Spring naar bijdragen

Happy Houten


Binorosa

Aanbevolen berichten

Speciaal voor Houten


Als ik stond, al 50 dagen droog
Nou dan, ja echt..... dan liep ik met m'n ... omhoog

Maar ja, ikzelf, ja ik neem nog wel 's wat
maar kom al lang niet meer onder in't vat

ik heb daarbij ook steun, en da's best wel raar
van één of an'dre leipe computeraar

die soms HEEL BOOS is en dan haar toetsen keihard slaat
maar dan met een vleugje humor het Pc'tje weer verlaat

de soms zo kloterige strijd wordt met verve gestreden
en de vele valkuilen als de 'pest' gemeden

Ook al is't o zo moeilijk, je mag trost zijn als een pauw
He Houten! Ik ben gewoon jaloers op jou


Groeten Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,


Bino, wat een mooi gedicht zeg daar is Houten helemaal van opgeknapt. En logisch want als je zo'n gedicht krijgt dan kun je er weer tegen.
Ik vind trouwens dat je best soms even in de put mag zitten.
Ik heb dan wel een behandeling gehad maar zit regelmatig in de put hoor.
Jullie schreven dan zo lief dat je wel mag drinken maar niet moet willen drinken en dat is ook zo maar ik weet nu nog steeds niet wat ik wil. Herkennen jullie dat?
Ik woon ook niet alleen, ik woon met mensen die niks met alcohol hebben en die als de dood zijn dat het weer mis met me gaat.
En terecht want als ik ga drinken hou ik het niet bij een glas!!!
Jullie merken wel dat ik vandaag in een dip zit en dat ik heel graag jullie steun wil.
Even een opmerking nog: ik ben echt blij met dit forum, met jullie

groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda,

Ergens op dit forum heb ik gezegd (ik had het toen ook heel moeilijk) het probleem is :wine: =
2 :wine: = 3 :wine: = hele fles. Toen ik in de fase kwam van "zou ik niet één wijntje per dag kunnen ?"omdat ik het zo miste heeft Kika me daarop gewezen.

Toen ik rond de Sint echt giga in een dip zat ik voelde me echt zó waardeloos..... ik heb zelfs (huilend) een moeder opgebeld die mijn jongste meisje heel aardig vindt en gevraagd (luid snikkend) of ze haar wilde adopteren omdat ik zo'n k.... moeder ben. Die vrouw, moeder van een zoon, bevriend met mijn zoon, zei tegen me: jee meid wat moet jij je rot voelen. Heel nuchter, lief, begripvol. Ik zei: ik kan het niet ik wil het niet meer alleen ik vind het te zwaar. Toen zei M: maar dat geeft toch niets? Ik vind het heel knap dat je dat aan durft te geven, en je kinderen houden zielsveel van je, en andere mensen ook maar wij zijn vergeten in de waan van alle dag om dat GOED en REGELMATIG duidelijk te maken aan elkaar. Al zou je een week huilen, een maand lang het niet zien zitten en ze zouden alleen maar brood eten omdat jij niet kan koken, dan NOG horen ze bij jou.

Met dit verhaal wil ik je laten inzien, dat, hoe diep een mens ook gaat, hoe diep je ook zit, er ALTIJD mensen zijn die om je geven en die JOU nodig hebben voor wat JIJ voor ze kan doen. Denk niet meteen aan het stereotiepe rijtje van ouders, kinderen, broers en zussen, maar wat heb je in die moeilijke periode aan échte vriendschap ondervonden, één goede vriend of vriendin is méér waard dan een adresboek vol kennissen.

Ja, je hebt het moeilijk omdat je je drank mist. Dat was een invulling voor iets wat je mist. Waarschijnlijk heel vroeg in je jeugd, begrijp ik uit je eerdere verhaal. Maar de die gebeurtenis is je overkomen, en nu is het zaak, om 180 graden je blik te werpen op het heden en de toekomst (ik ben van het heden).

Als iemand bij mij komt (ik heb een praktijk voor depri-moeders voor 55 euro per consult, hahahahahahahah) maar goed iemand vraag mij om hulp dan zeg ik zoek iets KLEINS, wat je kunt doen en dat je ZIET. Met mijn kinderen bv. koekjes bakken. Als je geen kinderen hebt, een lekkere taart voor het avondeten bij jullie in huis? Is een taart te groot? Dan ga je naar buiten, je koopt 10 narcissen op de markt voor 1 euro en snijdt er wat groen bij, vaas op tafel pletteren, klaar.
Heb je geen markt en geen geld? Dan verschoon je je bed extra en gaat een uurtje liggen met een boek.
Heb je geen wasmachine? Dan ga je een sjaal haken voor een knuffel van een kind dat je kent (niemand kent geen enkel kind). Die hoeft niet af, maar is een heerlijke bezigheid met je handen, daar gaat het om.

