin de hoop (heb ik een systeem voor bedacht!)
De gecomposteerde ellende komt dan bovenin (weer door een gat) naar binnen als vruchtbare humus, waar ik dan zaadjes in leg (goeie zaadjes hè!), die ik ergens buiten heb gevonden en dan groeit daar weer iets moois en liefdevols uit.
Wel steeds wieden hè!

Ik ben ook zeer blij met dit Forum, ik ben nu op dag 3 en ik red dat echt mede dankzij jullie allen!

Hoe ver ben jij, zit jij al in het behandelprogramma?

liefs,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve medestrijders/sters,

Vrouw Piggelmee is wederom op en versleten maar is DAG 3 ongeschonden doorgekomen.
Wel met de nodige physieke/psychische ongemakken als maagpijn en stemmingswisselingen en wist om 1 uur al niet meer wat ze voor 't ontbijt had gegeten! Sterker nog: OF ze wel had ontbeten.
't Borreluurtje was niet al te erg, het wordt al minder.

(Hoe meer ik op deze site en dit forum lees, te meer ik walg van alcohol (mijn alcoholgebruik m.n.) en me gestrekt voel in mijn keuze om te stoppen.)

Heeft zich heden een oversized flanellen herenpiejama kado gedaan en kruipt eerst daarin en dan in de vers opgemaakte mand met een grote kop warme melk en een gezellig woonmagazine.

Hoop dat het jullie allen goed gaat en er allen nog steeds VOOR GAAT!

je vous embrasse!

bonne nuit et à demain

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Ik heb vandaag en gisteren jullie berichten allemaal zitten lezen, dat koste wel een hoop tijd moet ik zeggen, wat een productie. Ik heb weer een aantal zaken gelezen die ik me zeer aan moet trekken. Na een zeer voortvarend begin met 25 dagen zonder drank en een aantal weken met alcohol met mate moet ik toch bekennen dat ik de streep nu aan de verkeerde kant ligt. (het was wellicht ook wel iets te stil)

Redenen ... ach, eigenlijk geen (goede). Het leven is mooi en gaat goed, de zaken komen weer op de rails, dus dat moet gevierd worden. Het sociale aspect van alcohol doet me hier nu dan toch even de das om. Alle mooie voornemens ten spijt. De 25 dagen zonder waren relatief eenvoudig ... Maar de drank met mate is vele malen lastiger.

Het lastige van de alcohol is op dit moment dat alcohol mij energie op levert. Ik kan er langer tegenaan. De vermoeidheid die toeslaat bij niet drinken kan ik even niet gebruiken. Heb vanavond (tot nu) lekker zitten werken, een paar biertjes ... gaan !!.... Zonder de drank, no way, had al lang in mijn bed gelegen. Morgenvroeg problemen .... welnee (nou ja, ok een droge bek, maar na het ontbijt is dat ook wel weg), en ik heb zoveel te doen ...

Het grappige is dat ik toen ik 25 dagen niet dronk het idee had dat ik beter af was zonder ... En nu ... ik voel iets van twijfel. Dat alcohol een aanslag is, helder. Het aantal uren slaap neemt af van 6 a 7 naar 5 a 4. Maar ik kan die uren zo goed gebruiken.

Ik ga zo maar weer eens in bed mijn boek lezen ... ik neem gelukkig (nog) geen fles mee naar bed.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Moderator,

Geen paniek hoor ... alles onder controle ...

Maar ja is Frank wel Frank, is die Emma wel Emma, en Fleur, dat is wel een erg verdachte vrouwennaam... met een clownkoppie weet je het maar nooit. Toni, tja met een i of met een y - you tell i. Opa2, is dat de vrouw van Opa. Bino Rosa, ook al zo lastig ... (ik denk het niet)

Pietje puk, BlackDog, Sweetling, Dreamer, Moon,

Och doet het er toe ....

Of is dit nu weer typisch mannelijk rationeel gedrag (geef mij maar een mars).

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Met een lekkere kop thee met een schep honing krijg je de speekselproductie wel weer op gang.

Toen ik gisterenavond afsloot moest ik nog aan jou denken en aan Bino Rosa en Opa2 en Kika met haar nieuwe baan en al die anderen die even niet actief meeschrijven. Ik hoop niet dat wij (ik bedoel eigenlijk "ik") met al die productie de anderen ontmoedigen. Ik voel me 'n beetje schuldig.
Dat is nou typisch mijn verslavingsgedrag, het is altijd alles of niks bij mij. Stop ik met drinken, stort ik me weer helemaal op dit forum.
Maar dat doe ik ook omdat ik me betrokken voel en er heel veel aan heb.

Ik lees uit je bericht dat je toch neigt naar de "stopknop" en dat je het zo plezierig vond die 25 dagen zonder. Maar je slaap nu uitstelt door te "bieren".
Dus drank maakt jou ook actief, net als bij mij. O.k., maar komt er dan nog serieus werk uit je handen en morgen, na het ontbijt, ben je dan fris genoeg om efficient te werken.
Ik bedoel: je hebt veel te doen en denkt meer te doen door nog wat te drinken. Maar volgens mij is het lood om oud ijzer. Je werkt toch veel beter en efficiënter als je goed geslapen hebt en niet gedronken?
Natuurlijk heb je dan minder tijd, maar die gebruik je wel veel beter volgens mij.
Ergo: je slaapt meer, bent fitter en doet meer!!!!!

Ik herken het probleem heel goed, want ik deed precies hetzelfde toen ik nog in A'dam woonde.
Nu heb ik makkelijk praten, want ik hoef niet zo hard te werken en kan stress vermijden en waar ik woon zijn geen kroegen en staat het sociale leven 's winters op een laag pitje.

Mijn risicofactor zit 'm eerder in beloningsgedrag. Als ik goed gewerkt heb ben ik zo enthousiast en dat moet gedempt (of misschien wel aangewakkerd) worden met drank. Ik drink eigenlijk meer als ik al in euforie verkeer, dan wanneer ik me rot voel. En bovendien kan ik dan heel goed in m'n eentje drinken, als iedereen al in bed ligt.

Ik begin meer en meer te geloven dat het hectische leven in NL niet echt bijdraagt aan een alcoholvrij bestaan. Moeilijk hoor!

Enfin, ik wens je wijsheid en sterkte, neem nog maar een mars!

lieve groet,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Frank en alle anderen natuurlijk

Je ziet, het is blijkbaar heel moeilijk om 'een beetje' te drinken. Je denkt constant over na of je de grens al weer over gaat. Zoals je hebt kunnen lezen ben ik dit weekend VER de grens over gegaan.
Een beetje drinken kan ik blijkbaar echt niet. Niet drinken is voor mij veel duidelijker. Bij een beetje drinken moet je er elke keer over na denken. Hoeveel dan?? bij niet drinken kan je dat deel van het onderwerp laten rusten. Dat maakt het leven makkelijk. Dat schreef Piggelmee gisteren ook naar me: "een soort verlossing zo'n beslissing". En zo voelt het ook.

Dat las ik ook al eerder op dit forum: je hebt ook zo weinig aan een beetje drinken. Het gevoel waar ik op uit ben: even je gedachten lam leggen, bereik ik niet met 4 wijntjes (ook niet met 8 trouwens)! Maar jij lijkt uit op een ander gevoel: energie die je van drinken krijgt. Dat is wel zo, maar dan moet je wel HEEL GOED die grens kennen, anders werkt het natuurlijk volledig omgekeerd.

Ik heb daarom van het weekend besloten toch maar helemaal te stoppen (met veel pijn in mijn hart).

En over mannen en vrouwen: Pietjepuk kan ik verklappen is een vrouw. En ik denk 'gezien de schrijfproduktie' Fleur, Houten, Emma en Piggelmee ook! Kan je trouwens ook wel ontdekken uit opmerkingen. Maar het maakt verder natuurlijk niets maar dan ook niets uit. Het belangrijkste dat we gemeen hebben is een probleem waaraan we aan het werk zijn.

En Piggelmee, denk nu maar niet dat je het simpeler hebt dan anderen. Dan doe je jezelf te kort. Dan lijkt het net als het jou lukt (en het lukt je) alsof dat komt omdat je het makkelijker hebt.
Nee, Piggelmee, het lukt ons allemaal omdat we er zo goed aan werken!!!!

En nog iets Piggelmee, dat schuldgevoel over het schrijven; volgens mij hebben we allemaal teveel schuldgevoelens. WEG ERMEE!!! Je doet wat je hart je ingeeft en we werden allemaal enthousiast van jouw nieuwe impuls!

groetjes allemaal en maar weer een droge week gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi piggelmee,
heb vandaag pas alle berichten gelezen, een hele boterham kan je wel zeggen.
in de eerste plaats nog een prettige "droge' verjaardag en welkom in de club.
Je hebt al veel doorstaan en wilt er helemaal voor gaan, wel ik doe mee; herken veel van je verhaal in mezelf en weet dat het je zeker zal lukken.
Je hebt al heel veel goede reacties gekregen, sluit me hierbij aan en trek er zelf veel kracht uit om dag per dag verder te doen.