Ik mis de alcohol elke dag nog vreselijk tussen half vijf en het eten, maar toch bemerk ik heel, heel langzaam aan een verbetering.

Dat ik deze gedachte nu aan jou mag geven, maakt mijn dag geslaagd. Als je er voor een ander kunt zijn, ben je de moeite waard er voor je zelf te zijn. Zoek je manier om er zelf te zijn, en schrijf me gerust terug.

Liefs Houten

p.s. heb je algemene therapie en wellicht een arts die ook anti-alco-medicijnen kan gevan bv. Campral, er is ook een anti-alcohol medicijn Refusal maar dat durf ik niet te nemen, zie hiervoor de discussie over medicijnen
p.s. 2 laat dit maar niet aan Bino lezen die denkt gelijk dat ik forever-happy in zijn postitivo-kamp zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda,
Je schrijft: ik weet niet wat ik wil. Is dat echt zo? Ik geloof er niets van. Jij weet wel wat je wil, nl voorlopig helemaal stoppen met alcohol. Ik zeg voorlopig, want misschien kun je later een andere beslissing nemen. Ik denk alleen, dat je het zelf nog niet onder ogen durft te zien. Je hoeft ook niet te zeggen: ik ga nooit meer drinken, maar plan gewoon dag voor dag, stapje voor stapje. Vraag je niet af: wat wil ik voor altijd, maar: wat wil ik vandaag? Morgen fris weer op en dan plan je weer hetzelfde.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten, lieve Fleur en verder allemaal,


jullie hebben gelijk en dit bedoel ik nou, hier heb je nou wat aan.
Nogmaals ik ben een jaar in behandeling geweest en ik zit in dit forum en heb meer steun van jullie dan van de groep waarin ik nu als nazorg zit.
Geen slecht woord over de proffessionals hoor die zijn geweldig en die hebben me er ook uit geholpen maar praten met ervaringsdeskundigen is toch wel even heel wat anders.
Die voelen de strijd aan den lijve.

tot gauw, liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,

Ja natuurlijk, dat had ik er bij moeten schrijven.
Ik heb besloten om het per dag te bekijken, dat is veel overzichtelijker dan te zeggee: NOOIT.
Vandaag had ik erg veel trek en nu nog steeds wel maar vandaag ga ik niet drinken.
Ik zeg steeds tegen mezelf dat het uit gaat lopen op ruzie, dat ik er beroerd van wordt enz enz.
Dus vandaag niet!!!


groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Gerda,

ik begrijp NIET dat je schrijft dat je niet weet wat je wilt. Dat begrijp ik echt niet. Je bent opgenomen geweest. Dan heb je denk ik toch een behoorlijk probleem. Dan is het niet gemiddeld, nee, dan is het toch nogal menens.

Je schrijft een aantal dagen geleden:

"Nadat het voor de zoveelste keer uit de hand was gelopen ben ik opgenomen bij de verslavingszorg en dat is het beste wat me is overkomen.
Ik ben erg veranderd, kan nu vooruit kijken ipv achteruit en heb eindelijk door dat ik er mag zijn.
al met al ben ik een jaar opgenomen geweest bij de verslavingszorg en ben nu 2 maanden thuis."

Het beste wat je is overkomen, schrijf je. En nu weet je niet of je toch weer wilt drinken, terwijl je ook schrijft te weten dat je het niet bij één glas kan houden.

Het antwoord wat je wilt, geef je tussen de regels door zelf al. Je wilt op het pad verder waar je 14 maanden geleden op beland bent.

En om het vol te houden, ja, dat moet je denk ik dag voor dag aanpakken. Maar twijfel over wat wilt, nee, Gerda, dat moet je volgens mij niet hebben. En bij het laten slagen, help ik je mee, zoals iedereen hier op het forum

groetjes

PP

ps; ik had al geschreven ergens anders: dat draadje over oorspronkelijke doelen bijstellen moet je eens lezen, heel leerzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou PP, die zit!! En je hebt ook nog eens helemaal gelijk.
Wat ik bedoelde met: dat is het beste wat me is overkomen bedoelde ik dat ik mijn trauma"s van vroeger nu achter me kan laten. Ik ben ook vaak opgenomen geweest bij de GGZ maar daar gingen ze niet diep genoeg en bij de verslavingszorg wel.
Natuurlijk weet ik wel wat ik wil en dat is van de alcoholverslaving af maar ik heb nog steeds de naieve gedachte dat het soms zo gezellig is met een wijntje.
Terwijl ik ook weet dat ik dat stadium van gezelligheid al lang voorbij ben. Bij mij is een wijntje niet meer gezellig en dit kost heel veel tijd en doorzettingsvermogen om dat te accepteren.
En daar hoop ik vaak met jullie over te kunnen praten.