Ik ben pas weer aan 't werk nu 1 week en het het gaat prima, ben 7 keer mijn werk verloren omwille van drank.( werk in de verpleging): en je ziet ben toch weer bezig en doe nu echt dag per dag, leef vandaag en morgen zie ik wel dat is nog zo ver af, als ik nu al denk an morgen vergeet ik vandaag te leven; zo denk ik nu en het lukt me tot hiertoe.
Vroeger leefde ik contant in de toekomst en is me fataal geworden, kon niet meer zonder drank.
Ben blij dit forum en hulp gevonden te hebben en leef bewuster.

Ook jij kan zo ver komen, je bent een sterke vrouw die weet wat ze wil.

Veel succes
dikke knuffel
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank en natuurlijk de anderen:
Even mijn reactie: Ja, ik ben een vrouw. Ben het met Pietjepuk eens, dat het op zich niet uitmaakt, we zitten hier allemaal omdat we een probleem hebben. Frank: Ik heb even lopen denken over jouw probleem: je schrijft, met drank op had ik meer energie. Je hebt 25 dagen niet gedronken en toen was je vaak zo moe en bleef er werk liggen. Met een paar biertjes presteer je beter. Een netelige kwestie, maar ik geef je toch hier mijn visie: denk je dat je na 25 dagen al kunt zeggen: ik ben van de drank af? Het is een heel proces, waar je met 25 dagen nog middenin zit. Stoppen met drinken is wat anders dan leren omgaan met je verslaving; ik heb dat ergens anders geloof ik al eens gezegd, weet niet meer waar. Wat ik bedoel is, dat je jezelf langer de tijd moet gunnen. Nu zie je nog niet de positieve kanten van het niet-drinken. Maar op de lange duur komt dat nl. wel. Pas dán kun je voor jezelf een keuze maken: helemaal stoppen of leren sociaal te drinken. Maar je kunt die keuze nu nog niet goed maken. Dat is ook altijd mijn valkuil geweest: te snel dat ene wijntje, want dat kan geen kwaad. (als dat voor mij zou kunnen, zat ik hier niet op dit forum). Ik krijg het gevoel, dat ik loop te preken, maar zo is het niet bedoeld, hoor. Ik zeg wat in me opkomt. Tot horens, groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Lieve mensen, ik kan alleen voor mezelf spreken, waarom ik nu wat
minder op het forum schrijf.
Vanaf 29 september jl. heb ik een dikke streep gezet onder mijn drankgebruik.
Dit was hartstikke moeilijk in het begin, heb door de tijd ook ontdekt dat matig drinken
veel lastiger is dan stoppen met drinken.
Nu is het een vaster patroon in mijn dagelijkse leven om niet te drinken.
Ben er nu veel minder mee bezig dan de eerste 4 weken.
Toen had ik de feedback van het forum echt nodig!!
om door te zetten met het niet drinken.
Nu lijkt het of ik in een andere fase zit en ik mezelf opnieuw moet leren kennen.
Heeft er iemand gehoord van de RET-methode?
Dit is een methode om inzicht te krijgen in je eigen gedrag en reacties die je geeft.
Super interessant, ik ben 43jr en leer mezelf eindelijk kennen en waarderen:)
maar goed, beter laat dan nooit.
Ik lees nog vaak op het forum en schrijf minder, niet doordat jullie nu alles eruit gooien!
Puur omdat ik even met andere dingen bezig ben.
Ik geniet van jullie verhalen uit Frankrijk, de humor van houten en alle struggles die zo
herkenbaar beschreven worden.
Dus.... voel je niet schuldig, is trouwens verloren energie:rose:
zei ze wijs.....
Nou, ik ga me optutten, wordt zo dadelijk opgehaald voor een feestje
wat langer dan vandaag gaat duren.
Morgen wel een vrije dag genomen, heerlijk uitslapen.
Allemaal een fijne avond
o ja... Frank, als jij niet weet wie Frank is hoe moeten wij jou dan leren kennen?
of is dat te vrouwelijk gedacht?

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...