Bedankt voor je eerlijke reactie PP,

Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Gerda,

Probeer die gedachte maar niet toe te laten! Ik doe net of ik de wijsheid in pacht heb maar dat heb ik volledig niet maar ik zou het zo erg vinden als je weer afzakt en dat moeten we toch voorkomen!!!!!!

Je bent zo ver, lieve Gerda!!

Wees trots op jezelf, nogmaals, iedereen zal je helpen bij je stoere besluit!!! Join the club en

heel veel sterkte, nee, SUCCES!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda,

Heb de reacties gelezen, moet nog enkele anderen doornemen maar wil toch reageren

Zal me eerst voorstellen, ik ben Kato, worstel al jaren met een drankprobleem;heb eerste opname in 1993 gehad ben dan 7 jaren echt nuchter gebleven dan pats boem de bal begon weer te rollen.
over een tijdspanne van 5 jaren heb ik verschillende opnames gehad van lange en korte duur maar bleef niet nuchter.
Nu wil ik de drank echt uit mijn leven met hulp van dit forum en de internet behandeling dat me tot hiertoe lukt sinds 8 november 2005; dus nog niet echt lang; maar leef nu DAG per DAG.

PP heeft precies de nagel op de kop geslagen en dat heb je zeker door; ik heb de indruk ( kan verkeerd zijn, mag je gerust zeggen) dat je het drinken opzich nog niet beu bent; je laat ergens nog een deurtje open.
Vraag jezelf in alle eerlijkheid af : Wat ben ik het MEESTE beu ?
1. Het drinken.
2. Enkel de gevolgen van het drinken.
Daar zit een groot verschil in hoor; denk daar goed over na.

Ikwas het drinken nooit beu;
wou altijdverder drinken maar was de ellende en ruzies zo moe; het schuldgevoel,het zelfbeklag en al dat negatieve gedoe.

Je weet zelf dat het niet bij eentje blijft, begin dan niet met dat ééntje kunnen er ook geen volgen ;
als de nood zo hoog is doe dan zoals PP zegt iets met je handen, ga joggen; fietsen een bad nemen
of kom hier uw verhaal neerschrijven, het zal je goed doen.

Ik wensje héél veel strerkte en Dag per Dag, desnoods uur per uur.

groetjes
Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kato,

dat is waar wat je zegt, ik laat inderdaad nog een deurtje open. Mister Alcohol kan nog steeds binnenkomen.
Per dag of per uur is inderdaad ook veel beter als nooit of altijd en samen met dit forum moet het me toch wel lukken.
De gevolgen van drinken zijn verschrikkelijk daar weten jullie ook alles van maar het drinken op zich moet uit mijn brein verdwijnen en dat kost meer tijd.

Leuk van je te horen

groetjes Gerda

ps ga zo naar sport, doe dit 3x per week en bevalt me prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik zet "happy Houten" even boven aan. Omdat wij allen en ik vooral heel blij van Houten haar postings zijn geworden en ik het gevoel heb dat zij (zoals ze al schreef) een onwijze knauw heeft gekregen.

Ik ben happy met Houten en ik wil haar niet missen op dit forum. Wat jullie. Steun betuigingen meer dan welkom.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar, lieve Em, ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
Maar dat weet Houten al van mij persoonlijk en ook onder een andere topic.
NATUURLIJK willen we Houten niet missen, dat kan toch ook helemaal niet, wat zullen we nu beleven.

Jongens, schrijven hoor!!!!!!

Het is zo stil op het forum!!!!!!!!!!!!

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve houten,

Meid, trek het je allemaal niet aan,
het is het niet waard.
wat een gezeur en gemor op het forum
"wij" weten waar we voor gaan
en dat we daar humor bij nodig hebben.
Jij, lieve houten,
geeft ons die humor en laat ons delen
wat er in jouw creatieve brein omgaat!
een mooier geschenk kun je ons niet geven.
ik hoop dat we voor jou ook die steun kunnen zijn
zoals wij het van jou krijgen.!

samen lachend op de fiets,
verdwijnen onze zorgen in het niets.
jij in gele trui en een string,
opvallend in het peloton aanwezig.
frank en bien gaan voorop
richting een colletje naar de top!
Piggelmee geeft een picknick bij de watermolen
en tante Til zit gelukkig niet meer op hete kolen.
vanuit een ver land vertellen peepee en st maarten hun ervaringen
terwijl de rest alle bekende smartlappen zingen
de dropjes gaan van hand tot hand
samen houden we stand!


:D:D:D:):):)


veel liefs en een dikke knuffel.
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...